TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Nastawieni na drobnicę i kontenery

  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: Nastawieni na drobnicę i konteneryFirma DB Port Szczecin jest wyspecjalizowanym operatorem przeładunkowym, działającym w szczecińskim porcie.

„Morza i Oceany” - Na jakim obszarze portowym funkcjonuje DB Port ?

Manfred Michel - DB Port Szczecin oferuje 3 miejsca obsługi: terminal kontenerowy, na którym prowadzi przeładunek, a także, składowanie oraz  przewozy kontenerów w obrębie portu i innych depotów w Szczecinie, fumigację, formowanie i rozformowywanie kontenerów, obsługę ładunków niebezpiecznych, itd.; terminal drobnicowy, obsługujący ładunki zjednostkowane (papier, celuloza, stal, płyty, palety, big bagi itp.), konstrukcje, itd., przeładunki, składowanie towarów w dedykowanych magazynach i na placach; Wolny Obszar Celny, na którym oferowane są przeładunki i manipulacje towarem bez konieczności opłacania cła i podatków, obsługa takich ładunków jak kakao, kawa oraz granity.

„MiO” - Co jest aktualnie modernizowane?

M.M. - Aktualnie realizujemy inwestycję  dotyczącą budowy nowego terminala kontenerowego. Nowy terminal, składający się z nabrzeża Fińskiego i placów składowych,  został stworzony łącznymi siłami właściciela terenu (Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście), który zbudował infrastrukturę- nabrzeże oraz rampę ro-ro- oraz operatora, DB Port Szczecin, który wykonał część suprastruktury (suwnice itp.). Infrastruktura została sfinansowana ze środków Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz Deutsche Bahn. Na terminalu stoją już 2 suwnice nabrzeżowe STS i 4 suwnice placowe RTG.

„MiO” - Na co firma nastawia się; na drobnicę czy kontenery ?

M.M. - DB Port Szczecin jest nastawiona zarówno na drobnicę i kontenery. Grupy te są jednakowo ważne. Jakość obsługi tych ładunków jest ciągle ulepszana. Spółka ciągle się rozwija i proponując swoim klientom szeroki wachlarz usług. 

„MiO” - Perspektywy rozwoju na najbliższe lata ?

M.M. - W perspektywie rozwoju na najbliższe lata znajduje się modernizacja terminali. Te działania muszą być prowadzone razem z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.  Modernizowany będzie zarówno Terminal Kontenerowy, jak i Terminal Drobnicowy. Po uruchomieniu Terminala Kontenerowego wszystkie kontenery z Tymczasowej Bazy Kontenerowej będą przeniesione w nowe miejsce. Całkowita zdolność przeładunkowa operatora wyniesie wtedy 120 tys. TEU. Zaczęliśmy również wdrażać nowoczesne rozwiązania w dziedzinie IT, tj. system Autostore który działa już w innych europejskich portach morskich i który umożliwi nam, właścicielom statków i spedytorom bieżącą kontrolę nad ładunkiem. Dostęp do programu będą mieli również urzędy celne i weterynarz.  Wszystkie realizowane inwestycje i modernizacje pozwolą DB Port Szczecin na zwiększenie produktywności, przyśpieszenie przeładunku oraz pomoże uniknąć kongestii przy obsłudze statków. Poprawa  świadczenia usług będzie zachętą dla nowych  klientów (spedytorzy, linie kontenerowe).

„MiO” - Czy DB Port myśli o wykorzystaniu wód śródlądowych, przede wszystkim prowadzących do Berlina ?

M.M. - DB Port Szczecin widzi przede wszystkim szansę w wykorzystaniu połączeń kolejowych z Berlinem i jego zapleczem. Port w Szczecinie jest zlokalizowany na trasie kolejowej Zachód-Wschód Europy. Spółka mogłaby obsługiwać towary transportowane w kolejowych potokach ładunkowych w relacji Berlin-Szczecin-głąb kraju lub odwrotnie. Jeśli chodzi natomiast o wykorzystanie wód śródlądowych, DB Port Szczecin widzi wiele możliwości w tworzeniu nowych usług z tym związanych. Aktualnie spółka obsługuje ładunki przypływające i odpływające barkami w rejon Berlina.

Dziękujemy za rozmowę

Rozmawiała: Karolina Zając