TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Terminal Promowy w Świnoujściu; Jeden z dziesięciu kluczowych graczy…

Czytaj więcej: Terminal Promowy w Świnoujściu; Jeden z dziesięciu kluczowych graczy…W dniach 22-24 maja 2012 Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA wziął udział w odbywających się w Goeteborgu Targach RORO2012.

W ramach targów, poświęconych rynkowi promowemu i przewozom ładunków ro-ro, zorganizowano dwudniową konferencję dla uczestników. Podczas organizowanych w trybie sesji tematycznych bloków konferencyjnych, biorący w nich udział armatorzy, przewoźnicy i portowcy z krajów nadbałtyckich oraz przedstawiciele środowisk naukowych, dyskutowali o ogólnej sytuacji na rynku przewozów ro-ro, przyszłości i kierunkach rozwoju transportu ro-ro, a także pojawiających się zagrożeniach dla tej branży.

Podczas konferencji Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA zaprezentował pozycję największego i najnowocześniejszego na polskim wybrzeżu terminalu promowego w Świnoujściu, który odgrywa wiodącą rolę w obsłudze morskich połączeń promowych z Polski do Skandynawii, zarówno co do ilości zawinięć promów, jak i pod względem wielkości obsłużonego ruchu pasażerskiego i towarowego. Jest on integralną częścią korytarza transportowego łączącego Skandynawię z krajami Europy południowej, dlatego też objęty został sesją „North-South Axis”. Na pięciu stanowiskach obsługiwane są promy pasażersko – samochodowe i samochodowo – kolejowe. Aktualnie terminal oferuje każdego dnia 5 odejść promów do Ystad i 3 do Trelleborga. Warto podkreślić, że jest to jedyny terminal promowy w Polsce, i jeden z 8 na Bałtyku, obsługujący przewozy kolejowe ładunków w relacjach do i ze Szwecji.  Dzięki odpowiedniemu układowi torów, placów manewrowo – składowych, terminal może być przystosowany do przeładunku jednostek transportu intermodalnego.

W roku 2011 na terminalu promowym w Świnoujściu obsłużono: 6,2 mln ton ładunku, 283.067 samochodów ciężarowych, 194.340 samochodów osobowych, 1.403 autokarów, 14.060 wagonów kolejowych oraz prawie 500 tys. pasażerów. Uczestnicy konferencji podkreślali średni wzrost obrotów na rynku przewozów ro-ro w roku 2011  na poziomie 8%, który odnotowany również na terminalu promowym w Świnoujściu potwierdza jego wysoką pozycję konkurencyjną.

Podczas konferencji zwracano uwagę na znaczenie terminalu promowego w Świnoujściu, z uwagi na ostatnie wyniki badań, wskazujące na dynamicznie rozwijający się rynek polski w zakresie przewozów promowych i ro-ro. Z uznaniem informowano o wynikach terminalu oraz wskazywano na jego potencjał rozwojowy. Wiele uwagi poświecono trendom, według których prognozuje się wzrost krótkich podróży, identyfikuje się problemy związane z ich sezonowością czy dostosowaniem w wielu portach infrastruktury do wymagań rynku.

Omawiano również możliwości rozwoju i podnoszenia konkurencyjności.

ZMPSiŚ

TRANSPORT MORSKI W MIĘDZYNARODOWYCH PROCESACH LOGISTYCZNYCH

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Szczecin

Czytaj więcej: TRANSPORT MORSKI W MIĘDZYNARODOWYCH PROCESACH LOGISTYCZNYCHWczoraj w Radissonie Blu odbyła się Międzynarodowa Konferencja pod hasłem "Transport morski w procesach logistycznych", którą otworzył Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Powiedział, że dzisiaj transport morski odgrywa bardzo ważą rolę na świecie. Nie mniejszą w Polsce, gdzie gospodarka morska zaczyna piąć się w górę. Dlatego każda analiza i ocena roli transportu morskiego i portów morskich w międzynarodowych procesów logistycznych stanowi ważne ogniowo budowania naszej morskiej przyszłości".

