Członkowie Krajowej Izby Gospodarki Morskiej domagają się dokończenia budowy drogi ekspresowej S-3 od Świnoujścia do Miękowa. Poinformował o tym „Głos Szczeciński”.
Jak pisze „GS”, członków KIGM zaniepokoił brak perspektyw przebudowy krajowej „trójki” do Świnoujścia. Cezary Sylwestrzak, przewodniczący Zachodniopomorskiego PIGM, zauważa, że budowa S3 pomiędzy Goleniowem (a ściślej: od obwodnicy Miękowa) do Świnoujścia znalazła się jedynie na liście rezerwowej w Kontrakcie Terytorialnym. Sylwestrzak nazywa budowę tego odcinka S3 „najważniejsza inwestycja drogowa w Zachodniopomorskiem” i mówi w rozmowie z „GS”, że umieszczenie tego przedsięwzięcia tylko na liście rezerwowej jest dla niego niezrozumiałe. Sylwestrzak zauważa, że nie chodzi jedynie o poprawę komfortu podróżowania turystów w okresie letnim, ale także o sprawniejszą obsługę świnoujskiego portu.
– Od kilku lat obserwujemy wzrost natężenia ruchu samochodów ciężarowych w świnoujskim porcie, na który niewątpliwy wpływ ma postępująca budowa drogi S-3 na południe. Dlatego apelujemy do rządu i władz samorządowych o podjęcie niezbędnych działań mających na celu zmianę decyzji i wpisanie budowy drogi S-3 do portu w Świnoujściu na listę podstawową – powiedział Sylwestrzak, dodając, że przedłużenie S3 do Świnoujścia poprawi komunikację całej zachodniej Polski.
* * *
Według planów GDDKiA, w ciągu najbliższych lat gotowa będzie prawie cała droga ekspresowa S3, za wyjątkiem odcinków skrajnych: Bolków – Lubawka (ale to wynika z faktu, że trzeba powiązać terminami budowę S3 oraz drogi ekspresowej po stronie czeskiej, a na razie nasi sąsiedzi nie mają tego w planach) oraz właśnie odcinka do Świnoujścia. Należy przypomnieć, że nie tak dawno temat ten był podejmowany podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury. Brak działań w zakresie dociągnięcia S3 do Świnoujścia spotkał się wówczas z dezaprobatą nie tylko opozycji, ale także posłów PO.
Spośród inwestycji drogowych zapisanych na liście podstawowej w Kontrakcie Terytorialnym, wymienić należy przede wszystkim drogę ekspresową S6 Szczecin – Koszalin wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa, a także obwodnice Szczecinka oraz Wałcza.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl