TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

1Maersk 311 września w Gdańsku odbyło się trzecie seminarium dla klientów, organizowane pod patronatem merytorycznym Maersk Line. Tym razem, spotkanie, skierowane dla grupy niemal 100 przedstawicieli rynku spedytorskiego, miało miejsce w wyjątkowej lokalizacji – na terenie terminalu DCT Gdańsk. Uczestnicy wydarzenia poznali najnowsze trendy z zakresu logistyki kontenerowej, a także plany biznesowe Maersk Line i pozostałych partnerów seminarium – terminalu DCT Gdańsk, firmy Balticon S.A i banku Citi Handlowy.

Pomysł organizacji specjalistycznych szkoleń dla klientów zrodził się w Maersk Polska na początku 2014 roku. Po sukcesie poprzednich edycji w Czeladzi i Warszawie armator podjął decyzję o zaproszeniu firm spedycyjnych do miejsca codziennej pracy – terminalu w Gdańsku. Zgodnie z założeniami przekazywania kompleksowej wiedzy, armator i tym razem włączył do współpracy partnerów: terminal DCT Gdańsk, firmę Balticon oraz bank Citi Handlowy. Ponad 100 uczestników seminarium przez niemal 8 godzin wykładów i prezentacji zdobywało wiedzę z zakresu nowych możliwości w transporcie morskim, produktów dedykowanych firmom spedycyjnym oraz planów rozwojowych poszczególnych firm.

Wrześniowe spotkanie w Gdańsku to już trzecie tego typu wydarzenie pod patronatem Maersk Line. Zgodnie z filozofią naszej firmy, oprócz transportu kontenerowego chcemy zagwarantować naszym klientom pełny komfort współpracy z nami. Element edukacyjny to sposób budowania długofalowych relacji, możliwość bezpośredniego spotkania i poznania opinii na temat oferowanych przez Maersk Line usług. Dzięki bardzo pozytywnym reakcjom klientów, już dzisiaj wiemy, że seminaria pozostaną stałym punktem naszej działalności w Polsce  – podkreśla Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Polska.

Spotkanie zostało podzielone na cykl wykładów tematycznych, skoncentrowanych wokół branży logistycznej i przemysłu kontenerowego. Seminarium otwierał wykład Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Polska, która w swoim wystąpieniu skupiła się na kwestii konsolidacji branży transportu morskiego, w kontekście aktualnej sytuacji rynkowej. Podczas wydarzenia specjaliści Maersk Line omówili również  wybrane operacje statkowe w terminalach oraz zalety rozwiązań intermodalnych. Wiedzę z zakresu finansów uzupełnili specjaliści banku Citi Handlowy, zajmując się tematami akredytyw. Prelegent firmy Balticon S.A., prezes zarządu, Tomasz Szmid podczas swojej prezentacji dotyczącej kontenerów morskich poruszył szereg aspektów związanych z działalnością depotów kontenerowych oraz coraz szerszym zastosowaniem samych kontenerów.

Seminarium Maersk Line, współorganizowane przez Balticon S.A. oraz DCT Gdańsk wpisuje się w obecnie zauważalny dynamiczny rozwój sektora transportu morskiego, który z perspektywy spółki, stanowi  potwierdzenie zasadności dla dalszych planowanych inwestycji dotyczących terminali inlandowych oraz istniejących depotów kontenerowych.

Udział w tym istotnym dla sektora morskiego i kontenerowego przedsięwzięciu postrzegamy jako możliwość podzielenia się naszą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem dotyczącym branży” - komentował Tomasz Szmid, Prezes Zarządu Balticon S.A.

Spotkanie zamykało wystąpienie DCT Gdańsk, w trakcie którego dyrektor handlowy Dominik Landa przedstawił zgromadzonym plany rozwojowe terminalu i możliwości ułatwień w obrocie kontenerami. Terminal, na którego terenie odbywało się wydarzenie, umożliwił również wszystkim uczestnikom obejrzenie terenu inwestycyjnego, na którym do 2016 roku zostanie wybudowane druge nabrzeże, tzw. Terminal T2.

Cieszę się, że wraz z firmami Maersk Line i Balticon mogliśmy zorganizować na terenie terminalu DCT Gdańsk wydarzenie, które ma służyć propagowaniu i poszerzaniu wiedzy na temat branży morskiej. DCT jako największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim przyjął na siebie rolę lidera branży, dlatego współuczestnictwo w takich inicjatywach, jak seminarium poświęcone polskiej konteneryzacji, wpisuje się w nasze działania na rzecz budowania przewag sektora morskiego w Polsce – podkreślił Maciek Kwiatkowski, Prezes Zarządu DCT Gdańsk.

Maersk Line regularnie bada zainteresowanie klientów tego typu wydarzeniami. Firma nie wyklucza organizacji kolejnych edycji spotkań.

Maersk Line