TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Po wizycie w Chinach: Nowe rozwiązania logistyczne dostaw ładunków

  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Po wizycie w Chinach: Nowe rozwiązania logistyczne dostaw ładunkówJak już informowaliśmy w dniach 22-28 lipca br. w Chinach przebywała delegacja Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, której towarzyszyła grupa osób reprezentujących m. in. polskie porty morskie (Gdynia, Gdańsk, Szczecin-Świnoujście), spółkę Chipolbrok, spółki kolejowe PKP PLK S.A., PKP Cargo S.A oraz spółkę PLL LOT.

Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. reprezentowany był przez Prezesa Zarządu Pana Janusza Jarosińskiego oraz Kierownika Działu Marketingu i Rozwoju Portu Pana Jana Lewko.

W seminariach zorganizowanych przez PAIiIZ - Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych w Szanghaju (współpraca w zakresie logistyki) i Pekinie (rozwój współpracy w dziedzinie infrastruktury pomiędzy Polską i Chinami) zaprezentowane zostały propozycje nawiązania współpracy w zakresie nowych rozwiązań logistycznych dostaw ładunków z Chin do Polski oraz potencjalnej współpracy w zakresie inwestycji infrastrukturalnych.

 

Przedstawione prezentacje spotkały się z dużym zainteresowaniem ze strony chińskich przedsiębiorców i należy spodziewać się kontynuacji nawiązanego podczas wizyty w Chinach dialogu.

PR/ZMPG

Konferencja otwierająca w Porcie Gdynia: Rozbudowa infrastruktury portowej…

  • Kategoria: Port Gdynia


Czytaj więcej: Konferencja otwierająca w Porcie Gdynia: Rozbudowa infrastruktury portowej…W dniu dzisiejszym ,  tj.2 sierpnia br.,  w ramach  promocji projektu inwestycyjnego pn. „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia”,  odbyła się  w siedzibie  Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.  konferencja otwierająca .

Projekt ten realizowany przez Zarząd Portu  uzyskał dofinansowanie ze środków unijnych,   w ramach działania 7.2. Rozwój Transportu Morskiego, w priorytecie VII Transport Przyjazny Środowisku, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Umowa o dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności została podpisana  12 lipca 2012 w Warszawie, w siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT).   Dofinansowana inwestycja jest  zlokalizowana we wschodniej części Portu Gdynia na obszarze przewidzianym pod rozwój funkcji przeładunkowych w systemie Ro-Ro.

Koszt całkowity projektu, którego realizacja rozciąga się na lata 2009-2013, wynosi ponad 119 milionów złotych.
Z tej kwoty wydatki kwalifikowalne wynoszą niecałe 53 miliony złotych. Przyznana, zgodnie z umową, kwota dofinansowania  z UE to prawie 45 milionów złotych. Resztę kosztów inwestycji pokryje ZMPG-a S.A. ze środków własnych. Roboty budowlane zostały rozpoczęte w czerwcu 2009 r. i potrwają do końca 2013 r.

Projekt „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia” polega na rozbudowie infrastruktury  w celu zwiększenia możliwości przeładunkowych we wschodniej części portu, co pozwoli na  utrzymanie pozycji konkurencyjnej gdyńskiego portu w regionie Morza Bałtyckiego.
W ramach przedsięwzięcia planuje się bardziej efektywne zagospodarowanie istniejącej powierzchni przy nabrzeżach portowych oraz zapewnienie sprawniejszego przeładunku transportowanych drogą morską towarów. Wymaga to m.in. przebudowy znajdujących się na wschodnim obszarze portu układów drogowych i kolejowych oraz wyburzenia niektórych obiektów. Projekt zakłada m.in.: wybudowanie dróg o długości około 0,8 km,   przebudowanie dróg na odcinku 1,2 km, wybudowanie linii kolejowych w układach transportowych portu o długości około 0,7 km oraz  przebudowane linii kolejowych na odcinku 2 km. W ramach tego projektu zrealizowana została również przebudowa rampy ro-ro, obejmująca budowę górnej rampy oraz przebudowę dolnej rampy i urządzeń cumowniczych.

Infrastruktura portowa powstała w wyniku realizacji tego projektu będzie udostępniana przez ZMPG-a S.A. użytkownikom portu na zasadzie ogólnodostępności. Realizacja projektu przyczyni się do rozwoju transportu na Morzu Bałtyckim w ramach sieci transeuropejskich (TEN-T). Sprzyja również ograniczeniu negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, dzięki zwiększeniu udziału alternatywnych gałęzi transportu, tj.  przewozów drogą morską i kolejową, w stosunku do transportu drogowego.

PR/ZMPG

W najbliższy czwartek aż 3 wycieczkowce odwiedzą gdyński port!

