TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

NOWY KONTRAKT REMONTOWEJ SHIPBUILDING S.A

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: NOWY KONTRAKT REMONTOWEJ SHIPBUILDING S.A 29 kwietnia 2013 REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. podpisała kontrakt na budowę specjalistycznych statków przeznaczonych do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Statki zostaną zbudowane dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore.

Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna nie tylko dla REMONTOWEJ SHIPBUILDING SA, ale również dla całej branży okrętowej w Polsce. Będą to bowiem najbardziej zaawansowane technicznie statki jakie były kiedykolwiek zbudowane w polskiej stoczni. Jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego,  przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych.

REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. od wielu już lat jest uznanym dostawcą statków obsługujących naftowy przemysł wydobywczy. Jesteśmy przekonani, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi  zleceniami od Klientów z tego tak wymagającego rynku.

Statki służyć będą do układania  oraz serwisowania  podmorskich instalacji  elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie  farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu. Statki o długości 95 metrów będą mogły zabrać na pokład 4250 ton kabli. Obsługiwane będą przez 60 – osobowe załogi, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli. Jednostki te spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwa żeglugi CLEAN DESIGN, a pływać będą pod najbardziej renomowaną banderą norweską.

Koncepcja statków oraz część dokumentacji technicznej wykonana zostanie przez norweskie biuro VARD Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy REMONTOWA biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o

Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.

Wartość podpisanego kontraktu sięga pół miliarda złotych i wraz z pozostałymi kontraktami wypełnia portfel zamówień REMONTOWEJ SHIPBUILDING co najmniej do końca 2014 roku. Cieszy to tym bardziej, że realizacja wszystkich zamówień realizowanych w tej obecnie największej polskiej stoczni produkcyjnej zapewnia zatrudnienie blisko 2 tyś. pracowników stoczni jak i firm z nią kooperujących.

Wodowanie statku przeznaczonego do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Wodowanie statku przeznaczonego do obsługi morskiego przemysłu wydobywczegoWe wtorek, 16 kwietnia 2013 roku Gdańska Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. zwodowała kolejny statek dostawczy przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jest to już druga jednostka z aktualnie budowanej serii B 850, zamówionej przez jednego z największych szkockich armatorów operujących statkami typu Offshore Support Vessel na Morzu Północnym.

Aktualnie, zwodowany statek wejdzie w fazę  wyposażania w urządzenia  i mechanizmy, okablowania sieci energetycznych i sygnalizacyjnych,  montażu systemów  transportu ładunków oraz przygotowania części mieszkalnej dla załogi i pasażerów. Po zakończeniu prac wyposażeniowych przewidzianych na trzeci kwartał br  rozpocznie się  najważniejszy etap procesu produkcyjnego, czyli  przeprowadzenie  prób polegających  na uruchomieniu wszystkich systemów i urządzeń w celu sprawdzenia oraz potwierdzenia  osiągniętych parametrów  kontraktowych i możliwości operacyjnych  statku.

Budowany statek przeznaczony jest przede wszystkim do pełnienia funkcji zaopatrzeniowych. Powierzchnia pokładu wynosząca ponad 1000 m 2,  5100 t nośności oraz prędkość 14,3 węzła przy znamionowym zanurzeniu plasuje tę jednostkę w grupie największych statków PSV jakie będą operować na głębokich wodach Morza Północnego. Ponadto jednostka będzie przystosowanado  zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych.

Statek  wyposażony  zostanie  w napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów  prądotwórczych  wytwarzających  łączną moc  6800  kWe.  Klasa DP2  - czyli system dynamicznego pozycjonowania pozwoli na eksploatację statku nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Jednostka  budowana   zgodnie z wymogami towarzystwa klasyfikacyjnegoABS (American Bureau of Shipping), objęta zostanie  certyfikatem  „CLEAN DESIGN” i posiadać będzie  tzw „GREEN PASSPORT”.   Oznacza to, iż w konstrukcji statku nie wykorzystuje się materiałów potencjalnie niebezpiecznych dla zdrowia ludzkiego lub środowiska naturalnego.

Projekt koncepcyjny oraz  cała dokumentacja techniczna  wykonana została przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. z Gdyni.

