TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Herring 2015: Wyróżniono – Krystynę Pohl, Jana Stasiaka i Unity Line

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Herring 2015: Wyróżniono – Krystynę Pohl, Jana Stasiaka i Unity LineHala Międzynarodowych Targów Szczecińskich gościła ponad 2 tysiące osób związanych ze światową, europejską a przede wszystkim polską gospodarką morską. W tym roku odbyło się XX międzynarodowe spotkanie "Herring Szczecin".

Oprócz integracyjnego charakteru, impreza stawia sobie za cel promocje biznesu morskiego i regionu oraz dofinansowanie działalności fundacji związanych z gospodarką morską. W roku bieżącym beneficjentem była szczecińska Fundacja „Pro Publico Mare”.

Patronat Honorowy nad na tym wydarzeniem ludzi mórz i oceanów objął Minister Infrastruktury i Rozwoju – Maria Wasiak, Prezydent Szczecina - Piotr Krzystek.

Podczas uroczystej Gali wręczono „Laur Bałtyku”. Kapituła złożona z przedstawicieli Komitetu Organizacyjnego przyznała tą zaszczytną nagrodę Pani Krystynie Pohl, jako wyraz uznania za wybitny wkład w rozwój szczecińskiego dziennikarstwa i twórczości marynistycznej.

Kolejnym wyróżnieniem był „Bursztynowy Laur Bałtyku” Komitet Organizacyjny postanowił przyznać firmie Unity Line z okazji XX - lecia istnienia oraz konsekwetne realizowanie najwyższej jakości usług w przewozach promowych.

Specjalne wyróżnienie otrzymał w tym roku Pan Jan Stasiak za dotychczasową działalność i pracę na rzecz rozwoju polskiej gospodarki morskiej.

Gratulujemy !!

Tegoroczny Herring rozpoczął cykl prestiżowych imprez, które w tym roku odbędą się w Szczecinie. Już w czerwcu gościć będziemy uczestników III Międzynarodowego Kongresu Morskiego.

Galeria: Herring 2015

MiO

Czytaj więcej: Herring 2015: Wyróżniono – Krystynę Pohl, Jana Stasiaka i Unity Line

 

Dni Drzwi Otwartych w Akademii Morskiej w Szczecinie

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Dni Drzwi Otwartych w Akademii Morskiej w Szczecinie17 i 18 kwietnia Akademia Morska zaprasza do odwiedzenia, zwiedzenia i poznania jedynej uczelni morskiej w naszym regionie! Każdy chętny będzie miał możliwość wejść tam, gdzie uczą się studenci i szkolą wytrawni marynarze, będzie mógł popływać „na sucho” i wprowadzić statek do portu. A maturzyści otrzymają w dziekanatach pakiet informacji nt. rekrutacji i studiów na szczecińskiej „AeMce”.

17  KWIETNIA 2015 (PIĄTEK) GODZ.12:00-16:00

Wydział Nawigacyjny, główny budynek uczelni - Wały Chrobrego 1-2

•    Symulator DP (Dynamic Positioning - dynamicznego pozycjonowania) - sala  412; system precyzyjnego manewrowania statkiem, umożliwia on statkom za pomocą ich własnego napędu, utrzymywać pozycję lub manewrować z wysoką dokładnością

•    Symulator GMDSS (Global Maritime Distress Safety System - ogólnoświatowy system bezpieczeństwa i alarmowania) - sala 411; system łączności realizujący połączenia w sytuacjach awaryjnych, w system ten wyposażone są wszystkie statki realizujące podróże morskie, łączność odbywa się za pomocą urządzeń satelitarnych i konwencjonalnych
UWAGA! OTWARTE od godz. 15.00

•    Europejskie Centrum Szkoleniowe LNG - sala 214; pracownia z symulatorem LNG (skroplonego gazu ziemnego) - miejsce szkoleń osób obsługujących terminale LNG; to pierwsze w Polsce i jedyne takie laboratorium w tej części Europy

•     Symulator ARPA (Automatic Radar Plotting Aid – radarowy system antykolizyjny) - sala 307; system pozwala śledzić obiekty wykryte przez radar, na podstawie własnych parametrów ruchu oraz śledzonych obiektów wylicza parametry ruchu tych obiektów, jednocześnie identyfikując obiekty niebezpieczne – poruszające się kursem kolizyjnym

