TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Unijne fundusze dla nowego terminalu promowego Port Gdynia

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Unijne fundusze dla nowego terminalu promowego Port Gdynia

Budowa nowego terminalu promowego to dzisiaj jedna z najważniejszych inwestycji w Porcie Gdynia. Nowe umiejscowienie terminalu na nabrzeżach: Fińskim i Polskim, przy rondzie Karlskrona, umożliwi łatwiejsze manewrowanie promami oraz skrócenie czasu ich pobytu w porcie, a także znacznie ułatwi przybywającym na promach pasażerom dostęp do centrum Gdyni. Ponadto inwestycja przyczyni się do rozwoju połączeń autostrady morskiej Gdynia – Karlskrona.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. ogłosił przetarg na budowę publicznego terminala promowego. Szacowany koszt inwestycji to ok. 180 mln zł, z czego ok. 116 mln zł pokryje dofinansowanie z Unii Europejskiej. Obecnie został złożony do systemu SL 2014 pierwszy wniosek o płatność dla inwestycji z perspektywy Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

- Konkurencyjność naszego portu utrzymujemy dzięki inwestycjom odpowiadającym na potrzeby rynku, dlatego też budowa nowego terminala promowego jest tak ważna dla Portu Gdynia– stwierdza Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. - Terminal powstanie w ciągu 28 miesięcy. Natomiast dofinansowanie z Unii Europejskiej to budżet wielkiej szansy na szybki rozwój Portu Gdynia i z tych możliwości sukcesywnie korzystamy.

 

Port Gdynia 

Port Gdynia: Przetarg na budowę nowego terminala promowego

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Port Gdynia: Przetarg na budowę nowego terminala promowego

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. ogłosił przetarg na budowę publicznego terminala promowego. Nowa infrastruktura powstanie na nabrzeżach: Fińskim i Polskim. Szacowany koszt inwestycji to ok. 180 mln zł, z czego ok. 116 mln zł pokryje dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Potencjalny wykonawca jest zobowiązany do: wykonania robót budowlanych, opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia prac, uzyskania pozwolenia na użytkowanie infrastruktury i aktualizacji projektu docelowej organizacji ruchu oraz późniejszych czynności serwisowych. Nowy terminal promowy zostanie połączony z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez autostradę A1, wykorzystując następujący układ ulic i tras: ul. Polska – ul. Janka Wiśniewskiego – Trasa Kwiatkowskiego – Obwodnica Trójmiasta – autostrada A1. Ponadto inwestycja przyczyni się do rozwoju połączeń autostrady morskiej Gdynia – Karlskrona.

- Jest to ważny projekt dla gdyńskiego portu, dlatego też prace przygotowawcze do budowy nowego terminalu promowego ruszyły już w marcu br. – podkreśla Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. - Nowy terminal to dobra wiadomość dla Gdyni i całego regionu. Projekt pozytywnie wpłynie na lokalną gospodarkę, zarówno na etapie samej realizacji, jak i po otwarciu terminalu. Do 3 października br. czekamy na oferty - według planu zadanie ma zostać wykonane w ciągu 28 miesięcy.

Budowa nowego terminalu promowego to obecnie jedna z priorytetowych inwestycji w Porcie Gdynia. W centralnym punkcie Portu Wschodniego powstanie nowoczesny terminal promowy, zlokalizowany przy skrzyżowaniu głównych arterii tej części portu: ulic Polskiej i Chrzanowskiego, łączących się na Rondzie Karlskrona. Nowe umiejscowienie terminalu umożliwi łatwiejsze manewrowanie promami oraz skrócenie czasu ich pobytu w porcie, a także znacznie ułatwi przybywającym na promach pasażerom dostęp do centrum Gdyni. Nowy terminal promowy to przede wszystkim stworzenie możliwości obsługi znacznie większych - wchodzących na rynek żeglugowy - promów pasażerskich o długości do ok. 245 m - obecny terminal obsługuje promy o długości do ok. 175 m.

 

Port Gdynia

Nowi członkowie Porozumienia o współpracy Operatorów Terminali Przeładunkowych i Centrów Logistycznych Europy Środkowo – Wschodniej

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Nowi członkowie Porozumienia o współpracy Operatorów Terminali Przeładunkowych i Centrów...

24 sierpnia br. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odbyło się spotkanie członków Porozumienia o współpracy Operatorów Terminali Przeładunkowych i Centrów Logistycznych Europy Środkowo – Wschodniej.

Było to wyjątkowe spotkanie, gdyż w związku z dużym zainteresowaniem współpracą, do inicjatywy przystąpiło kolejnych sześć nowych podmiotów: operator logistyczny PKP Cargo Connect Sp. z o.o., Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o., Advanced World Transport a.s.  (Grupa PKP CARGO) oraz Zarządy Portów Morskich w Elblągu i Kołobrzegu oraz Policach.

- Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. jako jeden z inicjatorów upatruje w Porozumieniu szansę na realizację celów i priorytetów zawartych w Strategii Rozwoju Portu Gdynia do 2027 roku, a także w rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 z perspektywą do 2030r. w zakresie rozwoju infrastruktury transportu intermodalnego poprzez powiązanie portów morskich z kolejową siecią transportową i dalszy rozwój potencjału polskich centrów logistycznych – podkreślił Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Cieszy nas fakt, że Porozumienie zyskało nowych Partnerów, z którymi wspólnie zamierzamy budować konkurencyjną pozycję polskiej branży transportowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Duże zainteresowanie naszą wspólną inicjatywą oraz chęć udziału w niej kolejnych uczestników stanowi dobre rokowanie dla rozwoju Porozumienia. Dynamicznie rozwijający się rynek TSL potrzebuje „wspólnego głosu” i wzajemnej, partnerskiej współpracy funkcjonujących na nim podmiotów. Zaangażowanie tak wielu podmiotów w działania na rzecz tworzenia łańcuchów logistycznych to bardzo dobry prognostyk. Integracja tej branży, a zarazem rozwój działalności logistycznej, w połączeniu z trwającymi na szeroką skalę pracami modernizacyjnymi na liniach kolejowych, wpłynie pozytywnie nie tylko na całą polską gospodarkę, ale też umocni pozycję naszego kraju za granicą jako bramy ze Wschodu do Unii Europejskiej. – dodaje Mirosław Antonowicz , członek Zarządu PKP S.A.

Celem inicjatywy jest podjęcie wspólnych działań zmierzających do utworzenia podmiotu pod nazwą „Organizacja operatorów terminali przeładunkowych i centrów logistycznych – Europy Środkowo - Wschodniej”, co ma umożliwić współpracę w zakresie promowania potencjału tych podmiotów  wśród klientów usług logistycznych w kraju i zagranicą. Organizacja ma także integrować interesariuszy w zakresie planowania oraz realizacji projektów inwestycyjnych i biznesowych, a także wdrażania najnowszych technologii w procesach logistycznych z wykorzystaniem środków finansowych krajowych i europejskich.

Po części konferencyjnej, uczestnicy spotkania odbyli wizytę studyjną w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Przedstawiono ukończone oraz planowane inwestycje i bieżącą pracę operacyjną Bałtyckiego Terminala Kontenerowego ze szczególnym uwzględnieniem bocznicy terminala intermodalnego.

 

Port Gdynia 

Z władzami Gdyni o Porcie Zewnętrznym i molo Rybackim

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Z władzami Gdyni o Porcie Zewnętrznym i molo Rybackim

O budowie Portu Zewnętrznego i jego skomunikowaniu z miastem oraz zagospodarowaniu mola Rybackiego rozmawiano 22 sierpnia br. podczas spotkania Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. z gdyńskimi władzami samorządowymi. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele firmy Multiconsult.

Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. wraz z Piotrem Nowakiem, wiceprezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. zaprezentowali Wojciechowi Szczurkowi, prezydentowi Gdyni oraz Markowi Stępie, wiceprezydentowi Gdyni plan budowy Portu Zewnętrznego, a także rekomendowany wariant komunikacji drogowej i kolejowej połączenia portu m. in. w kierunku planowanej Drogi Czerwonej i Obwodnicy Trójmiasta.

Port Gdynia 

Port Gdynia przebudowuje kolejne nabrzeże

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Port Gdynia przebudowuje kolejne nabrzeże

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami decyzją Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.  3 sierpnia br. ogłoszony został przetarg na prace budowlane związane z przebudową Nabrzeża Słowackiego.

Przetarg ten  jest już drugim, po wcześniej ogłoszonym przetargu na przebudowę Nabrzeża Włoskiego, z pośród zapowiadanych trzech przetargów. Na przestrzeni najbliższego miesiąca należy oczekiwać rozpisania kolejnego przetargu na przebudowę nabrzeża w Porcie Gdynia tym razem Nabrzeże Norweskiego.

Przebudowa Nabrzeża Słowackiego polegać będzie na wykonaniu, na całej jego długości – 186 m, nowej ściany nabrzeża, w postaci zakotwionej palościanki. Zwieńczona ona będzie nowym oczepem żelbetowym, a nabrzeże zostanie wyposażone w urządzenia odbojowe, polery cumownicze i drabinki wyjściowe – mówi Grzegorz Dyrmo wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Dzięki nowej konstrukcji nabrzeża, możliwym stanie się uzyskanie nawet do 16m głębokości w bezpośrednim jego sąsiedztwie, bez konieczności umacniania dna. Zabezpieczenie Nabrzeża Słowackiego i Nabrzeża Włoskiego jak również Nabrzeża Norweskiego związane jest z realizacją przez Zarząd ZMPG przyjętej koncepcji rozwoju Portu. Koncepcja ta zakłada  stworzenie warunków przyjmowania  w Porcie dużo większych statków niż ma to miejsce obecnie. Czas realizacji to 12 miesięcy, natomiast prace na nabrzeżach będą dofinansowane z funduszy unijnych.

 

Port Gdynia