TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Arkadiusz-Wojcik- Jakim wynikiem zamknęliście rok 2010 pod względem przewozów i jakie ma firma plany inwestycyjne na ten rok ?

- W roku 2010 statki należące do Grupy UNIBALTIC przewiozły łącznie 615 tys. ton ładunków płynnych (głównie chemikalia) oraz ponad 107 tys. ton ładunków suchych (statek Thurkus). Stanowi to wzrost o 16% w stosunku do wolumenu przewozów w roku 2009. Dodatkowo zrealizowaliśmy przewozy ponad 128 tys. ton ładunków typu ‘general cargo” wykorzystując do tego celu statki innych armatorów, czarterowane z rynku. To 43% więcej niż w roku 2009.

 - Podczas ostatniej naszej rozmowy mówił Pan o zakupie nowej jednostki. Czy ta inwestycja stała się już faktem ?

 - Od kilku lat sukcesywnie realizujemy program odnowy tonażu, którym zarządzamy. Efektem tego jest zakup kolejnego tankowca o nośności 3200 dwt. Chemikaliowiec ten zbudowany został w 1991 roku w Danii, a jego największym atutem są zbiorniki ładunkowe ze stali nierdzewnej. Jest to siostrzana jednostka do Ametysth’a, którego 3 lata temu kupiliśmy od Duńczyków.  

 - Jaką nazwę będzie nosiła nowa jednostka ?

 - Podtrzymując specyfikę nazewnictwa statków, które wchodzą w skład floty Grupy Unibaltic nowy statek nazwaliśmy  AGATH (poprzednia nazwa Helle). Mieliśmy wiele problemów z przejęciem nowego chemikaliowca od jego poprzedniego właściciela, który w ostatniej chwili próbował się wycofać z wcześniej zawartego kontraktu. Ostatecznie jednak udało nam się ‘zapiąć’ transakcję i AGATH wszedł do eksploatacji ‘pod flagą’ Unibaltic w ubiegłym miesiącu.  

 - Ile statków zatem posiada Unibaltic ?

 - Jest to nasz siódmy statek a czwarty chemikaliowiec ze zbiornikami ładunkowymi zbudowanymi ze stali nierdzewnej. W tym kierunku chcemy rozwijać naszą flotę.

Dziękuję za rozmowę

Rozmawiał: B. Tychowski