TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

remontowa2

W czwartek, 7 marca w stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding położono stępkę pod budowę drugiego z serii statku wielozadaniowego B 618/2 dla Urzędu Morskiego w Szczecinie. Jednostki budowane są według projektu wykonanego przez biuro projektowe należące do grupy kapitałowej Remontowa Holding - Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Polski Rejestr Statków.

W uroczystości uczestniczył m.in. Zenon Kozłowski - zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie ds. oznakowania nawigacyjnego. - Jestem bardzo zadowolony z tego, że wszystko idzie zgodnie z planem tak, jak sobie zażyczyliśmy i jak przewiduje kontrakt – przyznał. 

Swoje zadowolenie wyraził także Jan Młotkowski – zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. oznakowania nawigacyjnego. - To projekt, przy którym współpraca zamawiającego i partnerów jest modelowa. Cieszę się, że ten długo wyczekiwany etap modernizacji floty Urzędów Morskich w końcu nastąpił - podsumował.

Kontrakt na budowę tych dwóch jednostek wielozadaniowych został podpisany 5 marca 2018 roku. Pierwsza jednostka, której stępkę położono przed trzema miesiącami, jest aktualnie w fazie składania i montażu kadłuba.

Statki przeznaczone będą m.in. do utrzymania i aktualizacji oznakowania nawigacyjnego szlaków morskich i śródlądowych dróg wodnych, a więc głównie do transportu, obsługi, wymiany oraz kontroli pław (boi), również w warunkach zalodzenia akwenów. Specjalna konstrukcja jednostek umożliwi pełnienie ich podstawowych funkcji - lodołamaczy pełnomorskich. 

W przypadku wystąpienia katastrofy morskiej statki będą mogły wspomagać i prowadzić ważne dla bezpieczeństwa na morzu działania ratownictwa morskiego (SAR), przeciwpożarowe i ratownictwa technicznego, takie, jak holowanie jednostek pływających, zwalczanie rozlewów olejowych, gaszenie pożarów i podejmowanie rozbitków.

Dodatkowo obie jednostki wyposażone będą również w urządzenia niezbędne do realizacji zadań hydrograficznych.

Budowa statków, przebiegająca dzięki wsparciu finansowemu Unii Europejskiej, zakończy się w 2020 roku. Zastąpią wówczas 35-letnie obecnie statki eksploatowane dotąd przez wspomniane Urzędy Morskie.

 

Remontowa Shipbuilding SA

 

Fot.: Sławomir Lewandowski