TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Stocznia Remontowa ma szansę na przebudowę promów BC Ferries

Czytaj więcej: Stocznia Remontowa ma szansę na przebudowę promów BC Ferries

BC Ferries ogłosił listę trzech stoczni, które mają szansę na realizację przebudowy promów: Spirit of Vancouver Island oraz Spirit of British Columbia. W gronie potencjalnych zwycięzców znajduje się polska stocznia.

Od trzech do pięciu miesięcy potrwają negocjacje BC Ferries z konkurującymi ze sobą: polską Remontową, kanadyjskim Seaspan's Vancouver Shipyards i włoskim Ficantieri. 

O tym, kto wygra kontrakt na przystosowanie promów do paliwa LNG dowiemy się jesienią tego roku.

Pierwotnie przebudowę Spirit of Vancouver Island planowano na okres pomiędzy jesienią 2016, a wiosną 2017 roku, zaś Spirit of British Columbia na rok później. Jednak operator przełożył prace, aby poświęcić więcej czasu na projektowanie inżynierskie i dostosowanie do szczegółowych regulacji. 

Pierwsza jednostka ma być gotowa na 2018 a druga na 2019 rok.

 

Źródło: PROMY24.COM

 

Tysięczne wodowanie w 70-tą rocznicę powstania stoczni

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Tysięczne wodowanie w 70-tą rocznicę powstania stoczni

Remontowa Shipbuilding – stocznia o bogatej tradycji i doświadczeniu obchodzi w tym roku jubileusz 70-lecia.

Swą działalność rozpoczęła od budowy wagonów kolejowych i produkcji mebli okrętowych. Sukcesywnie poszerzając profil produkcji stała się liderem wśród europejskich stoczni produkcyjnych. Dziś Remontowa Shipbuilding należąca do grupy kapitałowej REMONTOWA HOLDING posiada szeroki asortyment produktów, a zbudowane w niej statki wyróżniają się najnowocześniejszą technologią oraz wysokim stopniem zautomatyzowania zgodnie z oczekiwaniami armatorów oraz panujących na rynku trendów. W ciągu 70 lat działalności Stocznia zbudowała blisko 1000 statków i okrętów różnych typów. Tysięczny statek jest już w trakcie budowy. Jesienią bieżącego roku odbędzie się jego wodowanie.

Będzie to Żaglowiec Szkolny zamówiony przez Armatora z Afryki Północnej.

Trzymasztowa fregata służyć będzie kadetom Wyższej Szkoły  Morskiej w  doskonaleniu rzemiosła morskiego i nawigacyjnego.

Dodatkowo, jak większość statków żaglowych  pełnić on będzie funkcje reprezentacyjne a także brać będzie udział w zawodach i regatach międzynarodowych.

Żaglowiec będzie eksploatowany na wszystkich dostępnych akwenach świata z wyłączeniem  strefy polarnej  w okresie zimy polarnej.

Poza budową statku, kontrakt obejmuje również szkolenie członków załogi i kadetów, które przeprowadzone będzie we współpracy z Akademią Morską w Gdyni.

Autorem koncepcji i projektu technicznego statku jest biuro projektowe Choreń Design & Consulting.

Termin dostawy statku przewidziany jest koniec  2016 roku.

Podstawowe parametry:

Długość całkowita – 110 m

Szerokość – 14,5 m

Wysokość boczna – 8,6 m

Powierzchnia ożaglowania – 3000 m2

Prędkość pod żaglami – 17 węzłów (przy wietrze 6°B)

Ilość osób – 222 w tym 120 kadetów i kadetek

 

Remontowa Shipbuilding

Otwarcie nowej linii montażu statków w Remontowa Shipbuilding

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Otwarcie nowej linii montażu statków w Remontowa ShipbuildingW czwartek, 14 maja 2015 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding odbyło się uroczyste otwarcie nowej linii montażu statków wraz z nowoczesną suwnicą bramową.

Remontowa Shipbuilding założona została w 1945 roku. Stocznia posiada bogatą tradycję, a co za tym idzie doświadczenie w budowie statków różnych typów.

W ciągu siedemdziesięciu lat swej działalności stocznia zbudowała blisko 1000 nowoczesnych statków dla armatorów z całego świata.

Dziś – 70-cio letnia jubilatka jest największą stocznią produkcyjną w Polsce.

Aktualnie, równocześnie budowanych jest 18 statków różnego typu takich jak: statki do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, promy pasażersko– samochodowe,  statki  towarowe, niszczyciel min oraz żaglowiec. Różnorodność oraz  mnogość jednocześnie  realizowanych projektów spowodowała konieczność unowocześnienia infrastruktury oraz podjęcia nowych inwestycji.

Jedną z nich jest nowa linia  montażu statków. Nowy ciąg technologiczny umiejscowiony równolegle  do eksploatowanej już od kilku lat pierwszej linii montażowej, będzie funkcjonował niezależnie od niej. Przeznaczony jest do montażu i  przesuwania  jednostek pływających z możliwością wodowania statków do 130 m długości. Zwiększenie ilości budowanych równocześnie jednostek  ułatwi samojezdna suwnica bramowa. Suwnica wyposażona jest w hydrauliczny system kompensacji drgań, który stabilizuje ją nawet podczas ruchu na nierównym podłożu. Dopuszczalne obciążenie robocze  suwnicy  wynosi 300 t. Urządzenie może być eksploatowane w temperaturze od -20o C do +40o C, dzięki własnemu oświetleniu również w nocy.

