TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

1abcUL wuskocz za morze baner 500x80px

Unity Line Runners Team w zawodach biegowych w Malmö

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Unity Line

Czytaj więcej: Unity Line Runners Team w zawodach biegowych w Malmö

Unity Line aktywnie wspiera sport i zdrowy tryb życia. Drużyna Unity Line Runners Team po raz drugi wzięła udział w zawodach biegowych odbywających się w szwedzkim Malmö.

W minioną sobotę ośmioro spośród 22 członków drużyny wzięło udział w półmaratonie, pozostali zawodnicy pokonali dystans 10 kilometrów. Unity Line Runners Team to druga co do wielkości drużyna startowa wśród aż 1740 zawodników biorących udział w tegorocznych zawodach.

Utworzenie drużyny biegowej to inicjatywa pracowników Unity Line, którzy do wspólnej rywalizacji zaprosili także firmy należące do Grupy Polskiej Żeglugi Morskiej: Pazim, Baltica Wellness&Spa oraz hotel Radisson Blu.

Godne podziwu wyniki wszystkich członków Unity Line Runners Team to rezultat indywidualnych , a także wytężonych grupowych treningów. Aby rozpowszechnić bieganie jako doskonałą formę aktywności fizycznej do wspólnych ćwiczeń zapraszani byli także pozostali pracownicy. Drużyna stale powiększa się, a jej nowi członkowie już zapowiedzieli gotowość  do startu w kolejnej edycji zawodów w Malmö.

UL

 

5-milionowy pasażer Unity Line

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Unity Line

Czytaj więcej: 5-milionowy pasażer Unity Line

W czwartek, 20 sierpnia, na promie Polonia miało miejsce kolejne bardzo ważne wydarzenie w historii firmy Unity Line. Armator przewiózł swojego 5-milionowego pasażera!

Ten rok jest niezwykle wyjątkowy dla Unity Line. Przewoźnik promowy obchodzi 20-lecie istnienia na rynku bałtyckich przewozów promowych, na początku sierpnia miał przyjemność zorganizowania jubileuszowych XV Regaty Unity Line, a teraz na pokładzie promu przywitał 5-milionowego pasażera.

Osobą, która otrzymała ten wyjątkowy tytuł została Pani Iwona Rutkowska podróżująca do Szwecji wraz z mężem i córką. Cała pochodząca z Myśliborza i udająca się na urlop do Skandynawii rodzina na stałe wpisała się w historię Unity Line. Armator dołożył wszelkich starań, aby dla Państwa Rutkowskich także był to niezapomniany rejs. Goście specjalni zostali zaproszeni na mostek kapitański, a następnie na uroczysty obiad w towarzystwie Pana Kapitana Grzegorza Szuty oraz przedstawicieli dyrekcji Unity Line. Oprócz pamiątkowych upominków 5-milionowa pasażerka otrzymała również zaproszenie na Rejs Sylwestrowo-Noworoczny, który także odbędzie się na promie Polonia.

Pozostali pasażerowie płynący 20 sierpnia do Ystad na pokładzie Polonii także zostali zaproszeni do wspólnego świętowania. Specjalnie na tą okazję Szefowie Kuchni przygotowali ogromnych rozmiarów tort okolicznościowy.

 

Unity Line

20 - lecie Unity Line

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Unity Line

Czytaj więcej: 20 - lecie Unity LineNa promie "Wolin" odbyła się gala z okazji 20-lecia działalności Unity Line. Prom zacumował w Szczecinie przy Wałach Chrobrego już w czwartek, w piątek odwiedziło go około 500 gości na jubileuszowej gali. W sobotę statek był udostępniony do zwiedzania dla mieszkańców Szczecina. 

Dla Unity Line piątkowy wieczór był możliwością podziękowania wszystkim pracownikom, współpracownikom, kontrahentom oraz pasażerom za te piękne 20 lat na polskich wodach. Wszystkich przybyłych gości powitał Jarosław Kotarski, obecny szef UL.

Prowadzącym mistrzem ceremoni był Maciej Orłoś, znany prezenter z teleexpressu. Wyczucie tempa oraz jego doskonałe poczucie humoru, wprowadziło obecnych w doskonałą atmosferę tego magicznego wydarzenia.

