TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

SR SHIPBUILDING zwodowała kolejny statek typu PSV

Czytaj więcej: SR SHIPBUILDING zwodowała kolejny statek typu PSV14 lutego 2013 roku REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. zwodowała kolejny statek typu PSV z drugiej serii statków jaką REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. realizuje dla różnych klientów. Tym razem jednostka przeznaczona do obsługi obiektów Offshore budowana jest dla jednego z największych armatorów operujących statkami typu Offshore Support Vessel na Morzu Północnym. To będzie nasza kolejna wizytówka na tym akwenie i w rejonie operowania statków wybudowanych wg tzw. ”projektów norweskich”. Statek pełnić będzie funkcje zaopatrzeniowe przewożąc ładunki sypkie, płynne i drobnicę. Przystosowany będzie również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych.

Statek  wyposażony  zostanie  w napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów  prądotwórczych  wytwarzających  łączną moc  6800  kWe.  Klasa DP2  - czyli system dynamicznego pozycjonowania statku pozwoli na eksploatację statku nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Jednostka budowana jest  zgodnie z surowymi wymogami  instytucji klasyfikacyjnych i  zostanie objęta certyfikatem  „CLEAN DESIGN”  wymaganym przez klasyfikatora, jakim jest ABS (American Bureau of Shipping). Statek uzyska  tzw „GREEN PASSPORT”, co oznacza, iż w konstrukcji statku nie wykorzystuje się materiałów potencjalnie niebezpiecznych dla zdrowia ludzkiego lub środowiska naturalnego.

Po zwodowaniu częściowo uzbrojonego kadłuba w systemy okrętowe statku rozpocznie się etap wyposażania jednostki w urządzenia i mechanizmy jak również  okablowanie sieci energetycznych i sygnalizacyjnych, systemów transportu ładunków oraz części mieszkalnej dla załogi i pasażerów.   Zwieńczeniem całego procesu produkcyjnego będzie uruchomienie wszystkich systemów i urządzeń a następnie przeprowadzenie prób morskich , które w pełni potwierdzą parametry kontraktowe i możliwości operacyjne  statku.

Projekt koncepcyjny oraz  cała dokumentacja techniczna wykonana została przez  polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. Z Gdyni – jednego z liderów  w tworzeniu tego rodzaju konstrukcji.
Dzięki realizowanemu obecnie portfelowi zamówień na statki zaopatrzeniowe  dla przemysłu offshore, REMONTOWA SHIPBUILDING S.A  zajmuje pierwsze miejsce w Europie wśród statków produkcyjnych. Przychody REMONTOWEJ SHIPBUILDING  S.A. przekroczyły w roku 2012 kwotę pół miliarda złotych. Plan roku 2013 przewiduje natomiast przekroczenie sumy 800 mln złotych. Pozwala to na utrzymanie ponad 1,6 tysiąca miejsc pracy w samej REMONTOWEJ SHIPBUILDING i firmach z nią kooperujących.

Powierzchnia pokładu wynosząca ponad 800 m 2, 4100 t nośności oraz prędkość 14,3 węzła przy znamionowym zanurzeniu plasuje tę jednostkę w grupie największych statków PSV jakie będą operować w klasie statków średnich,  w ciężkich warunkach pogodowych Morza Północnego i stąd tak odmienny kształt kadłuba i nadbudówki od dotychczas dostarczanych na rynek brazylijski czy afrykański.

Statek  wyposażony  zostanie  w napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów  prądotwórczych  wytwarzających  łączną moc  6800  kWe.  Klasa DP2  - czyli system dynamicznego pozycjonowania statku pozwoli na eksploatację statku nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Jednostka budowana jest  zgodnie z surowymi wymogami  instytucji klasyfikacyjnych i  zostanie objęta certyfikatem  „CLEAN DESIGN”  wymaganym przez klasyfikatora, jakim jest ABS (American Bureau of Shipping). Statek uzyska  tzw „GREEN PASSPORT”, co oznacza, iż w konstrukcji statku nie wykorzystuje się materiałów potencjalnie niebezpiecznych dla zdrowia ludzkiego lub środowiska naturalnego.

