TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

azdjeciePrzez ostatnie pół roku zespół projektowy złożony z pracowników Maersk Polska koordynował pracę nad nową siedzibą firmy w samym centrum warszawskiego Mokotowa. Przy współpracy z architektem Zbigniewem Kostrzewą powstało oryginalne biuro dla zespołu 80 pracowników, o powierzchni niemal 1200m2.

Prace nad przeprowadzką rozpoczęły się w kwietniu 2012 roku. Głównym celem firmy było powiększenie obecnej powierzchni i efektywne jej zaplanowanie. Zgodnie z  pracowników lokalizację wybrano na terenie warszawskiego Emparku. Nowe biuro jest o ok. 400m2 większe od poprzedniego. Pierwszym etapem projektu było przeprowadzenie ankiet badających preferencje i opinie pracowników na temat biura, oraz ich potrzeby w związku z miejscem pracy. Następnym etapem było powołanie 7-osobowego zespołu projektowego koordynującego remont i przeprowadzkę.

 - Ankiety pozwoliły nam stworzyć ramowy plan przeprowadzki. Ich rezultaty pokazywały, że nasi pracownicy najbardziej oczekują otwartej przestrzeni, detali nawiązujących do tradycji morskiej czy proekologicznych rozwiązań. Wszystkie opinie zostały przekazane architektowi – mówi Joana Jurewicz,szef zespołu. Do zaprojektowane nowego biura zaproszono Zbigniewa Kostrzewę, laureata nagrody Red Dot Design Award 2012, architekta wnętrz znanego z realizacji między innymi dla polskich oddziałów firm KIA, Canal+ czy Diageo. Dla architekta projekt Maersk był jednak nie lada wyzwaniem.

 - Logistyka morska to tematy, które w procesie projektowania trudno bezpośrednio przełożyć na wnętrze, głównie ze względu na duże gabaryty elementów czy specyfikę materiału. Z drugiej strony zlecenia takie, jak biuro Maersk, wymagają od architekta niezwykłego poziomu kreatywności. Bardzo pomocny okazał się pierwiatek pomocy zespołu projektowego Maersk. Pomysły i oczekiwania przekazywane przez pracowników inspirowały i pozwalały zweryfikować niektóre koncepcje. Efektem tej współpracy jest oryginalne, komfotowe miejsca pracy z prawdziwie morskim charakterem, z którego jako twórca jestem dumny – podsumowuje architekt Zbigniew Kostrzewa.

 - Zespół projektowy, złożony z reprezentantów każdego działu, przez cały czas trwania remontu i procesu planowania wnętrza organizował regularne spotkania z architektem i przekazywał sugestie pracowników. - Część naszych pomysłów została naniesiona na plan przestrzenny. My z kolei byliśmy bardzo zadowoleni z zaproponowanej przez architekta koncepcji wprowadzenia do wnętrza elementów związanych z branżą morską  i skandynawska korzeniami firmy - dodaje Joanna Jurewicz.

Dzięki dobrej współpracy udało się stworzyć nie tylko ergonomiczne, ale także oryginalnie zaaranżowane wnętrze. Całość utrzymana została właśnie w skandynawskiej, pogodnej kolorystyce firmy. Dominują jasne kolory z intensywnymi akcentami. Nowy układ ułatwia wdrożenie ekologicznych inicjatyw, meble zostały wyselekcjonowane nie tylko pod kątem wygody, ale również możliwości rearanżacji przestrzeni. Szklane ściany zdobią grafiki nawiązujące do charakteru działalności firmy, sufit wygląda jak portowa suwnica, a przestrzeń w centrum podzielona jest za pomocą ścian przypominających wyglądem kontenery.

- Najważniejsze co udało nam się osiągnąć to zapewnienie komfortu pracy naszemu zespołowi. Poprawiliśmy ciągi komunikacyjne wewnątrz biura, zaprojektowaliśmy przestrzeń tak, by współpracujące ze sobą działy były umiejscowione obok siebie. Udało nam się również stworzyć dedykowane salki konferencyjne dla wszystkich zespołów, wygospodarować przestrzeń dla dwóch siostrzanych marek, a dzięki szklanym ściankom zapewnić wszystkim pracownikom dostęp do naturalnego światła. Ostatecznie, w szarym, przeciętnym biurowcu powstało miejsce, które w pełni odzwierciedla nowoczesny i wyjątkowy charakter naszej firmy -– podsumowuje Joanna Jurewicz

Nowe biuro jest użytkowane przez pracowników od połowy października. Więcej zdjęć biura w naszej Galerii Zdjęć Zapraszamy.

Zdjęcia: Piotr Lisowski