TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

DJI 0031

Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej jednostkom, jakimi może pochwalić się Unity Line. Sprawdziliśmy parametry promów, oceniliśmy ich wyposażenie i z przyjemnością prezentujemy naszym czytelnikom pełny opis  floty, jaką dysponuje firma. Co więcej, na końcu tekstu znajdziecie także bardzo ciekawe materiały 360! Zachęcamy do lektury.

Na samym początku należy zaakcentować pewien podział. Unity Line ma w swoich zasobach siedem promów, z czego dwa (Polonia oraz Skania) to promy pasażerskie, a pozostałych pięć (Gryf, Wolin,  Galileusz, Jan Śniadecki oraz Copernicus) to promy typu ro-pax. Na początku zajmiemy się tymi, które zostały wymienione jako pierwsze.

Chlubą w szeregach firmowej floty jest prom Polonia, szeroki na 28 m, długi na 169,9 m. Polonia, flagowa jednostka serwisu Unity Line, przedstawiana jest jako jeden z najwygodniejszych promów na Bałtyku i najprawdopodobniej zadowoli nawet najbardziej wymagających pasażerów. W każdy weekend odbywają się dyskoteki, a miłośnicy kolorowych drinków również nie mogli lepiej trafić, ponieważ świetnie zaopatrzony Disco Bar z pewnością wyjdzie naprzeciw ich oczekiwaniom. 

Na pokładzie Polonii mieści się 212 kabin, w tym także te klasy De Luxe. W sumie na promie może nocować 618 osób. Każda kabina jest klimatyzowana, większość posiada także własną łazienkę, więc podróżujący znajdą tu nie tylko spokój, ale także komfort na bardzo wysokim poziomie. Dodatkowo na Polonii mieści się restauracja à la carte, kafeteria, pub, bar przekąskowy, szeroko zaopatrzony sklep oraz kącik zabaw dla dzieci.

Kursujący na linii Świnoujście – Ystad prom Skania to natomiast jednostka szeroka na 24, a długa na ponad 173 metry. Znajduje się na nim 196 kabin i łącznie aż 700 miejsc pasażerskich. Została tam zaaranżowana obszerna część rozrywkowo-gastronomiczna, która ma uprzyjemnić pasażerom podróżowanie między Polską i Szwecją. 

Na pokładzie znajduje się restauracja oraz kafeteria, a jednocześnie może z nich korzystać ponad 200 osób. Na plus należy ocenić także zróżnicowaną ofertę, ponieważ znajdzie się coś zarówno dla tych, którzy planują długo delektować się pysznym posiłkiem, jak i dla tych, którzy chcą zjeść tanio, szybko oraz smacznie. 

Liczna załoga dba też o to, aby pasażerowie nie narzekali na nudę. Na promie można nie tylko podziwiać morskie widoki z otwartego pokładu, ale też zrobić zakupy w solidnie zaopatrzonym sklepie czy pobawić się w rytmie muzyki podczas weekendowej dyskoteki. Unity Line zadbało w tym przypadku także o najmłodszych, którzy mogą spędzać czas w specjalnym pokoju do zabaw. 

DJI 0009 Panorama

Oprócz promów pasażerskich, w ofercie Unity Line znajdują się też te typu ro-pax, przeznaczone głównie do przewozu ładunków oraz limitowanej liczby pasażerów zmotoryzowanych. W tym gronie jest między innymi Gryf, czyli prom ładunkowo-samochodowy, przeznaczony do przewozu samochodów ciężarowych, naczep i pasażerów zmotoryzowanych. Prom pływa na linii Świnoujście – Trelleborg w barwach firmy już od prawie piętnastu lat. Na trzech pokładach ładunkowych Gryf może przewieźć jednorazowo około stu zestawów drogowych. Dodatkowo dysponuje łącznie 180 miejscami dla kierowców oraz pasażerów. Jeśli chodzi o dane techniczne, to prom ma 157,9 m długości i 24 m szerokości.

Następna kursująca na trasie Świnoujście – Trelleborg jednostka to Wolin, prom pasażersko-kolejowo-samochodowy, który pływa w serwisie Unity Line od roku 2007. Jest to najdłuższy prom we flocie Unity Line (188,9 m), posiadający dwa pokłady ładunkowe i jeden osobny pod samochody osobowe. Wolin może jednorazowo przewieźć, 85-90 zestawów drogowych, 50 samochodów osobowych oraz 370 pasażerów. Co z pewnością warte odnotowania, jeden ze znajdujących się tam pokładów jest przystosowany również do przewozu wagonów kolejowych i posiada 715 metrów bieżących torów kolejowych. 

Trzecią jednostką floty ro-pax Unity Line jest pływający tam od 2006 roku Galileusz, czyli prom przeznaczony do transportu samochodów ciężarowych oraz pasażerów zmotoryzowanych. Jego trzy pokłady mogą pomieścić łącznie do 90 samochodów ciężarowych i naczep oraz niewielką liczbę samochodów osobowych. W części pasażerskiej znajduje się natomiast 51 kabin, które zapewniają 128 miejsc. Prom oferuje też miejsca do wypoczynku i rozgrywki, takie jak kafeterię oraz sklep. Jego długość całkowita to nieco ponad 150 metrów, szerokość 23,4 m.

Kolejny prom, który głównie jest przeznaczony do transportu wagonów kolejowych oraz samochodów ciężarowych to Jan Śniadecki, będący w serwisie do Ystad od 1988 roku! Na jednym z dwóch pokładów promu można pomieścić około 30 wagonów kolejowych, znajduje się tam 600 metrów użytecznej linii torów kolejowych. Jednostka dysponuje też 57 miejscami w kabinach. W zależności od liczby ładowanych wagonów pozwala przetransportować łącznie na dwóch pokładach od 25 do 60 zestawów drogowych. Prom ma 155 metrów długości i jest zaopatrzony w mały sklep oraz miejsce serwowania posiłków. 

Ostatnią jednostką, która składa się na flotę Unity Line jest Copernicus, siostrzany prom Galileusza. Copernicus został zbudowany w 1995 roku (wcześniej nazywał się „Puglia”), a w 2018 roku przeszedł bardzo solidną modernizację, zasilając później flotę promów w zarządzie eksploatacyjnym Unity Line. Modernizacja objęła rozbudowanie części hotelowej, wymianę środków ratunkowych na nowe, przebudowę rampy rufowej oraz zainstalowanie dodatkowego steru strumieniowego. Na tej mierzącej 150 metrów długości jednostce przybyło między innymi kabin, pomieszczeń socjalnych, biurowych i magazynowych. Powstała także nowoczesna kafeteria dla kierowców i pasażerów. Stare kabiny gruntownie wyremontowano, a wnętrza zyskały nowy wystrój. Do dyspozycji podróżnych jest obecnie 126 miejsc pasażerskich w 51 kabinach. Pojemność ładunkowa promu to 90 ciężarówek standardowych.

Na tym kończymy opis imponującej floty Unity Line i zachęcamy do obejrzenia jeszcze ciekawszych materiałów video! Znajdziecie je pod tym linkiem:

 

 

Maciej Żmudzki 

MorzaiOceany.pl