TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

"To dobrze wróży polskim stoczniom". Konwent Morski w Szczecinie

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Różne

Czytaj więcej:

Są kontrakty, koniunktura na budowę statków wraca, dlatego uważam, że polskie stocznie mają przyszłość - mówił sobotę w Szczecinie współwłaściciel największej polskiej prywatnej stoczni Remontowa Holding Piotr Soyka. W Szczecinie obradował Konwent Morski.

- Koniunktura na budowę statków jest i to dobrze wróży polskim stoczniom - mówił Piotr Soyka, prezes Remontowej Shipbuilding. To ta stocznia buduje bardzo trudne jednostki jak m.in. niszczyciele min typu Kormoran. 

Trzeba pamiętać jednak, że podczas kryzysu w żegludze w chińskich stoczniach armatorzy porzucili prawie 200 statków.

- Koniunktura w miarę jest i ona się pojawia. Jeszcze dwa lata temu było bardzo słabo. Teraz zaczynają się pojawiać jaskółki. Zresztą tak jest zawsze. Po deszczu i po burzy zawsze nastąpi słońce i tak zawsze było na ziemi - tłumaczył Soyka. 

Piotr Soyka, którego stocznia stała się najnowocześniejszą firmą w tej branży na wschodnim wybrzeżu, na początku lat osiemdziesiątych był dyrektorem Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu. 

- Spędziłem tu pięć lat życia, dlatego mam tu przyjaciół i wiem, że ludzie są tu otwarci - przyznał Soyka. 

Odbyły się już pierwsze spotkania z wykonawcą modernizacji toru wodnego do Szczecina. 

- Mamy gotowy harmonogram prac - zapewniał Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie. - Projektowanie zacznie się wkrótce. Zgodnie z harmonogramami, żaden z terminów nie jest zagrożony i 10 miesięcy po podpisaniu umowy będziemy mieli gotowy komplet dokumentów do złożenia na pozwolenie na budowę. 

Jest to szóste spotkanie Konwentu Morskiego, które stworzyli ludzie z branży morskiej z całego wybrzeża.

 

Źródło: RadioSzczecin.pl 

Kolejny megajacht zwodowany z pochylni Wulkan

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Różne

Czytaj więcej: Kolejny megajacht zwodowany z pochylni Wulkan

W Stoczni Szczecińskiej na pochylni Wulkan zwodowano ogromny jacht motorowy. Jednostka trafi na wyposażenie do stoczni niemieckiej. Jacht ma prawie 70 metrów długości.

Wykonanie kadłuba mega jachtu to jest trudna rzemieślnicza praca - mówi Adrian Górski z firmy G+K Steelcon.

- Każdy jacht jest prototypem. Jest to konstrukcja na indywidualne zamówienie inwestora. Są podobne parametry, ale każdy jacht ma inny design - tłumaczy Górski.

Wiosną przyszłego roku rozpoczynamy budowę pierwszych małych masowców - zapowiada Andrzej Strzeboński, prezes Stoczni Szczecińskiej.

- Duże statki o których mówimy, to są coastery, które podpisaliśmy 24 maja. I tą produkcję rozpoczynamy wiosną przyszłego roku - mówi Strzeboński.

Wodowanie jachtu było nietypowe. Wielką suwnicą ramową podniesiono dziób jednostki i przesunięto kadłub do wody - opowiada Dominik Pisarski, który czuwał nad przebiegiem całej operacji.

- W tej chwili mamy 220 ton na sznurkach. Do wypłynięcia czekamy na tę zaporę, żeby ją zabrali. Dobijemy jeszcze 20 ton, będziemy mieli na śródokręciu ich 240 i wyjedziemy - mówi Pisarski.

Stocznia wraz z kooperantami wybudowała już trzy tego typu jachty. Powstanie też czwarta jednostka.

 

Źródło: Radioszczecin.pl 

Teraz taniej do Szwecji. 25% rabatu od Unity Line

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Różne

Czytaj więcej: Teraz taniej do Szwecji. 25% rabatu od Unity Line

Kto zamierzał płynąć do Szwecji, tego ucieszy aktualna promocja Unity Line. Kto nie myślał o wyjeździe, zmieni zdanie, gdy dowie się, że rejsy są teraz tańsze o 25%. Aby obniżyć cenę biletu, wystarczy użyć kodu rabatowego ULL25 podczas rezerwacji. Oferta obowiązuje do 13 grudnia i to właśnie w tym terminie trzeba zaplanować swoją podróż. 

Promocji ulega cały cennik podstawowy (bez ofert specjalnych, takich jak pakiety, wycieczki czy karnety 10-przejazdowe). W związku tym za podróż mniej zapłacą zarówno pasażerowie piesi, jak i zmotoryzowani. Na rabat załapią się nie tylko kierowcy, ale także dodatkowe osoby w pojeździe. Z oferty powinni być zadowoleni właściciele zwierząt domowych, gdyż rabat obejmie również ich pupili. 

