Amazon, amerykańskie przedsiębiorstwo e-handlu i właściciel największej na świecie sieci sklepów elektronicznych ogłosiło, że planuje stworzyć własną sieć transportu morskiego.
To kolejny segment logistyczny, w jaki wejdzie ta grupa, po stworzeniu sieci własnych magazynów, własnego transportu samochodowego (2014 r.) i – od ubiegłego roku – lotniczego.
Przypomnijmy, że jesienią grupa ta przejęła dzierżawę 40 samolotów transportowych.
Decyzja o samodzielnym transporcie morskim wynika m.in. z rosnącej skali obrotów towarowych Amazona z krajami zamorskimi, w tym z Chinami.
Dotychczas korzysta on z pośredników morskich, wynajmując jako operator logistyczny na statkach miejsce (slot) na kontenery.
Ale być może za wejściem w nowy segment logistyki stoi umowa partnerstwa, podpisana na początku stycznia br. przez jego największego konkurenta, chińską grupę Alibaba, z największym na świecie oceanicznym przewoźnikiem kontenerowym Maersk Line (grupa grupa APM-Maersk).
Może to znacząco ograniczyć dostęp do slotów zarówno na statkach Maersk’a, jak i będącego z nim w sojuszu 2M drugiego co do wielkości armatora, MSC.
Źródło: wnp.pl