TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

1stawa tp dW grudniu zeszłego roku zakończono prace, związane z dostosowaniem istniejącego toru podejściowego do Świnoujścia do potrzeb gazowców typu Q-flex, mających obsługiwać terminal LNG - podaje w komunikacie Urząd Morski w Szczecinie.

Na odcinku około 35 kilometrów tor został pogłębiony do 14,5 m i poszerzony do 200 metrów. Wybudowano także dwie nowe stawy nawigacyjne, zlokalizowane w odległości ok. 10 km od wejścia do portu w Świnoujściu.
„Dostosowanie podejściowego toru wodnego do Świnoujścia dla umożliwienia bezpiecznej żeglugi statków do przewozu LNG” było ostatnim zadaniem, jakie Urząd Morski w Szczecinie zrealizował w ramach programu wieloletniego pn. „Budowa falochronu osłonowego dla portu zewnętrznego w Świnoujściu”.
Urząd informuje, że była to największa inwestycja hydrotechniczna w jego historii.

Zgodnie z ustawą „ o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu”, Urząd Morski w Szczecinie zrealizował kilka inwestycji: falochron osłonowy o długości ok. 3 km, ostrogę o długości ok. 255 m przy falochronie centralnym, nowy tor podejściowy do portu zewnętrznego o głębokości technicznej 14,5 m, obrotnicę dla statków oraz pogłębił istniejący tor podejściowy do portu i zbudował na nim nowe znaki nawigacyjne.
Wszystkie te zadania o wartości ponad miliarda złotych zostały zrealizowane z budżetu państwa, z programu wieloletniego „Budowa falochronu osłonowego dla portu zewnętrznego w Świnoujściu” na lata 2008 – 2014.

Ł.Z.

1amorza i oceany PNG logo big