TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Stena Line zmienia nazwę

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Stena Line

Czytaj więcej: Stena Line zmienia nazwę

Zbliżająca się Gwiazdka to magiczny czas także dla Stena Line. W tym roku szwedzki armator promowy będzie ją świętować wyjątkowo. Aż do Bożego Narodzenia Stena Line zmienia nazwę na… Santa Line.

Rozpoczął się czas oczekiwania! Za niespełna dwa miesiące będziemy świętować Boże Narodzenie. Każdy dzień będzie przybliżał nas do gwiazdkowego klimatu. Stena Line chce przyczynić się do tej atmosfery i dlatego zmienia nazwę na „Santa Line”. Ta świąteczna zmiana będzie wprowadzona we wszystkich krajach, do których dopływają promy Stena Line. Ponadto na klientów firmy czekają niespodzianki – zarówno online, jak i na pokładzie.

W tym świątecznym czasie charakterystyczną flagę w logo armatora, zastąpi… mikołajowa czapeczka!

Znak „Santa Line” znajdzie się na stronach internetowych i w mediach społecznościowych firmy – na Facebooku, Instagramie, Twitterze i na YouTube.

"Boże Narodzenie to piękna tradycja, która łączy rodziny i przyjaciół. Stena Line ma oczywiście swój udział w tych świętach. Statki Stena Line łącząc brzegi Bałtyku, łączą ludzi. Dzięki naszej codziennej pracy pozwalamy rodzinom się spotkać, a przyjaciołom spędzić ze sobą najpiękniejsze chwile. Chcemy też inspirować do twórczego działania, a pomysł na świąteczną zmianę nazwy ma w zabawny sposób zwrócić na to uwagę. Poza tym bierzemy te święta na poważnie. Boże Narodzenie to także troska o innych, więc chcemy w gwiazdkowy klimat wpisać także akcję charytatywną", mówi Pedro Canchaya-Kralewski, Head of Travel Poland & Baltic Markets w Stena Line.

Akcje związane ze zmianą nazwy potrwają do 24. grudnia. Będą to specjalne promocje na pokładach statków, konkursy dla klientów czy akcje w mediach społecznościowych. W tym czasie armator przeprowadzi min. kampanię charytatywną na Facebooku. Środki pozyskane dzięki akcji zostaną przekazane na rzecz UNICEF.

Jak wyglądała zmiana logo na jednym ze statków? Można to sprawdzić tutaj:

Film: https://youtu.be/5P-lvEldQfQ

 

 

 

Stena Line: Dyrektywa siarkowa powinna uwzględniać większy obszar

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Stena Line

Czytaj więcej: Stena Line: Dyrektywa siarkowa powinna uwzględniać większy obszar

Wymagania, które stawia przed operatorami promowymi dyrektywa siarkowa, miały duży wpływ na działalność Stena Line w pierwszym półroczu br. Według przewoźnika konieczne są przepisy obejmujące szerszy obszar, niż Morze Północne i Bałtyk.

Realizacja wymogów obowiązującej od stycznia dyrektywy siarkowej, okazała się dla szwedzkiego przewoźnika bardzo kosztowna. Mimo, że cena paliwa o niskiej zawartości siarki jest niższa ze względu na spadek ceny ropy naftowej, dostosowanie się do obowiązującego prawa wymagało nakładu finansowego ze względu na zamontowanie na statkach instalacji oczyszczającej.

Prezes Stena Line Carl-Johan Hagman mówi, że spadek cen ropy był oczywiście korzystny dla firmy, ale nie ma wątpliwości, że wymagania dyrektywy siarkowej wiązały się z poważnymi kosztami dla Steny, jako przewoźnika w strefie SECA (obszar kontroli emisji siarki). Jednocześnie, nowe przepisy sprawiły, że część przewoźników częściej decyduje się na korzystanie z transportu lądowego. Zwiększony transport lądowy można zaobserwować na przykład na trasie Göteborg – Kiel.