Wnętrze statku zostało wspaniale zaaranżowane na tą okoliczność, zmieniło się w wielką salę balową wraz ze sceną dla artystów.

Nie zabrakło także atrakcji dla miłośników kuchni. Na stołach mogliśmy znaleźć m.in. bufet polski, włoski oraz mnóstwo wypieków. Goście byli pod wrażeniem pracy kucharzy, którzy na oczach wszystkich serwowali ciepłe potrawy.

Przez cały wieczór grała muzyka na żywo. Gwiazdą gali był zespół De Mono, który zagrał swoje największe przeboje. "Jak statki na niebie"... prom Wolin wydawał się idealnym miejscem dla tego utworu. 

> Galeria zdjęć: 20 - lecie Unity Line < 

 

Podziękowania od redakcji MiO:

 

Morskie przewozy pasażerskie - zachować stałe tempo wzrostu

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Unity Line

Czytaj więcej: Morskie przewozy pasażerskie - zachować stałe tempo wzrostuSektor żeglugi promowej u progu wielkich zmian. Większość linii promowych sądzi, że rok 2014 będzie lepszy od poprzedniego okresu rozliczeniowego. Jednocześnie istnieją obawy, że Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 2012/33/UE oraz Aneks VI do Konwencji MARPOL ograniczający emisję tlenków siarki na obszarze Morza Bałtyckiego przyczyni się do skrócenia tras i wzrostu cen transportu morskiego.

Unity Line - „utrzymamy pozycję największego przewoźnika”

W porównaniu do roku 2012 w 2013r. przewozy pasażerskie spadły o ok. 18%, do poziomu 347 tys. osób, a pojazdów osobowych o ok. 15%, do ok. 117 tys. samochodów. Mimo tej tendencji  armator jest liderem rynku z największymi udziałami w intratnym przewozie samochodów ciężarowych (59,7%) oraz samochodów osobowych (35,7%).

- W omawianym okresie panowała spadkowa tendencja na rynku przewozów pasażerskich. edną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest konkurencja ze strony tanich linii lotniczych. Drugim ważnym czynnikiem było wprowadzenie na linie Świnoujście -Ystad promu PŻB, konkurencji Unity Line- mówi Jarosław Kotarski, prezes Unity Line.

W pakiecie usług świadczonych przez Unity Line staramy się utrzymać wysoką jakość usług bez względu na wszelkie zawirowania koniunktury.

W efekcie przedsiębiorstwo kładzie duży nacisk na profesjonalizm i kompleksowość usług hotelowych, jakość gastronomii i dbałość o wygodę pasażerów. Innym narzędziem zwiększającym konkurencyjność są oferty specjalne, tworzone w ciągu roku (25% rabat do 13 czerwca 2014r. na rejsy do Szwecji).

Unity Line dokonało już podsumowania 4 pierwszych miesięcy 2014r. Wykazują one tendencję dużych wahań wyników przewozowych.

- W styczniu br. zanotowaliśmy wyraźny spadek (ok. 16% w stosunku do analogicznego okresu 2013r.). Luty przyniósł poprawę, lecz już marzec, spadek wyników. Dla kontrastu kwiecień przyniósł 20% wzrost przewozów pasażerskich, co stanowi bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę spadkową tendencję zeszłego roku (w naszej branży w kwietniu notuje się lepsze wyniki ze względu na wzmożony popyt na przewozy pasażerskie, wiążący się ze świętami Wielkiej Nocy). Podobne wahania koniunktury można zaobserwować w przewozach samochodowych. By wyciągnąć wiążące wnioski trzeba będzie poczekać jeszcze 6 miesięcy.

W branży przewozów pasażerskich kluczowe są miesiące wakacyjno- urlopowe (maj, czerwiec, lipiec i sierpień). Wg przedstawicielki Unity Line zainteresowanie przewozami promowymi jest w naszym kraju wyraźnie większe niż jeszcze kilka lat temu. Spada cena rejsów, wśród konsumentów utrzymuje się moda na wyjazdy zagraniczne.

