TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

1anowesuwnicebct

Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego dotarły kolejne dwie suwnice nabrzeżowe, przystosowane do obsługi statków oceanicznych. Dołączą one do dwóch podobnych urządzeń, które do Gdyni dotarły w grudniu ubiegłego roku.

Wyprodukowane w chińskich zakładach Shanghai Zhenhua Heavy Industries suwnice dotarły do Gdyni na pokładzie statku „Zhen Hua 27”. Podobnie jak dostarczone w grudnia „Gdynka” i „Gdynek”, dysponują one ponad 50m zasięgiem ramienia mają ponad 60m. wysokości. W praktyce pozwala to na obsługę statków o 19 rzędach kontenerów, co przekłada się na pojemność wynoszącą ok. 13 000 TEU.

„Na Bałtyku pojawiają się coraz większe jednostki. W tym miesiącu zawinął do nas największy kontenerowiec w historii Gdyni i wszystko wskazuje na to, że będzie tu częstszym gościem- mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT - „wymaga to od nas zwiększenia zarówno potencjału przeładunkowego i wydajności, tak aby jak najszybciej obsłużyć coraz większe ilości kontenerów”

Zakup nowych suwnic jest częścią prowadzonego od 2012r. programu inwestycyjnego, który pozwoli zwiększyć o ponad połowę jego potencjał przeładunkowy. W ramach inwestycji zakupiono cztery nowe suwnice nabrzeżowe (dwie poprzednie dostarczono w grudniu ub. r.), suwnice kolejowe, placowe i sprzęt przeładunkowy. Wdrożono również nowe systemy informatyczne zarządzające przeładunkami i wymieniono nawierzchnię placów składowych.

BCT