TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Filip Jakiel: Rzetelne firmy obronią się przed złą konkurencją

  • Kategoria: CSL

Morza i Oceany: - Czy pięć miesięcy nowego roku upływa pod znakiem większej ilości zleceń dla CSL?

Czytaj więcej: Filip Jakiel: Rzetelne firmy obronią się przed złą konkurencjąFilip Jakiel, dyrektor ds. Spedycji Oddziałów CSL w Gdyni i Gdańsku: - Pierwsza połowa roku mija pod znakiem intensyfikacji działań akwizycyjnych i utrzymania zleceń na niezmienionym poziomie w porównaniu do drugiej połowy 2011 roku. Konkurencja jest bardzo aktywna. O utrzymaniu klienta stanowi już nie tylko cena ale przede wszystkim solidny serwis. Klient zlecając do przewozu swój ładunek chce mieć poczucie bezpieczeństwa i  tylko solidny serwis i odpowiednie zaangażowanie spedytorów może mu to zapewnić.  Nasza firma kładzie szczególny nacisk na bardzo wysoki poziom obsługi klienta. Dbamy o to aby nasi kontrahenci powierzając nam swoje ładunki czuli się bezpiecznie i mieli pewność że towar dojedzie do nich na czas.

Morza i Oceany: - Jakie są perspektywy na okres wakacyjny, można to przewidzieć?

Filip Jakiel: - W branży TSL wakacje to okres lekkiej stagnacji jeżeli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów. Nowe kontrakty są zawierane zazwyczaj w pierwszej połowie roku albo tuż po okresie wakacyjnym. Dlatego bardzo ważnym jest aby poprzez działania akwizycyjne przed wakacjami móc zapewnić sobie stałą ilość zleceń na tzw. sezon „ogórkowy”.  

Morza i Oceany: - Co najczęściej odprawiacie?

Filip Jakiel: - Specjalizujemy się głównie w odprawach ryb mrożonych i świeżych. W przypadku tych drugich, profesjonalizm naszych agentów celnych ma znaczący o ile nie najważniejszy wpływ na szybkość dostawy co przy świeżych rybach ma szczególne znaczenie. Oczywiście jesteśmy agencją celną, która odprawia nie tylko ryby. Są to różnego rodzaju towary od art. Spożywczych po przemysłowe. Morza i Oceany: - Czy pracujecie z klientami, którzy dostają towar przez DCT? Filip Jakiel: - W tej chwili skupiamy się bardziej na terminalach kontenerowych w Gdyni oraz terminalu GTK w Gdańsku. Posiadamy oddziały zarówno w Gdyni i w Gdańsku, o wyborze stanowi jakość świadczonych usług i dostępność  armatorów, z którymi współpracujemy a którzy zawijają na BCT & GCT w Gdyni oraz na GTK w Gdańsku. DCT jest dedykowanym terminalem dla Maerska, z którym w chwili obecnej nie współpracujemy przy transporcie ładunków dla naszych klientów.

Morza i Oceany: - Czy po pierwszych pięciu miesiącach można, na podstawie Waszej pracy, powiedzieć, że dotknął nas kryzys w spedycji drogowej.

Filip Jakiel:  - Czynnikiem, który ma największy wpływ na kształtowanie się cen w transporcie drogowym jest cena paliwa, które niestety cały czas rośnie. Ceny za przewóz zmieniają się praktycznie z dnia na dzień. Od nas wymaga to ciągłej kontroli kosztów aby móc być konkurencyjnym dla naszych klientów. Mimo złej sytuacji na rynku przewozowym oraz faktu iż spora ilość przewoźników działa na granicy opłacalności to wydaje się iż sytuacja w sektorze transportów drogowych powoli się stabilizuje w porównaniu z latami 2010-2011. Odczuwamy delikatny spadek ilości zleceń w spedycji drogowej ale odzew z rynku jest pozytywny i jesteśmy przekonani, że sytuacja zmieni się w 3 kwartale.

Morza i Oceany: - Jaka jest droga obsługi klienta? Czy przepisy są nadal zmorą?

Filip Jakiel:  - Przepisy i regulacje powoli stają się bardziej przyjazne i widać, że same urzędy wychodzą z własnymi inicjatywami aby ułatwić kwestie proceduralne przy obsłudze ładunków. Poprawę odczuwamy chociażby w granicznych Urzędach Celnych gdzie zarówno celnicy jak i same przepisy stają się  bardziej przystępni. W naszej branży bardzo ważny jest czas a bardzo często to właśnie na odcinku odpraw celnych czas był wydłużanych przez albo nieuzasadnione stopowanie kontenerów, wyznaczanie do rewizji ale przede wszystkim przez kwestie biurokratyczne. W chwili obecnej Urząd Celny zdecydowanie poprawił przepływ informacji co dla nas oznacza np. szybkie i sprawne odprawy świeżej ryby w weekendy w godzinach wieczornych co wcześniej było praktycznie niemożliwe.

Morza i Oceany: - CSL należy do wiodących, spośród wielu podobnych firm w Gdyni. Co Wam pomaga  a co wam przeszkadza żeby stać się liderem?

Filip Jakiel: - Czynnikiem utrudniającym może być zbyt duże rozdrobnienie / powstawanie co chwilę nowych małych firm /. To niestety psuje trochę rynek. Zdarza się również nieuczciwa konkurencja. W zdecydowanej mierze pomaga nam nasza pozycja, wypracowana przez lata poprzez uczciwość, profesjonalizm i  wysoki poziom obsługi.  Cały czas pracujemy i dbamy aby nasza pozycja była silna w tej branży i myślę, że firmy działające uczciwie i rzetelnie obronią się same przed złą konkurencją. Wskazana natomiast jest zdrowa konkurencja ponieważ to ona napędza zdrową koniunkturę.