- Nie musimy już dysponować ogromnym budżetem, by pozwolić sobie na tygodniowy wyjazd. Zdecydowanie zmienił się profil pasażera. W latach 90. i na początku 2000r. przeważały rejsy „rekreacyjne”, rozrywkowe. Zmiana sytuacji znajduje odzwierciedlenie w naszej ofercie. Niegdyś rejsy specjalne, z imprezą na pokładzie statku jako centralnym punktem programu odbywały się praktycznie co weekend, lub nawet 2 razy w tygodniu. Obecnie mają miejsce zaledwie 4-5 razy do roku.

Główną grupę klientów stanowią osoby podróżujące do miejsca zatrudnienia w krajach skandynawskich, oraz odwiedzające rodziny.

- Mamy nadzieję, że rok 2014 będzie zbliżony do roku poprzedniego, tzn. że nie odnotujemy znaczących spadków.

Aktualnie Unity Line dysponuje 7 jednostkami pasażerskimi, 4 z nich są własnością PŻM a 3 EuroAfriki (w tym 2 promy kolejowe Jan Śniadecki i Kopernik) i 5 obsługującymi rynek cargo.

Stena Line - „to wyjątkowo dobry sezon”

W tej chwili jesteśmy przed wysokim sezonem (wysoki sezon w tej branży to okres wakacji). Dopiero w czasie wysokiego sezonu kiedy ruch transportowy się kumuluje, a my możemy zauważyć pewne prawidłowości i dokonać porównań. Obecnie mamy dane porównawcze do końca kwietnia 2014r. Trzeba pamiętać, że Wielkanoc, która jest okresem zwiększonego ruchu, w roku 2013 wypadała w marcu. Stąd mogą wynikać pewne różnice w przewozach, jako że część tzw. „wielkanocnych powrotów” w 2014r. przesunęła się na maj- informuje Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik prasowy przedsiębiorstwa.

Rok 2014 zapowiada się bardzo dobrze zarówno dla Stena Line jak i całej branży przewozów promowych z Polski do Szwecji. Widać, ze rośnie cały rynek i to dwucyfrowo (w przewozach pasażerskich i frachcie), a Stena Line nawet te wzrosty wyprzedza (na rynku przewozów zanotowano 15,1% wzrost w przewozach osobowych, 4,8% w ilości przewiezionych aut osobowych oraz 11% ilości obsłużonych jednostek frachtowych).

Stena Line zanotowała 18,5 % wzrost w sektorze przewozów pasażerskich. W przewozach samochodowych zanotowano 8,9% progres, dodatkowo w dziale frachtów nastąpił 20,3% wzrost.

- W statystykach widać mocne wejście nowego konkurenta czyli TT Line, który rozpoczął w styczniu br. kursowanie na trasie Świnoujście - Trelleborg osiągając już wyniki przewozowe, porównywalne z dobrze zakorzenionym Polferries.

W ciągu ostatnich kilku lat Stena Line poczyniła znaczące inwestycje w linię Gdynia - Karlskrona. Nastąpiła wymiana floty; w zeszłym roku do nowych statków pasażerskich Stena Spirit i Stena Vision dołączył ro-pax –  Stena Alegra (potem wymieniona na Stena Baltica). Jak widać, w ten sposób Stena Line odpowiada na wzrost popytu na przewozy frachtowe. Co więcej, w tym roku, 31 marca,w Karlskronie został otwarty terminal intermodalny dla ładunków przewożonych w kombinacji kolej-prom zarówno do, jak i z Europy oraz Skandynawii przez Gdynię i Karlskronę. Dzięki tej inwestycji Karlskrona Baltic Port stał się portem w pełni intermodalnym. W ten sposób wzrosło jego znaczenie jako hubu dla towarów przesyłanych pomiędzy Skandynawią a reszta Europy, co oznacza nowe perspektywy rozwoju operacji logistycznych. Właścicielami Karlskrona Baltic Port są Stena Line (udziałowiec większościowy) oraz gmina Karlskrona. W tej chwili na etapie zaawansowanym są plany budowy nowego terminalu promowego w Gdyni. Terminal ma powstać w ciągu najbliższych 2 lat i umożliwić obsługę statków większych niż dotychczasowe.

Zdaniem przedstawicielki Steny Line nowe regulacje dotyczące zawartości siarki w paliwie morskim uderzą zarówno w sektor przewozów frachtowych jak i pasażerskich.

