TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Olga Nowak członkiem zarządu DB Port Szczecin

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: Olga Nowak członkiem zarządu DB Port Szczecin

11 marca bieżącego roku Olga Nowak powołana została na stanowisko członka zarządu DB Port Szczecin sp. z o.o. Kandydatura Olgi Nowak została wyłoniona w drodze przeprowadzonego procesu rekrutacyjnego.

Olga Nowak jest absolwentem Wydziału Matematyczno-Fizycznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Z grupą DB Cargo Polska związana jest od 2010 roku, kiedy to objęła funkcję Kierownika Projektu. W 2011 roku w obszarze Utrzymania, będąc na stanowisku Dyrektora ds. Zarządzania i Rozwoju, nadzorowała budowę i uruchomienie linii potokowej utrzymania wagonów, wdrożyła planowanie produkcyjne i narzędzia kontroli operacyjnej oraz zapewniła ciągłą optymalizację procesów utrzymaniowych. W 2015 roku objęła stanowisko Starszego Kierownika Projektu, Pełnomocnika Zarządu ds. Business Excellence w grupie DB Cargo Polska, gdzie stworzyła od podstaw biuro zarządzania projektami, zbudowała fundamenty ciągłego doskonalenia w obszarze kultury organizacyjnej. Wcześniej Olga Nowak pracowała w branży samochodowej, gdzie odpowiedzialna była za nadzorowanie procesu wdrożenia nowych produktów jak również optymalizację i rozwój procesów produkcyjnych zgodnie z metodologią Lean Manufacturing.

DB Port Szczecin 

Zmiany w zarządach w Grupie DB Cargo Polska (DB Port Szczecin, Infra SILESIA )

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: Zmiany w zarządach w Grupie DB Cargo Polska (DB Port Szczecin, Infra SILESIA )

Infra SILESIA i DB Port Szczecin, spółki Grupy DB Cargo Polska, oraz obszar Utrzymania Taboru w DB Cargo Polska z nowymi liderami. 

Grupa DB Cargo Polska przygotowując się do dalszego wzrostu wzmacnia wewnętrzne struktury zarządcze. Paweł Wac, dotychczasowy Prezes Zarządu DB Portu Szczecin, z dniem 1 stycznia 2019 roku powołany został na stanowisko Prezesa Zarządu spółki Infra SILESIA. Zastąpił na tym stanowisku Michała Batko, który od 1 sierpnia 2018 roku objął funkcję Dyrektora Utrzymania w DB Cargo Polska i pełnił ją równolegle ze stanowiskiem Prezesa Zarządu Infra SILESII. Następcą Pawła Waca, zostaje Daniel Saar, który z dniem 1 stycznia 2019 roku powołany został na stanowisko Prezesa Zarządu spółki DB Port Szczecin.

Paweł Wac jest z wykształcenia prawnikiem, absolwentem studiów MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2009 roku jest związany z Grupą DB Cargo Polska. Do marca 2015 roku pełnił funkcję Dyrektora Działu Prawnego, odpowiadając m.in. za przejęcia i zbycia udziałów oraz łączenie spółek w ramach procesu restrukturyzacji prawnej grupy DB w Polsce. 1 kwietnia 2015 został powołany na stanowisko członka Zarządu, a 1 sierpnia 2015 objął funkcję Prezesa DB Port Szczecin.

Daniel Saar jest związany z firmą od 2010 roku, kiedy objął funkcję Kierownika Projektu DB Port Szczecin i był odpowiedzialny za budowę nowego terminala kontenerowego na nabrzeżu fińskim. Następnie (od 2011 roku) pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Infrastruktury, Techniki i Zakupów, a od 1 sierpnia 2015 roku jest Członkiem Zarządu DB Portu Szczecin. Przed rozpoczęciem współpracy z DB pracował m.in. dla Volker Wessel w Wielkiej Brytanii oraz Herman Kirschner Poland. Daniel Saar jest absolwentem Inżynierii Lądowej na Politechnice Szczecińskiej. Obecnie pełni również funkcję Przewodniczącego Rady Interesantów Portu w Szczecinie, największej organizacji zrzeszającej firmy działające na terenie szczecińskiego portu.