•    Symulator ECDIS (Electronic Chart Display and Information System – system map elektronicznych i przetwarzania informacji nawigacyjnych) - sala 208 lub 213; system współpracuje praktycznie ze wszystkimi urządzeniami nawigacyjnymi znajdującymi się na mostku, pozwala na wizualizację sytuacji nawigacyjnej na jednym lub kilku monitorach i umożliwia nawigatorowi podjęcie trafnej decyzji w sytuacjach kolizyjnych, ECDIS wyposażony jest w bazę danych zawierającą wszystkie dane na temat akwenów, portów, systemów meldunkowych, pływów
i prądów pływowych występujących na akwenie

•     Symulator Inspekcji Statku - sala 131; umożliwia wirtualną wycieczkę po statku – masowcu, zbiornikowcu, kontenerowcu lub platformie, bez konieczności mustrowania na statek

•     Instytut Geoinformatyki - sala 33 (parter, wejście z holu głównego); pokaz specjalistycznego sprzętu hydrograficznego - robot podwodny i sonar oraz geodezyjnego – tachimetry (do pomiaru kątów poziomych, kątów pionowych oraz odległości) i GPS

•    Planetarium - sala 218; pokaz nieba północnego, równikowego i południowego, obserwacja ruchu ciał niebieskich, opowieści o gwiazdozbiorach bardziej i mniej widocznych gołym okiem

Wydział Mechaniczny, główny budynek uczelni Wały Chrobrego 1-2

•    Symulator Siłowni Okrętowej - sala 274; pełnozadaniowy symulator w wersji sprzętowej - prezentacja trójwymiarowa pomieszczeń siłowni, umożliwia wirtualne prowadzenie czynności operacyjnych w obsłudze siłowni okrętowej – otwieranie, zamykanie zaworów, zmianę nastaw zadajników, przełączników; posiada nowoczesne urządzenia monitorujące

•    Laboratorium Siłowni Okrętowej - hala na podwórzu (wyjście z budynku); prawdziwy silnik i urządzenia monitorujące jego pracę

Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu, budynek przy ul.  H. Pobożnego 11

•    Laboratorium Ładunkoznawstwa - sala 227; wyposażone w przyrządy i urządzenia do określania właściwości ładunków w aspekcie bezpiecznego przewozu, tj. np. granica płynności, temperatura zapłonu, wilgotność

18  KWIETNIA 2015 (SOBOTA), GODZ.10:00-14:00

Wydział Nawigacyjny, główny budynek uczelni - Wały Chrobrego 1-2

•    Symulator nawigacyjno-manewrowy Centrum Inżynierii Ruchu Morskiego - sala 412; wielozadaniowy symulator mostka nawigacyjnego statku, wyposażony w rzeczywisty i symulowany ekranowo sprzęt nawigacyjno-manewrowy, to wirtualne porty, wirtualne statki, "bujający" mostek nawigacyjny

UWAGA! OTWARTE od godz. 12.30

•    Symulator DP (Dynamic Positioning - dynamicznego pozycjonowania) - sala  412;

UWAGA! OTWARTE od godz. 12.00

•    Symulator GMDSS (Global Maritime Distress Safety System - ogólnoświatowy system bezpieczeństwa i alarmowania) - sala 411

•    Europejskie Centrum Szkoleniowe LNG - sala 214

•    Symulator ARPA (Automatic Radar Plotting Aids - radarowy system antykolizyjny) - sala 307

•    Symulator ECDIS (Electronic Chart Display and Information System – system map elektronicznych i przetwarzania informacji nawigacyjnych)  - sala 208 lub 213

•    Symulator Inspekcji Statku - sala 131

•    Instytut Geoinformatyki - sala 33 (parter, wejście z holu głównego)

•    Planetarium - sala 218

Wydział Mechaniczny, główny budynek uczelni - Wały Chrobrego 1-2

•    Symulator Siłowni Okrętowej - sala 274

•    Laboratorium Siłowni Okrętowej - hala w podwórzu (wyjście z budynku)

Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu, budynek przy ul.  H. Pobożnego 11

•    Laboratorium Ładunkoznawstwa - sala 227

AM Szczecin

Rusza rekrutacja do Żeglarskiej Reprezentacji Szczecina na wielkich regatach The Tall Ships Races 2015

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Rusza rekrutacja do Żeglarskiej Reprezentacji Szczecina na wielkich regatach The Tall Ships Races...Miasto Szczecin rozpoczyna rekrutację do Reprezentacji Szczecina na regaty The Tall Ships Races 2015. W 2015 roku miasto Szczecin będzie reprezentowane przez 64 osoby, które popłyną na żaglowcu STS FRYDERYK CHOPIN. Regaty rozpoczną się w irlandzkim Belfaście, dalej załogi popłyną przez porty norweskie Aalesund i Kristiansand, a zakończą w duńskim Aalborgu.

