TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Maersk Line o swoich wynikach, planach biznesowych i strategii działania

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Maersk Line o swoich wynikach, planach biznesowych i strategii działania 11 września w Gdańsku, na terenie terminalu DCT Gdańsk, Maersk Line zorganizował seminarium dedykowane swoim klientom. Podczas spotkania Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Line w Polsce, przedstawiła zgromadzonym gościom kluczowe plany strategii firmy na najbliższy okres. Jednym z najważniejszych tematów wystąpienia było wdrożenie usługi 2M, planowane w styczniu 2015 roku. Dodatkowo, przedstawiciele firmy omówili aktualną sytuację całej branży,  zaprezentowali filozofię współpracy w obszarze obsługi klienta oraz przeanalizowali sieć połączeń intermodalnych w Polsce. 

Maersk Line jest głównym organizatorem cyklicznych spotkań, skierowanych dla grupy swoich klientów. Wrześniowa edycja, dedykowana firmom spedycyjnym, została zorganizowana w wyjątkowym miejscu – na terenie terminalu DCT w Gdańsku. Tym razem, na zgromadzonych gości czekał nie tylko pakiet wiedzy na temat najnowszych trendów i rozwiązań z obszaru transportu morskiego, ale również informacje na temat kluczowych planów operacyjnych i strategicznych Maersk Line, zarówno globalnych, jak i tych zorientowanych na rynek polski.

Seminarium było dla nas doskonałą okazją do podzielenia się naszymi planami i rozwiania wszelkich wątpliwości, związanych z wprowadzanymi przez nas usługami. Zgodnie z ideą edukacji naszych klientów, chcieliśmy omówić aktualną sytuację rynku transportu morskiego oraz zachodzące w nim zmiany. Kluczowe znaczenie ma dla nas obecnie kwestia konsolidacji branży i możliwość budowania przewagi konkurencyjnej w nowej rzeczywistości. W tym obszarze jesteśmy gotowi zaproponować naszym klientom konkretną ofertę, a najlepszym dowodem skuteczności wdrażanych przez nas rozwiązań są ostatnie wyniki finansowe Maersk Line. Od 7 kwartałów utrzymujemy pozycję lidera branży w obszarze terminowości, zanotowaliśmy wzrost przychodów o prawie 25% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, oraz wydajność na poziomie przekraczającym o 9% średnią, osiągnięta w drugim kwartale 2014 roku – podkreśla Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Line w Polsce.

Kluczowym tematem seminarium okazała się usługa 2M, wspólny serwis oferowany przez Maersk Like i firmę MSC. 10-letnie porozumienie pomiędzy armatorami, gwarantuje klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU. Usługa, zapewniająca klientom częstsze, stabilne połączenia i wzrost efektywności dzięki wykorzystaniu ekonomii skali, jest efektem naturalnych tendencji konsolidacyjnych na rynku. 2M stwarza warunki dla podniesienia poziomu dynamiki obrotów, przy niespotykanym dotychczas zasięgu połączeń, utrzymaniu konkurencyjności i wysokim poziomie niezawodności usług.
Rozszerzenie portfolio naszych usług to odpowiedź na rosnące oczekiwania rynku. W drugim kwartale 2014 roku zanotowaliśmy globalny wzrost wolumenu o 5%. Przy prognozowanym rozwoju obrotów i popytu na poziomie 4-5 % , Maersk Line z wolumenem na poziomie 6,6% już teraz wyprzedza ten wynik. Jednocześnie oceny wystawione przez analityków branży transportu morskiego z SeaIntel, w zakresie terminowości (86,1% w przypadku Maersk Line), plasują naszą firmę na pozycji lidera branży, oferującego niezawodne usługi i jakościową obsługę – dodaje Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard.

Na seminarium nie mogło zabraknąć polskiego kontekstu wprowadzanych przez Maersk zmian. W odpowiedzi na potrzeby klientów i sytuację rynkową, w maju armator uruchomił sezonowy serwis CRX, łączący Europę Północną z krajami Ameryki Środkowej. Firma inwestuje również w nową filozofię obsługi klientów, której podstawą jest budowanie z nimi silnych, bezpośrednich relacji.

