TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Fundusz Rozwoju Spółek: wniosek o odwołanie prezesa stoczni Gryfia

Czytaj więcej: Fundusz Rozwoju Spółek: wniosek o odwołanie prezesa stoczni Gryfia

Prezes Funduszu Rozwoju Spółek będzie wnioskował o odwołanie z funkcji prezesa Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia Artura Trzeciakowskiego – poinformował w czwartek wieczorem Fundusz. Sprawa ma związek z zarzutami, które usłyszał Trzeciakowski.

W związku z informacją Prokuratury Okręgowej w Katowicach o postawieniu zarzutów Arturowi Trzeciakowskiemu informujemy, że dbając o dobre imię spółki, prezes Funduszu Rozwoju Spółek S.A. zawnioskuje do Rady Nadzorczej Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. o odwołanie z funkcji Prezesa stoczni" – głosi komunikat Funduszu Rozwoju Spółek.

"Jednocześnie informujemy, że sprawa nie dotyczy pracy Prezesa na rzecz Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., ale ma związek ze współpracą w latach 2010-2012 zarządu Katowickiego Holdingu Węglowego S.A. z kancelarią radcowską Chmaj i Wspólnicy" – podano w komunikacie.

Fundusz Rozwoju Spółek S.A. jest większościowym akcjonariuszem Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów, które od września 2013 r. prowadzą działalność operacyjną jako jedna spółka. Stocznia posiada dwa zakłady produkcyjne - w Szczecinie i Świnoujściu. 

 

autor: Kacper Reszczyński

Źródło: PAP 

Artur Trzeciakowski nowym prezesem MSR Gryfii

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Stocznie

Czytaj więcej: Artur Trzeciakowski nowym prezesem MSR Gryfii

Rada Nadzorcza Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” S.A. na posiedzeniu w dniu 19 lutego 2019 r. powołała Pana Artura Trzeciakowskiego do składu Zarządu Spółki i powierzyła mu funkcję Prezesa Zarządu Spółki od dnia 1 marca 2019 r.  

Nowy prezes to były wiceprezes zarządu Katowickiego Holdingu Węglowego SA ds. ekonomiki i finansów.

Jest ekonomistą, absolwentem Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach z 1989 r.. Zawodową biografię Artura Trzeciakowskiego otwiera praca w Spółdzielni Mieszkaniowej Gwarek w Tarnowskich Górach. Później na dłużej wiąże się z Zakładami Mechanicznymi Bumar Łabędy SA. Był wiceprezesem zarządu warszawskiej spółki Bumar, prezesem zarządu i dyrektorem generalnym ZM Bumar Łabędy SA w Gliwicach. Przewodniczył radom nadzorczym Bumaru Łabędy SA, Odlewni Staliwa Łabędy oraz Zakładu Produkcji Specjalnej Bumar Łabędy. Później objął stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego stoczni Szczecińska Nowa. Od 2009 r. był wiceprezesem zarządu Katowickiego Holdingu Węglowego SA ds. ekonomiki i finansów.

MSR Gryfia 

Położono stępkę pod budowę statku wielozadaniowego dla Urzędu Morskiego w Szczecinie

Czytaj więcej: Położono stępkę pod budowę statku wielozadaniowego dla Urzędu Morskiego w Szczecinie

W poniedziałek, 29 października 2018 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A. odbyła się uroczystość położenia stępki statku wielozadaniowego B 618/1. Jest to pierwsza z serii jednostka zamówiona przez Urząd Morski w Szczecinie.

Nowoczesne, uniwersalne jednostki przeznaczone są do realizacji zadań statutowych Urzędu Morskiego w Szczecinie i Gdyni. Służyć będą między innymi  do:

- obsługi oznakowania nawigacyjnego,

- prowadzenia prac hydrograficznych,

- gaszenia pożarów,

- ratownictwa morskiego,

- holowania,

- pełnienia funkcji lodołamacza,

- zwalczania rozlewów substancji niebezpiecznych.

Statki budowane z finansowym wsparciem Unii Europejskiej przekazane będą Armatorowi w połowie 2020 roku i zastąpią wysłużone, 35-letnie obecnie statki eksploatowane dotąd przez Urząd Morski w Szczecinie i Urząd Morski w Gdyni.

Obie jednostki budowane są według projektu wykonanego przez należące do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Polski Rejestr Statków.

 

Źródło: Remontowa Shipbuilding 

Piąty w tym roku wodowanie w Naucie

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Stocznie

Czytaj więcej: Piąty w tym roku wodowanie w Naucie

Zakład Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta zwodował kolejny w tym roku statek. 14 września  z pochylni B-1 zjechał na wodę częściowo wyposażony trawler rybacki RAV.

Statek powstał na zamówienie duńskiego klienta – firmy Karstensens Skibsvaerft AS, z którą Nauta współpracuje od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów. Finalnym odbiorcą jednostki będzie zajmująca się połowami ryb norweska spółka Peter Hepso Rederi, która będzie używała go do połowów na północnym Atlantyku.   

Mierzący blisko 78 m długości i ponad 15 m szerokości RAV jest piątym statkiem zwodowanym w tym roku w Stoczni Remontowej Nauta i szesnastym, który Stocznia przekazuje duńskiemu klientowi. Na ten rok zaplanowane są jeszcze wodowania kolejnych trzech statków.

Budowa statków rybackich jest jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. Poza nimi w portfolio Nauty są także jednostki naukowo-badawcze i statki usługowe dla sektora offshore. W ostatnim czasie Stocznia pozyskała także ważny kontrakt na budowę w pełni wyposażonego statku dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej oraz na budowę okrętu ratowniczego dla Marynarki Wojennej RP.

Dane techniczne statku:

Długość całkowita: 78,00 m

Szerokość: 15,50 m

Zakwaterowanie: 12/16 osób

Klasa: DnV + 1A1 Fishing Vessel Ice E0 TMON

Port macierzysty: Trondheim

 

Nauta 

Stocznia Szczecińska zbuduje "megajacht"

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Stocznie

Czytaj więcej: Stocznia Szczecińska zbuduje

W Stoczni Szczecińskiej położono 11 lipca stępkę pod budowę luksusowego jachtu motorowodnego o długości 60 metrów. To kolejna tego typu jednostka, która powstanie w stoczni.

"To już trzecia stępka serii megajachtów położona w zakładzie" - powiedział dziennikarzom na pochylni Wulkan prezes Stoczni Szczecińskiej Andrzej Strzeboński. "W sposób trwały Stocznia Szczecińska wchodzi na rynek producenta tych wrażliwych jednostek, bo są to jednostkowe produkty dla wybrańców, według jednostkowych projektów" - dodał.

Długość jednostki o stalowym kadłubie to 60 metrów, szerokość 14,6 m, a masa wodowaniowa wynosi kilkaset ton - powiedział Strzeboński. 

Po zwodowaniu jednostki we wrześniu będzie ona przetransportowana na zachód Europy, gdzie zostanie odpowiednio wyposażona. 

W 2018 roku to już siódma stępka, którą położono w Stoczni Szczecińskiej. 

Strzeboński powiedział także, że w Stoczni trwają przygotowania do budowy masowców dla niemieckiego armatora. Podpisany w maju tego roku kontrakt dotyczy budowy dwóch tzw. coasterów, czyli wielozadaniowych masowców z opcją na kolejnych osiemnaście tego typu. 

Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono. 

Lokalną spółką zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa był Szczeciński Park Przemysłowy. Park zarządzał terenami z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami. Niedawno Park powrócił do historycznej nazwy Stocznia Szczecińska.

 

Źródło: wnp.pl