- Warto od razu zaznaczyć, że ta kwestia dotyczy przede wszystkim frachtu (przewozu towarów), a przewozu pasażerów w mniejszym stopniu. Najprawdopodobniej nasze koszty wzrosną, a wtedy będziemy zmuszeni podnieść ceny, aby być w stanie dalej pracować. Dłuższe trasy zostaną dotknięte zmianami bardziej niż trasy krótsze – trasa z Gdyni należy do dłuższych. Jeśli w konsekwencji klienci frachtowi wybiorą inne metody transportu, armatorzy będą musieli dokonać weryfikacji swojej działalności.  Konsekwencje nawet częściowej rezygnacji z transportu morskiego na rzecz lądowego mogą być negatywne tak dla środowiska (wzrost Co2), jak i gospodarki. Strat w ujęciu finansowym jeszcze nie znamy, ale pewne obliczenia już istnieją. Tylko w Szwecji wzrost kosztów żeglugi jest szacowany przez administrację morską na 1,5-2,8 miliardów euro rocznie. Inną możliwą negatywną konsekwencją może być także wzrost cen oleju napędowego na lądzie.

Polferries  - „dyrektywa siarkowa przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego”

- Obecnie przewozy pasażerów i samochodów osobowych kształtują się na poziomie zbliżonym do zeszłorocznych, natomiast zgodnie z przewidywaniami rosną przewozy samochodów ciężarowych. Oczywiście, największe przewozy pasażerskie będziemy notować w sezonie letnim- przewiduje Piotr Redmerski, prezes Polferries.

Tanie linie lotnicze są konkurentem dla żeglugi promowej w wąskim zakresie.

Oferowane przez tego typu operatorów ceny za połączenia powietrzne stały się bardzo atrakcyjne     dla osób, które chcą odbyć podróż indywidualną bez własnego środka transportu w krótkim czasie. 

Natomiast pasażerowie zmotoryzowani, często z rodziną, posiadający dużą ilość bagażu, a nawet zwierzęta domowe, wybierają przejazd promem. Należy pamiętać, że rejs statkiem ma zupełnie inny charakter niż lot. W czasie takiej podróży można skorzystać z noclegu, posiłku w restauracji lub kafeterii, zrelaksować się w kawiarni, dyskotece lub kinie, zrobić zakupy w sklepie. Do dyspozycji podróżnych jest też grill bar, kasyno z ruletką i automatami oraz gabinet odnowy biologicznej. Na pokładzie można także skorzystać z sali konferencyjnej z pełnym wyposażeniem oraz pokoju zabaw dla dzieci. Dla grup młodzieży szkolnej prowadzone są lekcje rzemiosła morskiego. W przypadku wspólnej podróży promem więcej niż 3 osób z samochodem,  cena biletu  promowego jest niższa niż cena za przelot samolotem, a dodatkowym atutem jest możliwość dotarcia własnym samochodem do wybranego miejsca, bez dodatkowych kosztów związanych z wynajęciem samochodu na lotnisku.

Od 01 stycznia 2015 roku zaczyna obowiązywać Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 2012/33/UE oraz Aneks VI do Konwencji MARPOL, wprowadzające restrykcyjne przepisy ograniczające emisję tlenków siarki na obszarze Morza Bałtyckiego. Przepisy te wymuszają na Armatorach i Operatorach morskich stosowanie któregoś z poniższych rozwiązań:

•    używanie paliw lekkich/destylatów o zawartości siarki 0,1% i o cenie wyższej  prawdopodobnie o około 30-40%,

•    montaż instalacji oczyszczających/odsiarczających gazy spalinowe (tzw. scrubbery − mokre lub suche).

•    zmianę dotychczasowych paliw okrętowych na paliwo gazowe LNG.

W przypadku dużych podwyżek cen paliw, konieczne będzie wprowadzenie dodatku bunkrowego w wysokości około 10-15% ceny biletu.