Czytaj więcej: W najbliższy czwartek aż 3 wycieczkowce odwiedzą gdyński port!19 lipca będzie najlepszym dniem na odwiedzenie Portu Gdynia. W tym dniu cumować będą przy gdyńskich nabrzeżach  3 statki pasażerskie: Gann (108 m), Marina (238 m) oraz Vision of the Seas (279 m).

Gratką dla wielbicieli statków pasażerskich będzie pływający pod norweską banderą Gann (108 m długości i 16 m szerokości), co prawda niewielki, ale za to cumujący w najbardziej reprezentacyjnym miejscu  gdyńskiego portu – przy Nabrzeżu Pomorskim. Niewielki wycieczkowiec przybędzie do Gdyni już 18 lipca rano (ok godz. 9.00) i pozostanie przy nabrzeżu do wieczora (ok godz. 18.30) dnia następnego.

Zgodnie z informacją umieszczoną na portalu Nasze Morze, Gann przez większość roku służy jako szkoła i internat dla uczniów średniej szkoły morskiej. W czasie roku szkolnego statek stacjonuje w Stavanger. Oddana do eksploatacji w zeszłym roku Marina (238 m długości i 32 m szerokości) przycumuje do gdyńskiego Nabrzeża Stanów Zjednoczonych 19 lipca o godz. 8.00, a odpłynie tego samego dnia o godz. 18.00. Na luksusowym statku, który zabiera na swoje 15 pokładów 1250 pasażerów i 800 członków załogi, znajduje się jedyne w swoim rodzaju centrum kulinarne oferujące 22 w pełni wyposażone stanowiska do nauki oraz samodzielnego gotowania. 25 lipca Marina uhonorowana zostanie tablicą w "Alei Statków Pasażerskich". Wycieczkowiec zawita w Gdyni w bieżącym  sezonie jeszcze 4 razy.

Z kolei o godz. 11.00 do Nabrzeża Francuskiego przycumuje dobrze już znany w naszym porcie statek pasażerski Vision of the Seas. Zbudowany w 1998 roku, mieszczący ponad 2.000 pasażerów kolos ma 279 m długości oraz 32 m szerokości. Vision of the Seas należy doRoyal Caribbean International – armatora posiadającego również największy wycieczkowiec świata - Oasis of the Seas. Wśród licznych atrakcji na pokładach statku znajdują się m.in. baseny zjacuzzi i sauną,kasyno,sklepy i butiki,restauracje, bary oraz pokładowy teatr mieszczący 870 widzów. Dla bardziej aktywnych pasażerów dostępne są obiekty sportowe takie, jak fitness center, ścieżka do joggingu orazścianka wspinaczkowa.

Zakończenie tegorocznego sezonu wycieczkowców  w Porcie Gdynia planowane jest na 24 września, kiedy to odwiedzi Gdynię ostatni z awizowanych statków – Nautica.

PR/ZMPG

Prawie 45 milionów złotych unijnego dofinansowania dla Portu Gdynia

  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Prawie 45 milionów  złotych unijnego dofinansowania dla Portu Gdynia12 lipca 2012 r. w Warszawie, w siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisali z przedstawicielami CUPT-u umowę o dofinansowanie niezwykle istotnej inwestycji portowej ze środków Funduszu Spójności.

Pod umową o dofinansowanie projektu pod nazwą  „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia” (w ramach działania 7.2. Rozwój Transportu Morskiego, w priorytecie VII Transport Przyjazny Środowisku, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013) swoje podpisy złożyli Pan Paweł Szaciłło - Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. (beneficjenta projektu): Pan Janusz Jarosiński - Prezes Zarządu oraz Pan Walery Tankiewicz - Wiceprezes Zarządu. Tym samym port gdyński pozyskał kolejne środki unijne na realizowany program inwestycyjny.  Dofinansowana inwestycja jest  zlokalizowana we wschodniej części Portu Gdynia na obszarze przewidzianym pod rozwój funkcji przeładunkowych w systemie Ro-Ro.

Koszt całkowity projektu, którego realizacja rozciąga się na lata 2009-2013, wynosi ponad 119 milionów złotych. Z tej kwoty wydatki kwalifikowalne wynoszą niecałe 53 miliony złotych. Przyznana, zgodnie z umową, kwota dofinansowania  z UE to prawie 45 milionów złotych. Resztę kosztów inwestycji pokryje ZMPG-a S.A. ze środków własnych. Roboty budowlane zostały rozpoczętew czerwcu 2009 r.i potrwają do końca 2013 r.

