TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

sts final konecranes st3 offshore 800

Spółka ST3 Offshore podpisała umowę na produkcję dwóch dźwigów typu STS.  Olbrzymie konstrukcje trafią do portu w Kłajpedzie. Start prac za miesiąc, ale już teraz firma przygotowuje się do realizacji kontraktu. 

Dźwigi STS (ang. ship to shore) to potężne urządzenia dźwignicowe umożliwiające transport kontenerów ze statku na nabrzeże portu i odwrotnie. STS-y ze Szczecina trafią do portu w Kłajpedzie na zamówienie firmy Konecranes. Umowa została podpisana pod koniec sierpnia. W ramach kontraktu ST3 Offshore będzie odpowiedzialne za dostarczenie w pełni wyposażonych dźwigów STS. Po stronie wykonawcy leży zatem zakup materiału stalowego, jego cięcie, prefabrykacja i wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego. Część komponentów - m.in. elementy elektryczne i secondary steel - zostanie dostarczona przez klienta, a ST3 wykona ich finalny montaż. Producent wykona montaż całej konstrukcji stalowej, montaż mechaniczny i elektryczny oraz wstępne testy dźwigu. Po dostawie do portu docelowego dźwigi przejdą już tylko ostateczne testy i uruchomienia, i zostaną przekazane do użytkowania przez terminal. W Szczecinie gotowe STS-y załadowane zostaną przez olbrzymią suwnicę bramową na środek transportu, który zapewniony zostanie przez klienta i popłyną do Kłajpedy. 

Co zadecydowało o powierzeniu realizacji zlecenia spółce ST3 Offshore? Klient poza docenieniem wysokiej jakości usług produkcyjnych szczecińskiego producenta wysoko ocenił możliwości ponad 100-metrownej suwnicy, która zapewnia kompleksowość usługi. Chodzi o wyprodukowanie całych konstrukcji dźwigów i swobodne wykonanie finalnego montażu na ponadprzeciętnie dużym placu montażowym oraz załadunek gotowych STS-ów w pozycji pracy na barkę transportową. Poza tym, część zespołu producenta jest już znana klientowi z innych, zakończonych z sukcesem projektów, co  może być również gwarancją pomyślnej realizacji tego projektu. Zadowolenia z podpisania kontraktu nie kryje zarząd ST3 Offshore –– Okres przejściowy dla naszej fabryki się skończył, przed nami spore wyzwanie - mówi wiceprezes zarządu Adam Kowalski – Produkcja dwóch dźwigów niemal jednocześnie oznacza konieczność precyzyjnego planowania i prefabrykacji konstrukcji w ramach ustalonych cyklów i zaaranżowanej do tego przestrzeni – tłumaczy. Oznacza to minimalizację ilości operacji logistycznych i optymalne wykorzystanie ciągu antykorozyjnego. To poważny i duży projekt. Prawdopodobnie będziemy pierwszą firmą w Polsce, która na jednym terenie wyprodukuje konstrukcję stalową dźwigu tego typu i jednocześnie przeprowadzi montaż dźwigów w całość – dodaje prezes zarządu spółki ST3 Offshore Andrzej Czech.

Przy realizacji kontraktu pracować będzie ponad 150 osób, a w szczytowym jej etapie ok. 200 – głównie monterzy, spawacze i malarze. Spółka opracuje strategię procesu rekrutacji i szkoleń niezbędnych pracowników.

Gotowa konstrukcja w pełni wyposażonego dźwigu ważyć będzie ok. 1200 ton i będzie mieć wysokość 60 metrów (do belki głównej). W pozycji pracy osiągnie rozpiętość około 130 m, a wysokość konstrukcji przekroczy 80 m. Rozpoczęcie prac związanych z cięciem materiału zaplanowane jest na koniec roku, a pierwszy załadunek gotowego dźwigu na III kwartał przyszłego roku. Wartość kontraktu objęta jest tajemnicą biznesową.

 

ST3 Offshore