- Przewidujemy, iż wprowadzenie dyrektywy siarkowej spowoduje efekt odwrotny od zamierzonego, gdyż wzrost cen usług przewozów promowych przyczyni się do koncentracji przewozów na najkrótszych połączeniach, natomiast ładunki z długich tras transportu morskiego przesuną się na drogi ekspresowe i autostrady. Skutkiem tego  będzie wyższa emisja zanieczyszczeń przez samochody ciężarowe. Z dużym prawdopodobieństwem możemy przewidzieć, że najbardziej obciążone zostaną najkrótsze połączenia promowe, gdyż na nich wzrost cen za przejazd będzie kwotowo najniższy.

Sumując, przyszłość należy do coraz większych promów z alternatywnymi źródłami zasilania na paliwo LNG i inne, ale zanim to nastąpi musi być wyraźny trend zmniejszania cen LNG w Europie w porównaniu  do cen MGO oraz do cen LNG jakie obowiązują w Stanach Zjednoczonych.

Statystyki liniowych przewozów z Polski do Szwecji i udziały rynkowe 2013

Statystyki liniowych przewozów z Polski do Szwecji i udziały rynkowe do kwietnia 2014

MiO

 

 

KOPENHAGA W 1 DZIEŃ

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Unity Line

Czytaj więcej: KOPENHAGA W 1 DZIEŃTegoroczną majówkę mieliśmy zaszczyt spędzić na promach pasażerskich spółki Unity Line Limited, która jest jedną  z największych firm armatorskich działających na rynku bałtyckich przewozów promowych.

Jako największy przewoźnik w segmencie cargo Unity Line obsługuje całość przewozów kolejowych między Polską a Szwecją oraz ponad 60% rynku transportu samochodów ciężarowych. Promy Unity Line goszczą rocznie około 310.000 pasażerów i ponad 220.000 kierowców ciężarówek.

Prom  Polonia , który uważany jest  za wizytówkę Unity Line już w przyszłym roku będzie świętował swój jubileusz.  Odkąd jednostka została oddana do eksploatacji w  1995 roku mija 20 lat.  Obok promu Polonia w zarządzie Unity Line pozostaje jeszcze prom Skania oraz promy: Gryf, Wolin, Galileusz, Jan Śniadecki  i Kopernik.

W 2013 roku Unity Line odnotowało wzrost zainteresowania wycieczkami autokarowymi do Skandynawii – liczba sprzedanych ofert w stosunku do 2012 roku wzrosła o 30%. W Szwecji  natomiast wzrosło zainteresowanie pakietowymi  ofertami grupowymi. . W roku 2013 ilość sprzedanych ofert grupowych wzrosła w stosunku do roku 2012 o 32%.

Wśród propozycji zorganizowanych wyjazdów do Skandynawii znajdziemy cieszącą się niesłabnącą popularnością wycieczkę „Kopenhaga w jeden dzień” z aż siedmioma terminami do wyboru (od lipca do października). Koszt wycieczki dla jednej osoby to 624 zł.  Nowością w ofercie jest natomiast zwiedzanie szwedzkiego miasteczka Ystad śladami słynnego komisarza Kurta Wallandera. Najmłodszych globtroterów na pewno ucieszy wyprawa do Parku Rozrywki Bakken, a miłośników motoryzacji wizyta w Muzeum Volvo w Göteborgu.

Więcej informacji o skandynawskich wycieczkach znajdziemy na stronie: http://www.skandynawskiewakacje.pl/category/wycieczki/  

Skandynawię najlepiej zwiedza się na rowerze. Doskonale przygotowane i oznaczone szlaki rowerowe prowadzą przez urokliwe wybrzeże południowej Szwecji, dzięki czemu mamy możliwość odkrywaniaCzytaj więcej: KOPENHAGA W 1 DZIEŃ malowniczych miasteczek portowych i delektowania się pięknem skandynawskiej przyrody.

Unity Line przygotowała więc specjalną ofertę dla miłośników rowerowych wycieczek. Za przejazd z rowerem w dwie strony nocnymi promami, z miejscem w kabinie i śniadaniem na obu promach zapłacimy jedynie 192 zł. Oferta ważna jest w dwa majowe weekendy.

My jesteśmy zachwyceni urokiem Skandynawii a sama Kopenhaga urzekła nas swoim bajkowym klimatem.  Zapraszamy do obejrzenia naszej małej galerii zdjęć, które w pewnym stopniu oddają, jak wyjątkowe było to przeżycie.

MiO


Zapraszamy do GALERII ZDJĘĆ