TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Bursztynowe Jajko po raz drugi dla Maersk Line

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Bursztynowe Jajko po raz drugi dla Maersk Line12 października w Gdyni odbyła się uroczystość „Wspólnej Kaczki”, podczas której Maersk Polska po raz drugi został wyróżniony statuetką Bursztynowego Jajka. Tegoroczną nagrodę, przyznaną firmie za wprowadzenie do Gdańska największych jednostek pływających, odebrał Thomas Bagge, Prezes Zarządu i szef regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Kapituła już po raz drugi doceniła rozwiązania oferowane przez Maersk Line. Tegoroczna statuetka dla największego światowego armatora została przyznana za wprowadzenie do gdańskiego portu największych jednostek Maersk Line, będące efektem sukcesywnego rozwoju serwisu AE10, łączącego terminale kontenerowe Dalekiego Wschodu i Europy. 12 października w Gdyni symboliczną statuetkę z rąk Anny Wypych-Namiotko, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odebrał Thomas Bagge, szef regionu Europy Środkowo-Wschodniej. W ubiegłym roku Maersk Polska został uhonorowany nagrodą Bursztynowego Jajka za wprowadzenie serwisu AE10, utrzymanie i rozwinięcie bezpośredniego połączenia kontenerowego.

„Nagroda Bursztynowego Jajka to dla nas dowód uznania ze strony największych polskich organizacji zajmujących się Czytaj więcej: Bursztynowe Jajko po raz drugi dla Maersk Linetematyką logistyki morskiej oraz sygnał, że serwis AE10, który oferujemy, spełnia oczekiwania i potrzeby naszych klientów. Największe podziękowania należą się wszystkim pracownikom Maersk Line, których wyróżnienia, takie jak to, stymulują do dalszej pracy nad tworzeniem kompleksowej oferty. Dzięki nim i naszym klientom produkty Maersk budują sprzyjające postępowi otoczenie biznesowe, stanowiące siłę napędową dla rozwoju miasta i regionu. Zgodnie z tymi celami w 2012 roku uruchomiliśmy w Polsce dwa dedykowane połączenia kolejowe, stanowiące swego rodzaju przedłużenie serwisu AE10 w głąb lądu” – podkreślił Thomas Bagge, Prezes zarządu i szef regionu Europy Środkowo-Wschodniej Maersk Line.

Czytaj więcej: Bursztynowe Jajko po raz drugi dla Maersk LineKrajowa Izba Gospodarki Morskiej (KIGM) nagrodę Bursztynowe Jajko przyznaje corocznie za najbardziej spektakularne osiągnięcia w polskiej gospodarce morskiej. Podczas XIII Spotkania Biznesu Morskiego Wybrzeża Gdańskiego „Wspólna Kaczka” 12 października 2012 w Hali Sportowo Widowiskowej Gdyni nagrody zostały wręczone po raz 10. Kapitułę konkursową tworzą przedstawiciele takich instytucji jak: KIGM, Polska Izba Spedycji i Logistyki, Związek Armatorów Polskich, Związek Pracodawców ”Forum Okrętowe”,

 

 

zdjęcia: www.galeria.trojmiasto.pl, fot. Maciej Warowny

****

O Maersk Polska

Maersk Line jest reprezentowana w Polsce przez Maersk Polska. Od dwudziestu lat firma
przyczynia się do rozwoju polskiego handlu międzynarodowego, otwierając kolejne
połączenia z największymi europejskimi i światowymi portami. Biura Maersk Polska,
obecne w trzech miastach – Warszawie, Gdyni i Krakowie, w których zatrudnionych
jest 80 osób, stanowią filar sektora handlu żeglugowego w regionie Europy Środkowo-
Wschodniej.

Od stycznia 2010 roku do portfolio wszedł serwis AE10, który jest pierwszym
bezpośrednim połączeniem z Dalekiego Wschodu do Polski i krajów bałtyckich,
a także stanowi dużą korzyść dla rodzimych importerów i eksporterów.

