TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Port Gdynia: Po ponad 7 miesiącach rozłąki powracają wycieczkowce

  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Port Gdynia: Po ponad 7 miesiącach rozłąki powracają wycieczkowceW tym sezonie pływające kolosy przybiją do gdyńskich nabrzeży aż 72 razy. Ubiegłoroczny sezon wycieczkowy zakończył się 17 września wizytą pływającego pod banderą Wysp Bahama, mierzącego 163 m długości  statku Gemini.  W 2011 roku statki wycieczkowe cumowały przy gdyńskich nabrzeżach portowych aż 56 razy, przywożąc na swoich pokładach ponad 78 tysięcy gości. Największą  pod względem długości jednostką, odwiedzającą w sezonie 2011 Gdynię aż trzykrotnie, była wybudowana w 2009 roku Costa Pacifica (290,20 m).

W roku 2012 najczęściej odwiedzającymi gdyński port statkami będą statki AIDAblu i AIDAsol  -  oba właściciela i operatora AIDA Cruises.  AIDAsol przypłynie do Gdyni aż 12 razy (pierwszy raz będzie można zobaczyć tę jednostkę już 9 maja), zaś AIDAblu zawita do gdyńskich nabrzeży 11 razy (pierwsze zawinięcie 8 czerwca). Najdłuższymi jednostkami w tym roku będzie ponownie Costa Pacifica (290,2m), którą będzie można zobaczyć w Porcie Gdynia 3 razy (1 czerwca, 19 i 30 sierpnia) oraz - odwiedzająca Gdynię w tegorocznym sezonie tylko jednokrotnie- Grand Princess (17 lipca). Najlepszym dniem na odwiedzenie Portu Gdynia w celu zobaczenia wycieczkowców będzie 19 lipca - kiedy to cumować w nim będą 3 statki: Gann (108,6 m), Marina (238 m) oraz Vision of the Seas (279 m).

Zakończenie sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia planowane jest 24 września, kiedy to odwiedzi Gdynię ostatni z awizowanych statków – Nautica.

Na dzień dzisiejszy wiadomo, że w tegorocznym sezonie wycieczkowym planuje się poszerzenie „Alei Statków Pasażerskich"  w Gdyni o 1 tablicę. Szczęśliwą jednostką, która zostanie uhonorowana  pamiątkową tablicą ma być Marina.  Odsłonięcie tablicy wykonanej z zielonego, włoskiego granitu, przedstawiającej wizerunek oraz nazwę statku, herb Gdyni, znak armatora i polskiego agenta oraz rok, nastąpi najprawdopodobniej 25 lipca. „Aleja Statków Pasażerskich" jest jedynym  tego typu miejscem w Polsce. Swoje tablice w Alei mają już: Birca Princess, Vistamar, Albatros, Lili Marleen, Grand Princess, Discovery, Star Princess, Constellation, projekt Baltic Cruise, Navigator of the Seas, Hanseatic, Queen Victoria, AIDAluna, Emerald Princess, Grand Mistral, Vision of the Seas, AIDAblu, Costa Pacifica oraz Mein Schiff 2.

PR ZMPGdynia

W gościnnych progach Zarządu Portu

  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: W gościnnych progach Zarządu PortuPodstawowym statutowym obowiązkiem Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. jest dbałość o stan i rozwój infrastruktury portowej - co od wielu lat udaje się z sukcesem realizować.  Nie jest to jednak jedyne „oczko w głowie” ZMPG-a S.A.

Dbałość o środowisko naturalne oraz obiekty zabytkowe  usytuowane w obszarze administrowanym przez spółkę równie  wyraziście wpisuje się w codzienną działalność spółki. Służby Zarządu Portu starają się również,  w miarę skromnych możliwości,  wychodzić naprzeciw oczekiwaniom  wychowawców i młodzieży szkół  średnich i wyższych, przyjmując  w progach Zarządu Portu  tych niezwykle ważnych gości. Odwiedziny te służą przybliżaniu młodzieży wiedzy o porcie – jego historii i  funkcjonowaniu, nowoczesnych technologiach przeładunku i osiągnięciach najmłodszego z polskich portów, obchodzącego w tym roku swój jubileusz – 90-lecia powstania. W czasie spotkań z kierownictwem Zarządu Portu, goście mają szansę uzyskać wiedzę teoretyczną , weryfikowaną następnie w czasie zwiedzania obszarów gdyńskiego portu niedostępnych na co dzień dla każdego.

