TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Cameron Thorpe nowym Prezesem Zarządu w DCT Gdańsk S.A.

Czytaj więcej: Cameron Thorpe nowym Prezesem Zarządu w DCT Gdańsk S.A.

16 grudnia 2016 r. Pan Cameron Thorpe oficjalnie przejął stanowisko Prezesa Zarządu DCT Gdańsk od udającego się na emeryturę Pana Maćka Kwiatkowskiego.

Maciek Kwiatkowski, który znacząco przyczynił się do rozwoju DCT Gdańsk z sukcesem realizując jedną z największych inwestycji na Pomorzu – budowę drugiego nabrzeża (T2), komentuje „Jestem przekonany, że zostawiam terminal DCT i cały zespół w dobrych rękach”.

Cameron ma 30-letnie doświadczenie w branży morskiej.

W 2003 r. dołączył do DP World jako Global Business Development Manager, biorąc udział w audycie ponad 12 terminali kontenerowych na całym świecie podczas dynamicznego rozwoju firmy.

W 2005 r. został powołany na stanowisko General Manager w terminalu kontenerowym Constanta w Rumunii. Po przejęciu grupy P&O przez DP World w 2006 r., Cameron przeprowadził się do Australii, aby objąć stanowisko Director and General Manager w Brisbane.

W 2009 r. został Prezesem terminalu LCIT w Tajlandii, następnie w 2013 r. przyjął propozycję pracy jako Dyrektor Zarządzający DP World Korea oraz Wiceprezes PNC - największego terminalu kontenerowego w Korei Południowej. Na początku 2015 r. Cameron przeniósł się do terminalu London Gateway w Wielkiej Brytanii, gdzie objął stanowisko Prezesa.

„Cieszę się z możliwości, jakie ma przed sobą DCT – terminal kontenerowy, który pomaga napędzać polską gospodarkę, ze światową reputacją najbardziej profesjonalnego obiektu w rejonie Morza Bałtyckiego. Z naszym nowo otwartym drugim nabrzeżem T2 będziemy umacniać wysoki poziom obsługi oraz umożliwiać rozwój przewozów intermodalnych, jako główny hub portowy w regionie” – mówi nowy Prezes DCT Gdańsk S.A.

Zanim Cameron dołączył do środowiska terminalowego pracował dla P&O Nedllyod – światowej linii żeglugowej. W ciągu 16 lat pracy zawodowej Cameron podejmował role obejmujące zarządzanie, zaopatrzenie i rozwój terminali kontenerowych w krajach od Wschodniej Afryki po Europę kontynentalną.

 

DCT Gdańsk 

Zmiana w Zarządzie DCT Gdańsk

Czytaj więcej: Zmiana w Zarządzie DCT Gdańsk

DCT Gdańsk SA, operator największego polskiego terminalu kontenerowego, poinformował o rezygnacji z funkcji wiceprezesa zarządu ds. operacyjnych - Jędrzeja Mierzewskiego. Swoją rezygnację złożył wraz z początkiem stycznia. 

Jędrzej Mierzewski od ponad 30 lat związany jest zawodowo z szeroko pojętą gospodarką morską. Jego wiedza i bogate doświadczenie zdobyte na przestrzeni lat w międzynarodowym środowisku, a także zaangażowanie w realizację celów spółki istotnie przyczyniły się do dynamicznego rozwoju DCT Gdańsk SA, czego potwierdzeniem jest dwukrotnie przyznany przez Maersk Line tytuł "Najlepszy terminal w Europie Północnej".

Jak podkreśla spółka, w okresie swojej pracy Jędrzej Mierzewski jako doświadczony mentor wykształcił i przygotował do realizacji kluczowych zadań operacyjnych wielu nowych specjalistów. Jego wkład wzmocnił proces budowania pozycji rynkowej DCT Gdańsk SA ukierunkowanej na objęcie roli lidera przeładunków kontenerowych w obszarze Morza Bałtyckiego.

DCT Gdańsk

Zakończenie palowania nabrzeża T2 w DCT Gdańsk

Czytaj więcej: Zakończenie palowania nabrzeża T2 w DCT Gdańsk

W terminalu DCT Gdańsk zakończono wbijanie ściany szczelnej budowanego od stycznia 2015 r. nabrzeża T2. Oznacza to zamknięcie części morskiej prac i rozpoczęcie prac budowlanych na naziemnej części nabrzeża. W między czasie położono instalacje elektryczne, wodne i sanitarne, trwa także przygotowywanie podłoża pod szyny dźwigów nabrzeżowych.

- Zgodnie z harmonogramem planujemy, że prace budowlane zakończą się w II połowie 2016 r., na koniec sierpnia – mówi Michał Biernacki, kierownik projektu budowy nowego nabrzeża. - Nowy terminal powinien zacząć działać do końca 2016 roku. Po zakończeniu budowy musimy jeszcze zmontować i zainstalować sprzęt.

Dzięki drugiemu nabrzeżu, DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20 stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.

 

DCT Gdańsk 

DCT Gdańsk (T2): Pierwszy pal konstrukcyjny wbity

Czytaj więcej: DCT Gdańsk (T2): Pierwszy pal konstrukcyjny wbity

Pierwszy z pali konstrukcyjnych drugiego głębokowodnego nabrzeża (T2) w DCT Gdańsk został wbity. We wtorek 28 lipca wykonawca prac budowlanych, firma N.V. BESIX rozpoczęła budowę konstrukcji nośnej nowego nabrzeża. Prace potrwają do jesieni tego roku.

- Nowe nabrzeże DCT zostanie posadowione na konstrukcji złożonej między innymi z 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony. Przez pierwszych 15 metrów pale są pogrążane przy pomocy młota wibracyjnego, następnie są dobijane kafarem hydraulicznym. Energia, z jaką uderza kafar, jest 100 tysięcy razy większa niż energia wysokiej klasy wiertarki udarowej. Wykonawca szacuje, że będzie w stanie wbijać 4 pale dziennie – mówi Michał Biernacki, kierownik projektu T2 w DCT Gdańsk.

DCT Gdańsk, polski największy terminal kontenerowy, rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 milionów euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na II połowę 2016 roku. 

 

DCT Gdańsk

Hamburg Süd w DCT Gdańsk

Czytaj więcej: Hamburg Süd w DCT Gdańsk

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk poinformował nas, że rozwijając swoje połączenia dowozowe, nawiązał współpracę z linią Hamburg Süd, której pierwsze kontenery zostały przeładowane w DCT Gdańsk 20 lipca br. 

Hamburg Süd to niemiecka linia kontenerowa z długoletnią tradycją. Jako linia globalna, Hamburg Süd posiada ponad 250 biur przedstawicielskich na całym świecie. W 2015 linia otrzymała nagrodę Asia Cargo News  pn.: “Best Green Shipping Line” (najlepsza ekologiczna linia żeglugowa).

- Ostatnie tygodnie obfitują w informacje o powiększającym się wachlarzu klientów DCT Gdańsk. To z jednej strony naturalny wynik naszych długoletnich prac nad zbudowaniem solidnej marki, z drugiej zaś potwierdzenie, że unikatowa oferta DCT Gdańsk jest atrakcyjna dla globalnych przewoźników, będących światowymi liderami w branży przewozów kontenerowych – podsumował Dominik Landa, Dyrektor Handlowy DCT Gdańsk S.A.

Kontenery Hamburg Süd będą korzystały w DCT z cotygodniowego serwisu dowozowego Seago Line.