Bacznie obserwujemy nie tylko stan branży transportu morskiego, ale też globalną sytuację ekonomiczną i tendencje rynkowe. Dywersyfikacja usług to odpowiedź na potrzeby klientów i zmiany gospodarcze. Jednocześnie sukcesywnie rozwijamy obszar obsługi klienta. Poprzez udogodnienia na stronie internetowej, takie jak elektroniczne zarządzanie płatnościami czy wysyłanie powiadomień o terminie przypłynięcia kontenera, gwarantujemy im dopasowaną do specyfiki danego rynku niezawodną i dostępną obsługę, co pozwala klientom Maersk Line skoncentrować się na rozwoju własnego biznesu. Wierzymy, że takie podejście zapewni nam obopólne i długofalowe korzyści – podkreśliła prezes Maersk Line.

Maersk Line dzieli się wiedzą ze spedytorami w DCT Gdańsk

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Maersk Line dzieli się wiedzą ze spedytorami w DCT Gdańsk11 września w Gdańsku odbyło się trzecie seminarium dla klientów, organizowane pod patronatem merytorycznym Maersk Line. Tym razem, spotkanie, skierowane dla grupy niemal 100 przedstawicieli rynku spedytorskiego, miało miejsce w wyjątkowej lokalizacji – na terenie terminalu DCT Gdańsk. Uczestnicy wydarzenia poznali najnowsze trendy z zakresu logistyki kontenerowej, a także plany biznesowe Maersk Line i pozostałych partnerów seminarium – terminalu DCT Gdańsk, firmy Balticon S.A i banku Citi Handlowy.

Pomysł organizacji specjalistycznych szkoleń dla klientów zrodził się w Maersk Polska na początku 2014 roku. Po sukcesie poprzednich edycji w Czeladzi i Warszawie armator podjął decyzję o zaproszeniu firm spedycyjnych do miejsca codziennej pracy – terminalu w Gdańsku. Zgodnie z założeniami przekazywania kompleksowej wiedzy, armator i tym razem włączył do współpracy partnerów: terminal DCT Gdańsk, firmę Balticon oraz bank Citi Handlowy. Ponad 100 uczestników seminarium przez niemal 8 godzin wykładów i prezentacji zdobywało wiedzę z zakresu nowych możliwości w transporcie morskim, produktów dedykowanych firmom spedycyjnym oraz planów rozwojowych poszczególnych firm.

Wrześniowe spotkanie w Gdańsku to już trzecie tego typu wydarzenie pod patronatem Maersk Line. Zgodnie z filozofią naszej firmy, oprócz transportu kontenerowego chcemy zagwarantować naszym klientom pełny komfort współpracy z nami. Element edukacyjny to sposób budowania długofalowych relacji, możliwość bezpośredniego spotkania i poznania opinii na temat oferowanych przez Maersk Line usług. Dzięki bardzo pozytywnym reakcjom klientów, już dzisiaj wiemy, że seminaria pozostaną stałym punktem naszej działalności w Polsce  – podkreśla Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Polska.

Spotkanie zostało podzielone na cykl wykładów tematycznych, skoncentrowanych wokół branży logistycznej i przemysłu kontenerowego. Seminarium otwierał wykład Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Polska, która w swoim wystąpieniu skupiła się na kwestii konsolidacji branży transportu morskiego, w kontekście aktualnej sytuacji rynkowej. Podczas wydarzenia specjaliści Maersk Line omówili również  wybrane operacje statkowe w terminalach oraz zalety rozwiązań intermodalnych. Wiedzę z zakresu finansów uzupełnili specjaliści banku Citi Handlowy, zajmując się tematami akredytyw. Prelegent firmy Balticon S.A., prezes zarządu, Tomasz Szmid podczas swojej prezentacji dotyczącej kontenerów morskich poruszył szereg aspektów związanych z działalnością depotów kontenerowych oraz coraz szerszym zastosowaniem samych kontenerów.

Seminarium Maersk Line, współorganizowane przez Balticon S.A. oraz DCT Gdańsk wpisuje się w obecnie zauważalny dynamiczny rozwój sektora transportu morskiego, który z perspektywy spółki, stanowi  potwierdzenie zasadności dla dalszych planowanych inwestycji dotyczących terminali inlandowych oraz istniejących depotów kontenerowych.