Logistyka z ludzka twarzą, czyli Maersk Line na…

  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Logistyka z ludzka twarzą, czyli Maersk Line na… Logistyka w dobie spowolnienia gospodarczego, nowoczesne łańcuchy dostaw, e-commerce, ekologia i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi - to najważniejsze tematy tegorocznego Forum Managerów Logistyki w Warszawie. Gościem specjalnym Forum była Agnes Hernad, customer service and CSR manager firmy Maersk Line w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, która podsumowała kondycję branży transportu morskiego i intermodalnego.

 - Główne tematy na których skoncentrowała się Agnes Hernad podczas swojego wykładu to wyzwania dla branży transportu morskiego, a także terminowość dostaw i kompleksowa obsługa klienta. Naszym głównym celem jest pokazanie, że logistyka to logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy, w którym każde ogniwo jest od siebie współzależne. W niepewnej sytuacji na rynku sukces może zagwarantować tylko odpowiednia synchronizacja usług oraz gotowość firm do zrewidowania swoich planów biznesowych – mówiła Agnes Hernad.

Aktualna sytuacja na rynku w dużej mierze zadecydowała o obecnym kształcie oferty Maersk. Firma w drugim półroczu 2012 roku zdecydowała się na podniesienie stawek w celu przywrócenia rentowności i odwrócenia negatywnych tendencji spowodowanych rosnącymi kosztami, szczególnie cenami paliwa. Systematyczne informowanie klientów i komunikowanie powodów wprowadzania podwyżek w rezultacie pozwoliły zminimalizować negatywne reakcje wśród klientów armatora. Konsekwentna polityka odrabiania strat, ponoszonych przez ostatnie lata, doprowadziła do zmniejszenia straty Maersk Line o ponad 200 mln dolarów w pierwszym półroczu 2012 roku.

 - Spowolnienie gospodarcze, kryzys w wielu częściach świata, a co za tym idzie również zmienny popyt to powody, dla których zdecydowaliśmy się głośno mówić o tym, że nieuniknionym sposobem odzyskania rentowności branży jest podniesienie stawek – mówiła Agnes Hernad.

Firma Maersk Line ponad rok temu ogłaszając swój manifest, jako priorytet ustanowiła wprowadzenie prostego i intuicyjnego procesu zarządzania łańcuchem dostaw oraz zapewnienie niezawodnych usług. Takim rozwiązaniem stała się m. in. usługa Daily Maersk, dzięki której poziom terminowości serwisów Maersk Line wzrósł do ponad 90%. To rekord w historii firmy, który jest jednocześnie jej wyróżnikiem na rynku, gdzie terminowość dostaw oscyluje na poziomie ok 60 %.

Agnes Hernad podczas swojego wykładu mocno pokreślała również rolę regionu Europy Środkowo-Wschodniej (ECE) w polityce firmy. ECE to 4 kraje: Polska, Słowacja, Czechy i Węgry, w których  Maersk Line, jako lider branży logistyki morskiej, zanotował w 2011 roku ponad 30% udział w rynku. Region ECE to również jedna z największych sieci połączeń kolejowych Maersk Line w Europie.

 - Aby zapewnić jeszcze bardziej kompleksową ofertę klientom w regionie, gdzie tylko jedno z państw ma dostęp do morza, sukcesywnie powiększamy zasięg połączeń intermodalnych. Od początku roku udało nam się uruchomić 2 nowe linie w Polsce i wzmocnić nasze serwisy w innych krajach – podsumowała Agnes Hernad.

