TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

1akopernikKolejny prom trafił na remont do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. Tym razem jest to polski prom pasażersko-samochodowo-kolejowy Kopernik należący do szczecińskiego armatora, Euroafrica Linie Żeglugowe.

Remont statku prowadzony jest w największym stoczniowym doku nr 5. Zakładany czas postoju jednostki w stoczni to 10 dni. Zaplanowany zakres prac remontowych obejmuje m.in.: konserwację kadłuba, montaż i demontaż wałów napędowych ze śrubami, wymianę uszczelnień, przegląd łożysk i przekładni, remont zaworów dennych i burtowych oraz prace elektryczne i rurarskie.

Prom obsługuje połączenia na trasie Świnoujście – Ystad. Jego długość to 160 m, zanurzenie 5,7 m, a na pokład zabiera maksymalnie 360 pasażerów. Pokłady ładunkowe są zdolne pomieścić 30 towarowych wagonów kolejowych i 17 ciężarówek, bądź 47 ciężarówek.

W lutym, w tym samym doku remontowany był prom Wawel, należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA. Położenie MSR Gryfia w pobliżu terminalu promowego w Świnoujściu stwarza dogodne warunki do remontu jednostek białej floty.