Konferencja to ważne przedsięwzięcie środowiska naukowego Szczecina i innych ośrodków naukowych Wybrzeża oraz czołowych przedsiębiorstw gospodarki morskiej już od lat stanowi doskonałe forum wymiany myśli ekonomicznej, jest miejscem prezentacji aktualnych wyników prac badawczych i merytorycznej dyskusji nad problemami polskiej gospodarki morskiej, a szczególnie żeglugi i portów morskich.

 

 

 

Czytaj więcej: TRANSPORT MORSKI W MIĘDZYNARODOWYCH PROCESACH LOGISTYCZNYCH- Celem tegorocznej konferencji jest analiza i ocena roli transportu morskiego i portów morskich w międzynarodowych procesach logistycznych w świetle przemian handlu światowego oraz postępu organizacyjnego, technicznego, technologicznego i prawnego w usługach logistycznych. Analizowane też będą m.in. problemy rynku TSL, przemiany w infrastrukturze logistycznej portów morskich, problemy ekonomiki logistyki morskiej i wpływu procesów logistycznych na przemiany rynku usług portowych. Do udziału w konferencji zostali zaproszeni przedstawiciele środowisk naukowych związanych z problematyką logistyki morskiej oraz praktycy zainteresowani współpracą z ośrodkami naukowymi w zakresie funkcjonowania i przemian procesów logistycznych w lądowo-morskich łańcuchach transportowych - powiedział Koordynator merytoryczny Konferencji prof. dr hab. Henryk Salmonowicz

Czytaj więcej: TRANSPORT MORSKI W MIĘDZYNARODOWYCH PROCESACH LOGISTYCZNYCHPrzed rozpoczęciem części merytorycznej za szczególy wkład przy organizacji konferencji wręczonme Złote Kotwiczki

 

 

 

1. prof. H. Salmonowicz

2. prof. K. Chwesiuk

3. prof. M. Grzybowski

4. dr.D. Bernacki

5. J. Wójtowicz

6. prof K. Luks

Dodatkowo wyrózniono statuetkami portowymi:

1. A. Jatczak

2. P. Waszczenko

3. dr. A. Wysocki

4. D. Sałata

Majówka z m/v MSC Lirica

  • Kategoria: Port Szczecin

Czytaj więcej: Majówka z m/v MSC Lirica Wycieczkowiec m/v MSC Lirica, zawijając do Świnoujścia 2 maja 2012 r., rozpocznie tegoroczny sezon wycieczkowców pełnomorskich. Jednostka mierzy ponad 251 m długości – będzie to największy cruiser, jaki kiedykolwiek gościł w naszym kompleksie portowym Szczecin-Świnoujście. Jednostka może pomieścić 2200 pasażerów oraz 700 osób załogi. W Świnoujściu przeważać będą pasażerowie narodowości niemieckiej. M/v MSC Lirica spodziewany jest o godzinie 10:00 na nb. Władysława IV; w porcie jednostka pozostanie 8 godzin. W sezonie 2012 porty w Szczecinie i Świnoujściu odnotują łącznie 6 zawinięć wycieczkowców pełnomorskich. Oprócz m/v MSC Lirica będziemy gościć: m/v Amadea (28 czerwca), m/v Discovery (9 lipca oraz 14 września), m/v Albatros (31 lipca), m/v Delphin (15 sierpnia). Dzięki dogodnemu połączeniu śródlądowymi drogami wodnymi z zachodnią Europą, Szczecin od wielu lat jest stałym punktem wizyt śródlądowych wycieczkowców. W  tym sezonie, od marca do października, awizowanych jest 84 zawinięć tego typu. Będą to jednostki pod banderą szwajcarską, niemiecką i francuską. W tym roku Szczecin i Świnoujście odwiedzą: m/s Frederic Chopin, m/s Johannes Brahms, m/s Katharina von Bora, m/s Mona Lisa, m/s Sans Souci, m/s Excellence Coral, m/s Victor Hugo, m/s Saxonia oraz m/s Princess.