Obszary, które obsługuje Stena Line to Bałtyk i Morze Północne, na każdym z nim obowiązuje dyrektywa siarkowa, tym samym ustawa najbardziej uderza w szwedzkie przedsiębiorstwo, a także duńską firmę DFDS i fińskie Finnlines, które działają na tym samym rynku.

Carl-Johan Hagman dodaje, że największym zarzutem wobec obowiązującej dyrektywy jest to, że Stena wraz z innymi przewoźnikami w regionie ponoszą największe koszta, aby dostosować się do ograniczeń zużycia siarki, a także inwestują w rozwój technologiczny w tej dziedzinie. Obszary SECA są według Hagmana zbyt ograniczone. Uważa, że w kwestii zużycia siarki powinny obowiązywać szersze normy prawne.

Prezes Stena Line zachęca nie tylko szwedzkich polityków, ale także polityków UE, aby rozważyli obowiązywanie dyrektywy siarkowej na większym obszarze, na przykład z uwzględnieniem Morza Śródziemnego. Nakłania też Międzynarodową Organizację Morską do poważnego rozważenia wprowadzenia globalnego obowiązywania regulacji siarkowych, które pierwotnie zaplanowano do realizacji dopiero w 2020 lub nawet w 2025 roku.

Stena Line jest członkiem międzynarodowej organizacji zrzeszającej przewoźników promowych - Interferry. Prezes Stena RoRo (drugiej, obok Sten Line, firmy wchodzącej w sklad koncernu Stena Sphere) Per Westling uważa, że wymogi SECA są krzywdzące dla całej Europy Północnej. Dodaje, że spółki Stena nie są przeciwko tym regulacjom, ale nie mogą one dotyczyć tylko części Europy.

 

Źródło: promy24.com 

Stena line przygotowuje się do zwolnień około 800 pracowników

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Stena Line

Czytaj więcej: Stena line przygotowuje się do zwolnień około 800 pracowników25 września 2014 roku operator Stena Line wystosował komunikat prasowy skierowany do wszystkich mediów i kontrahentów, w którym poinformował, że w związku z unijną regulacją dotyczącą zawartości siarki w paliwach stosowanych będzie musiał podnieść ceny frachtu o 15%. Wszystko w ramach programu cięcia kosztów uruchomionego w 2013 roku, który ma zmniejszyć wydatki o 1 mld koron.

Jednak komunikat nie informował o tym, że Stena Line z powodu dyrektywy siarkowej ma zwolnić 800 pracowników.

Carl-Johan Hagman, Dyrektor Zarządzający Stena Line podkreśla, że rosną wymagania w zakresie dyrektywy siarkowej w Europie Północnej. Jego zdaniem szwedzcy politycy nie są świadomi konsekwencji, jakie przyniosą te przepisy. 

Grupa przegląda prowadzone działalności i szuka oszczędności. We wtorek (30.09.14) Stena Line planuje zamknąć serwis promowy między Trelleborgiem a Sassnitz.

Jak jeszcze Stena Line zamierza ciąć koszty?

Stena Line już w lutym ogłosiła, że firma oczekuje poprawy wyniku o 180,5 miliona USD przed 2015 rokiem.

W tym samym czasie, Jesper Waltersson, szef ds. komunikacji Stena Line ujawnił, że proces ten uderzy w pracowników, a przewoźnik negocjuje ze związkami zawodowymi.

Jesper Waltersson przekonywał, że koszty osobowe stanowią jeden z największych wydatków operatora. W lutym szef ds. komunikacji nie wiedział jednak jeszcze, czy zmiany organizacyjne będą wiązały się ze zwolnieniami.

Teraz okazuje się, że około 800 pracowników odczuje, co to znaczy ciąć koszty.

