TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

1dbportW pierwszym kwartale 2014 r., w porównaniu z rokiem ubiegłym, przeładunki kontenerów w terminalu DB Port Szczecin wzrosły o 15%. O 11% wzrosły natomiast przeładunki towarów drobnicowych (nieskonteneryzowanych).

– Stało się to dzięki pozyskaniu nowych klientów i poprawie koniunktury u naszych dotychczasowych kontrahentów. Szacujemy, że ten trend się utrzyma, co pozwoli na koniec roku osiągnąć wielkość 64 tys. TEU w kontenerach i 1,6 mln ton drobnicy. W następnych latach również spodziewamy się dalszego wzrostu, zwłaszcza w zakresie przeładunków intermodalnych – ocenia w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl Monika Żaboklicka z DB Port Szczecin.

Na razie udział DB PS w obsłudze kontenerów jest niewielki. Gros przeładunków kontenerów następuje w portach w Gdyni i w Gdańsku – w 2013 r. w tych portach przeładowano w sumie 96,8% wszystkich kontenerów, jakie przeszły przez polskie porty.

Z drugiej jednak strony – DB Port Szczecin jest najmłodszym terminalem zlokalizowanym w portach morskich w Polsce, zajmującym się obsługą kontenerów (został on otwarty w 2010 r.). Oprócz terminala kontenerowego, DB PS oferuje kontrahentom także terminal drobnicowy i Wolny Obszar Celny. Spółka dysponuje 8 nabrzeżami, ok. 110 tys. m kw powierzchni magazynowej i ok. 182 tys. m kw powierzchni placowej.

W całym kompleksie portowym Szczecin/Świnoujście w I kwartale 2014 r. także nastąpił istotny wzrost przeładunków – o 13% w porównaniu z I kwartałem 2013 r. Ubiegły rok, który zamknął się dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście bilansem 22,7 mln ton przeładunków, był najlepszy od 1980 r.