TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Nowi członkowie Porozumienia o współpracy Operatorów Terminali Przeładunkowych i Centrów Logistycznych Europy Środkowo – Wschodniej

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Nowi członkowie Porozumienia o współpracy Operatorów Terminali Przeładunkowych i Centrów...

24 sierpnia br. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odbyło się spotkanie członków Porozumienia o współpracy Operatorów Terminali Przeładunkowych i Centrów Logistycznych Europy Środkowo – Wschodniej.

Było to wyjątkowe spotkanie, gdyż w związku z dużym zainteresowaniem współpracą, do inicjatywy przystąpiło kolejnych sześć nowych podmiotów: operator logistyczny PKP Cargo Connect Sp. z o.o., Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o., Advanced World Transport a.s.  (Grupa PKP CARGO) oraz Zarządy Portów Morskich w Elblągu i Kołobrzegu oraz Policach.

- Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. jako jeden z inicjatorów upatruje w Porozumieniu szansę na realizację celów i priorytetów zawartych w Strategii Rozwoju Portu Gdynia do 2027 roku, a także w rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 z perspektywą do 2030r. w zakresie rozwoju infrastruktury transportu intermodalnego poprzez powiązanie portów morskich z kolejową siecią transportową i dalszy rozwój potencjału polskich centrów logistycznych – podkreślił Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Cieszy nas fakt, że Porozumienie zyskało nowych Partnerów, z którymi wspólnie zamierzamy budować konkurencyjną pozycję polskiej branży transportowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Duże zainteresowanie naszą wspólną inicjatywą oraz chęć udziału w niej kolejnych uczestników stanowi dobre rokowanie dla rozwoju Porozumienia. Dynamicznie rozwijający się rynek TSL potrzebuje „wspólnego głosu” i wzajemnej, partnerskiej współpracy funkcjonujących na nim podmiotów. Zaangażowanie tak wielu podmiotów w działania na rzecz tworzenia łańcuchów logistycznych to bardzo dobry prognostyk. Integracja tej branży, a zarazem rozwój działalności logistycznej, w połączeniu z trwającymi na szeroką skalę pracami modernizacyjnymi na liniach kolejowych, wpłynie pozytywnie nie tylko na całą polską gospodarkę, ale też umocni pozycję naszego kraju za granicą jako bramy ze Wschodu do Unii Europejskiej. – dodaje Mirosław Antonowicz , członek Zarządu PKP S.A.

Celem inicjatywy jest podjęcie wspólnych działań zmierzających do utworzenia podmiotu pod nazwą „Organizacja operatorów terminali przeładunkowych i centrów logistycznych – Europy Środkowo - Wschodniej”, co ma umożliwić współpracę w zakresie promowania potencjału tych podmiotów  wśród klientów usług logistycznych w kraju i zagranicą. Organizacja ma także integrować interesariuszy w zakresie planowania oraz realizacji projektów inwestycyjnych i biznesowych, a także wdrażania najnowszych technologii w procesach logistycznych z wykorzystaniem środków finansowych krajowych i europejskich.

Po części konferencyjnej, uczestnicy spotkania odbyli wizytę studyjną w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Przedstawiono ukończone oraz planowane inwestycje i bieżącą pracę operacyjną Bałtyckiego Terminala Kontenerowego ze szczególnym uwzględnieniem bocznicy terminala intermodalnego.

 

Port Gdynia 

Z władzami Gdyni o Porcie Zewnętrznym i molo Rybackim

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Z władzami Gdyni o Porcie Zewnętrznym i molo Rybackim

O budowie Portu Zewnętrznego i jego skomunikowaniu z miastem oraz zagospodarowaniu mola Rybackiego rozmawiano 22 sierpnia br. podczas spotkania Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. z gdyńskimi władzami samorządowymi. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele firmy Multiconsult.

Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. wraz z Piotrem Nowakiem, wiceprezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. zaprezentowali Wojciechowi Szczurkowi, prezydentowi Gdyni oraz Markowi Stępie, wiceprezydentowi Gdyni plan budowy Portu Zewnętrznego, a także rekomendowany wariant komunikacji drogowej i kolejowej połączenia portu m. in. w kierunku planowanej Drogi Czerwonej i Obwodnicy Trójmiasta.

Port Gdynia 

Port Gdynia przebudowuje kolejne nabrzeże

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Port Gdynia przebudowuje kolejne nabrzeże

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami decyzją Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.  3 sierpnia br. ogłoszony został przetarg na prace budowlane związane z przebudową Nabrzeża Słowackiego.

Przetarg ten  jest już drugim, po wcześniej ogłoszonym przetargu na przebudowę Nabrzeża Włoskiego, z pośród zapowiadanych trzech przetargów. Na przestrzeni najbliższego miesiąca należy oczekiwać rozpisania kolejnego przetargu na przebudowę nabrzeża w Porcie Gdynia tym razem Nabrzeże Norweskiego.

