TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Wodowanie statku B 851/7

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Wodowanie statku B 851/7 W piątek, 22 listopada 2013 w REMONTOWA SHIPBUILDING S.A.  zwodowany został wielozadaniowy statek typu PSV (Platform Supply Vessel) przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jest to już siódmy z aktualnie realizowanej serii statków budowanych dla jednego z wiodących operatorów floty offshore na świecie. Wodowany statek podobnie jak poprzednie jednostki tej serii, przeznaczony jest do zabezpieczania właściwego funkcjonowania platform wiertniczych i wydobywczych.

W ciągu ostatnich kilku lat REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. znalazła się w czołówce stoczni budujących specjalistyczne, wielozadaniowe statki przeznaczone do obsługi szeroko pojętej branży offshore między innymi: przemysłu wydobywczego ropy i gazu, obsługi morskich elektrowni wiatrowych i morskich sieci przesyłowych. Dowodem uznania naszej działalności  jest rosnące grono Klientów, czego przykładem jest pozyskany ostatnio Armator z wymagającego rynku skandynawskiego.
 
Wodowanie statku  B 851/7  zamknęło program wodowań zaplanowanych na ten rok. To jednak nie koniec ważnych wydarzeń w REMONTOWEJ SHIPBUILDING. Jeszcze w bieżącym roku stocznia dostarczy kolejne  trzy w pełni wyposażone jednostki dla różnych armatorów, w tym  dwa promy z napędem LNG oraz wielozadaniowy statek do obsługi platform wiertniczych o łącznej wartości blisko 100 mln EUR.

W sumie rok 2013 zamknie się dostawą  9 statków i 1 mld złotych przychodów co plasuje REMONTOWĄ SHIPBUILDING  w światowej czołówce pod względem ilości dostarczonych jednostek.

Szerokie spektrum działalności REMONTOWEJ SHIPBUILDING obejmuje nie tylko statki do obsługi platform wiertniczych, promy czy też statki towarowe. Przed kilkoma tygodniami, działając w ramach konsorcjum, REMONTOWA SHIPBUILDING podpisała kontrakt na budowę niszczycieli min pk. „Kormoran II” dla Polskiej Marynarki Wojennej. REMONTOWA SHIPBUILDING od 60 lat jest głównym dostawcą dużych i średnich okrętów dla Marynarki Wojennej RP. Powrót do współpracy z Siłami Zbrojnymi ma dla Stoczni istotne znaczenie.  Jest to odnowienie wieloletnich partnerskich relacji, jak również i udział w projekcie rozpoczynającym program modernizacji floty.

Chrzest statku w stoczni Remontowa Shipbuilding

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Chrzest statku w stoczni Remontowa ShipbuildingW stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbył się w sobotę chrzest wielozadaniowego statku PSV do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Odbiorcą jednostki jest szkocki armator, jeden z najważniejszych operujących flotą offshore na Morzu Północnym.

Statek otrzymał nazwę "Highland Guardian". Będzie m.in. przewozić ładunki sypkie i płynne. Przystosowany jest również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych.
"To piąta jednostka zbudowana w naszej stoczni dla tego armatora. Przed dwoma miesiącami przekazany został statek +Highland Defender+, a przed kilkoma tygodniami +Highland Chieftain+. Przed trzema laty stocznię opuściły natomiast dwa statki typu AHTS przeznaczone do obsługi operacji, kotwienia platform wiertniczych oraz pełnienia funkcji zaopatrzeniowych dla obiektów offshore i pomocniczych statków ratowniczo-pożarniczych" - przypomniał prezes zarządu Remontowa Shipbuilding Andrzej Wojtkiewicz.

Seria pięciu statków to zakończenie kontraktu dla armatora ze Szkocji. "Prowadzimy jednak rozmowy nad kontynuacją współpracy i realizacją nowych zamówień" - powiedział PAP szef Remontowa Shipbuilding.

Wszystkie trzy statki przekazane w tym roku szkockiemu armatorowi zaprojektowane zostały przez polskie biuro konstrukcyjne MMC Ship Design&Marine Consulting z Gdyni.

