TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk na Polskich Dniach Morza na Słowacji

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdańsk

Czytaj więcej: Zarząd Morskiego Portu Gdańsk na Polskich Dniach Morza na Słowacji

13 czerwca w Bratysławie odbyły się coroczne Polskie Dni Morza organizowane przez Krajową Izbę Gospodarki Morskiej, które zebrały w jednym miejscu przedstawicieli polskiej gospodarki morskiej i słowackiego biznesu.

Słowacja to jedno z kluczowych państw polskiego zaplecza, które z racji swojego geograficznego położenia oraz struktury handlu zagranicznego stanowi ważny rynek dla portów polskich w kontekście obsługi ciągów logistycznych wiodących z lub na Słowację. To m.in. jeden z czołowych producentów samochodów osobowych, ale także maszyn, elektroniki, metali i produktów chemicznych, które w całkowitym eksporcie Słowacji stanowią blisko 70%.

Głównym zamysłem Polskich Dni Morza było zaprezentowanie przedstawicielom słowackiego biznesu atutów polskich portów i walorów ciągów logistycznych wiodących przez polskie ośrodki morskie.

Delegacja Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. na czele z Prezesem Zarządu Łukaszem Greinke, podczas spotkania zaprezentowała przedstawicielom firm logistycznych, spedycyjnych i produkcyjnych Słowacji walory Portu Gdańsk i możliwości obsługi ładunków słowackich z takich ośrodków gospodarczych jak Żylina, Bratysława czy Koszyce przy wykorzystaniu potencjału gdańskich terminali. W dyskusji m.in. położono nacisk na zalety warunków cenowych obsługi ładunków słowackich w Porcie Gdańsk, ale także na świetne skomunikowanie zarówno drogowe, jak i kolejowe Gdańska z zapleczem. Zwrócono uwagę również na bogatą siatkę połączeń żeglugowych wiodących z Portu Gdańsk oraz możliwości optymalizowania łańcuchów dostaw przez słowackie firmy przy wykorzystaniu gdańskiego portu.

Jednodniowe wydarzenie pokazało, że zainteresowanie gdańskim kompleksem portowym wśród biznesu słowackiego jest duże. W ślad za tym Słowacka Izba Spedycji i Logistyki już niebawem, w listopadzie planuje zorganizowanie kolejnego wydarzenia na Słowacji dla swoich członków z aktywnym uczestnictwem Portu Gdańsk.

 

Port Gdańsk 

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. w rankingu najdynamiczniejszych firm Polski

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdańsk

Czytaj więcej: Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. w rankingu najdynamiczniejszych firm Polski

8 czerwca w Sopocie rozdane zostały Diamenty Forbesa. W dziesiątej edycji konkursu redakcja miesięcznika "Forbes" we współpracy z firmą Bisnode Polska opracowała zestawienie najbardziej dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw w kraju, wśród których znalazł się również Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.

Podstawą oceny był m.in. rating wiarygodności firm, ich płynność bieżącą, wynik finansowy i wartość kapitałów własnych. Na bazie tej oceny wyselekcjonowano przedsiębiorstwa, które charakteryzowały się największym przeciętnym rocznym wzrostem wartości.

W imieniu Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. wyróżnienie w rankingu miesięcznika Forbes odebrał Marcin Osowski - Wiceprezes ds. Infrastruktury

 

Port Gdańsk 

Nowy kontenerowy serwis feederowy w Porcie Gdańsk

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdańsk

Czytaj więcej: Nowy kontenerowy serwis feederowy w Porcie Gdańsk

Armator Unifeeder A/S uruchomił nowy cotygodniowy serwis dowozowy z portu Gdańsk. Statki armatora zawijać będą raz w tygodniu do Gdańska, skąd dalej ich trasa wieźć będzie do St. Petersburga i Kotki w Finlandii.

Nowe połączenie umożliwia przewóz ładunków i dostęp do wszystkich kontenerów armatora - 20 ', 40', 40'HCPW oraz 45'HCPW, które są integralną częścią oferty shortsea Unifeeder. Połączenie transportu morskiego z transportem drogowym i/lub kolejowym pozwoli zapewnić klientom w pełni multimodalne i elastyczne dostawy "door to door".

Nowy serwis z Gdańska jest alternatywą wobec transportu drogowego dla wszystkich klientów poszukujących nowoczesnych rozwiązań. Zapewnia nie tylko atrakcyjniejszy przewóz towarów pod względem kosztów, ale i bardziej przyjazne rozwiązanie logistyczne dla środowiska.

Nowa oferta z Gdańska ma zapewnić sprawny tranzyt ładunków feederowych z/do Kotki i St. Petersburga. Możliwe będzie także repozycjonowanie pustych kontenerów z Polski do Rosji i Finlandii.

To również alternatywa dla Finlandii i Rosji w zakresie transhipmentu kontenerów przez Port Gdańsk w stosunku do rozwiązań oferowanych przez takie porty jak Bremerhaven, Hamburg, Rotterdam i Antwerpia. Nowe połączenie jest kolejnym krokiem w kierunku umacniania funkcji dystrybucyjnych Gdańska na Bałtyku oraz zwiększenia okazji załadowczych dla ładunków skonteneryzowanych.