***
Forum Managerów Logistyki to inicjatywa wydawcy dziennika Puls Biznesu. Tegoroczna edycja forum to już piąte spotkanie przedstawicieli biznesu, managerów logistyki, mediów i władz. Dwudniowe spotkanie to okazja do prezentacji najnowszych trendów branżowych, szansa oceny aktualnej sytuacji w branży logistycznej i możliwość omówienia najbardziej kontrowersyjnych zagadnień. Tegoroczne forum to 5 filarów związanych z transportem, spedycją, logistyką i odpowiednim jej zarządzaniem. Patronami medialnymi wydarzenia są kluczowe tytuły z branży logistycznej, biznesu, rozwiązań IT. Opiekę merytoryczną nad wydarzeniem objął Instytut Logistyki i Magazynowania.
***
O Maersk Polska
Maersk Line jest reprezentowana w Polsce przez Maersk Polska. Od dwudziestu lat firma przyczynia się do rozwoju polskiego handlu międzynarodowego, otwierając kolejne połączenia z największymi europejskimi i światowymi portami. Biura Maersk Polska, obecne w trzech miastach – Warszawie, Gdyni i Krakowie, w których zatrudnionych jest 80 osób, stanowią filar sektora handlu żeglugowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Od stycznia 2010 roku do portfolio wszedł serwis AE10, który jest pierwszym bezpośrednim połączeniem z Dalekiego Wschodu do Polski i krajów bałtyckich, a także stanowi dużą korzyść dla rodzimych importerów i eksporterów.

MiO

Nagroda dla Maersk Line podczas Szczytu Ziemi Rio+20

  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Nagroda dla Maersk Line podczas Szczytu Ziemi Rio+20Nowe statki Triple-E firmy Maersk Line zostały uznane za kluczowe rozwiązanie w zakresie zrównoważonego rozwoju w transporcie morskim. Jednostki znalazły się na liście 100 prestiżowych, innowacyjnych koncepcji biznesowych uzyskując tytuł Sustainia100, przyznanych podczas Szczytu Ziemi Rio+20.

Statki, które w 2013 roku zasilą flotę Maersk Line, będą największymi kontenerowcami na świecie.  Tegoroczni laureaci Sustainia100 to największe jednostki kontenerowe klasy Triple-E armatora Maersk Line. Statki są wyznacznikiem ekonomii skali, ich wydajność energetyczna i ekologiczny aspekt ustanawiają nowe standardy w transporcie towarów skonteneryzowanych drogą morską. Przyczynią się one do redukcji emisji CO2 o ponad 50% na przewożonym kontenerze, w porównaniu do obecnej średniej na trasie Azja – Europa. Każdy z 20 zamówionych statków ma długość 400 metrów, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości, a jego ładowność wynosi 18.000 TEU. Ich wdrożenie zaplanowano na rok 2013. Według prognoz, popyt na szlaku Azja-Europa wzrośnie do 2015 roku o 5-8%. Dzięki nowym jednostkom, Maersk Line będzie zatem w stanie zwiększyć podaż w zgodzie z trendami rynkowymi. Inwestycja Maersk Line w statki Triple-E to kolejny krok w stronę ekonomicznego wydajnego, zaawansowanego i ekologicznego transportu morskiego. Większa ładowność to oszczędność paliwa, efektywność energetyczna i dbałość o naturalne środowisko. Nagroda przyznana na kilka miesięcy przed oficjalnym włączeniem statków do serwisów Maersk Line jest najlepszym dowodem, potwierdzającym słuszność naszych działań. Jesteśmy dumni z tego, że nasze jednostki uzyskały prestiżowy tytuł Sustainia100 i staną się wyznacznikiem innowacji - podsumowuje Thomas Bagge, Prezes Zarządu Maersk Polska. Statki klasy Triple-E wykonywane są przez firmę Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering w  Korei. Wszystkie zamówione przez Maersk Line jednostki mają zostać dostarczone do końca 2015 roku. Szczyt Ziemi Rio+20 i odbywające się w jego ramach Forum Zrównoważonego Rozwoju to najważniejsza inicjatywa przedsiębiorstw na rzecz idei ekologicznej równowagi. Nagrody Sustainia100 przyznane podczas przedsięwzięcia to specjalne wyróżnienie dla 100 innowacyjnych rozwiązań, wspierających tę koncepcję. Nagrodzone projekty mają nie tylko spełniać kryteria ekologiczne, ale również wyróżniać się pozytywnym wpływem na rozwój gospodarki. Rozwiązania pretendujące do tytułu zgłaszane są przez 56 krajów i przedstawicieli biznesu w obszarach takich jak m.in. planowanie przestrzeni miejskiej, energii, mody, zarządzania odpadami, transportu i nowych technologii.