Remontowa Shipbuilding S.A. jest jednym z najpopularniejszych pracodawców na Pomorzu.  Wypełniony do końca 2016 roku portfel zamówień daje zatrudnienie ponad dwóm  tysiącom pracowników stoczni  oraz firm z nią kooperujących.  Nowa inwestycja zapewni nie tylko utrzymanie produkcji na dotychczasowym poziomie ale również zwiększy możliwości produkcyjne stoczni oferując wzrost zatrudnienia mieszkańcom Trójmiasta.

 

Remontowa Shipbuilding

Wodowanie arktycznego statku zaopatrzeniowego

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Wodowanie arktycznego statku zaopatrzeniowegoWe wtorek, 25 listopada 2014 roku odbyło się kolejne, szóste w tym roku wodowanie w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING należącej do grupy  kapitałowej REMONTOWA HOLDING. Wodowany statek budowany jest w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line (RAL). Kontrakt obejmuje łącznie pięć arktycznych statków zaopatrzeniowych z wysoką klasą lodową, z czego 3 to prototypy.

Zwodowany statek przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja  kadłuba umożliwi pracę  w ekstremalnie trudnych warunkach  żeglugi arktycznej  w rejonach pokrytych grubą  krą lodową przy temperaturach sięgających  do minus 35 stopni Celsjusza. Jednorazowo statek będzie mógł  przewozić 108 kontenerów. Prace załadowcze usprawniać będą dwa dźwigi umieszczone na pokładzie statku umożliwiające samodzielne ładowanie kontenerów bez konieczności użycia sprzętu portowego.

 

Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego  Remontowa Marine Design & Consulting.

 Warto przypomnieć, iż nie po raz pierwszy Stocznia realizuje zlecenie dla tego klienta. W 2005 roku przekazano Armatorowi kontenerowiec „Mary Arctica”, który został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie  Royal Naval  Architects prestiżowym tytułem „Significant  Ship of 2004”. Według opinii Armatora, mimo upływu lat statek nadal eksploatowany jest bezawaryjnie. "Jesteśmy przekonani, iż budowane aktualnie statki cieszyć się będą równie dobrą opinią Armatora oraz użytkowników."

Kontrakt na budowę promów dla Estonii

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: SR SHIPBUILDING

Czytaj więcej: Kontrakt na budowę promów dla EstoniiKolejny kontrakt na budowę dwóch dwustronnych nowoczesnych promów podpisała stocznia Remontowa Shipbuilding. Jednostki powstaną dla estońskiego armatora „Port of Tallin”. Jest to już drugie duże zamówienie podpisane w tym roku, które zrealizuje największa polska stocznia produkcyjna, należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding.

Zakontraktowane promy to najnowocześniejsze jednostki z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. W razie konieczności projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.

Tanie w eksploatacji

Atutem promów będą niewątpliwie niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych, przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Wysoki poziom automatyki pozwoli na eksploatację przy zmniejszonym do minimum stanie załogi. Promy o długości 114 metrów jednorazowo będą mogły zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Statki przekazane zostaną Armatorowi w 2016 roku.

Port w Tallinie, który zamówił jednostki, jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo – pasażerski w Estonii. W celu usprawnienia połączeń lokalnych pomiędzy wyspami leżącymi wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii konieczne stało się zwiększenie posiadanej dotychczas floty.

Po pierwsze doświadczenie

Do przetargu na budowę nowych promów stanęły znane w branży firmy. O wyborze REMONTOWA SHIPBUILDING zadecydowało niekwestionowane doświadczenie w budowie statków pasażerskich oraz uznanie, jakim stocznia cieszy się wśród europejskich i amerykańskich Armatorów.

Dotychczas REMONTOWA SHIPBUILDING zbudowała około 50 promów pasażersko – samochodowych różniących się rodzajem napędu oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

– Realizacja projektu dla Portu w Tallinie otwiera dla nas nowy rynek zbytu w północnej części Morza Bałtyckiego – mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. – Spodziewamy się, że w przyszłości zaowocuje to kolejnymi zamówieniami na budowę nowoczesnych statków pasażerskich dla armatorów z Estonii i Finlandii – dodaje.

Zamówienie to wraz z pozostałymi kontraktami wypełnia portfel zamówień REMONTOWA SHIPBUILDING do końca 2016 roku. Cieszy to tym bardziej, że realizacja wszystkich zamówień, które obecnie realizuje ta największa w Polsce stocznia produkcyjna, zapewnia zatrudnienie dla blisko 2 tyś. pracowników stoczni, a także firm z nią kooperujących.  
 
Podstawowe Parametry:

Długość: - 114,00 m

Szerokość: - 19,20 m

Wysokość: - 6,00 m

Prędkość eksploatacyjna: - 13 węzłów