Jesteś doświadczonym wilkiem morskim, a może chcesz dopiero poznać uroki żeglarstwa? Chcesz przeżyć przygodę życia i nauczyć się odpowiedzialności za siebie i innych? Nie znajdziesz do tego lepszego miejsca niż kilka metrów pokładu pod nogami i bezkres morza!

ZGŁOŚ SIĘ I DOŁĄCZ DO ZAŁOGI!!!

Już po raz 11-ty Żeglarska Reprezentacja Szczecina zmierzy się w regatach The Tall Ships Races z jachtami i żaglowcami z całego świata. Dzięki licznym zwycięstwom i nagrodom, za promocję w portach i za osiągnięcia żeglarskie, Reprezentacja stała się rozpoznawalna wśród żeglarzy. Zaangażowanie i praca naszych załóg włożona w promocję Szczecina została wyjątkowo doceniona podczas zeszłorocznych regat. Po raz pierwszy w historii regat Żeglarska Reprezentacja Szczecina zdobyła Friendship Trophy – nagrodę dla najbardziej przyjacielskiej i lubianej załogi, która jest wybierana przez członków innych załóg w formie głosowania w czasie trwania regat oraz Communications Award – za sprawną łączność radiową z organizatorem podczas podawania swojej pozycji jak i innych jednostek uczestniczących w wyścigu.

W regatach może wziąć udział młodzież w wieku od 16 lat. Pierwszeństwo w rekrutacji mają osoby związane ze Szczecinem poprzez miejsce pracy, nauki lub zamieszkania. Liczyć się będzie także doświadczenie żeglarskie, znajomość języków obcych, zdolności artystyczne i sportowe oraz umiejętność pracy w zespole. Po zakończeniu rekrutacji rozpoczną się warsztaty obejmujące zajęcia integracyjne jak i bardziej praktyczne: zajęcia z ratownictwa, zapoznanie ze sprzętem asekuracyjnym, zapoznanie się z takielunkiem na pokładzie STS FRYDERYK CHOPIN. Aby wziąć udział w rekrutacji należy wypełnić deklarację znajdującą się na stronie http://ttsr.eu/. Miasto Szczecin pokrywa 55% kosztów rejsów odbywających się w ramach Reprezentacji Szczecina na The Tall Ships Races 2015.

Więcej informacji pod adresem: http://ttsr2015.ttsr.eu/tall-ships-races-2015

 

The Baltic Tall Ships Regatta 2015

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: The Baltic Tall Ships Regatta 2015W czerwcu tego roku po raz kolejny powitamy przy gościnnych szczecińskich nabrzeżach najpiękniejsze żaglowce i jachty z całego świata. Szczecin będzie organizował wspólnie z litewską Kłajpedą i Sail Training International The Baltic Tall Ships Regatta 2015. Rozmawiamy z Jerzym Raduchą.

Jakich jednostek możemy się spodziewać ?

Udział w regatach zapowiedziały: największy szkolny żaglowiec świata, pływający pod rosyjską banderą SEDOV, polski DAR MŁODZIEŻY, FRYDERYK CHOPIN, którego portem macierzystym jest Szczecin, ZAWISZA CZARNY, GENERAŁ ZARUSKI, SHTANDART, MERCEDES, ZŁOTY LEW, JOANNA SATURNA i inne. Wydarzeniu będzie towarzyszył jubileuszowy X Zlot Oldtimerów, którego gośćmi będą wiekowe żaglowce i jachty.

Czy będzie to porównywalnie tak wielka impreza jak The Tall Ship Races ?

Czerwcowe regaty można potraktować jako przedsmak tego, co wydarzy się w 2017 r. Zawody rozegrają się na Bałtyku. Żaglowce wypłyną z litewskiej Kłajpedy, by dotrzeć do Szczecina. Miasto po raz pierwszy będzie gospodarzem finału tej imprezy. Zaangażowanie miasta oraz budżet na nią przeznaczony gwarantują, że stanie się prawdziwą atrakcją nie tylko dla żeglarzy z całego świata, ale także setek tysięcy turystów odwiedzających w czerwcu Szczecin. Wydarzenie będzie kosztować miasto ponad 9 mln zł.