Jakie godziny rejsów wchodzą w rachubę? Do dyspozycji jest pełen harmonogram promów Polonia i Skania. Pływać taniej można w obu kierunkach na linii Świnoujście – Ystad. Na czas rejsu warto zarezerwować wygodną kabinę – nie tylko dlatego, że na nią również działa kod rabatowy, ale przede wszystkim, by podczas podróży wypocząć albo po prostu się wyspać. 

Z Unity Line można skontaktować się na wiele sposobów. Doradcy klienta są dostępni pod numerami telefonów  +48 91 88 02 909 (dla komórek) i +48 801 989 771 (dla stacjonarnych), a także odpowiadają na maile wysyłane na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Dokonać rezerwacji można także całodobowo przez stronę www.unityline.pl. Kod ULL25 zadziała w każdym z tych miejsc.

 

Unity Line 

 

"I love Poland" w Szczecinie

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Różne

Czytaj więcej:

Do poniedziałku jacht "I love Poland" będzie cumował w marinie przy Wyspie Grodzkiej. Jednostka właśnie wróciła do swojego macierzystego portu po ćwiczeniach w Zatoce Gdańskiej i oficjalnej prezentacji.

Już wiadomo, że zimę spędzi na Półwyspie Iberyjskim a później popłynie w rejs do Ameryki Północnej. Pierwotnie, należący do Polskiej Fundacji Narodowej jacht miał płynąć w dwuletni rejs dookoła świata z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Miał wziąć w nim udział Mateusz Kusznierewicz, jednak polski żeglarz nie porozumiał się z fundacją w kwestiach finansowych.

 

Źródło RadioSzczecin 

Komisja ds. Transportu i Turystyki z wizytą w Warszawie

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Różne

Czytaj więcej: Komisja ds. Transportu i Turystyki z wizytą w Warszawie

19 września br. w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z wizytą przybyła delegacja posłów do Parlamentu Europejskiego, członków Komisji ds. Transportu i Turystyki. Oficjalna wizyta w MGMiŻŚ jest kolejnym etapem trzydniowego pobytu w Polsce w całości poświęconego osiągnięciom, wyzwaniom i problemom związanym z rozwojem szeroko rozumianej infrastruktury transportowej w Polsce. W czasie pobytu w Polsce europosłowie W czasie pobytu w Polsce europosłowie rozmawiają o wpływie aktualnie nowelizowanej legislacji europejskiej z zakresu wspólnej polityki transportowej oraz o funkcjonowaniu polskich przedsiębiorstw oraz instrumentów finansowych w realizowaniu projektów transportowych.

Delegacja Posłów Parlamentu Europejskiego spotkała się z wiceministrem Grzegorzem Witkowskim. Podczas spotkania wiceminister zaprezentował dotychczasowe osiągnięcia, a także najważniejsze priorytety i zadania stojące przed MGMiŻŚ. Zwrócił uwagę na znaczącą poprawę sytuacji polskich portów morskich zaznaczając jednak, że wciąż istnieją  bariery blokujące ich dalszy rozwój. Jednym z głównych problemów jest obecny brak możliwości włączenia takich portów jak Kołobrzeg, Elbląg czy Ustka do sieci  TEN-T, co uniemożliwia im finansowanie inwestycji ze środków europejskich. Podkreślił również potrzebę rozwoju infrastruktury dostępowej (zwłaszcza drogowej i kolejowej) do polskich portów.

Wiceminister Witkowski odniósł się do kwestii finansowania inwestycji infrastrukturalnych w nowej perspektywie finansowej zwracając uwagę na zastrzeżenia Polski wobec zamiaru Komisji Europejskiej, aby finansować projekty za pomocą połączenia instrumentów o charakterze zwrotnym oraz bezzwrotnym. Zaznaczył, że dotacje bezzwrotne nadal powinny być podstawowym modelem finansowania inwestycji infrastrukturalnych i powinny być przyznawane głównie dla projektów wysokiego ryzyka, które nie zostałyby zrealizowane bez wsparcia publicznego, podczas gdy Instrumenty finansowe (pomoc zwrotna) powinny stanowić dodatkowy element finansowania.

Podsekretarz Stanu zwrócił uwagę europosłów na rozwój śródlądowych dróg wodnych w Polsce. Przedstawił działania resortu w zakresie przygotowania programu rozwoju dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) wraz z drogami wodnymi funkcjonalnie powiązanymi (polski odcinek brakującego połączenia Dunaj-Odra-Łaba i Kanał Śląski) oraz nad programem rozwoju drogi wodnej rzeki Wisły (E-40 – Warszawa-Gdańsk). Podkreślił, że rozwój transportu wodnego śródlądowego doskonale wpisuje się w wytyczne strategii UE dotyczącej rozwoju transportu do 2030 r. zorientowanych na minimalizację negatywnych skutków działalności transportowej takich jak zanieczyszczenie powietrza, emisje gazów cieplarnianych, wypadki, hałas i zagęszczenie ruchu.

 

MGMiŻŚ