MiO

Maersk Line uhonorowany...

  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Maersk Line uhonorowany...Działalność firmy Maersk Line, światowego lidera transportu morskiego, została doceniona przez władze Gdańska i Pomorza. Wyróżnienie przyznano między innymi za włączenie Gdańska do bezpośredniego serwisu łączącego Europę z Azją.

Z okazji obchodów święta Konstytucji 3 Maja, Ambasada Rzeczpospolitej Polskiej w Danii zorganizowała wyjątkowe obchody, w których udział wzięli przedsiębiorcy, przedstawiciele duńskich organizacji i reprezentanci lokalnych władz. Kluczowe znaczenie dla Maersk Line miała wizyta Marszałka Województwa Pomorskiego, Prezydenta Gdańska i przedstawicieli Ambasady RP w siedzibie firmy, w centrum Kopenhagi. Podczas  spotkania goście wyrazili uznanie dla zaangażowania Maersk Line w rozwój regionu Pomorza i miasta Gdańska. Podczas uroczystej kolacji, która miała miejsce tego samego dnia, duński koncern został oficjalnie uhonorowany za włączenie Gdańska do bezpośredniego serwisu z Dalekiego Wschodu, co uznano za jeden z kluczowych czynników sprzyjających rozwojowi miasta i regionu. Doceniono również uczynienie z gdańskiego portu logistycznej bramy Polski i regionu Bałtyku. Pamiątkowy medal, dyplom oraz grafikę przedstawiającą panoramę Gdańska w imieniu Maersk Line odebrał Karsten Kildahl, szef regionu Europu Północnej.

Wyróżnienie ze strony lokalnych władz jest dla nas wyjątkowo ważne. Podobnie jak w przypadku Klientów, którzy doceniają jakość naszych usług, nagrody od władz lokalnych są dowodem pozytywnego wpływu działalności Maersk Line w regionie Morza Bałtyckiego na rozwój regionu i miasta, z którymi jesteśmy związani od lat. Jesteśmy dumni, że nasze zaangażowanie w rozwój polskiej gospodarki zostało zauważone i uhonorowane – podsumował Karsten Kildahl.

W trakcie obchodów, w Kopenhadze odbyło się również specjalne seminarium - Maersk Workshop. Tematem spotkania była sytuacja branży TSL w kontekście regionu Pomorza. W warsztatach poprowadzonych przez Gdańską Agencję Rozwoju Gospodarczego InvestGDA udział wzięli przedstawiciele firmy Maersk Line i DCT Gdańsk. Przedmiotem rozmów była nie tylko analiza obecnej sytuacji, ale również próba znalezienia rozwiązań optymalizujących i usprawniających w przyszłości transport morski w regionie.

Dla Maersk Line wyróżnienie w Kopenhadze to już 4 nagroda w ciągu ostatniego roku. Firma została wcześniej wyróżniona między innymi przez Krajową Izbę Gospodarki Morskiej oraz magazyn Baltic Transport Journal.

Agnieszka Karpińska

Taniej i bezpieczniej, czyli transport intermodalny według Maersk Polska

  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Taniej i bezpieczniej, czyli transport intermodalny według Maersk PolskaBezpieczeństwo, terminowość, optymalizacja kosztów oraz troska o środowisko to tylko niektóre z zalet transportu intermodalnego. Jest on jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi transportu, ale jego udział w polskim rynku jest w dalszym ciągu niedostateczny. Firma Maersk Polska, oddział globalnego lidera morskich usług transportowych, podjęła decyzję o uruchomieniu w Polsce dwóch intermodalnych połączeń kolejowych na przestrzeni pół roku. Z perspektywy kilku miesięcy, funkcjonowanie obu serwisów oceniono pozytywnie.