Czy będą przygotowane dodatkowe imprezy towarzyszące dla mieszkańców i przyjezdnych?

Wydarzenie w Szczecinie odbędzie się od 12 do 15 czerwca 2015r. Ponownie zapowiada się kilka dni ciekawej zabawy, niezwykłych spotkań mieszkańców miasta z żaglowcami i jachtami oraz ich załogami. Tradycyjnie Prezydent Miasta Szczecin wyda Obiad Kapitański dla wszystkich kapitanów żaglowców i jachtów. Załogi spotkają się z mieszkańcami miasta i gośćmi podczas parady załóg i ceremonii rozdania nagród. Po paradzie załogi zostaną zaproszone na wesołą zabawę. Żaglowce otworzą swoje pokłady dla zwiedzających przez cały okres pobytu w szczecińskim porcie. Kapitanowie kilku żaglowców zdecydowali się na zorganizowanie biletowanych rejsów żaglowcami po porcie. Finałowi regat będą towarzyszyły koncerty gwiazd, zespołów szantowych, folkowych. Tradycyjnie na Placu Adama Mickiewicza zostanie zorganizowana strefa dla dzieci.

Poniedziałek będzie dniem pożegnania załóg, żaglowców i jachtów. Od wczesnych godzin rannych będą opuszczały szczeciński port. A my wszyscy będziemy je żegnali z nadzieją, że przypłyną do nas wkrótce. Imprezę zakończy parada żaglowców i jachtów pod żaglami na morzu.

MiO

Czytaj więcej: The Baltic Tall Ships Regatta 2015

Dobry wiatr dla morskiej energetyki odnawialnej

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Dobry wiatr dla morskiej energetyki odnawialnejKomisja Europejska zatwierdziła dofinansowanie budowy fabryki fundamentów morskich elektrowni wiatrowych w Szczecinie. Projekt Bilfinger Mars Offshore został oceniony jako zgodny z priorytetami programu operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka” i otrzyma wsparcie finansowe z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości prawie 25 000 000 euro.

„To dobra informacja dla naszej inwestycji. Przekazana przez spółkę dokumentacja projektu została pozytywnie oceniona przez ekspertów Komisji  Europejskiej i  świadczy o tym, że jest on zgodny z politykami unijnymi. Dofinansowanie pozwoli nam m.in. na zakup najnowocześniejszego wyposażenia fabryki i zastosowanie technologii, która w branży offshore będzie pionierska” - mówi Dirk Kassen, prezes zarządu Bilfinger Mars Offshore. Spółka wykazała m.in., że produkcja realizowana w budowanej fabryce pozwoli osiągnąć stabilny udział w branży offshore na terenie krajów Morza Bałtyckiego i Północnego.

Budowa fabryki fundamentów do morskich elektrowni wiatrowych, ze względu na skalę inwestycji oraz innowacyjny charakter, może liczyć na dofinansowanie w ramach działania „Wsparcie inwestycji o dużym znaczeniu dla gospodarki”.

Zastosowanie technik produkcji, koncept produkcji standardowych jacketów (fundamentów kratownicowych) oraz postępy w realizacji inwestycji były prezentowane przez Bilfinger Mars Offshore podczas targów EWEA Offshore 2015 w Kopenhadze w ubiegłym tygodniu. „Była to okazja do odbycia wielu obiecujących rozmów z przedstawicielami firm zainteresowanych nawiązaniem współpracy z BMO. Liczymy na to, że już niebawem przełożą się one na konkretne zamówienia, które będziemy realizować w nowej hali produkcyjnej” – mówi Dirk Kassen. Oferta powstającej

w Szczecinie fabryki spotkała się z dużym zainteresowaniem branży. Szczególną uwagę odwiedzających stoisko BMO przykuwała prezentacja możliwości innowacyjnego robota spawalniczego, dzięki któremu spawanie olbrzymich konstrukcji stalowych stanie się szybsze i bardziej precyzyjne. Cyfrowa maszyna umożliwi zachowanie najwyższej precyzji przy jednoczesnym skróceniu czasu spawania. Metoda ta będzie również znacznie bardziej efektywna w porównaniu ze spawaniem ręcznym – spawy na całej długości będą miały tę samą grubość. Dzięki inwestycji BMO Szczecin ma szansę na powstanie nowych miejsc pracy, lecz także na rozwój innowacyjnego przemysłu.

Bilfinger Mars Offshore