Dzięki przyjaznej atmosferze na statku i doskonałej obsłudze MSC Lirica porównywany jest z najlepszymi włoskimi hotelami. Goście przez 24 godziny mają do swojej dyspozycji stewarda, który zadba o każdy detal zamówienia. Włoska życzliwość i gościnność sprawią, że każdy rejs będzie wspominany z nostalgią. MSC Lirica jest dumą i radością dla twórców dbających o markę i o wszechobecność włoskiego stylu. Elegancka restauracja, angielski pub czy klub z muzyką na żywo będą idealnym miejscem na spotkania w gronie przyjaciół. Górne pokłady zapraszają gości na zabawę w promieniach słońca, oferując dla ochłody baseny, jacuzzi i przyjemny powiew morskiego wiatru. Wyśmienite posiłki, niezwykłe przedstawienia w teatrze czy próba szczęścia w kasynie sprawią, że każdy wieczór będzie inny od poprzedniego.

Źródło: ZMPSiŚ S.A.

MCS Lirica

Główne atrakcje na statku: restauracje , bary, pizzeria, grill, mini golf, 2 baseny, basen dla dzieci, jacuzzi, teatr, kasyno, salon gier karcianych, trasa do joggingu, klub dla dzieci, salon gier video, salon piękności centrum fitness (sauna, solarium), kafejka internetowa, biblioteka, sklepy wolnocłowe i butiki Na statku MSC Lirica są 4 rodzaje kabin:   Suites with Balcony - to apartamenty z balkonami o metrażu 23,20 m2. Składają się z sypialni z podwójnym łóżkiem i części wypoczynkowej. Ponadto w apartamencie mieści się przestronna szafa, sejf, mini bar, telewizor, radio i telefon. Łazienka wyposażona jest w umywalkę, wannę, WC oraz suszarkę do włosów. Pomieszczenia są klimatyzowane. W kabinie możliwe jest podłączenie do internetu za dodatkową opłatą.

Family Suites Without Balcony - są to luksusowe apartamenty o metrażu 22 m2. Składają się z dwóch osobnych pokoi (jeden z myślą o dzieciach). W kabinach mieści się telewizor, radio, telefon, sejf, oraz mini bar. Łazienki wyposażone są w umywalkę, prysznic, WC oraz suszarkę do włosów. Pomieszczenia są klimatyzowane. Outside Cabins - to kabiny zewnętrzne wielkości 13 m2. Wyposażone są w dwa pojedyncze łóżka, które na życzenie klientów mogą zostać połączone w jedno duże. W kabinach mieści się telewizor, telefon, radio, sejf, oraz mini bar. Łazienki wyposażone są w umywalkę, prysznic, WC oraz suszarkę do włosów. Pomieszczenia są klimatyzowane. Inside Cabins - to kabiny wewnętrzne wielkości 13 m2. Wyposażone są w dwa pojedyncze łóżka, które na życzenie klientów mogą zostać połączone w jedno duże. W kabinach mieści się telewizor, telefon, radio, sejf, oraz mini bar. Łazienki wyposażone są w umywalkę, prysznic, WC oraz suszarkę do włosów. Pomieszczenia są klimatyzowane

Jarosław Siergiej, Prezes ZMPSiŚ S.A: Szanowni Państwo,

  • Kategoria: Port Szczecin

Czytaj więcej: Jarosław Siergiej, Prezes ZMPSiŚ S.A: Szanowni Państwo, Rozwój portów  w Szczecinie i Świnoujściu wymaga działań, których celem będzie przystosowanie ich do oczekiwań i rosnących wymagań kontrahentów. Jednym z takich działań, istotnych także z punktu widzenia atrakcyjności gospodarczej regionu zachodniopomorskiego, jest pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5m. Dbając o rozwój obu portów oraz mając na uwadze potrzebę podnoszenia ich pozycji konkurencyjnej, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujściu SA podjął się zadania zapoznania szerszego grona interesariuszy z argumentacją przemawiającą za koniecznością pogłębienia toru wodnego do Szczecina do głębokości 12,5m.