Przebudowa Nabrzeża Słowackiego polegać będzie na wykonaniu, na całej jego długości – 186 m, nowej ściany nabrzeża, w postaci zakotwionej palościanki. Zwieńczona ona będzie nowym oczepem żelbetowym, a nabrzeże zostanie wyposażone w urządzenia odbojowe, polery cumownicze i drabinki wyjściowe – mówi Grzegorz Dyrmo wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Dzięki nowej konstrukcji nabrzeża, możliwym stanie się uzyskanie nawet do 16m głębokości w bezpośrednim jego sąsiedztwie, bez konieczności umacniania dna. Zabezpieczenie Nabrzeża Słowackiego i Nabrzeża Włoskiego jak również Nabrzeża Norweskiego związane jest z realizacją przez Zarząd ZMPG przyjętej koncepcji rozwoju Portu. Koncepcja ta zakłada  stworzenie warunków przyjmowania  w Porcie dużo większych statków niż ma to miejsce obecnie. Czas realizacji to 12 miesięcy, natomiast prace na nabrzeżach będą dofinansowane z funduszy unijnych.

 

Port Gdynia 

Bardzo dobre wyniki przeładunkowe Portu Gdynia

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Bardzo dobre wyniki przeładunkowe Portu Gdynia

Pierwsze sześć miesięcy 2018 roku w Porcie Gdynia minęło pod znakiem bardzo dobrych wyników przeładunkowych. Dzięki wysokiej dynamice wzrostu ładunków od stycznia do czerwca br. Port Gdynia przeładował aż 11,5 miliona ton – jest to o 11,3 procent więcej niż w analogicznym okresie roku 2017.

Intensyfikacje przeładunków w Porcie Gdynia najlepiej obrazuje  porównanie wyników z czerwca 2017 do wyników z czerwca 2018 roku – przyrost masy ładunków wynosi aż 30 procent.  Wśród masy ładunków przeładowywanych w gdyńskim porcie w pierwszym półroczu 2018 roku na szczególna uwagę zasługuje prawie 50 procentowa dynamika wzrostu – porównując do sześciu pierwszych miesięcy 2017 roku – przeładunku węgla i koksu. Więcej – w porównaniu do sześciu miesięcy 2017 roku – przeładowano  i to aż dziesięciokrotnie drewna. Warto także odnotować wzrost w przeładunku drobnicy – prawie 15 procentowy oraz innych masowych – prawie 28 procent.

- Rok 2018 w Porcie Gdynia  zapowiada się jako kolejny rok rekordowych przeładunków – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Fakt ten, potwierdza zasadność i celowość przebudowy obrotnicy nr 2 w Porcie Gdynia oraz budowy w niedalekiej przyszłości Portu Zewnętrznego.

 

Port Gdynia 

Port Gdynia modernizuje kolejny obiekt magazynowy

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Port Gdynia modernizuje kolejny obiekt magazynowy

W ostatnich dniach Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisał umowę z firmą Lotus na roboty termoizolacyjne związane z przebudową pomieszczeń oraz instalacji sanitarnej w budynku Magazynowym H przy ul. Polskiej 17 w Gdyni. Wartość kontraktu opiewa na 7 mln PLN., a termin zakończenia prac określono na pierwszy kwartał 2020 roku. Obiekt ten jest jedną z pereł architektonicznych budowli przemysłowych 30-lecia międzywojennego.

Został wybudowany w 1932 roku i jako zabytek podlega ochronie konserwatorskiej. W związku z tym wszystkie prace realizowane będą w uzgodnieniu i na podstawie decyzji wydanej przez  Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Jest to pięciokondygnacyjny, nie podpiwniczony obiekt o konstrukcji ramowej, żelbetowej, wypełnionej cegłą pełną. Jego elewacja stanowi  podstawowy środek wyrazu plastycznego zastosowanego w budynku. Magazyn H jest przykładem harmonijnego połączenia idei funkcjonalizmu i konstruktywizmu, które w okresie międzywojennym dominowały w europejskiej architekturze przemysłowej. Jednym słowem znakomicie podkreśla nowoczesność i funkcjonalność współczesnych inwestycji dokonywanych przez Port Gdynia, a jednocześnie nawiązuje do chlubnych tradycji.

- Ze szczególną starannością dbamy o zabytkową portową infrastrukturę, którą adaptujemy do potrzeb i wyzwań XXI wieku – mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – To kolejny przykład konsekwentnej realizacji przez Zarząd Portu określonych celów – z wielką rozwagą podchodzimy do każdego projektu. Staramy się realizować życzenia naszych klientów i dokładamy wszelkich starań, aby byli oni zadowoleni z jakości naszych usług.

Obecnie w magazynie prowadzi się usługi przeładunkowe ładunków zjednostkowanych, klasycznej drobnicy i ładunków ponadgabarytowych oraz paletyzowanie,  znakowanie i świadczenie innych usług dla towarów handlu zagranicznego i tranzytu drogą morską - jednym słowem kompleksową obsługę tego typu towarów. W obiekcie znajdują się również pomieszczenia biurowe i socjalne.

W ramach inwestycji przewidziano przebudowę istniejących pomieszczeń sanitarnych w celu podwyższenia standardu higienicznego dla użytkowników obiektów oraz dostosowania ich do obowiązujących warunków technicznych oraz przebudowy instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, c.o. i wentylacyjnych we wszystkich pomieszczeniach. Zostanie również wykonana wymiana okien w całym budynku oraz szereg prac izolacyjnych, dla zapewnienia odpowiedniej efektywności cieplnej obiektu. Warto podkreślić, że stosowane technologie zapewniają już dziś utrzymanie parametrów izolacyjnych obowiązujących od 2021 r.

Z uwagi na konieczność zapewnienia ciągłej eksploatacji budynku roboty będą realizowane w sposób etapowy. Jednym z naczelnych założeń prowadzonej inwestycji jest zachowanie zabytkowego charakteru tego wyjątkowego magazynu.

 

Port Gdynia