Źródło: Promy24.com

Dyrektywa siarkowa wymusza zmiany w Stena Line

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Stena Line

Czytaj więcej: Dyrektywa siarkowa wymusza zmiany w Stena Line Wchodząca w życie 1 stycznia 2015 tzw. dyrektywa siarkowa nakładająca konieczność zmiany paliwa żeglugowego w obszarze SECA Europy Północnej, będzie miała znaczący wpływ ekonomiczny na działalność Stena Line. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa, trwająca od 2013 roku i mająca na celu poprawę wyników finansowych o 1 mld SEK, jest w znacznej części przygotowaniem do konsekwencji wprowadzenia nowych przepisów. Aktualnym przykładem dokonanych zmian jest wycofanie z linii jednego z dwóch statków na trasie Trelleborg-Sassnitz. Kolejnym bezpośrednim skutkiem wzrostu kosztów paliwa jest fakt, że Stena Line jest obecnie zmuszona do podniesienia cen przewozów frachtowych.

"Z ekonomicznego punktu widzenia, dyrektywa siarkowa to jedna z najbardziej negatywnych decyzji politycznych od czasu likwidacji tax free. Mamy pozytywny stosunek do wprowadzania regulacji zmierzających do poprawy stanu środowiska naturalnego, o ile są one takie same dla wszystkich i są realizowane w tempie, pozwalającym nam i naszym klientom się z nimi uporać - a tak nie jest w tym przypadku. Ostatecznie rosnące koszty paliwa wpłyną negatywnie na wymianę towarową w obrębie Europy Północnej, ponieważ znaczna część tych przewozów jest wykonywana drogą morską", mówi Carl-Johan Hagman, dyrektor zarządzający Stena Line.

Dla Stena Line, zmiany związane z dyrektywą siarkową mogą oznaczać zwiększenie kosztów paliwa o ponad 1 mln SEK (ponad 0,5 mln PLN) dziennie, łącznie około 450 mln SEK (ok. 200 mln PLN) rocznie na skutek konieczności zastosowania droższych paliw o niskiej zawartości siarki.

"Jeżeli chodzi o przewozy frachtowe, jesteśmy zmuszeni podnieść ceny o 15%. Chcemy być w stanie zapewnić taką samą jakość usług jak dotychczas, a także kontynuować nasze starania, aby oferować przewozy zgodne z zasadą zrównoważonego ekologicznie transportu. Oznacza to, że jesteśmy zmuszeni pobierać wyższe opłaty od naszych klientów frachtowych, aby zrekompensować wzrost kosztów." - dodaje Carl-Johan Hagman.

Od 2005 roku Stena Line prowadzi program oszczędności energii w celu zmniejszenia wpływu oddziaływania przedsiębiorstwa na środowisko. W ramach tego programu udało się ograniczyć zużycie energii na statkach o 2,5% rocznie. Równolegle ze zmianą na paliwa o niskiej zawartości siarki, Stena Line pracuje nad szeregiem projektów związanych z poszukiwaniem alternatywnych paliw i nowych technologii oczyszczania spalin.

"Na początku 2015 roku rozpoczynamy testowanie metanolu jako paliwa na jednym z naszych promów. Jednocześnie badamy technologie płuczek, a także rozważamy wykorzystanie LNG jako paliwa. Oczywiście, przebudowa naszych statków będzie kosztowała dużo czasu i pieniędzy.", mówi Carl-Johan Hagman.

Otwarcie nowego terminalu intermodalnego w Karlskronie

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Stena Line

Czytaj więcej: Otwarcie nowego terminalu intermodalnego w KarlskronieOwocem współpracy władz miasta Karlskrona z Karlskrona Baltic Port, Stena Line, Logent i Green Cargo było zmodernizowanie sieci szwedzkich połączeń kolejowych wraz z powstaniem pierwszego terminalu intermodalnego usytuowanym na wyspie Verko w Karlskronie.

Jego uroczyste otwarcie odbyło się 31 marca 2014 roku i jest ono zapowiedzią efektywniejszego, tańszego i ekologicznego transportu kolejowo- promowego pomiędzy Skandynawią, a resztą Europy.  To również dobra wiadomość dla polskich przedsiębiorców, którzy zyskają na cenie, a także  ułatwi to transport sam w sobie, gdyż coraz trudniej jest o kierowców, którzy chcą jeździć w tak dalekie trasy.

