TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Chrzest wielozadaniowego statku typu PSV

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Chrzest wielozadaniowego statku typu PSVW piątek, 8 sierpnia 2014 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do największej w Polsce grupy kapitałowej REMONTOWA HOLDING odbyła się uroczystość chrztu wielozadaniowego statku typu PSV.

Był to już ósmy statek z serii zbudowanej dla jednego z największych i najważniejszych amerykańskich armatorów, posiadającego flotę składająca się z kilkuset statków służących do wykonywania skomplikowanych operacji morskich, w tym obsługi, budowy i utrzymania w ruchu instalacji podwodnych oraz zabezpieczania właściwego funkcjonowania platform wiertniczych i wydobywczych. Podobnie jak poprzednie jednostki tej serii statek otrzymał imię jednego z gatunków antylop - Wildebeest.

Realizacja kontraktu na budowę  serii statków przeznaczonych do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego rozpoczęła się w czerwcu 2011 roku. Wszystkie jednostki tej serii zbudowane są  według projektu opracowanego przez polskie biuro konstrukcyjne MMC  Ship Design & Marine  Consulting z Gdyni, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping).

Godnym zauważenia jest fakt, iż REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. realizując ten kontrakt stała się  pionierem w budowie statków tzw. „średnionapięciowych” . Statki  wyposażone zostały  w napęd „Diesel – Electric”, czyli agregaty prądotwórcze wytwarzające energię elektryczną, którą wykorzystuje się do napędu statku za pośrednictwem elektrycznych silników napędowych. Ten rodzaj napędu  pozwala na ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu  zużycia paliwa, a tym samym mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Statki wyposażone  zostały  w systemy zaawansowanego sterowania,  pozycjonowania DP2 jak  również w instalację zwalczania pożarów wg klasy FiFi-1 oraz  zwalczania rozlewów olejowych.

Pokład roboczy umożliwia  przewóz ładunków wielkogabarytowych,  skonteneryzowanych,  pakietów rur i innych ładunków  niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też  obsługi platform.

Są  to jednostki osiągające rekordowe parametry w tej klasie statków (o długości do 90 m) - przykładowo osiągają nośność 5500 ton,  a ich  możliwości przewozowe nie ograniczają się do ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich.

Warto przypomnieć, iż przed czterema laty – w 2010 roku REMONTOWA SHIPBUILDING zbudowała  trzy Statki   typu AHTS służące do holowania obiektów morskich i obsługi kotwic oraz przewozu sypkich,  płynnych i ciężkich ładunków  niezbędnych przy pracy platform wiertniczych i wydobywczych dla tego samego Armatora.

Realizacja tej serii  statków typu PSV,  jak też przekazane wcześniej statki typu AHTS dla Armatorów z całego świata potwierdzają  ugruntowaną  pozycję REMONTOWEJ SHIPBUILDING na rynku  specjalistycznych, wielozadaniowych  statków przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore między innymi: przemysłu wydobywczego ropy i gazu, obsługi morskich elektrowni wiatrowych i morskich sieci przesyłowych.

Przetarg na 3 promy napędzane LNG dla BC Ferries wygrała polska stocznia Remontowa Shipbuilding SA

Czytaj więcej: Przetarg na 3 promy napędzane LNG dla BC Ferries wygrała polska stocznia Remontowa Shipbuilding SA Przetarg na 3 promy napędzane LNG dla BC Ferries wygrała polska stocznia Remontowa Shipbuilding SA. Kontrakt na budowę 3 statków średniej klasy opiewa na 165 milionów dolarów.

Nowe statki klasy średniej będą pierwszymi jednostkami we flocie BC Ferries zasilanymi podwójnym systemem (dual-fuel). Promy będą mogły używać LNG (skroplonego gazu ziemnego) lub paliwa typu diesel.