Prywatne przedsiębiorstwo Remontowa Shipbuilding (dawna Stocznia Północna) jest jedyną stocznią w Polsce budującą kompletnie wyposażone statki. Przychody zakładu za 2012 rok wyniosły ponad 0,5 mld zł. Stocznia buduje w roku kilkanaście statków. Oprócz jednostek offshore wykonuje także m.in. promy pasażersko-samochodowe oraz tzw. kablowce do układania kabli podmorskich.

W tym tygodniu podpisano w Gdyni umowę na budowę dla Marynarki Wojennej trzech niszczycieli min Kormoran 2 - Remontowa Shipbuilding zbuduje je wraz ze Stocznią Marynarki Wojennej w Gdyni.

Remontowa Shipbuilding należy do grupy kapitałowej Grupa Remontowa, skupionej wokół Gdańskiej Stoczni Remontowej. Tworzy ją ponad 20 firm. W stoczni pracuje ok. 1,5 tys. osób; z tego ok. 500 jest pracownikami stoczni, a 1000 osób jest zatrudnionych przez firmy kooperujące.

 

Źródło: wnp.pl

Kolejne wodowanie w Remontowa Shipbuilding

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Kolejne wodowanie w Remontowa Shipbuilding We wtorek, 6 sierpnia 2013 r. REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. zwodowała kolejny, 6 w tym roku, 985 w historii stoczni statek.

Tym razem był to wielozadaniowy statek typu PSV (Platform Supply Vessel) służący do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Zwodowany statek jest szóstym z serii ośmiu jednostek budowanych  na zamówienie jednego z amerykańskich potentatów w przemyśle offshore. Podobnie jak cała seria, również i ten statek budowany jest na podstawie projektu opracowanego przez polskie biuro konstrukcyjne  MMC  Ship Design & Marine  Consulting Sp. z o.o. z Gdyni pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.
Wyposażenie statku w napęd „Diesel – Electric” i wykorzystanie technologii średniego napięcia , umożliwi ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu  zużycia paliwa, a tym samy mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Ponad to zwodowany statek wyposażony zostanie w system dynamicznego pozycjonowania, pełną automatykę systemów sterowania, instalację zwalczania pożarów wg klasy Fi Fi i zwalczania rozlewów olejowych oraz  inne nowoczesne rozwiązania odpowiadające najwyższym standardom światowym.
Powierzchnia pokładu 1050 m2 przy obciążalności 10t/m2 pozwoli na przewóz ładunków wielkogabarytowych,  skonteneryzowanych,  pakietów rur i innych ładunków  niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też  obsługi platform.  Statek służyć będzie również do przewozu ładunków płynnych i sypkich oraz ładunków niebezpiecznych w zbiornikach pod pokładem.

Po zakończeniu procesu produkcyjnego i przeprowadzeniu skomplikowanego programu prób morskich statek przekazany zostanie Armatorowi wchodząc w skład liczącej ponad 200 statków floty, służącej do obsługi morskich pól naftowych i instalacji poszukiwawczo – wydobywczych.  Statek przystosowany będzie do eksploatacji na wszystkich akwenach morskich bez względu na warunki pogodowe.

Chrzest dwóch jednostek w Remontowa Shipbuilding S. A.

Czytaj więcej: Chrzest dwóch jednostek w Remontowa Shipbuilding S. A. W sobotę, 7 lipca 2013 roku w Remontowa Shiobuilding odbyła się wyjątkowa uroczystośc chrztu dwóch statków typu PSV przeznaczonych do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, zbudowanych na zamówienie czołowego armatora floty offshore na Morzu Północnym. Statki otrzymały imiona „HIGHLAND DEFENDER” i „HIGHLAND CHIEFTAIN”.

Już wkrótce  oba zaprojektowane przez polskich inżynierów i zbudowane przez naszych stoczniowców statki  godnie zaakcentują polską obecność na Morzu Północnym.

Projekt koncepcyjny oraz cała dokumentacja opracowana została przez polskie biuro projektowego MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd.
z Gdyni – jednego z liderów w tworzeniu tego rodzaju konstrukcji na świecie.

Statki pełnić będą funkcje zaopatrzeniowe przewożąc ładunki sypkie, płynne i inne rodzaje zaopatrzenia dla morskiego górnictwa naftowego. Przystosowane będą również do  zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych.