Aktualnie Remontowa Shipbuilding buduje trzy innowacyjne  promy pasażersko – samochodowe z napędem gazowym oraz  dziewięć wielozadaniowych  statków służących do obsługi przemysłu offshore. Trzy z nich – w tym zwodowany właśnie  statek -  zamówione przez  szkockiego armatora przeznaczone są  do eksploatacji w rejonie  Morza Północnego.  

Ilość równocześnie budowanych jednostek, stopień zaawansowania technicznego i co najważniejsze  - kolejne zamówienia na budowę statków dla tych samych armatorów potwierdzają satysfakcję Klientów i profesjonalizm Remontowej Shipbuilding S.A.

Remontowa Shipbuilding podpisuje kolejny kontrakt na budowę promu

Czytaj więcej: Remontowa Shipbuilding podpisuje kolejny kontrakt na budowę promu18 marca 2013 roku Zarząd stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. podpisał kontrakt na budowę kolejnego, nowoczesnego, dwustronnego promu z napędem gazowo – elektrycznym.

Statek zbudowany zostanie na zlecenie gminy  SAMSØ położonej w Danii, w regionie środkowej Jutlandii w wyniku  rozstrzygnięcia przetargu ogłoszonego we wrześniu ubiegłego roku. Wśród konkurentów ubiegających się o kontrakt na budowę promu znaleźli się potentaci europejskiego  przemysłu stoczniowego, między innymi niemiecka stocznia MEYER  WERFT.

O wyborze REMONTOWEJ SHIPBUILDING zdecydowała między innymi  wysoka jakość oferowanych statków jak również doświadczenie w budowie podobnych promów  z napędem gazowym. Dotychczas REMONTOWA SHIPBUILDING zbudowała 8  jednostek  z napędem gazowym, a dwa kolejne są  w trakcie  budowy.

Władze SAMSØ kładą bardzo duży nacisk na ochronę środowiska naturalnego. Wyspa  w 100 % zasilana jest energią pochodzącą z elektrowni  wiatrowych. Zamówiony prom, zgodnie z ogólnie Czytaj więcej: Remontowa Shipbuilding podpisuje kolejny kontrakt na budowę promuprzyjętą pro – ekologiczną polityką władz również odpowiadać będzie restrykcyjnym normom ekologiczny.

Statek przeznaczony jest do całorocznej obsługi ruchu pasażersko – samochodowego pomiędzy wyspą i lądem. Jednorazowo zabierać będzie na pokład 160 samochodów oraz 600 pasażerów. Statek o długości 100 metrów oraz prędkości 16 węzłów  będzie jednym z największych promów gazowych budowanych w REMONTOWA SHIPBUILDING. Jednocześnie będzie to pierwszy prom o takim napędzie budowany  dla Armatora z Danii. Mamy nadzieję, iż będzie to początek ekspansji REMONTOWEJ SHIPBUILDING na trudnym i wymagającym rynku duńskim.

W ciągu ostatnich pięciu lat REMONTOWA SHIPBUILDIGN S.A. stała się niekwestionowanym liderem w budowie innowacyjnych promów z napędem gazowym w północnej Europie.

Wodowanie kolejnego promu z napędem gazowym

Czytaj więcej: Wodowanie kolejnego promu z napędem gazowymW piątek, 8 marca 2013 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbyło się wodowanie pierwszego z serii, nowoczesnego promu pasażersko – samochodowego budowanego dla jednej z firm żeglugowych w Norwegii. Remontowa Shipbuilding jest największą stocznią produkcyjną w Polsce, jedyną z tak dużym doświadczeniem w budowie ekologicznych promów z napędem gazowym. W ciągu ostatnich 5 lat zbudowała 8 promów z napędem gazowym, obsługujących ruch pasażersko – samochodowy u wybrzeży Norwegii. Wszystkie przekazane promy eksploatowane są bezawaryjnie i cieszą się dużym uznaniem Armatora i pasażerów.

Zwodowany statek  - największy z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding, wyróżnia się nasyceniem   najnowszą technologią oraz zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań technicznych. W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany będzie wyłącznie  gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do  atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia u wybrzeży Norwegii. Obrazek

Budowane  aktualnie promy będą jednymi z największych w swojej klasie statków obsługujących transport wokół wybrzeży Norwegii.  Statki będą mogły  jednorazowo zabrać  na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Do dyspozycji podróżujących  oddany będzie komfortowy salon pasażerski znajdujący się  nad ładownią samochodową. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów  w obrębie salonu zainstalowane zostaną dwa systemy ewakuacyjne.