Dwa pierwsze statki zastąpią 49-letną jednostkę Queen of Burnaby pływającą między Comox (Kanada) i Powell River (Kanada), a także 50-letni statek Queen od Nanaimo, obsługujący trasę Tsawwassen (Kanada) – Southern Gulf Island (Kanada). Trzeci prom odciąży ruch w szczycie sezonu na trasie Tsawwassen – Southern Gulf Island, a także będzie zastępował remontowane jednostki.

Każdy z nowych promów pomieści 145 pojazdów i 600 pasażerów.

Pierwsza jednostka ma trafić do Kolumbii Brytyjskiej już w sierpniu 2016 roku, druga w październiku tego samego roku, zaś trzeciego statku należy się spodziewać w lutym 2017.

Źródło: promy24.pl

Ekologiczny prom na zlecenie wyspy

Czytaj więcej: Ekologiczny prom na zlecenie wyspy Ekologiczny prom na zamówienie duńskiej gminy SAMSØ zostanie zwodowany w Remontowa Shipbuilding, należącej do grupy kapitałowej REMONTOWA HOLDING SA. To największy holding stoczniowy w Polsce i lider branży w Europie. Uroczystość odbędzie się w czwartek, 27 marca br. o godz. 11. Wykonana „pod klucz” jednostka jeszcze w tym roku opuści Gdańsk.

To już drugie wodowanie w tym roku, a 988 w historii Stoczni. Zbudowany w REMONTOWA SHIPBUILDING statek będzie pierwszym w Unii Europejskiej promem pasażersko – samochodowym o napędzie gazowym. Statek o długości 100 m i szerokości 19 jest jednym z największych promów gazowych budowanych w REMONTOWA SHIPBUILDING. Spółka pozyskała kontrakt w drodze ogólnoeuropejskiego przetargu.

Budowana w stoczni jednostka odpowiadać będzie ogólnie przyjętej proekologicznej polityce duńskich władz. Zastosowanie napędu gazowego pozwoli na znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz azotu do atmosfery. Gmina SAMSØ, która zamówiła statek jest pierwszą duńską wyspą korzystającą ze źródeł energii odnawialnej. Zadecydowały o tym 17 lat temu władze Danii. Cel ten osiągnięto w ciągu kilkunastu lat. Obecnie wyspa jest w 100 proc. zasilana energią pochodzącą z elektrowni wiatrowych  i co ciekawe także eksportuje energię pozyskiwaną w sposób ekologiczny.  

Warto dodać, że projekt statku opracowany został przez biuro projektowe REMONTOWA MARINE DESIGN & CONSULTING. Firma FUO RUMIA dostarcza kompletny system zasilania gazem LNG, HYDROSTER – system ładunkowy ro-ro wraz z furtami dziobową i rufową oraz pokładami ruchomymi, a spółka FAMOS – kompletne wyposażenie wnętrz statku, tj. salony pasażerskie, kabiny załogowe oraz przestrzenie handlowe na pokładach pasażerskich etc. Wszystkie ww. firmy należą do grupy kapitałowej REMONTOWA HOLDING SA. Wykonane bądź zaplanowane na najbliższe miesiące prace, w ramach budowy promu, przez firmy z grupy kapitałowej stanowią ok. 60 proc. wszystkich prac niezbędnych do powstania takiej jednostki. To dowód na kompleksową ofertę, jaką stworzyły dla klientów spółki należące do Holdingu.

Prom przeznaczony jest do całorocznej obsługi połączeń lokalnych pomiędzy wyspą SAMSØ i lądem. Jednorazowo zabierać będzie na pokład 600 pasażerów oraz 160 samochodów. W pełni wyposażona i przetestowana jednostka zostanie jeszcze w tym roku dostarczona Armatorowi. Statek budowany jest  pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.

Pierwsze w tym roku wodowanie w Remontowa Shipbuilding

Czytaj więcej: Pierwsze w tym roku wodowanie w Remontowa Shipbuilding W środę, 5 lutego 2014 o godzinie 11.00 w REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. należącej do Grupy Remontowa Holding S.A. odbędzie się pierwsze w tym roku wodowanie wielozadaniowego statku typu PSV (Platform Supply Vessel) przeznaczonego do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Wodowanie jest zamknięte dla publiczności.