Michał Batko jest związany z firmą od początku swojej kariery. Pracę zaczynał w 2000 roku w PCC Rail Jaworzno (wtedy Kopalnia Piasku „Szczakowa”) jako specjalista w dziale prawnym. Od 2008 roku pełnił funkcje zarządcze w PTKiGK Rybnik, ZOS PTK Rybnik, PCC Rail Tabor i PCC Rail Jaworzno, w których jego główną odpowiedzialnością był obszar zarządzania i utrzymania taboru kolejowego. Następnie – już w strukturach DB Schenker Rail Polska - Michał Batko był zastępcą i później dyrektorem Zarządzania Taborem Kolejowym. Od stycznia 2015 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu spółki Infra SILESIA.

 

DB Cargo 

Rekordowy przeładunek w DB Port Szczecin – ponad 22 tys. ton mocznika granulowanego

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: Rekordowy przeładunek w DB Port Szczecin – ponad 22 tys. ton mocznika granulowanego

W drugim tygodniu lutego w DB Port Szczecin zakończył się przeładunek statku m/v Pantanassa, który przypłynął do szczecińskiego portu z rekordową ilością mocznika granulowanego. Ze statku wyładowano niemal 23 tys. ton nawozu luzem. Był to jeden największych ilościowo importów tego ładunku w ostatnich latach obsługiwanych w Szczecinie. Statek m/v Pantanassa o długości 187 i szerokości 25 metrów przypłynął do Polski bezpośrednio z Iranu.

Statek obsługiwany był przy nabrzeżu słowackim w trzech niezależnych relacjach, przywieziony ładunek został skonfekcjonoway w półtonowe big bagi, przeładowany na barki lub załadowany bezpośrednio na samochody. 

Obsługa ładunków luzem jest czymś nowym w ofercie DB Port Szczecin. Spółka skoncentrowana do tej pory na przeładunkach drobnicy konwencjonalnej i kontenerów odpowiada tym samym potrzebie rynku i staje się najbardziej wszechstronnym przeładowcą w szczecińskim porcie.    

 

 

 

 

Największa układarka w polskich portach

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: Największa układarka w polskich portach

Firma DB Port Szczecin kupiła 42 tonową układarkę Kalmar. Według informacji producenta i dostawcy, to największy tego typu sprzęt pracujący w polskich portach i jeden z trzech w całym kraju.

Układarka będzie wykorzystywana przy obsłudze konstrukcji i ciężkich wyrobów stalowych oraz granitów. DB Port Szczecin jest drugim co do wielkości europejskim terminalem przeładowującym bloki granitowe, które często ważą powyżej 30 ton.

To nie wszystkie inwestycje sprzętowe szczecińskiego przeładowcy: firma kupiła też trzy ośmiotonowe wózki widłowe Yale i ogłosiła przetarg na zakup żurawia samojezdnego.

DB Port 

W DB Port Szczecin stoi nowy 40 metrowy dźwig

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: W DB Port Szczecin stoi nowy 40 metrowy dźwig

DB Port Szczecin zakończył nową inwestycję. Zakupiono i zainstalowano nowy dźwig przeładunkowy.

Dźwig jest mobilny, będzie przeznaczony do obsługi kontenerów i ciężkich ładunków: konstrukcji, wyrobów stalowych i bloków granitowych. Maksymalny unos to 100 ton, w zespole z naszym drugim Gottwaldem będą mogły unieść 150 ton. Przypłynął do Szczecina 29 listopada, montaż, szkolenia, odbiór techniczny itp. potrwają około miesiąca, w styczniu będzie gotowy do pracy.

Dźwig ma pracować przy nabrzeżu czeskim.