Transport lądowy w Polsce opiera się przede wszystkim na przewozach samochodowych, które w 2010 roku miały blisko 74% udziału w rynku. Dla porównania, transport koleją stanowił w tym samym czasie niecałe 17%. Wyniki te rzutują również na całą branżę transportu. Przewóz kontenerów, pomimo ostatnich tendencji wzrostowych, to nadal niespełna 1% ogólnego wolumenu transportowych ładunków w Polsce.  Za taki stan odpowiedzialne są przede wszystkim wysokie koszty inwestycji oraz niska jakość infrastruktury drogowej i kolejowej. Sukcesywne zwiększenie wykorzystania transportu intermodalnego w gospodarce jest według specjalistów szansą przedsiębiorstw na utrzymanie wysokiej pozycji rynkowej.

Czytaj więcej: Taniej i bezpieczniej, czyli transport intermodalny według Maersk PolskaKryzys ekonomiczny w 2009 roku wymusił na firmach konieczność dokładnego przyglądania się kosztom związanym z transportem towarów. W tej sytuacji kluczowe było stworzenie oferty skrojonej na miarę potrzeb klientów, pozwalającej jednocześnie zoptymalizować ponoszone przez nich koszty – wyjaśnia Thomas Bagge, Prezes Maersk Polska.

Maersk Line, jako jedyny armator w Polsce, zdecydował się na uruchomienie w ramach transportu intermodalnego dwóch połączeń kolejowych w ciągu kilku miesięcy. Do otwarcia drugiej linii kolejowej przekonała firmę rosnąca popularność usługi i pozytywne opinie otrzymane z rynku. Rozkłady jazdy pociągów Maersk Amber Express i Maersk Baltic Express są zsynchronizowane z  wpłynięciami kontenerowców Maersk Line do Gdańska. Pierwszy z nich przewozi kontenery na linii Gdańsk-Kąty Wrocławskie, drugi z kolei pokonuje trasę do Sławkowa na Śląsku. Obie linie obsługują kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych. 

Transport intermodalny umożliwia powierzenie całego łańcucha dostaw jednemu operatorowi oraz zmniejsza ponoszone koszty bez konieczności obniżania jakości usług. Kluczowy jest również aspekt bezpieczeństwa i dywersyfikacja ryzyka transportowego. Wykorzystanie jednej jednostki ładunkowej w całym łańcuchu dostaw wiąże się z brakiem konieczności wielokrotnego przeładunku. Klientowi korzystającemu z usługi ułatwia to optymalizację kosztów prowadzonej działalności, przy zachowaniu gwarancji terminowości i minimalizacji ryzyka uszkodzenia towaru. Istotny jest również aspekt ekologiczny. Dzięki sprawnej organizacji i optymalizacji łańcucha dostaw możliwe jest mniejsze jednostkowe zużycie energii, a tym samym poziomu obciążenia naturalnego środowiska.

Współczesna firma buduje swoją pozycję poprzez wprowadzanie korzystnych finansowo rozwiązań oraz utrzymanie wysokiego poziomu usług, skrojonych na miarę potrzeb klientów. Ważne jest, by przy realizacji tych celów uwzględniać również proekologiczne aspekty. Transport intermodalny pozwala firmie pozycjonować się jako nowoczesny kontrahent, który potrafi wprowadzać rozwiązania korzystne zarówno dla rozwoju biznesu, jak również przyjazne dla środowiska naturalnego.

Joanna Hadyś

***

Maersk Polska

Maersk Line jest reprezentowana w Polsce przez Maersk Polska. Od dwudziestu lat firma przyczynia się do rozwoju polskiego handlu międzynarodowego, otwierając kolejne połączenia z największymi europejskimi i światowymi portami. Biura Maersk Polska, obecne w trzech miastach – Warszawie, Gdyni i Krakowie, w których zatrudnionych jest 80 osób, stanowią filar sektora handlu żeglugowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od stycznia 2010 roku do portfolio wszedł serwis AE10, który jest pierwszym bezpośrednim połączeniem z Dalekiego Wschodu do Polski i krajów bałtyckich, a także stanowi dużą korzyść dla rodzimych importerów i eksporterów.