Wodowany statek jest już ósmym z serii budowanej dla jednego z amerykańskich potentatów w sektorze przemysłu offshore.

Obrazek Podobnie jak poprzednie jednostki tej serii, przeznaczony jest  do zabezpieczania właściwego funkcjonowania platform wiertniczych i wydobywczych.

Wyposażony zostanie w napęd „Diesel – Electric” w technologii średniego napięcia, umożliwiający ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu zużycia paliwa, a tym samy mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Statek służyć będzie do transportu ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów i obsłudze platform takich jak: ładunki wielkogabarytowe, skonteneryzowane, pakiety rur, ładunki płynne i sypkie w dwudziestu trzech zbiornikach, w tym również ładunki niebezpieczne. Statek wyposażony zostanie w systemy zaawansowanego sterowania, pozycjonowania DP2 jak również w instalację zwalczania pożarów wg klasy FiFi-1 oraz zwalczania rozlewów olejowych. W pełni wyposażona jednostka zostanie przekazana armatorowi w lipcu bieżącego roku.

Wszystkie wymienione powyżej parametry potwierdzają, iż budowane statki należą do największych i najbardziej uniwersalnych w swojej klasie.
 
Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego American Bureau of Shipping według projektu MMC 887 L opracowanego przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni.

Prestiżowy kontrakt Remontowa Holding

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Prestiżowy kontrakt Remontowa HoldingCztery najnowszej generacji statki typu PSV (Platform Supply Vessel) zbuduje Remontowa Shipbuilding. Stocznia należy do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA. Kontrakt podpisano 28 grudnia br. Tym samym spółka zapewniła sobie portfel zamówień do końca 2015 r.

Obrazek Wspomniane zamówienie będzie realizowane dla firmy Siem Offshore Contractors, jednego z czołowych operatorów floty offshore na Morzu Północnym. Zakontraktowane trzy dni temu jednostki przeznaczone są do eksploatacji na obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego przy obsłudze morskich pól naftowych, a zbudowane zostaną zgodnie z najnowocześniejszą technologią oraz światowymi trendami.

Na co dzień statki będą zaopatrywać morskie instalacje poszukiwawczo - wydobywcze w niezbędne części zamienne, narzędzia, oprzyrządowanie, paliwo, chemikalia, żywność i wodę pitną. W razie konieczności posłużą w transporcie członków załogi obsługiwanych instalacji.

Najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do usuwania zanieczyszczeń ropopochodnych, czy prowadzenia akcji ratowniczych dla 300 osób – tak właśnie będą wyposażone PSV’y.

Dodatkowo zastosowanie podwójnego napędu gazowo – elektrycznego pozwoli ograniczyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Jest to także potwierdzenie pozycji światowego lidera w stosowaniu tej technologii, do jakich zalicza się właśnie Remontowa Shipbuilding.

Warto dodać, że statki spełniać będą najwyższe normy ochrony środowiska i bezpieczeństwa żeglugi „clean design”. Jednostki o długości 89 metrów, pokładzie roboczym 970 m2 i nośności 5 500 DWT obsługiwane będą przez 25 – osobową załogę. Koncepcję statku oraz dokumentację techniczną wykona norweskie biuro Wartsila Ship Design. Statki zostaną zbudowane oraz  kompleksowo wyposażone  przez firmy należące do Remontowa Holding SA.

Przekazanie gotowych jednostek armatorowi rozpocznie się sukcesywnie w trzecim kwartale 2015 roku, a zakończy w drugim 2016 roku.

Grupa kapitałowa Remontowa Holding zatrudnia 7 tys. osób. To największa grupa stoczniowa w Polsce, a jej spółka zależna Remontowa Shipbuilding jest największym producentem statków offshore w Europie.