Projekt „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia” polega na rozbudowie infrastruktury  w celu zwiększenia możliwości przeładunkowych we wschodniej części portu, co pozwoli na  utrzymanie pozycji konkurencyjnej gdyńskiego portu w regionie Morza Bałtyckiego. W ramach przedsięwzięcia planuje się bardziej efektywne zagospodarowanie istniejącej powierzchni przy nabrzeżach portowych oraz zapewnienie sprawniejszego przeładunku transportowanych drogą morską towarów. Wymaga to m.in. przebudowy znajdujących się na wschodnim obszarze portu układów drogowych i kolejowych oraz wyburzenia niektórych obiektów. Projekt zakłada m.in.: wybudowanie dróg o długości około 0,8 km,   przebudowanie dróg na odcinku 1,2 km, wybudowanie linii kolejowych w układach transportowych portu o długości około 0,7 km oraz  przebudowane linii kolejowych na odcinku 2 km.W ramach tego projektu zrealizowana została również przebudowa rampy ro-ro, obejmująca budowę górnej rampy oraz przebudowę dolnej rampy i urządzeń cumowniczych.

Infrastruktura portowa powstała w wyniku realizacji tego projektu będzie udostępniana przez ZMPG-a S.A. użytkownikom portu na zasadzie ogólnodostępności. Realizacja projektu przyczyni się do rozwoju transportu na Morzu Bałtyckim w ramach sieci transeuropejskich (TEN-T). Sprzyja również ograniczeniu negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, dzięki zwiększeniu udziału alternatywnych gałęzi transportu, tj.  przewozów drogą morską i kolejową, w stosunku do transportu drogowego.

PR ZMPGdynia

Janusz Jarosiński: Na początek koncert na 3 tys. osób...

  • Kategoria: Port Gdynia

Morza i Oceany: - Jakimi wynikami przeładunkowymi zamknie się półrocze dla Portu Gdynia?

Czytaj więcej: Janusz Jarosiński: Na początek koncert na 3 tys. osób...Janusz Jarosiński, Prezes zarządu Zarządu Morskiego Portu Gdynia: - Wszystko wskazuje na to, iż porty polskie zamkną rok bieżący spadkiem przeładunków. Niestety, my również się do tego przyczynimy, bowiem wynik ładunkowy na koniec roku będzie niższy niż w 2011 r. I półrocze z ok. 5 % spadkiem przeładunków zadowoliło nas w grupie drobnicy z uwagi na wzrastający wolumen kontenerów oraz w ładunkach węgla i koksu. Niemal zupełny brak paliw płynnych przy zmniejszonych ilościach chemikaliów oraz kruszyw spowodował, iż I półrocze jest słabsze niż w roku poprzednim.

Morza i Oceany: - Czy inwestycje przebiegają bez zakłóceń. Które są na ukończeniu i jakie rozpoczną się w tym roku?

Janusz Jarosiński: - Realizacja zadań inwestycyjnych przebiega zgodnie z planem. 12 lipca zostanie podpisana umowa na dofinansowanie rozbudowy terminalu ro-ro środkami unijnymi. Jeszcze w lipcu zostanie rozpisany przetarg na budowę magazynu paszowego, a przetargów na kolejne dwa magazyny należy oczekiwać w najbliższym czasie. Aktualnie kończymy przygotowywanie kompletnej dokumentacji na budowę nabrzeża Bułgarskiego i modernizację Szwedzkiego. Inwestycje te zakończą się w roku 2014. W I kwartale 2013 oddamy do użytku nowy biurowiec przy ul. Polskiej, który powstaje z przebudowy nieużytecznego magazynu. Trwa przebudowa dojazdu do Dworca Morskiego i modernizacja torów w tzw. starej (wschodniej) części portu.

Morza i Oceany: - 2012 rok jest ważnym dla Portu Gdynia. Jak wyglądają przygotowania do obchodów tego ważnego wydarzenia. Czy już możemy zdradzić program obchodów?

Janusz Jarosiński: - W ramach obchodów 90-lecia przygotowaliśmy cały szereg imprez. Chcielibyśmy, by każdy z pracowników portu i firm z nami współpracujących mógł w tych obchodach uczestniczyć. Uroczystości wrześniowe rozpoczną się koncertem na ponad 3 tys. osób w Hali Gdynia z udziałem kabaretu Rak i Marylą Rodowicz, a zakończą Galą w hotelu Sheraton. Dla naszych partnerów biznesowych i pracowników przygotowaliśmy, limitowany, numizmat upamiętniający 90-tą rocznicę powstania portu w Gdyni. Miło nam było, gdy pierwszy egzemplarz wraz z certyfikatem o nr 1 mogliśmy wręczyć Prezydentowi RP Panu Bronisławowi Komorowskiemu w czasie wizyty Pana Prezydenta w porcie gdyńskim w dniu 25.06.br.

Dziękujemy i do Zobaczenia na obchodach 90-lecia Portu Gdynia

Rozmawiał: Bogdan Tychowski


Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 18

Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 2 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 3 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34