TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Zmiany w zarządach w Grupie DB Cargo Polska (DB Port Szczecin, Infra SILESIA )

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: Zmiany w zarządach w Grupie DB Cargo Polska (DB Port Szczecin, Infra SILESIA )

Infra SILESIA i DB Port Szczecin, spółki Grupy DB Cargo Polska, oraz obszar Utrzymania Taboru w DB Cargo Polska z nowymi liderami. 

Grupa DB Cargo Polska przygotowując się do dalszego wzrostu wzmacnia wewnętrzne struktury zarządcze. Paweł Wac, dotychczasowy Prezes Zarządu DB Portu Szczecin, z dniem 1 stycznia 2019 roku powołany został na stanowisko Prezesa Zarządu spółki Infra SILESIA. Zastąpił na tym stanowisku Michała Batko, który od 1 sierpnia 2018 roku objął funkcję Dyrektora Utrzymania w DB Cargo Polska i pełnił ją równolegle ze stanowiskiem Prezesa Zarządu Infra SILESII. Następcą Pawła Waca, zostaje Daniel Saar, który z dniem 1 stycznia 2019 roku powołany został na stanowisko Prezesa Zarządu spółki DB Port Szczecin.

Paweł Wac jest z wykształcenia prawnikiem, absolwentem studiów MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2009 roku jest związany z Grupą DB Cargo Polska. Do marca 2015 roku pełnił funkcję Dyrektora Działu Prawnego, odpowiadając m.in. za przejęcia i zbycia udziałów oraz łączenie spółek w ramach procesu restrukturyzacji prawnej grupy DB w Polsce. 1 kwietnia 2015 został powołany na stanowisko członka Zarządu, a 1 sierpnia 2015 objął funkcję Prezesa DB Port Szczecin.

Daniel Saar jest związany z firmą od 2010 roku, kiedy objął funkcję Kierownika Projektu DB Port Szczecin i był odpowiedzialny za budowę nowego terminala kontenerowego na nabrzeżu fińskim. Następnie (od 2011 roku) pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Infrastruktury, Techniki i Zakupów, a od 1 sierpnia 2015 roku jest Członkiem Zarządu DB Portu Szczecin. Przed rozpoczęciem współpracy z DB pracował m.in. dla Volker Wessel w Wielkiej Brytanii oraz Herman Kirschner Poland. Daniel Saar jest absolwentem Inżynierii Lądowej na Politechnice Szczecińskiej. Obecnie pełni również funkcję Przewodniczącego Rady Interesantów Portu w Szczecinie, największej organizacji zrzeszającej firmy działające na terenie szczecińskiego portu.

Michał Batko jest związany z firmą od początku swojej kariery. Pracę zaczynał w 2000 roku w PCC Rail Jaworzno (wtedy Kopalnia Piasku „Szczakowa”) jako specjalista w dziale prawnym. Od 2008 roku pełnił funkcje zarządcze w PTKiGK Rybnik, ZOS PTK Rybnik, PCC Rail Tabor i PCC Rail Jaworzno, w których jego główną odpowiedzialnością był obszar zarządzania i utrzymania taboru kolejowego. Następnie – już w strukturach DB Schenker Rail Polska - Michał Batko był zastępcą i później dyrektorem Zarządzania Taborem Kolejowym. Od stycznia 2015 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu spółki Infra SILESIA.

 

DB Cargo 

Rekordowy przeładunek w DB Port Szczecin – ponad 22 tys. ton mocznika granulowanego

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: Rekordowy przeładunek w DB Port Szczecin – ponad 22 tys. ton mocznika granulowanego

W drugim tygodniu lutego w DB Port Szczecin zakończył się przeładunek statku m/v Pantanassa, który przypłynął do szczecińskiego portu z rekordową ilością mocznika granulowanego. Ze statku wyładowano niemal 23 tys. ton nawozu luzem. Był to jeden największych ilościowo importów tego ładunku w ostatnich latach obsługiwanych w Szczecinie. Statek m/v Pantanassa o długości 187 i szerokości 25 metrów przypłynął do Polski bezpośrednio z Iranu.

Statek obsługiwany był przy nabrzeżu słowackim w trzech niezależnych relacjach, przywieziony ładunek został skonfekcjonoway w półtonowe big bagi, przeładowany na barki lub załadowany bezpośrednio na samochody. 

Obsługa ładunków luzem jest czymś nowym w ofercie DB Port Szczecin. Spółka skoncentrowana do tej pory na przeładunkach drobnicy konwencjonalnej i kontenerów odpowiada tym samym potrzebie rynku i staje się najbardziej wszechstronnym przeładowcą w szczecińskim porcie.    

 

 

 

 

Największa układarka w polskich portach

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: Największa układarka w polskich portach

Firma DB Port Szczecin kupiła 42 tonową układarkę Kalmar. Według informacji producenta i dostawcy, to największy tego typu sprzęt pracujący w polskich portach i jeden z trzech w całym kraju.

Układarka będzie wykorzystywana przy obsłudze konstrukcji i ciężkich wyrobów stalowych oraz granitów. DB Port Szczecin jest drugim co do wielkości europejskim terminalem przeładowującym bloki granitowe, które często ważą powyżej 30 ton.

To nie wszystkie inwestycje sprzętowe szczecińskiego przeładowcy: firma kupiła też trzy ośmiotonowe wózki widłowe Yale i ogłosiła przetarg na zakup żurawia samojezdnego.