Miasto Karlskrona stanie się naturalnym zbiegiem połączeń z ponad 40 terminalami w całej w Szwecji i Norwegii, które w dalszej kolejności będą prowadzić do Portu  Gdynia, a następnie do południowej części Europy. Droga ta przeznaczona jest dla pociągów złożonych z naczep, kontenerów i nadwozi wymiennych jak i pojedynczych wagonów.Czytaj więcej: Otwarcie nowego terminalu intermodalnego w Karlskronie

Podczas Karlskrona Intermodal Event przemawiali m.in. Dan Sten Olsson - CEO, Stena AB, Tony Michaelsen – Router Manager Baltic Sea, Stena Line, Berit Andor Bylund – Country Governor of Blekinge, polską stronę prezentowała - Monika Tomaszewska przedstawiciel z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Jednym z głównych punktów wydarzenia był uroczysty wjazd pociągu wraz z pierwszymi kontenerami. Po chwili nastąpiło sprawne przetransportowanie ładunków na prom.  Pokaz inicjujący pracę terminala to zapowiedź wzajemnej i efektywnej współpracy głównie z Europą Wschodnią.

Stena Line (część konsorcjum Stena Sphere) to lider przewozów pasażerskich na linii Polska - Szwecja, udział rynkowy w 2013 roku to 46,2 %, w ubiegłym roku została również przekroczona liczba 500 tyś przewiezionych pasażerów oraz 100 tyś. jednostek frachtowych.  Stena Line (jako udziałowiec większościowy) wraz z gminą Karlskrona są właścicielami Karlskrona Baltic Port.

MiO

Otwarcie nowego terminalu intermodalnego w Karlskronie

 

Owocem współpracy władz miasta Karlskrona z Karlskrona Baltic Port, Stena Line, Logent i Green Cargo było zmodernizowanie sieci szwedzkich połączeń kolejowych wraz z powstaniem pierwszego terminalu intermodalnego usytuowanym na wyspie Verko w Karlskronie.

 

Jego uroczyste otwarcie odbyło się 31 marca 2014 roku i jest ono zapowiedzią efektywniejszego, tańszego i ekologicznego transportu kolejowo- promowego pomiędzy Skandynawią, a resztą Europy.  To również dobra wiadomość dla polskich przedsiębiorców, którzy zyskają na cenie, a także  ułatwi to transport sam w sobie, gdyż coraz trudniej jest o kierowców, którzy chcą jeździć w tak dalekie trasy.

 

Miasto Karlskrona stanie się naturalnym zbiegiem połączeń z ponad 40 terminalami w całej w Szwecji i Norwegii, które w dalszej kolejności będą prowadzić do Portu  Gdynia, a następnie do południowej części Europy. Droga ta przeznaczona jest dla pociągów złożonych z naczep, kontenerów i nadwozi wymiennych jak i pojedynczych wagonów.

 

Podczas Karlskrona Intermodal Event przemawiali m.in. Dan Sten Olsson - CEO, Stena AB, Tony Michaelsen – Router Manager Baltic Sea, Stena Line, Berit Andor Bylund – Country Governor of Blekinge, polską stronę prezentowała - Monika Tomaszewska przedstawiciel z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Jednym z głównych punktów wydarzenia był uroczysty wjazd pociągu wraz z pierwszymi kontenerami. Po chwili nastąpiło sprawne przetransportowanie ładunków na prom.  Pokaz inicjujący pracę terminala to zapowiedź wzajemnej i efektywnej współpracy głównie z Europą Wschodnią.

 

Stena Line (część konsorcjum Stena Sphere) to lider przewozów pasażerskich na linii Polska - Szwecja, udział rynkowy w 2013 roku to 46,2 %, w ubiegłym roku została również przekroczona liczba 500 tyś przewiezionych pasażerów oraz 100 tyś. jednostek frachtowych.  Stena Line (jako udziałowiec większościowy) wraz z gminą Karlskrona są właścicielami Karlskrona Baltic Port.