Jednostki  zbudowane  tradycyjnie pod nadzorem towarzystwa  klasyfikacyjnego  ABS (American Bureau of Shipping), objęte zostały  certyfikatem  ENVIRO uzyskując  tzw. „GREEN PASSPORT”. Oznacza to, iż w konstrukcji tych jednostek   nie korzystano z  materiałów potencjalnie niebezpiecznych dla zdrowia ludzkiego lub środowiska naturalnego.  Statki pływać będą pod banderą Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii. Stocznia miała już okazję współpracować wcześniej  z tym Armatorem.

W 2010 roku przekazane zostały dwa statki typu AHTS służące do obsługi platform i wież wiertniczych, które nadal  eksploatowane są bezawaryjnie. Wznowienie współpracy było  wyraźnym dowodem uznania naszej myśli projektowej,  zadowolenia i satysfakcji Klienta, który powrócił do naszej stoczni. Statki Highland Defender - MMC 887 CD i Highland Chieftain – MMC879 CD różnią się nie tylko  numerami projektów ale również parametrami czyniącymi je jednymi z największych i najnowocześniejszych w swojej klasie.

Chrzest statku PSV Sable w Remontowa Shipbuilding

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Chrzest statku PSV Sable w Remontowa Shipbuilding W piątek, 28 czerwca 2013 roku w stoczni REMONTOWA Shipbuilding S.A. odbył się chrzest trzeciego z serii ośmiu statków typu PSV zbudowanego dla jednego z największych amerykańskich armatorów floty przeznaczonej do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Zgodnie z przyjętą przez Armatora zasadą wszystkie statki tej serii otrzymują imiona kolejnych gatunków antylop afrykańskich. W związku z powyższym Matka Chrzestna statku - pani Anna Wardzinska - żona II-go Oficera nadała jednostce imię SABLE po czym rozbiła o kadłub statku symboliczną butelkę szampana.

To już szósty statek zbudowany w REMONTOWA Shipbuilding S.A. dla tego wymagającego armatora doceniającego nasz projekt, a więc polską myśl techniczną, oraz wysoką jakość przekazywanych produktów. Podobnie jak poprzednie, tak i ten statek wejdzie w skład liczącej ponad 200 jednostek floty i po opuszczeniu stoczni będzie pracował przy obsłudze pól naftowych i instalacji poszukiwawczo wydobywczych. Statek zbudowany został według projektu opracowanego przez polskie biuro konstrukcyjne MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping).

Statek wyposażony został w napęd "Diesel - Electric" w technologii średniego napięcia. Dobrane urządzenia umożliwiają ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu zużycia paliwa, a tym samym mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Zgodnie ze standardem tego klienta, statek został wyposażony w systemy zaawansowanego sterowania, pozycjonowania DP2 jak również w instalację zwalczania pożarów wg klasy FiFi-1 oraz zwalczania rozlewów olejowych.

Powierzchnia pokładu 1050 m. kw. przy obciążalności 10 t/m. kw. pozwala na przewożenie ładunków wielkogabarytowych, skonteneryzowanych, pakietów rur i innych ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też obsługi platform. Jest to z pewnością największa na świecie jednostka tego typu w klasie statków o długości do 90 m, której nośność wynosi 5500 ton, a jej możliwości przewozowe nie ograniczają się do ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich. Jest ona przystosowana do przewozu ładunków niebezpiecznych w zbiornikach pod pokładem. Wszystkie wymienione powyżej parametry potwierdzają, iż przekazywany statek, jak również pozostałe jednostki tej serii należą do największych i najbardziej uniwersalnych w swojej klasie. Produkt jakim są statki realizowane dla przemysłu off-shore w REMONTOWEJ Shipbuilding, jest owocem blisko dwudziestu lat zdobywania doświadczeń na tym bardzo specyficznym i wymagającym rynku. W pełni wyposażone i przetestowane jednostki tego typu, dostarczane w ostatnich latach z pewnością umacniają już zdobytą pozycję rynkową Grupy REMONTOWA pozwalając jednocześnie na zdobywanie kolejnych zamówień.