Dodatkowym atutem nowo budowanych statków będzie możliwość eksploatacji przy zmniejszonym  do minimum stanie załogi, co jest konsekwencją zastosowania najnowocześniejszych systemów automatyki jakie można dziś spotkać w budowie statków.

Promy budowane są na podstawie projektu opracowanego wspólnie przez norweskiego biuro  konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV)  i Norwegian Maritime Authority (NMA).

Kolejne promy budowane przez Remontowa Shipbuilding S.A w znaczący sposób umacniają  naszą obecność na wymagającym rynku skandynawskim,  zwiększając jednocześnie szanse na  podpisanie kolejnych kontraktów.

Wypełniony portfel zamówień Remontowej Shipbuilding stwarza okazje do następnych wodowań jakie zaplanowane są na najbliższe tygodnie. Wśród nich będą kolejne statki typu PSV i prom pasażersko – samochodowy.

Chrzest statku typu PSV w REMONTOWA SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Chrzest statku typu PSV w REMONTOWA SHIPBUILDINGWe wtorek, 5 marca w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbył się chrzest kolejnego, nowoczesnego statku typu PSV z serii 8-miu, zbudowanego dla jednego z największych amerykańskich właścicieli floty pomocniczo – logistycznej pracującej w przemyśle offshore.

To już kolejny, piąty statek zbudowany w naszej stoczni dla tego wymagającego Armatora, który docenia polską jakość i wykonanie jak i polskie projekty - w poprzednich latach były to trzy statki typu AHTS, a obecnie kolejny z serii PSV. Podobnie  jak przekazane wcześniej Armatorowi jednostki, tak i ta wejdzie w skład liczącej ponad 200 statków floty obsługującej rosnącą bazę klientów na całym świecie,  a tym razem prace w Brazylii.
Matką Chrzestną statku została  pani Aleksandra Polkowska, siostra jednego z przedstawicieli nadzorujących budowę, która nadała jednostce imię  „Kudu” oznaczające kolejny  gatunek afrykańskich antylop.
 
Statek zbudowany został  wg projektu MMC 887 Lopracowanego przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.
Tradycyjnie już dla tego Klienta, wyposażenie stanowi  napęd spalinowo elektryczny i inne nowoczesne rozwiązania wraz ze standardem wspólnym dla statków  budowanych w Polsce jak również w stoczniach Brazylii i USA  należących do Armatora.
To właśnie terminowość, wysoka jakość oraz standaryzacja produkcji zadecydowały o zleceniu tak długiej serii statków już wcześniej i przedłużaniu jej kolejnymi zamówieniami. Stocznia ściśle współpracuje z tym klientem w opracowaniu i przygotowaniu kolejnych projektów.
 
Statek „Kudu” dostosowany do eksploatacji na wszystkich akwenach morskich bez względu na warunki pogodowe, wyposażony w system dynamicznego pozycjonowania, pełną automatykę systemów sterowania i ładunkowych oraz zintegrowany mostek przeznaczony jest do pracy w rejonie Ameryki Południowej i odchodzi do pracy na linii natychmiast po przekazaniu.
Kolejne statki dla tego klienta są planowane do przekazania w cyklu trzech miesięcy co zapewni pracę 1500  pracownikom i kooperantom Remontowej Shipbuilding oraz ciągłość produkcji. Jednocześnie trwa wprowadzanie  zmian i usprawnień organizacyjnych w celu zwiększania efektywności przy zachowaniu najwyższych standardów jakościowych.
Portfel zamówień pozwolił Remontowej Shipbuilding na osiągnięcie przychodów  za rok 2012 przekraczających 0,5 miliarda złotych, a w roku 2013 planowane jest przekroczenie  800 mln złotych przychodów. Najbliższe miesiące przyniosą kolejne efekty naszej produkcji jak również  wiele wydarzeń związanych z realizacją projektów w toku, takich jak widowiskowe wodowania boczne, czy też próby morskie  i kolejne przekazanie statku klientowi.