Udział w tym istotnym dla sektora morskiego i kontenerowego przedsięwzięciu postrzegamy jako możliwość podzielenia się naszą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem dotyczącym branży” - komentował Tomasz Szmid, Prezes Zarządu Balticon S.A.

Spotkanie zamykało wystąpienie DCT Gdańsk, w trakcie którego dyrektor handlowy Dominik Landa przedstawił zgromadzonym plany rozwojowe terminalu i możliwości ułatwień w obrocie kontenerami. Terminal, na którego terenie odbywało się wydarzenie, umożliwił również wszystkim uczestnikom obejrzenie terenu inwestycyjnego, na którym do 2016 roku zostanie wybudowane druge nabrzeże, tzw. Terminal T2.

Cieszę się, że wraz z firmami Maersk Line i Balticon mogliśmy zorganizować na terenie terminalu DCT Gdańsk wydarzenie, które ma służyć propagowaniu i poszerzaniu wiedzy na temat branży morskiej. DCT jako największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim przyjął na siebie rolę lidera branży, dlatego współuczestnictwo w takich inicjatywach, jak seminarium poświęcone polskiej konteneryzacji, wpisuje się w nasze działania na rzecz budowania przewag sektora morskiego w Polsce – podkreślił Maciek Kwiatkowski, Prezes Zarządu DCT Gdańsk.

Maersk Line regularnie bada zainteresowanie klientów tego typu wydarzeniami. Firma nie wyklucza organizacji kolejnych edycji spotkań.

Maersk Line

Maersk Line, po raz kolejny, uznany trendsetterem na Bałtyku

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Maersk Line, po raz kolejny, uznany trendsetterem na BałtykuMaersk Line, podczas odbywającej się w Gdańsku, w dniach 4-6 marca, konferencji Transport Week, po raz trzeci otrzymał wyróżnienie The Baltic Trendsetters Club Certificate. Tym razem zostało ono przyznane armatorowi za wprowadznie na Bałtyk największych kontenerowców świata klasy Triple-E. Tematyka optymalizacji floty, innowacyjnych rozwiązań w transporcie morskim i nowych sposobów obsługi klientów w tej branży, była również motywem przewodnim wystąpienia Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, Dyrektor Zarządzającej Maersk Polska, podczas drugiego dnia konferencji.

Tytuł trendsettera na Bałtyku jest corocznie przyznawany, przez czytelników i redakcję czasopisma Baltic Transport Journal, firmom wdrażającym innowacyjne idee i projekty, kluczowe dla rozwoju transportu i logistyki w rejonie Morza Bałtyckiego. Zawinięcie do Polski pierwszego osiemnastotysięcznika Maersk Line, zostało ocenione jako jedno z najważniejszych inicjatyw 2013 roku. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się 5 marca, podczas uroczystej gali, w gdańskim Dworze Artusa. W imieniu Maersk Line, symboliczny certyfikat odebrała Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard.

Z ogromną dumą i radością odbieram wyróżnienie przyznane Maersk Line za wprowadzenie na Bałtyk największych kontenerowców świata. Szczególnie symboliczne znaczenie miało dla nas powitanie w Gdańsku i Goteborgu pierwszej jednostki Triple-E, statku Maersk McKinney Moller, który jest hołdem dla zmarłego w 2012 roku syna założyciela naszej Grupy. To w oparciu o wyznawane przez niego zasady uczciwości i etyki biznesowej codziennie budujemy firmę Maersk Line - wiarygodną markę opartą na silnych, partnerskich relacjach – podkreślała podczas odbierania nagrody Dyrektor Zarządzająca Maersk Polska.

Sukcesywna wymiana floty i budowanie efektywności kosztowej za pomocą nowych, bardziej wydajnych jednostek jest częścią naszej długofalowej strategii. Wierzymy, że szukanie optymalnych, ekologicznych i wydajnych rozwiązań podnosi standardy w naszej branży, gwarantując jednocześnie stosunek podaży do rynkowego popytu – dodała Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard.