Dziękujemy

Rozmawiał: Bogdan Tychowski

„Mały nienormatyw” na panelu Business Center Club.

  • Kategoria: CSL

Czytaj więcej: „Mały nienormatyw” na panelu Business Center Club.Poseł Arkadiusz Litwiński uświetnił 03 kwietnia 2012 r. spotkanie podmiotów i instytucji skoncentrowanych wokół problemu przewozów nienormatywnych, które odbyło się w siedzibie Szczecińskiej Loży Business Center Club. Dyskusja rozpoczęta przez kanclerza Business Center Club Edwarda Osinę objęła wystąpienia przedstawicieli praktyków stykających się co dnia z przewozami nienormatywnymi, a w tym Prezydenta Zarządu Północnego Związku Pracodawców Jana Gackowskiego, Jerzego Wójtowicza reprezentującego Polską Izbę Spedycji i Logistyki oraz Józefy Miozgi występującej z ramienia Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Głos zabrali również Stanisław Mroziński w imieniu Stowarzyszenia Importerów Ryb, przedstawiciele Inspekcji Transportu Drogowego, Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz spedytorzy z CSL Internationale Spedition Sp. z o.o. Analizę prawną zagadnienia przedstawił reprezentant Marek Czernis – Kancelarii Radcy Prawnego. Wystąpienia uczestników przyczyniły się do skrystalizowania głównych kierunków działania w celu ułatwienia przedsiębiorcom uzyskiwania zezwoleń na przewóz towarów pojazdami przekraczającymi dopuszczalne wymogi wagowe. Między innymi rozwinięta została koncepcja stworzenia pojęcia „małego nienormatywu” – pojazdu przekraczającego normy wagowe maksymalnie o 15%. Całość rozważań podsumował Poseł Arkadiusz Litwiński, który wyraził zainteresowanie problemami branży transportowej i zaproponował podjęcie wspólnych działań ukierunkowanych na wsparcie inicjatywy przedsiębiorców. Wobec szerokiego zainteresowania problemem przewozu nienormatywnego, uczestnicy spotkania wyznaczyli cele i zasady dalszej współpracy. Całość spotkania zakończył poczęstunek, któremu towarzyszyły rozmowy kuluarowe.

M. Bartoszek

Pojazdy nienormatywne tylko nocą…

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: CSL

Czytaj więcej: Pojazdy nienormatywne tylko nocą…Mając na uwadze wszystkie aspekty dotyczące zachowania szczególnego bezpieczeństwa przy przejeździe pojazdów nienormatywnych (tj. uwzględnienie lokalnych inwestycji związanych ze zmianą infrastruktury drogowej np. "Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie, polegająca na przebudowie ul. Struga, od ul. Jasnej do ul. Pomorskiej, która powoduje zwiększenie natężenia ruchu drogowego – generowanie ruchu przez osiedla Czytaj więcej: Pojazdy nienormatywne tylko nocą…mieszkaniowe i obiekty handlowo - usługowe, komunikację zbiorową oraz tworzenie się zatorów na obiektach inżynierskich) jak i zmniejszenie degradacji dróg i obiektów inżynierskich podaje jako jeden z warunków koniecznych, że przejazd pojazdu nienormatywnego musi być wykonany w godzinach nocnych tj. od 2300 do 500 (przejazd w godzinach dziennych stwarzałby dodatkowe niebezpieczeństwo dla ruchu Czytaj więcej: Pojazdy nienormatywne tylko nocą…pojazdów i pieszych - bez względu na wielkość przekroczonych norm) – czytamy w piśmie przesłanym przez Mariusza Kądziołka, wiceprezydenta Szczecina do Jana Gackowskiego. Prezydenta Zarządu Północnego Związku Pracodawców ul. Kolumba 86 70-035 Szczecin w sprawie przeszkód w rozwoju branży transportowej.
Na ten temat odbywa się w Szczecinie specjalna konferencja.

Pojazdy nienormatywne tylko nocą…

Mając na uwadze wszystkie aspekty dotyczące zachowania szczególnego bezpieczeństwa przy przejeździe pojazdów nienormatywnych (tj. uwzględnienie lokalnych inwestycji związanych ze zmianą infrastruktury drogowej np. "Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie, polegająca na przebudowie ul. Struga, od ul. Jasnej do ul. Pomorskiej, która powoduje zwiększenie natężenia ruchu drogowego – generowanie ruchu przez osiedla mieszkaniowe i obiekty handlowo - usługowe, komunikację zbiorową oraz tworzenie się zatorów na obiektach inżynierskich) jak i zmniejszenie degradacji dróg i obiektów inżynierskich podaje jako jeden z warunków koniecznych, że przejazd pojazdu nienormatywnego musi być wykonany w godzinach nocnych tj. od 2300 do 500 (przejazd w godzinach dziennych stwarzałby dodatkowe niebezpieczeństwo dla ruchu pojazdów i pieszych - bez względu na wielkość przekroczonych norm) – czytamy w piśmie przesłanym przez Mariusza Kądziołka, wiceprezydenta Szczecina do Jana Gackowskiego. Prezydenta Zarządu Północnego Związku Pracodawców ul. Kolumba 86 70-035 Szczecin w sprawie przeszkód w rozwoju branży transportowej.
Na ten temat odbywa się w Szczecinie specjalna konferencja.