TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Nowy statek Amazonith w barwach Unibaltic

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Unibaltic

Czytaj więcej: Nowy statek Amazonith w barwach Unibaltic Chemikaliowiec Tugrul S powiększy flotę spółki Unibaltic, najmłodszego szczecińskiego armatora, który w tym roku obchodzi swoje 10-lecie istnienia na rynku usług transportu morskiego.

Unibaltic kupił statek od tureckiego armatora. Najważniejszą zaletą jednostki są zbiorniki ładunkowe wykonane ze stali nierdzewnej, umożliwiające transport wszelkiego rodzaju ładunków chemicznych, w tym kwasów. Chemikaliowiec ma też klasę lodową.

W pierwszy rejs ze Szczecina wypłynie z metanolem do Szwecji. Ta ósma już jednostka we flocie Unibaltic będzie pływać pod nową nazwą Amazonith.

Szczegóły statku :

Typ statku: Oil/chemical tanker
Rok budowy: 2004
Długość x Szerokość: 92 m X 14 m
Gross Tonnage: 2435, Nośność (DWT): 3500 t
Prędkość rejestrowana (maks. / średnia): 11.4 / 7.6 knots

Arkadiusz Wójcik: „Rok 2012 zamknęliśmy z 28% wzrostem przychodów…”

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Unibaltic

Czytaj więcej: Arkadiusz Wójcik: „Rok 2012 zamknęliśmy z 28% wzrostem przychodów…”Morza i Oceany: - Niedawno pożegnaliśmy rok 2012. Czy dla Unibaltic był on udany ? Jak przedstawiają się wyniki przewozowe?

Arkadiusz Wójcik Prezes Zarządu Unibaltic sp. z o. o. : - Rok 2012 dla Grupy Unibaltic należał do udanych, statki UNIBALTIC przewiozły w tym czasie o 30% więcej ładunków  niż w roku poprzednim, łącznie to ponad 1.000.000 ton. Rok 2012 zamknęliśmy z 28% wzrostem przychodów w porównaniu z rokiem 2011.

Morza i Oceany: - W tym roku firma obchodzi swoje 10-lecie istnienia na rynku usług transportu morskiego.  Co planujecie z tej okazji ?

Arkadiusz Wójcik : - Ten rok jest dla nas bardzo szczególnym rokiem, rokiem jubileuszowym. Unibaltic obchodzi 10-lecie istnienia firmy na rynku usług transportu morskiego.  Główne obchody Jubileuszu planujemy na 16 maja br. na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, przeddzień tegorocznego Herring Szczecin,  ale szczegółów nie chcę na razie zdradzać. Honorowy patronat nad imprezą objęła Akademia Morska w Szczecinie i Związek Armatorów Polskich.  Z tej okazji także zorganizowaliśmy specjalny konkurs dla studentów Akademii Morskiej pn. Bądź Eko Zbuduj Statek, nagrodami w konkursie są m.in. staże w naszej firmie.

Morza i Oceany: - Mówi się, że najbliższy rok lub dwa lata, będą bardzo trudne dla gospodarki, w tym morskiej. Jaki plan działania w obliczu nadchodzącego kryzysu ma firma ?

Arkadiusz Wójcik : -Od wielu lat sukcesywnie działamy wg. założonej strategii i jak widać po roku 2012 sprawdza się ona dobrze.  Dokładnie pilnujemy kosztów i staramy się aby nasze jednostki miały stałe zatrudnienie. Oczywiście to nie wszystko, nieustannie szukamy nowych klientów i kontaktów.

Morza i Oceany: - Czy jesteście spokojni o kontynuację dotychczas realizowanych kontraktów?

Arkadiusz Wójcik : - Coraz więcej dużych koncernów kładzie nacisk na jakość, dlatego też robimy wszystko aby nasze usługi były na  jak najwyższy poziomie, aby nasi kontrahenci mieli pewność, że ich towar dotrze w miejsce przeznaczenia we wskazanym terminie. Ciągle dążymy do podnoszenia poziomu naszych usług. Duży nacisk kładziemy również na dobre utrzymanie techniczne naszych statków. Pomimo kryzysu nie szczędzimy środków na ten cel. W roku 2012 niemal 70% przewozów morskich wykonaliśmy w ramach stałych kontraktów z naszymi klientami. W obecnym roku poziom ten powinien utrzymać się co najmniej takim samym pułapie.

Morza i Oceany: - Czy firma myśli o inwestycjach w postaci zakupu nowych statków?

Arkadiusz Wójcik : - Nasza strategia rozwoju, którą sukcesywnie wdrażamy już od 2007 roku zakłada przede wszystkich inwestycję w odnowę tonażu. Obecnie jesteśmy w przeddzień realizacji zakupu kolejnej jednostki, ale o tym nie chciałbym jeszcze mówić.

Dziękujemy
Redakcja Morza i Oceany

10 lat Unibaltic

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Unibaltic

Czytaj więcej: 10 lat UnibalticW 2013 roku Spółka Unibaltic będzie obchodziła Jubileusz 10-lecia istnienia firmy na rynku usług transportu morskiego. Akademia Morska w Szczecinie oraz Związek Armatorów Polskich objęli honorowy patronat nad tym wydarzeniem.

 

 

Czytaj więcej: 10 lat UnibalticCzytaj więcej: 10 lat Unibaltic

„Unibaltic będzie przewoził ksyleny"

  • Kategoria: Unibaltic

Czytaj więcej: „Unibaltic będzie przewoził ksyleny

To efekt umowy zawartej 05 października 2012 roku między Unibaltic Sp. z o. o. a Grupą LOTOS S.A., kontrakt dotyczy przewozu frakcji ksylenowych (rozpuszczalników), które produkowanie są w Gdańsku na uruchomionej w lipcu br. linii produkcyjnej. Unibaltic przewiezie w ciągu roku, na rzecz Grupy LOTOS, 120 tys. ton tych chemikaliów, będą one przewożone na szlaku Polska–Antwerpia.

Unibaltic: Nowa jednostka szczecińskiego armatora

  • Kategoria: Unibaltic

Czytaj więcej: Unibaltic: Nowa jednostka szczecińskiego armatoraW kwietniu 2012 r. Unibaltic Sp. z o.o. powiększyła swoją flotę o kolejny statek. Nowa jednostka nosi nazwę AMONITH, na pamiątkę pierwszego statku Unibalticu.

 

Jest to chemikaliowiec, który został zbudowany w 1999 roku o długości 96,20 m, gross tonagge 3,218, summer tonagge 4,482. Jest podobny do statku Antracyth, obydwa statki zamiennie będą obsługiwały podobne kontrakty.

Czytaj więcej: Unibaltic: Nowa jednostka szczecińskiego armatoraWczoraj, dokładnie o godz. 19.00 przypłynął do Szczecina jako AMONITH i już w barwach Unibalticu (patrz zdjęcia), 18 kwietnia br. z pierwszym ładunkiem ługu polsufitowego z Norwegii, w ramach kontraktu. Poprzednio nosił nazwę EURO CORALLO, flaga ITALY, IMO 1 i 2, Ice Class 1C, do tej pory pływał u brytyjskiego armatora EUROCEANICA U.K. LTD.

Barbara Bagrowska

 

 Czytaj więcej: Unibaltic: Nowa jednostka szczecińskiego armatora    Czytaj więcej: Unibaltic: Nowa jednostka szczecińskiego armatora