TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

1szymanowski optW dniu 10 września 2013 roku Chińsko - Polskie Towarzystwo Okrętowe SA CHIPOLBROK podpisało w Szanghaju nowy kontrakt na budowę kolejnych statków dla tego armatora.

W imieniu Towarzystwa kontrakt podpisali Dyrektorzy Generalni Spółki Janusz Janiszewski i Sun Min, a ze strony stoczni Shanghai Shipyard jej Prezes Gu Tiquan.

Zgodnie z kontraktem wybudowane zostaną łącznie 4 statki (w opcji 2 + 1 + 1), które wejdą do eksploatacji w latach 2015-2016. Będą to nowoczesne statki wielozadaniowe przeznaczone do przewozu sztuk ciężkich i ładunków typu "project cargo" o nośności 32000 dwt, długości 190 m i szerokości 28 m. Statki te będą miały 3 ładownie, z czego dwie o długości powyżej 50 metrów każda, co pozwoli na przewożenie sztuk długich i wielkogabarytowych pod pokładem. Do obsługi sztuk ciężkich będą przeznaczone 3 dźwigi , każdy o udźwigu 350 ton, przy czym ich maksymalna jednostkowa zdolność ładunkowa wyniesie 700 ton. Statki te będą wyposażone w oszczędne silniki główne typu Wartsila 6RT-flex50-D, które pozwolą na ograniczenie zużycia paliwa do ok 27,5 tony dziennie.

Z momentem wejścia do eksploatacji jednostki te sukcesywnie będą zastępować statki typu "Szymanowski, / Jiaxing" wybudowane na początku lat 90-tych wstoczni w Rijece.

Ponadto Chinsko - Polskie Towarzystwo Okrętowe SA CHIPOLBROK zostało ostatnio uhonorowane tytułem "HEAVY LIFT OPERATOR of the YEAR 2013"  w Indiach w czasie gali "Maritime And Logistics Awards (MALA)" zorganizowanej w dniu 6-go września 2013 w Hotelu Trident w Mumbaju. Nagroda ta jest wynikiem zintensyfikowanych sukcesywnych działań Towarzystwa na rzecz pozyskiwania ładunków importowych i eksportowych do/z portów indyjskich oraz znacznego umocnienia naszej pozycji w ostatnim czasie na tym ważnym rynku żeglugowym.

W dniu 10 września 2013 roku Chińsko - Polskie Towarzystwo Okrętowe SA CHIPOLBROK podpisało w Szanghaju nowy kontrakt na budowę kolejnych statków dla tego armatora.

 

W imieniu Towarzystwa kontrakt podpisali Dyrektorzy Generalni Spółki Janusz Janiszewski i Sun Min, a ze strony stoczni Shanghai Shipyard jej Prezes Gu Tiquan.

 

Zgodnie z kontraktem wybudowane zostaną łącznie 4 statki (w opcji 2 + 1 + 1), które wejdą do eksploatacji w latach 2015-2016. Będą to nowoczesne statki wielozadaniowe przeznaczone do przewozu sztuk ciężkich i ładunków typu "project cargo" o nośności 32000 dwt, długości 190 m i szerokości 28 m. Statki te będą miały 3 ładownie, z czego dwie o długości powyżej 50 metrów każda, co pozwoli na przewożenie sztuk długich i wielkogabarytowych pod pokładem. Do obsługi sztuk ciężkich będą przeznaczone 3 dźwigi , każdy o udźwigu 350 ton, przy czym ich maksymalna jednostkowa zdolność ładunkowa wyniesie 700 ton. Statki te będą wyposażone w oszczędne silniki główne typu Wartsila 6RT-flex50-D, które pozwolą na ograniczenie zużycia paliwa do ok 27,5 tony dziennie.

 

Z momentem wejścia do eksploatacji jednostki te sukcesywnie będą zastępować statki typu "Szymanowski, / Jiaxing" wybudowane na początku lat 90-tych wstoczni w Rijece.

 

Ponadto Chinsko - Polskie Towarzystwo Okrętowe SA CHIPOLBROK zostało ostatnio uhonorowane tytułem "HEAVY LIFT OPERATOR of the YEAR 2013" w Indiach w czasie gali "Maritime And Logistics Awards (MALA)" zorganizowanej w dniu 6-go września 2013 w Hotelu Trident w Mumbaju. Nagroda ta jest wynikiem zintensyfikowanych sukcesywnych działań Towarzystwa na rzecz pozyskiwania ładunków importowych i eksportowych do/z portów indyjskich oraz znacznego umocnienia naszej pozycji w ostatnim czasie na tym ważnym rynku żeglugowym.