TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

MSR Gryfia wesprze kształcenie zawodowe w Szczecinie

Czytaj więcej: MSR Gryfia wesprze kształcenie zawodowe w Szczecinie

Zarząd Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia podpisał umowę ze szczecińską szkołą Delta, która od przyszłego roku będzie kształcić w zawodach stoczniowych. Uczniowie szkoły będą mieli do wyboru zawody: ślusarz, monter kadłubów okrętowych, operator obrabiarek skrawających i mechanik – monter maszyn i urządzeń. Dla stoczni to szansa na wykształcenie przyszłych pracowników.

Zawarta umowa oznacza, że MSR Gryfia będzie organizować dla uczniów zajęcia praktyczne, które są ważnym elementem w programie kształcenia zawodowego. Pod kierunkiem doświadczonych pracowników Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia młodzież będzie zdobywać umiejętności praktyczne, niezbędne do pracy w stoczni. Zajęcia praktyczne pozwolą zapoznać się ze stanowiskiem pracy w wybranym zawodzie i wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce. Uczniowie zdobędą kwalifikacje związane m.in. z wykonaniem, montażem i remontem kadłuba okrętu, wykonaniem i naprawą maszyn i narzędzi oraz użytkowaniem obrabiarek skrawających.

Zdecydowaliśmy się na współpracę ze szkołą Delta, ponieważ widzimy tu obopólne korzyści. Przekazując uczniom praktyczną wiedzę i przygotowując ich do podjęcia pracy zawodowej, będziemy kształcić potencjalnych pracowników naszej stoczni – mówi Hanna Hanć, prezes zarządu MSR Gryfia. Do dalszego rozwoju stocznia potrzebuje wykwalifikowanych pracowników. Utworzenie w Szczecinie klas kształcących w zawodach stoczniowych to szansa na odbudowę deficytowych kompetencji zawodowych – dodaje prezes Hanć.

Po skruber do Szczecina

Czytaj więcej: Po skruber do Szczecina

Seine Highway – samochodowiec obsługiwany przez „K” Line European Sea Highway Servicess (KESS ) przypłynął do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. W Szczecinie jednostka zostanie wyposażona w skruber do odsiarczania spalin.

Seine Highway to już ostatnia z serii czterech jednostek KESS, na których MSR Gryfia montuje płuczki do odsiarczania spalin. Wcześniej stocznia zainstalowała skrubery na samochodowcach Elbe Highway, Thames Highway i Danube Highway.

Seine Highway został wybudowany w 2007 r., ma 148 m długości i 25 m szerokości. Statek posiada wysoką klasę lodową, co oznacza, że kadłub i układ napędowy są tak zaprojektowane, by sprostać warunkom zimowym w Zatoce Fińskiej. KESS należy do stałych klientów MSR Gryfii. W sierpniu ubiegłego roku stocznia wykonała remonty klasowe trzech innych samochodowców: Schelde Highway, Isar Highway i Ems Highway.

Kontrakt na montaż skruberów jest wynikiem objęcia armatorów nowymi normami związanymi z ograniczeniami poziomu emisji siarki, które obowiązują od stycznia br. Armator dostosowuje swoje jednostki do wymagań określonych w tzw. dyrektywie siarkowej. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej i Międzynarodowej Organizacji Morskiej, armatorzy operujący w rejonie Morza Bałtyckiego, Północnego i Kanału La Manche zobowiązani są do tego, by obniżyć zawartość siarki w paliwach z 1% do 0,1%. Montaż skruberów to rozwiązanie już bardzo dobrze znane, a ich montaż znajduje coraz większą liczbę zwolenników.

 

Morska Stocznia Remontowa Gryfia

MSR Gryfia z tytułem „Supplier of the Year”

Czytaj więcej: MSR Gryfia z tytułem „Supplier of the Year”Morska Stocznia Remontowa Gryfia w Świnoujściu została uhonorowana przez Reederei Hermann Buss GmbH & Cie KG tytułem Dostawca roku 2014.

Program „Supplier of the Year” ma na celu docenienie i uhonorowanie firm, które wyróżniają się niezawodnością, kompetencjami, jakością oraz wysokim poziomem w zakresie komunikacji i obsługi klienta. Nominacje przyznawane są przez wewnętrzne gremium ekspertów, a następnie wyróżnieni kandydaci otrzymują certyfikat potwierdzający uznanie firmy.

Bardzo cieszy nas wyróżnienie przyznane przez naszego klienta, firmę Reederei Hermann Buss, ponieważ jest ono najlepszym dowodem na to, iż nasze starania są pozytywnie odbierane i doceniane przez armatorów, dla których pracujemy – mówi Paweł Porzycki, Dyrektor Marketingu w stoczni MSR Gryfia. Mamy jednocześnie nadzieję, że wyróżnienie takie jak „Supplier of the Year” pomoże nam przekonać do współpracy z nami także innych armatorów, dla którzy cenią sobie wysoką jakość i doświadczenie w branży – dodaje.