W tym celu, na przestrzeni lat 2010-2012, zlecone zostało grupie szczecińskich naukowców wykonanie analiz, które w sposób wielowymiarowy mogłyby przedstawić aspekty pogłębienia toru wodnego. W ten sposób powstały prace pt. „Studium przyszłych społeczno-ekonomicznych efektów pogłębienia toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5m” oraz „Wpływ pogłębienia toru wodnego Szczecin-Świnoujście na rozwój gospodarczy portów Szczecin i Świnoujście oraz otoczenie”.

 

Czytaj więcej: Jarosław Siergiej, Prezes ZMPSiŚ S.A: Szanowni Państwo,

Na ich podstawie dokonano streszczenia wyników badań, dzięki czemu powstał materiał pt. „Efektywność inwestycji  i efekty społeczno-ekonomiczne pogłębienia toru wodnego Szczecin- Świnoujście do 12,5m”. Prace te prezentują szereg efektów, które wystąpią zarówno na etapie realizacji inwestycji, jak i po jej oddaniu do eksploatacji. Efekty te zostały zidentyfikowane zarówno dla portu w Szczecinie i regionu zachodniopomorskiego, jak i dla morsko-lądowego łańcucha transportowego obsługującego wymianę handlową dokonywaną z wykorzystaniem portów w Szczecinie i Świnoujściu.

Czytaj więcej: Jarosław Siergiej, Prezes ZMPSiŚ S.A: Szanowni Państwo,

 

Niniejszym, mam przyjemność przedstawić efekt prac zespołu naukowców oraz ZMPSiŚ SA i złożyć na Państwa ręce materiał, który swoją wartością merytoryczną przyczyni się do zrozumienia konieczności pogłębienia toru wodnego do Szczecina, tak istotnej z punktu widzenia pozycji konkurencyjnej portu w Szczecinie. Życząc owocnej lektury, Pozostaję z wyrazami szacunku.

Jarosław Siergiej Prezes Zarządu

 

 

ZMPSiŚ S.A.: Przeładowano ponad 5 milionów ton

Czytaj więcej: ZMPSiŚ S.A.: Przeładowano ponad 5 milionów tonPierwszy kwartał 2012 roku dla portów w Szczecinie i Świnoujściu zakończył się, pomimo odnotowanych spadków w przeładunkach węgla i zboża, lepiej niż ten sam okres ubiegłego roku.

Po trzech miesiącach wzrost przeładunków w obu portach wyniósł 3,3% i kwartał zamknięto wynikiem ponad 5 mln ton przeładowanych ton. Przyczynił się do tego przede wszystkim wzrost przeładunków rudy (o 97,3%), innych masowych (wzrost 75,8%) i drewna (wzrost prawie 52%). Porównując przeładunki drobnicy w ciągu trzech miesięcy 2012 roku, były one na zbliżonym poziomie, co w pierwszym kwartale ubiegłego roku i wzrosły niecały 1%. W pierwszym kwartale 2012 wzrósł także obrót kontenerami – o 11% porównując do tego samego okresu poprzedniego roku i wyniósł 14, 5 tys. TEU. W samym miesiącu marcu 2012 zanotowano wzrost przeładunków na poziomie 9,3% w porównaniu do marca roku ubiegłego. Przede wszystkim wzrósł przeładunek rudy (o 177,4 %), innych masowych (wzrost 60,7%) oraz ropy (wzrost 24%), a także drewna (wzrost 14,3%). Przeładunki drobnicy w miesiącu marcu również wzrosły, porównując z marcem 2011 – o prawie 5%.

Przeładunki kontenerów w ostatnim miesiącu wzrosły o 11%, w porównaniu do wyniku z marca ub.r.

Karolina Bierdzińska


Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 18

Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 2 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 3 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34