Po zwodowaniu częściowo uzbrojonego kadłuba w systemy okrętowe statku rozpocznie się etap wyposażania jednostki w urządzenia i mechanizmy jak również  okablowanie sieci energetycznych i sygnalizacyjnych, systemów transportu ładunków oraz części mieszkalnej dla załogi i pasażerów.   Zwieńczeniem całego procesu produkcyjnego będzie uruchomienie wszystkich systemów i urządzeń a następnie przeprowadzenie prób morskich , które w pełni potwierdzą parametry kontraktowe i możliwości operacyjne  statku.

Projekt koncepcyjny oraz  cała dokumentacja techniczna wykonana została przez  polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. Z Gdyni – jednego z liderów  w tworzeniu tego rodzaju konstrukcji.

Dzięki realizowanemu obecnie portfelowi zamówień na statki zaopatrzeniowe  dla przemysłu offshore, REMONTOWA SHIPBUILDING S.A  zajmuje pierwsze miejsce w Europie wśród stoczni produkcyjnych. Przychody REMONTOWEJ SHIPBUILDING  S.A. przekroczyły w roku 2012 kwotę pół miliarda złotych. Plan roku 2013 przewiduje natomiast przekroczenie sumy 800 mln złotych. Pozwala to na utrzymanie ponad 1,6 tysiąca miejsc pracy w samej REMONTOWEJ SHIPBUILDING i firmach z nią kooperujących.

Zakończenie budowy kolejnego promu

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Zakończenie budowy kolejnego promuWe wtorek, 8 stycznia 2013 roku w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. odbyła się uroczystość podniesienia bandery na czwartym z serii pasażersko – samochodowym promie gazowym zbudowanym dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS.

Formalne przekazanie statku nastąpiło w ostatnich dniach grudnia 2012 roku zamykając kolejny etap współpracy z Armatorem. Był to już ósmy nowoczesny prom fiordowy zbudowany dla tego Armatora w ciągu ostatnich 3 lat. Przekazane statki  różnią się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

W październiku 2011 zakończyła się  budowa  pierwszej  serii dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym. 36 metrowe promy o nowoczesnym designie, obsługiwane przez trzy-osobową załogę zabierające na pokład 47 pasażerów i 16 samochodów osobowych obsługują  ruch pasażersko – samochodowy  w rejonie w Tromsø . Oba statki - Rebbenesøy  i Uløytind otrzymały swe nazwy  w wyniku nieformalnego konkursu zorganizowanego  przez społeczność  lokalną, wśród której cieszą się dużym zainteresowaniem.

10 grudnia 2011 roku zakończyła się budowa  drugiej  serii promów typu RoPax.  Promy pasażersko – samochodowe VENGSØY i KVALØY otrzymały  nazwy wysp leżących w północnej, obsługiwanej przez nie części  Norwegii. Statki  jednorazowo zabierają na pokład 147 pasażerów oraz 21 samochodów osobowych.

W grudniu 2012 roku zakończyliśmy realizację kolejnego  kontraktu na budowę czterech dużych, nowoczesnych promów pasażersko – samochodowych  o ekologicznym napędzie  gazowym,  ograniczającym emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Promy LANDEGODE, VÆROY, BODØ,  LØDINGEN przeznaczone  do obsługi  ruchu pasażersko – samochodowego w rejonie archipelagu Lofotów jednorazowo zabierają  na pokład 390 pasażerów i 120 samochodów osobowych. Statki napędzane są  jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG. 

Zastosowanie niekonwencjonalnego napędu z użyciem paliwa LNG ograniczającego emisję szkodliwych substancji do atmosfery, w przypadku promów obsługujących połącznia lokalne pomiędzy wyspami stanowi niekwestionowany atut tych statków. Budowa promów gazowych  odpowiadających restrykcyjnym normom ekologicznym stała się w ostatnich latach jedną ze specjalności Stoczni docenianych przez Armatorów z całego świata.