Reederei Hermann Buss to nowoczesna firma o długiej tradycji w międzynarodowej żegludze. Od siedmiu pokoleń należy do rodziny Buss. Flotę przewoźnika tworzy około 70 jednostek różnego typu, są wśród nich m.in. kontenerowce, wielozadaniowe drobnicowce oraz statki do żeglugi przybrzeżnej. Poza eksploatacją statków, grupa poprzez firmę BussData zajmuje się także programami informatycznymi, które wspomagają działalność armatorów, a także obsługą charterową statków.

MSR Gryfia

Remont jeziorowca w MSR Gryfia

Czytaj więcej: Remont jeziorowca w MSR Gryfia Na remont do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie przypłynął jeziorowiec Polskiej Żeglugi Morskiej – Miedwie. Na razie masowiec cumuje przy nabrzeżu Gnieźnieńskim, ale zasadniczą część remontu przejdzie w doku nr 5.

W największym doku MSR Gryfii statek przejdzie remont obejmujący  konserwację kadłuba, przegląd łańcuchów kotwicznych, przegląd i atestację trapów oraz remont iluminatorów burtowych. Statek wymaga także remontu urządzenia sterowego i przeglądu wału śrubowego, remontu armatury dennej i burtowej, czyszczenia zbiorników paliwowych, olejowych i balastowych oraz wymiany rurociągów w maszynowni. Po wykonaniu prac zostaną przeprowadzone także próby obciążeniowe urządzeń dźwigowych. Nie jest to pierwsza wizyta Miedwia w szczecińskiej stoczni – poprzednio był remontowany w MSR Gryfii w sierpniu 2013 r.

Miedwie należy do serii statków wybudowanych w latach 2010 – 2012 w chińskiej stoczni Mingde Shipyard. Podobnie jak wszystkie jeziorowce PŻM, jednostka przystosowana jest do tego, by mogła pływać Drogę Wodną Świętego Wawrzyńca, łączącą Atlantyk z portami Wielkich Jezior Amerykańskich. Jednostka nosi imię jeziora Miedwie – piątego pod względem wielkości jeziora w Polsce i największej kryptodepresji. Statek najczęściej wykorzystywany jest do przewozu zboża, fosfatów i stali, głównie na trasach pomiędzy Europą i Ameryką.

MSR Gryfia

Hanna Hanć nowym prezesem stoczni Gryfia

Czytaj więcej: Hanna Hanć nowym prezesem stoczni GryfiaHanna Hanć, która właśnie została nowym prezesem zarządu Stoczni Remontowej Gryfia SA, planuje oprzeć rozwój stoczni na bazie najbardziej dochodowej części działalności spółki – remontach statków.

Nowa prezes MSR Gryfia specjalizuje się w zarządzaniu przedsiębiorstwami przechodzącymi przez złożone procesy zmian. Rada Nadzorcza postawiła przed nią zadanie wprowadzenia MSR Gryfii na ścieżkę rozwoju.

- Koniec wyrzeczeń, czas na rozwój. Planuję skupić się na najbardziej dochodowej części działalności MSR Gryfii, czyli remontach statków. Stocznia posiada wspaniałych pracowników z bogatym doświadczeniem i wysokimi kwalifikacjami. Trzeba wykorzystać ten potencjał – zapowiada Hanna Hanć, prezes zarządu MSR Gryfia SA.

Nowa prezes chce włączyć w pracę nad planem rozwoju spółki wszystkich pracowników stoczni.

- Chcę zaangażować pracowników i skonsultować z nimi między innymi regulamin pracy, wynagrodzeń i premiowania w kontekście wcześniej zawartych porozumień, a także sposób funkcjonowania zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i delegacji uprawnień – dodaje prezes Hanć.

Ważną częścią planu rozwoju MSR Gryfii będzie remont klasowy doku nr 5, który ma kluczowe znaczenie dla MSR Gryfii. Jest to największy spośród stoczniowych doków w Szczecinie i Świnoujściu.

- To inwestycja konieczna, abyśmy mogli w dalszym ciągu korzystać z doku nr 5. Jeśli nie będzie mógł sprawnie działać – największe statki będą omijały naszą stocznię, a na taką sytuację nie możemy pozwolić – komentuje Hanna Hanć.

Hanna Hanć posiada wieloletnie doświadczenie w branży morskiej, które zdobywała na stanowiskach kierowniczych w Polskiej Żegludze Morskiej, Polsteam Luxembourg SA, Unity Line oraz Prokon.

Ukończyła ekonomię na Uniwersytecie Szczecińskim ze specjalizacją w ekonomice transportu morskiego oraz studia MBA w Helsinki Business School of Economics and Business Administration oraz w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Posiada kwalifikacje Project Manager Professional przyznawane przez uznany amerykański Project Management Institute.