Uroczystość organizowana przez Baltic Transport Journal to integralna część trwającej właśnie konferencji Transport Week – międzynarodowego spotkania dedykowanego tematyce transportu i logistyki, w regionie Morza Bałtyckiego oraz Europy Środkowo-Wschodniej. Do głównych tematów tegorocznej, trzeciej edycji należały nowe regulacje prawne, alians P3 oraz polityka TEN-T. Operacyjny alians trzech największych armatorów na świecie był również jednym z punktów wystąpienia Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard. Prezentacja Maersk Line koncentrowała się na budowaniu innowacyjnych rozwiązań
w zmieniającej się sytuacji gospodarczej.

Wprowadzenie Triple-E odbywało się równolegle z inicjatywami mającymi na celu dostosowywanie siatki połączeń do aktualnej sytuacji rynkowej. Wejście w życie aliansu P3, uzależnione obecnie od uzyskania zgody instytucji regulujących, zagwarantuje stabilność i częstotliwość dostaw klientom oraz pozwoli jeszcze lepiej zagospodarować statki o pojemności 18 000 TEU. Dodatkowe działania Maersk Line, zgodnie z nową dewizą „dostarczania obietnic naszych klientów”, chcemy skoncentrować na utrzymaniu wysokiego poziomu obsługi klientów poprzez perfekcyjną realizację codziennych zadań, np.  utrzymanie poprawności w procesie fakturowania na poziomie 94% czy wprowadzenie nowej, intuicyjnej strony internetowej, gdzie klienci mogą błyskawicznie złożyć zamówienie – podsumowała Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard.

Maersk Line szkoli swoich klientów

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Maersk Line szkoli swoich klientów16 stycznia w Warszawie odbyło się pierwsze seminarium, dla klientów korzystających z transportu morskiego, zorganizowane przez Maersk Line. W ubiegłych latach armator dwukrotnie już zapraszał swoich klientów na spotkania szkoleniowe, tym razem jednak po raz pierwszy wybrano formę seminarium. W całodniowym wydarzeniu, podzielonym na specjalne bloki tematyczne, wzięło udział ponad 30 uczestników, z około 20 firm, które dzięki ekspertom Maersk Line, Izby Celnej w Gdyni i Raiffeisen Polbank miały okazję do zdobycia teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu logistyki morskiej. Po niezwykle udanym debiucie, w roli organizatora i szkoleniowca, Maersk Line planuje kolejne edycje seminarium.   

Ośmiogodzinne seminarium odbyło się w jednej z sal konferencyjnych, w biznesowej części warszawskiego Mokotowa. Wśród uczestników można było spotkać klientów Maersk Line reprezentujących zupełnie różne branże, począwszy od spedytorów, poprzez sektor FMCG, na producentach mebli kończąc. Głównym celem organizatora było przedstawienie uczestnikom spotkania kluczowych zagadnień w obszarze transportu morskiego, z perspektywy podmiotów odpowiadających za różne jego aspekty – operacyjne, proceduralne i finansowe. Dlatego armator zaprosił do współpracy dwóch partnerów merytorycznych – Izbę Celną w Gdyni oraz  Raiffeisen Polbank.

Decyzja o organizacji seminarium wpisuje się w filozofię naszej firmy i rozwija hasło „Your promise. Delivered”. Wierzymy, że bezpośredni kontakt z klientami i wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom pozwalają im jeszcze lepiej zrozumieć specyfikę branży oraz zdobyć wiedzę i nowe doświadczenia. Jednocześnie taka forma współpracy buduje silne poczucie zaufania pomiędzy obiema stronami. – podsumowuje Katarzyna Mickiewicz, organizator seminarium
z ramienia Maersk Line.
 
Seminarium zostało zaplanowane w formie bloków tematycznych, obejmujących podstawy merytoryczne, a także wykłady z obszaru operacyjnego i handlowego, podczas których prelegenci omówili zagadnienia dedykowane specyfice swojej branży. Maersk Line przeanalizował aspekty komercyjne i operacyjne transportu kontenerowego. Przedstawiciele Izby Celnej zajęli się zagadnieniem procedur celnych,  pracownicy Raiffeisen Polbank przybliżyli procesy związane z akredytywami, a operator depotów kontenerowych Balticon skoncentrował się na paramentach i zastosowaniu kontenerów. Co istotne, jednym z podstawowych założeń spotkania było połączenie części teoretycznej z warsztatową, więc uczestnicy mieli od razu możliwość sprawdzenia nowo nabytej wiedzy.
 