DB Port 

W DB Port Szczecin stoi nowy 40 metrowy dźwig

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: W DB Port Szczecin stoi nowy 40 metrowy dźwig

DB Port Szczecin zakończył nową inwestycję. Zakupiono i zainstalowano nowy dźwig przeładunkowy.

Dźwig jest mobilny, będzie przeznaczony do obsługi kontenerów i ciężkich ładunków: konstrukcji, wyrobów stalowych i bloków granitowych. Maksymalny unos to 100 ton, w zespole z naszym drugim Gottwaldem będą mogły unieść 150 ton. Przypłynął do Szczecina 29 listopada, montaż, szkolenia, odbiór techniczny itp. potrwają około miesiąca, w styczniu będzie gotowy do pracy.

Dźwig ma pracować przy nabrzeżu czeskim. 

 

Rekordowe tempo odpraw celnych w DB Port Szczecin- „eliminujemy dodatkowe koszty ponoszone przez klientów”

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: Rekordowe tempo odpraw celnych w DB Port Szczecin- „eliminujemy dodatkowe koszty ponoszone przez...

DB Port Szczecin jest terminalem znakomicie zlokalizowanym na głównej trasie transportowej, przebiegającej z północy na południe kontynentu. Terminal kontenerowy posiada możliwości przeładunkowe wynoszące do 120 tys. TEU rocznie. Jednym ze sposobów na podniesienie atrakcyjności przedsiębiorstwa jest ciągłe doskonalenie procesów przeładunkowych. Rekordowe tempo odpraw celnych w szczecińskim terminalu kontenerowym to zasługa zarówno sprawnych procedur administracyjnych, jak i nowoczesnego systemu informatycznego. O istocie systemu szybkich odpraw celnych w szczecińskim terminalu kontenerowym z punktu widzenia klienta, wypowie się Marcin Bykowski, kierownik terminalu.

W pierwszym kwartale 2015r. prasa branżowa pisała o rekordowej szybkości odpraw w Państwa terminalu (średni czas odprawy wynosił  kilkanaście minut). Jakie elementy składają się na zespół stosowanych w terminalu rozwiązań sprawnej organizacji przeładunku, co wyróżnia na tym polu DB Port Szczecin?

Osiągnięcie tak dobrych wyników  jest zasługą bardzo dobrej kooperacji wszystkich podmiotów uczestniczących w obrocie kontenerowym  ( UC, GPKW i inne inspekcje kontrolne). Należy podkreślić pozytywne i prorynkowe spojrzenie urzędów, które w ramach przepisów potrafią wypracować odpowiednie formuły współpracy z terminalem. Umożliwiło to wprowadzenie rozwiązań opartych na idei „single  window” oraz „one stop shop” na długo przed wejściem w życie tzw. IV ustawy deregulacyjnej.

Co do konkretnych rozwiązań, niewątpliwym atutem jest stworzenie w ramach naszego systemu operacyjnego TOS płaszczyzny, która służy do wymiany on-line informacji pomiędzy zainteresowanymi stronami (urzędy, spedytorzy, importerzy). Rozstrzygnięcia służby celnej są widoczne dla innych zainteresowanych podmiotów i pozwalają na ich szybką  reakcję.

Kluczowym elementem jest też współpraca na poziomie logistycznym z urzędami, co pozwala szybko i bezproblemowo realizować zlecenia naszych klientów. Realizacja idei „one stop shop” odbywa się w dwóch miejscach na placu kontenerowym oraz u Lekarza Weterynarii.

Już dzisiaj jesteśmy w stanie zaoferować kompleksową usługę dla kontenerów chłodniczych od wyładunku kontenera ze statku poprzez kontrolę weterynaryjną, rozformowanie kontenera do zdania kontenera na depot. W naszej pracy operacyjnej mamy tak ustalone procesy, by eliminować dodatkowe koszty dla naszych klientów poprzez łączenie niektórych usług.  

Jaka jest istota rozwiązania informatycznego CMS? Skąd czerpali Państwo wzorce, gdy był on wprowadzany?

System CMS Autostore nie przewidywał takich funkcjonalności. Całość rozwiązań została oparta o własne doświadczenia wypracowane wspólnie ze służbami celnymi oraz rozmowami z naszymi klientami, którzy akcentowali takie potrzeby .

Dla porównania  jakie rozwiązania funkcjonują w innych, dużych, polskich portach (jakie są szanse na upowszechnienie rozwiązań stosowanych w Szczecinie w innych polskich portach)?

Każdy terminal ma własne systemy informatyczne, które  pracują w ramach własnych uwarunkowań. Doświadczenia Szczecina były wykorzystane w pracach nad ustawą deregulacyjną ( tzw. IV ustawa deregulacyjna ). Wprowadzenie tych przepisów jest  dużym ułatwieniem dla operatorów portowych. Potwierdzeniem roli DB Port Szczecin w procesie usprawnień obrotu było wyróżnienie, które zostało przyznane przez Szczecińską Izbę Celną dla byłego prezesa spółki Pana Manfreda Michela.

Możliwość usprawniania i udoskonalania systemu przeładunkowego.

Mamy kilka pomysłów nad którymi pracujemy, są one w różnych fazach zaawansowania. Na tym etapie nie chcę podawać szczegółów, ale co do zasady zmierzają one do zwiększenia usprawnień obrotu, wszystko z myślą o naszych klientach.

M.O.

Czytaj więcej: Rekordowe tempo odpraw celnych w DB Port Szczecin- „eliminujemy dodatkowe koszty ponoszone przez...