Przekazana seria czterech promów najnowszej generacji dla norweskiego armatora  Torghatten Nord AS umocniła pozycję REMONTOWEJ SHIPBUILDING S.A. na wymagającym rynku skandynawskim. 

Koncepcja statku i początkowa faza dokumentacji powstała w wyniku współpracy norweskiego biura projektowego LMG i polskiego biura konstrukcyjnego REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o.

Trzeci z serii prom gazowy odpłynął z REMONTOWA SHIPBUILDING S.A.

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Trzeci z serii prom gazowy odpłynął z REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. W czwartek, 13 grudnia 2012 w REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. odbyło się uroczyste podniesienie bandery na trzecim z serii promie gazowym zbudowanym dla jednego z największych operatorów floty promowej w Norwegii.

Statek Barøy,  noszący nazwę jednej z latarni  morskich znajdujących się na północno – zachodnim  brzegu wyspy Barøya  wkrótce obsługiwać będzie ruch pasażersko – samochodowy w tym właśnie rejonie. Trudny akwen, na którym eksploatowany będzie statek, stawia przed nim szczególne wymagania. Uciążliwe warunki atmosferyczne panujące u wybrzeży północnej  Norwegii wymagają zastosowania  najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Natomiast malowniczy krajobraz archipelagu Lofotów skłania do zastosowania niekonwencjonalnego  napędu z użyciem paliwa LNG pozwalającego na redukcję   zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Biorąc pod uwagę, iż prom obsługuje połączenia lokalne pomiędzy wyspami  - stanowi to kolejny, niezaprzeczalny atut tego statku.
REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. posiada duże doświadczenie w budowie zaawansowanych technologicznie statków spełniających powyższe wymagania.

Świadczy o tym między innymi fakt, iż jest to już siódmy prom  zbudowany dla tego Armatora. Statek  zbudowany został  pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV) i Norwegian Maritime Authority (NMA) według projektu norweskiego biura LMG Marin współpracującego z polskim biurem REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o.

www.remontowa-rsb.pl

Zakończenie budowy nowoczesnego statku

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Zakończenie budowy nowoczesnego statkuUprzejmie informujemy, iż w dniu dzisiejszym tj. 12 grudnia 2012 roku w REMONTOWA SHIPBUILDING S.A - największej, produkcyjnej stoczni w Trójmieście odbyła się uroczystość chrztu i przekazania armatorowi amerykańskiemu pierwszego z serii siedmiu wielozadaniowych statków typu PSV wg projektu MMC 887 L. REMONTOWA Shipbuilding zrealizowała budowę według projektu opracowanego przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni.

Podczas skromnej uroczystości chrztu jednostka otrzymała wdzięczne imię „BONGO” oznaczające jeden z gatunków antylop afrykańskich.  Matką  Chrzestną została  pani  Tatiana Gorofteiu  żona jednego z superintendentów armatora.

Przekazana  jednostka  wg projektu MMC887L nie jest standardowym stakiem tego typu z napędem „diesel-electric” jakich wiele buduje REMONTOWA SHIPBUILDING  jak również inne stocznie na całym świecie. Jest to statek wykorzystujący technologię średniego napięcia (4,16kV) i nowatorską technologię sterowania częstotliwością prądu elektrycznych silników napędowych - azymutalnych producenta VFD z Kanad. Zastosowanie tych technologii lokuje REMONTOWĄ Shipbuilding wśród firm stosujących najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne nie tylko w Europie ale i na świecie. Zgodnie z wymaganiami klienta, statek wyposażony został również w zintegrowany system sterowania urządzeń nawigacyjnych, sterowania systemami ogólnookrętowymi i ładunkowymi, DP w klasie 2, oraz pędnikami wysuwnymi  dziobowymi i systemem gaszenia obiektów obcych wg FiFi-1. Powierzchnia pokładu 1050 m2 przy obciążalności 10t/m2 pozwala na przewożenie ładunków wielkogabarytowych,  skonteneryzowanych,  pakietów rur i innych ładunków  niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też  obsługi platform, ładowność pokładu wynosi prawie 3000 ton. Jest to  Obrazek największej na świecie jednostki tego typu w klasie statków o długości do 90 m, której nośność wynosi 5500 ton. Jej możliwości przewozowe nie ograniczają się do ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich, jest ona  przystosowana do przewozu ładunków niebezpiecznych w zbiornikach pod pokładem. Statek wyposażony  został również w systemy  zwalczania rozlewów olejowych. Z racji swoich  parametrów techniczno – eksploatacyjnych, przekazana armatorowi jednostka przechodzi wprost do obsługi obiektów Offshore w Brazylii gdzie rozpocznie prace na akwenach o znacznej odległości obiektów od bazy.

