TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Rhenus: Nowy magazyn z największym zatrudnieniem

Czytaj więcej: Rhenus: Nowy magazyn z największym zatrudnieniemW ostatni piątek (31 sierpnia 2012r) odbyło się oficjalne otwarcie nowej lokalizacji Rhenus. Magazyn obsługujący e-commerce został uruchomiony w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej na terenach inwestycyjnych i przemysłowych pod Goleniowem.

Otwarcie nowej hali zaszczycili swoją obecnością: Robert Krupowicz, Burmistrz Goleniowa, Dr Martin Rethmann przewodniczący Rady Nadzorczej Rethmann Gruppe, Michael Brockhaus – członek zarządu Rhenus AG.

- W lokalizacji goleniowskiej pracę znalazło aż 260 osób i w ten sposób Goleniowski Oddział Rhenusa – pod względem zatrudnienia – należy do największych w Polsce. Oddział obsługuje firma LIMANGO (www.limango.pl).

W chwili obecnej dziennie wysyłanych jest około 6000 paczek a w najbliższych tygodniach liczba ta wzrośnie do 10 000 – powiedział Michael Brockhaus, członek Zarządu Rhenus AG.

- Dla Goleniowa i jego mieszkańców jest to duże wydarzenie, bo w Goleniowskiej Strefie Ekonomicznej znalazło zatrudnienie juz kilkaset osób. W Rhenus ponad 250. Oby powstawały u nas następne tego typu firmy a bezrobocie znacznie spadnie w Zachodniopomorskiem – stwierdził Robert Krupowicz, Burmistrz Goleniowa.

Marek Klabacha: „Nie ma zakresu w logistyce w którym nie ma Rhenusa”

Morza i Oceany: - Co prawda Rhenus Logistics jest znany na całym świecie, ale warto przypomnieć główne kierunki działania firmy, która w tym roku obchodzi 100 – lecie istnienia?

Czytaj więcej: Marek Klabacha: „Nie ma zakresu w logistyce w którym nie ma Rhenusa”Marek Klabacha, Członek zarządu Rhenus Port Logistics: - Rhenus należy do Grupy Rethmann w ramach, której działają również  Remondis i Saria. Myślę, że wszyscy znają logo Remondis a i logo Rhenus nie jest obce na rynku usług logistycznych. Rhenus dalej dzieli się na kolejne trzy piony: Port, Contract i Freight. Nazwy wskazują jakiej części rynku logistycznego one dotyczą. Można stwierdzić, że nie ma zakresu w logistyce w którym nie ma Rhenusa – od transportów kolejowych przez magazynowanie produktów zwanych „white goods” po usługę „home delivery” wzbogaconą o montaż sprzętu AGD i mebli. Jako ciekawostkę dodam, że Rhenus zajmuje się również recyclingiem szkła - w Polsce ten zakres prowadzi Rhenus Recycling Piła. Najstarszą spółka Rhenusa w Polsce jest Rhenus Port Logistics, która to wcześniej nosiła nazwę Rhenus Poland – data rejestracji 03.03.1993 – czeka nas mały jubileusz w przyszłym roku. Najstarszą lokalizacją jest Oddział w Szczecinie. Następnie powstawały oddziały w Gdańsku, Gliwicach i Krakowie. Znaczący wzrost grupy to ostatnie 5/6 lat. Rozwój odbywa się dwutorowo: przez wzrost ‘organiczny’ istniejących spółek – nasz przykład – wcześniej dwa oddziały obecnie cztery oddziały plus dwa biura spedycyjne oraz przez akwizycje innych spółek – tutaj należy wspomnieć: IHG, TMI i ostatnio Wincanton.  Rhenus w Polsce mimo „młodego wieku” czerpie wiedzę i doświadczenie z historii grupy – marka Rhenus obchodzić będzie 20 września tego roku swoje 100-lecie. Obchody te koncentrują się w Niemczech – u źródeł ale i my lokalnie spotkamy się z naszymi klientami.
 
Morza i Oceany: - Firm logistycznych w Polsce nie brakuje. Czym zatem różnicie się od konkurencji?

Marek Klabacha: - Zakresem i zasięgiem, krótko mówiąc. Zakres przedstawiłem ogólnie  wcześniej a zasięg to lokalizacje naszych biur od Ameryki Południowej po Daleki Wschód. Cechą charakterystyczną jest też „wewnętrzny cross-selling” Przygotowując oferty często po prostu rozmawiamy z kolegami z naszych spółek sióstr z innych lokalizacji/krajów. Proszę mi wierzyć – jest to niesamowita siła – nie szukamy kolejnego podusługodawcy tylko zamykamy sprawy wewnątrz własnej organizacji.  Zachęcam do odwiedzenia naszej strony internetowej www.rhenus.com  

Morza i Oceany: - Czym różni się Contract & Freight Logistics od Port Logistics, a gdzie działacie łącznie? Zatrudnionych jest ponad 18 tysięcy osób w 340 oddziałach?

Marek Klabacha: - Contract – obsługa ładunków w magazynach klasy A, e-commerce, towary wysoko przetworzone jak już wspominałem „white goods” – czyli m. in.  RTV i AGD oraz dystrybucja do sklepów.
Freight – sieć własnych magazynów crossdock’owych i drobnica samochodowa, sieć magazynów od Hiszpanii przez Włochy do Litwy i Łotwy, transport lotniczy, każdodniowe połączenia pomiędzy własnymi magazynami.
Port – spedycja morska, transport kolejowy, samochodowy jak i intermodalny, magazynowanie produktów stalowych, operowanie terminalami morskimi i śródlądowymi. W ramach Portu możemy się pochwalić spółką RMS – armatorem jednostek od 900 do 4000 DWT jak i kompleksowymi usługami „on site logistics” dla producentów stali czy firm energetycznych.

Morza i Oceany: - Skupmy się zatem na Port Logistics. Czy ta część Rhenusa ma bezpośrednie powiązanie z morzami i oceanami?

Marek Klabacha: - Tak oczywiście, szczególnie w Niemczech i Holandii gdzie Rhenus operuje licznymi terminalami portowymi; przez spółkę armatorską RMS; przez biura brokerskie; przez lokalizacje spółek/oddziałów w portach morskich.


Morza i Oceany: - Czy specjalizujecie się w odprawianiu, magazynowaniu, przeładowywaniu jakieś wybranej grupy towarów?


Marek Klabacha: Podstawowymi ładunkami są produkty stalowe i węgiel, jednak nie omijamy i innych jak metale kolorowe, chemia, złom i pozostałe ładunki masowe.

Dziękujemy za rozmowę i życzenia z okazji 100 i 20 urodzin firm

Rozmawiał: Bogdan Tychowski