TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

1polarabc

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia trwa sezon remontowy. W szczecińskiej stoczni przebywa obecnie 6 statków. 

Po raz kolejny przypłynął do stoczni statek Polar Pioneer. Pierwotnie była to jednostka wykorzystywana do badań naukowych, a od kilku lat pływa jako statek pasażerski w rejonie Bieguna Północnego. Armator statku współpracuje z Polską Akademią Nauk i przewozi polskich polarników oraz zaopatrzenie m.in. do stacji polarnej im. Arctowskiego. Statek pozostanie w MSR Gryfii do końca maja i przedzie remont klasowy.

Kolejną remontowaną obecnie jednostką jest Aasnes – drobnicowiec nalezący do norweskiego armatora. Jednostka ma 100 m długości i 17 m szerokości, wyposażona jest w koparkę i służy przede wszystkim do przewozu ładunków sypkich. Zakres prac wykonywanych przez stocznię obejmuje: piaskowanie i malowanie kadłuba, pokładów i nadbudówki, remont układu napędowego i urządzeń pokładowych w tym wymianę steru strumieniowego oraz przeglądy i remonty wielozakresowe mechanizmów siłowni, przebudowę trawersy koparki, remont pokryw lukowych oraz liczne prace związane z wymianą rurociągów.

Jednocześnie remontowane są trzy jednostki należące do Polskiej Żeglugi Morskiej. Isadora, Mamry i Gdynia to masowce o nośności powyżej 30 tys. ton. Wszystkie statki przechodzą remonty klasowe.

W doku pływającym P1 remontowany jest masowiec Traveberg, należący do niemieckiego armatora. Jednostka trafiła do MSR Gryfii na remont awaryjny na skutek uszkodzenia systemu napędowego. Przewidywany pobyt w doku wynosi 7 dni. 

 

MSTFI