Statek klasyfikowany przez ABS (American Bureau of Shipping) wychodzi ze stoczni pod flagą Vanuatu, posiadając również wszelkie pozwolenia brazylijskich służb offshorowskich. 

T.A.

Remontowa Shipbuilding zaprasza na wodowanie „boczne”

Czytaj więcej: Remontowa Shipbuilding zaprasza na wodowanie „boczne”Stocznia Remontowa Shipbuilding serdecznie zaprasza wszystkich do udziału w uroczystości wodowania wielozadaniowego statku typu PSV służącego do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego,  które odbędzie się w środę, 10 października 2012 r. o godzinie 12.00.
Będzie to typowe dla naszej stoczni wodowanie „boczne” zapewniające widzom i uczestnikom niecodzienne wrażenia wizualne. Wodowany statek budowany jest dla jednego z amerykańskich potentatów w sektorze przemysłu offshore.
Z Armatorem tym, mamy przyjemność współpracować już od pięciu lat. Przed dwoma laty przekazaliśmy mu trzy wielofunkcyjne statki typu AHTS służące między innymi do podnoszenia kotwic, holowania obiektów morskich oraz transportu  sypkich, płynnych i ciężkich ładunków  niezbędnych przy pracy platform wiertniczych i wydobywczych.
Dowodem satysfakcji i zadowolenia z dotychczasowej współpracy oraz jej efektów są kolejne zamówienia na  budowę tym razem szesciu nowoczesnych statków dostawczych obsługujących platformy wiertnicze, nazywanych statkami typu PSV (Platform Supply Vessel).  

Wodowany w środę, 10 października 2012 r. statek jest już trzecim z aktualnie budowanej  serii. Wyposażony zostanie w napęd „Diesel – Electric” w  technologii średniego napięcia , umożliwiający ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu  zużycia paliwa, a tym samy mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Statek służyć będzie do transportu ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów i  obsłudze platform takich jak:  ładunki wielkogabarytowe,  skonteneryzowane,  pakiety rur, ładunki płynne i sypkie  w  dwudziestu trzech  zbiornikach, w tym również ładunki  niebezpieczne. Powierzchnia pokładu 1000m2 przy obciążalności 10t/m2 pozwala na przewożenie ładunku w granicach 2500 ton, przy nośności całkowitej około 5300 DWT . Statek wyposażony  zostanie  w systemy zaawansowanego sterowania,  pozycjonowania DP2 jak  również w instalację zwalczania pożarów wg klasy FiFi-1 oraz  zwalczania rozlewow olejowych.
Wszystkie wymienione powyżej parametry potwierdzają, iż budowane statki należą do największych i najbardziej uniwersalnych w swojej klasie.
Statek budowany jest  pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego American Bureau of Shipping  według projektu MMC 887 L opracowanego przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o.  z Gdyni.

Serdecznie zapraszamy Dziennikarzy, Mieszkańców Trójmiasta oraz wszystkich chętnych do udziału w uroczystości wodowania statku.
Wejście na teren Stoczni  bramą od ul. Swojskiej od godziny 11.30.