 

Port Gdańsk

Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach ponownie z udziałem Portu Gdańsk

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdańsk

Czytaj więcej: Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach ponownie z udziałem Portu Gdańsk

W dniach 10-12 maja już po raz dziewiąty w Katowicach odbył się Europejski Kongres Gospodarczy, w którym aktywnie uczestniczył także Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.

Trzydniowy cykl debat i spotkań z udziałem ośmiu tysięcy gości z Polski i zagranicy przyciągnął do Katowic przedstawicieli świata biznesu i polityki. Była to doskonała okazja do zaprezentowania ostatnich sukcesów Portu, jego oferty i koncepcji rozwojowych.

Port Gdańsk był partnerem sesji "Polskie porty na globalnym rynku i w systemie europejskich korytarzy transportowych".

W jej takcie prezes Łukasz Greinke przedstawił bardzo dobre wyniki przeładunkowe Portu i plan inwestycyjny. Gdańsk ma obecnie 46,1% udziału w polskim rynku morskim i 78% w obsłudze paliw płynnych. Jego przeładunki przekroczyły 37 mln ton, co dało mu 6. pozycję na Bałtyku i drugą w obsłudze kontenerów. Z portu masowego, jakim był w latach 70., Gdańsk stał się portem uniwersalnym, obsługującym w równych częściach ładunki masowe płynne, sypkie oraz drobnicę skonteneryzowaną i konwencjonalną. Jego plany rozwojowe dotyczą nie tylko najbliższej przyszłości, ale sięgają 2020 roku, w tym budowy Portu Centralnego.

Paneliści dyskutowali m.in. o roli portów morskich w obsłudze handlu zagranicznego Polski, znaczeniu organizmów portowych w korytarzu transportowym Bałtyk - Adriatyk, ich roli i szansach w pozyskiwaniu potencjału tranzytowego, koniunkturze branży morskiej i jej perspektywach.

Prezes Łukasz Greinke, wystąpił również w panelu "Krajowy rynek przewozów cargo", podczas którego paneliści rozmawiali m.in. na temat towarowych przewozów kolejowych w Polsce, wyzwań stojących przed polską koleją i przewoźnikami, ale także o potrzebie rozwoju bazy logistycznej i infrastruktury.

Aktualny potencjał magazynowy w Porcie Gdańsk podczas debaty "Wolne Tereny. Pomysł i współpraca" zaprezentował Adam Kłos - Kierownik Działu Współpracy z Kontrahentami

Obecność w Katowicach to także budowanie pozycji i marki Portu Gdańsk w świadomości przedstawicieli biznesu polskiego i zagranicznego. Jest to element misji publicznej ZMPG. Dodatkowo przez wszystkie dni Kongresu goście mieli możliwość zapoznania się z ofertą portu również na stoisku Portu Gdańsk, które cieszyło się dużym powodzeniem. Na pełną relację fotograficzną z tego wydarzenia zapraszamy na fanpage portu oraz Twitter.

Podczas Forum zaplanowane zostały dalsze rozmowy o współpracy ZMPG z kilkoma partnerami, w tym z PGE.

 

Port Gdańsk 

Największy na świecie kontenerowy serwis żeglugowy w Porcie Gdańsk

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdańsk

Czytaj więcej: Największy na świecie kontenerowy serwis żeglugowy w Porcie Gdańsk

Zapowiadane od kilku miesięcy pierwsze zawinięcie kontenerowego aliansu żeglugowego stało się faktem w dniu 9 maja. Tego dnia do terminalu kontenerowego DCT zawinął statek oceaniczny OOCL Tianjin inaugurując kolejne regularne połączenie kontenerowe Gdańska z Azją.

Tym razem na stałą współpracę z Gdańskiem zdecydował się największy na świecie sojusz żeglugowy Ocean Alliance. W skład sojuszu wchodzą czołowi armatorzy kontenerowi OOCL, Cosco Shipping, CMA CGM oraz Evergreen. Statki aliansu zawijać będą do Gdańska raz w tygodniu łącząc takie porty jak: Szanghaj, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapur, Felixtowe, Rotterdam, Gdańsk, Wilhelmshaven.

Ocean Alliance to sojusz zawarty między armatorami na 10 najbliższych lat. Oferuje w sumie 40 nowych serwisów żeglugowych na całym świecie. Flotę aliansu stanowić będą aż 323 statki kontenerowe, z czego 66 jednostek obsługiwać będzie trasę Azja - Północna Europa.

Wraz z nowym połączeniem oceanicznym w Gdańsku poszerzy się także siatka połączeń feederowych (dowozowych), które dalej dystrybuować będą kontenery do poszczególnych docelowych destynacji na Bałtyku.

Gdańsk jest jednym z zaledwie kilku portów Północnej Europy, do których zawijać będą statki sojuszu. Wśród nich obok Gdańska znalazły się tak ważne ośrodki portowe jak: Rotterdam, Antwerpia, Hamburg, Felixstowe, Dunkierka, Southumpton, Zeebrugge czy Wilhemshaven. Decyzja Ocean Alliance o wyborze Gdańska jest kolejnym potwierdzeniem umacniania się pozycji portu jako centrum dystrybucyjnego na akwenie bałtyckim.

 

Port Gdańsk