Tegoroczna wiosna okazała się być okresem szczególnej gościnności Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Kwiecień zaobfitował wieloma spotkaniami o charakterze edukacyjnym: 18 kwietnia do Zarządu Portu przyjechali uczniowie technikum o profilu logistycznym z Sokołowa Podlaskiego, 19 kwietnia gdyński port odwiedzili członkowie Koła Naukowego "Logistikon" Wyższej Szkoły  Bankowej w Gdańsku, zaś dzisiaj port gości studentów kierunku logistyka, Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego.

Ponadto 19 kwietnia przedstawiciele  ZMPG-a S.A. uczestniczyli w jury IV edycji międzyszkolnego Konkursu Wiedzy i Sprawności Morskiej „90 lat Portu Gdynia”, służącego  propagowaniu tematyki morskiej wśród uczniów gdyńskich szkół.

PG

Janusz Jarosiński: Zgodnie z oczekiwaniami

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Janusz Jarosiński: Zgodnie z oczekiwaniami- Przeładunki osiągnięte w gdyńskim porcie w pierwszym kwartale 2012 roku są zgodne z naszymi oczekiwaniami i osiągnęły poziom zbliżony do pierwszego kwartału roku ubiegłego. Nasze plany przeładunkowe na rok bieżący zakładają osiągnięcie pozycji zbliżonej do roku ubiegłego, czyli wyniku ok 16 mln ton. Cieszy nas wzrost osiągany w przeładunkach towarów drobnicowych, szczególnie obrotów kontenerowych, które w przypadku BCT osiągnęły wzrost o 23%. – powiedział Janusz Jarosiński, Prezes Zarządu Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.Czytaj więcej: Janusz Jarosiński: Zgodnie z oczekiwaniami

ZMPG: "Mecenasem Kultury Sopotu"

  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: ZMPG: Prezydent Miasta Sopotu przyznał zaszczytny tytuł „Mecenasa Kultury Sopotu” – 2011  Zarządowi Morskiemu Portu Gdynia S.A. Nagrodę z rąk PM Sopotu , Jacka Karnowskiego w czwartek tj. 5 kwietnia br. odebrał Prezes Zarządu - Janusz Jarosiński.   Wyróżnienie i tytuł nadano ZMPG-a S.A. za wspieranie i sponsorowanie sopockich inicjatyw artystycznych i kulturalnych w 2011 roku.

Tak dużego statku w Porcie Gdynia jeszcze nie było!

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Tak dużego statku w Porcie Gdynia jeszcze nie było!Z początkiem wiosny,  22-go marca, do gdyńskiego portu wpłynie największa w historii jednostka z ładunkiem - mv Linda Fortune. Pływający pod banderą Panamy masowiec ma 288,93 m długości, 45 m szerokości i ponad 18m zanurzenia oraz pojemność ponad 90 tys. ton. Ogromny statek pojawi się na redzie gdyńskiego portu o godz. 8.00 (godzina może ulec zmianie), po czym zacumuje przy Nabrzeżu Holenderskim w MTMG - Morskim Terminalu Masowym Gdynia, aby rozładować prawie 75 tys. ton australijskiego węgla. MV Linda Fortunate po drodze z Australii zatrzymał się w Rotterdamie, aby oddać część ładunku, bowiem w pełni załadowany nie byłby w stanie przepłynąć przez Cieśniny Duńskie.

MV Linda Fortune jest największym statkiem z ładunkiem w historii Portu Gdynia, co nie znaczy, że większy statek nigdy gdyńskiego portu nie odwiedził. 20-go sierpnia 1994r. do Nabrzeża Węgierskiego (nabrzeże wyposażeniowe ówczesnej Stoczni Gdynia S.A.) przypłynął zbiornikowiec Laconia (370,47 m długości i 56,41 m szerokości) na remont zlecony Gdańskiej Stoczni „Remontowej” S.A. Tankowiec skierowano do portu gdyńskiego, gdyż ze względu na wymiary nie zmieściłby się on w Gdańsku. Remont statku mogącego pomieścić w zbiornikach 300 tys. ton ropy trwał 107 dni.

MV Linda Fortune jest kolejnym kolosem wpływającym do Portu Gdynia w tym roku. 18 stycznia 2012 r. do BCT - Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynął największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec MSC Krystal (277,3 m długości i 40 m szerokości oraz pojemność 5.762 TEU), natomiast w pierwszy dzień lutego zawinął do  MTMG – Morskiego Terminalu Masowego Gdynia masowiec mv „Alam Pesona” (229 m długości).


Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 18

Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 2 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 3 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34