Frekwencja i zainteresowanie klientów bardzo pozytywnie nas zaskoczyły. Pomimo świadomości znaczenia doskonalenia zawodowego w obszarze transportu morskiego, nie spodziewaliśmy się aż takich rezultatów naszej inicjatywy. Obecność około 20 firm, w tym największych światowych marek jak IKEA, Procter&Gamble, Electrolux, Castorama, Auchan czy Carrefour to dla nas sygnał, że powinniśmy kontynuować i rozszerzać naszą działalność szkoleniową. Długofalowo, rozważamy współpracę z różnymi podmiotami i organizację seminariów tematycznych dopasowanych do konkretnych branż. – podsumowuje Katarzyna Mickiewicz.

Maersk Mc-Kinney Møller już za 37 dni w Gdańsku

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Maersk Mc-Kinney Møller już za 37 dni w Gdańsku15 lipca 2013 roku kontenerowiec Maersk Mc-Kinney Møller rozpoczął regularną rotację na trasie Azja – Europa. Jednostka Maersk Line to obecnie największy na świecie kontenerowiec o pojemności 18 000 TEU, którego ładunek o łącznej wysokości 136 metrów mógłby bez problemu wypełnić nowojorski Times Square. Podczas dziewiczego rejsu, 21 sierpnia statek zawinie do Gdańska. W ciągu kilkudniowej obecności w Polsce przewidziane są uroczyste obchody z udziałem mieszkańców, mediów i władz.  

Wdrożenie statku poprzedzone było serią testów przeprowadzonych na morzu. W czerwcu miał miejsce również chrzest jednostki, w czasie którego nadano jej imię Mærsk Mc-Kinney Møller, na cześć zmarłego w 2012 roku syna założyciela firmy i legendy transportu morskiego. Pierwszy rejs największego statku na świecie, rozpoczął się w porcie Busan w Korei Południowej 15 lipca 2013 roku. Kontenerowiec płynie na trasie łączącej rynki europejski i azjatycki. Dziesiątym punktem trasy jest Gdańsk, do którego Triple-E powinien dotrzeć 21 sierpnia, po 37 dniach od startu.

Pierwszy kurs Maersk Mc-Kinney Møller jest sprawdzianem wdrożonych przez nas rozwiązań w rzeczywistych warunkach oraz dowodem, że statek jest perfekcyjnie przygotowany do pracy. Jesteśmy pewni, że rejs naszej nowej flagowej jednostki potwierdzi wszystkie jej zalety i podkreśli znaczenie bardziej efektywnej, wydajnej i ekologicznej floty – wyjaśnia Thomas Bagge, prezes Maersk Polska i szef Maersk Line w Europie Środkowo-Wchodniej.

Maersk Mc-Kinney Moller to prawdziwy kolos o długości 400 metrów, 59 metrach szerokości i 73 metrach wysokości. Statek na trasie łączącej  Azję i Europę ma do pokonania 12 portów. W każdym z nich lokalne oddziały Maersk Line przygotowują uroczystości z okazji pierwszego rejsu największego kontenerowca na świecie. 21 sierpnia statek zawinie również do Gdańska.

Obecność Maersk Mc-Kinney Møller w porcie to święto dla każdego miasta. Wyjątkiem nie będzie również Gdańsk, w którym przygotowujemy się na kilkudniowe obchody z udziałem mieszkańców i turystów. Planujemy organizację specjalnego punktu widokowego na plaży na Stogach, z którego wszyscy zainteresowani będa mogli obserwować wpłynięcie statku. Dodatkową atrakcją będzie Miasteczko Maersk - interaktywne centrum rozrywkowo-edukacyjne, zlokalizowane w samym sercu Gdańska oraz rejsy wycieczkowe dla wszystkich, którzy będą chcieli zobaczyć Triple-E na własne oczy. Już dzisiaj zachęcam do odwiedzenia Gdańska w dniach 21-24 sierpnia i zapewniam, że nie będzie nudno  – podsumowuje Thomas Bagge.

Statek pozostanie w gdańskim porcie do 24 sierpnia. Do wpłynięcia Maersk Mc-Kinney  Møller do Gdańska pozostało już tylko 37 dni.