TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Fundusz Rozwoju Spółek: wniosek o odwołanie prezesa stoczni Gryfia

Czytaj więcej: Fundusz Rozwoju Spółek: wniosek o odwołanie prezesa stoczni Gryfia

Prezes Funduszu Rozwoju Spółek będzie wnioskował o odwołanie z funkcji prezesa Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia Artura Trzeciakowskiego – poinformował w czwartek wieczorem Fundusz. Sprawa ma związek z zarzutami, które usłyszał Trzeciakowski.

W związku z informacją Prokuratury Okręgowej w Katowicach o postawieniu zarzutów Arturowi Trzeciakowskiemu informujemy, że dbając o dobre imię spółki, prezes Funduszu Rozwoju Spółek S.A. zawnioskuje do Rady Nadzorczej Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. o odwołanie z funkcji Prezesa stoczni" – głosi komunikat Funduszu Rozwoju Spółek.

"Jednocześnie informujemy, że sprawa nie dotyczy pracy Prezesa na rzecz Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., ale ma związek ze współpracą w latach 2010-2012 zarządu Katowickiego Holdingu Węglowego S.A. z kancelarią radcowską Chmaj i Wspólnicy" – podano w komunikacie.

Fundusz Rozwoju Spółek S.A. jest większościowym akcjonariuszem Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów, które od września 2013 r. prowadzą działalność operacyjną jako jedna spółka. Stocznia posiada dwa zakłady produkcyjne - w Szczecinie i Świnoujściu. 

 

autor: Kacper Reszczyński

Źródło: PAP 

MSR Gryfia wesprze kształcenie zawodowe w Szczecinie

Czytaj więcej: MSR Gryfia wesprze kształcenie zawodowe w Szczecinie

Zarząd Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia podpisał umowę ze szczecińską szkołą Delta, która od przyszłego roku będzie kształcić w zawodach stoczniowych. Uczniowie szkoły będą mieli do wyboru zawody: ślusarz, monter kadłubów okrętowych, operator obrabiarek skrawających i mechanik – monter maszyn i urządzeń. Dla stoczni to szansa na wykształcenie przyszłych pracowników.

Zawarta umowa oznacza, że MSR Gryfia będzie organizować dla uczniów zajęcia praktyczne, które są ważnym elementem w programie kształcenia zawodowego. Pod kierunkiem doświadczonych pracowników Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia młodzież będzie zdobywać umiejętności praktyczne, niezbędne do pracy w stoczni. Zajęcia praktyczne pozwolą zapoznać się ze stanowiskiem pracy w wybranym zawodzie i wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce. Uczniowie zdobędą kwalifikacje związane m.in. z wykonaniem, montażem i remontem kadłuba okrętu, wykonaniem i naprawą maszyn i narzędzi oraz użytkowaniem obrabiarek skrawających.

Zdecydowaliśmy się na współpracę ze szkołą Delta, ponieważ widzimy tu obopólne korzyści. Przekazując uczniom praktyczną wiedzę i przygotowując ich do podjęcia pracy zawodowej, będziemy kształcić potencjalnych pracowników naszej stoczni – mówi Hanna Hanć, prezes zarządu MSR Gryfia. Do dalszego rozwoju stocznia potrzebuje wykwalifikowanych pracowników. Utworzenie w Szczecinie klas kształcących w zawodach stoczniowych to szansa na odbudowę deficytowych kompetencji zawodowych – dodaje prezes Hanć.

Po skruber do Szczecina

Czytaj więcej: Po skruber do Szczecina

Seine Highway – samochodowiec obsługiwany przez „K” Line European Sea Highway Servicess (KESS ) przypłynął do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. W Szczecinie jednostka zostanie wyposażona w skruber do odsiarczania spalin.

Seine Highway to już ostatnia z serii czterech jednostek KESS, na których MSR Gryfia montuje płuczki do odsiarczania spalin. Wcześniej stocznia zainstalowała skrubery na samochodowcach Elbe Highway, Thames Highway i Danube Highway.

Seine Highway został wybudowany w 2007 r., ma 148 m długości i 25 m szerokości. Statek posiada wysoką klasę lodową, co oznacza, że kadłub i układ napędowy są tak zaprojektowane, by sprostać warunkom zimowym w Zatoce Fińskiej. KESS należy do stałych klientów MSR Gryfii. W sierpniu ubiegłego roku stocznia wykonała remonty klasowe trzech innych samochodowców: Schelde Highway, Isar Highway i Ems Highway.

Kontrakt na montaż skruberów jest wynikiem objęcia armatorów nowymi normami związanymi z ograniczeniami poziomu emisji siarki, które obowiązują od stycznia br. Armator dostosowuje swoje jednostki do wymagań określonych w tzw. dyrektywie siarkowej. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej i Międzynarodowej Organizacji Morskiej, armatorzy operujący w rejonie Morza Bałtyckiego, Północnego i Kanału La Manche zobowiązani są do tego, by obniżyć zawartość siarki w paliwach z 1% do 0,1%. Montaż skruberów to rozwiązanie już bardzo dobrze znane, a ich montaż znajduje coraz większą liczbę zwolenników.

 

Morska Stocznia Remontowa Gryfia

MSR Gryfia z tytułem „Supplier of the Year”

Czytaj więcej: MSR Gryfia z tytułem „Supplier of the Year”Morska Stocznia Remontowa Gryfia w Świnoujściu została uhonorowana przez Reederei Hermann Buss GmbH & Cie KG tytułem Dostawca roku 2014.

Program „Supplier of the Year” ma na celu docenienie i uhonorowanie firm, które wyróżniają się niezawodnością, kompetencjami, jakością oraz wysokim poziomem w zakresie komunikacji i obsługi klienta. Nominacje przyznawane są przez wewnętrzne gremium ekspertów, a następnie wyróżnieni kandydaci otrzymują certyfikat potwierdzający uznanie firmy.

Bardzo cieszy nas wyróżnienie przyznane przez naszego klienta, firmę Reederei Hermann Buss, ponieważ jest ono najlepszym dowodem na to, iż nasze starania są pozytywnie odbierane i doceniane przez armatorów, dla których pracujemy – mówi Paweł Porzycki, Dyrektor Marketingu w stoczni MSR Gryfia. Mamy jednocześnie nadzieję, że wyróżnienie takie jak „Supplier of the Year” pomoże nam przekonać do współpracy z nami także innych armatorów, dla którzy cenią sobie wysoką jakość i doświadczenie w branży – dodaje.

Reederei Hermann Buss to nowoczesna firma o długiej tradycji w międzynarodowej żegludze. Od siedmiu pokoleń należy do rodziny Buss. Flotę przewoźnika tworzy około 70 jednostek różnego typu, są wśród nich m.in. kontenerowce, wielozadaniowe drobnicowce oraz statki do żeglugi przybrzeżnej. Poza eksploatacją statków, grupa poprzez firmę BussData zajmuje się także programami informatycznymi, które wspomagają działalność armatorów, a także obsługą charterową statków.

MSR Gryfia

Remont jeziorowca w MSR Gryfia

Czytaj więcej: Remont jeziorowca w MSR Gryfia Na remont do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie przypłynął jeziorowiec Polskiej Żeglugi Morskiej – Miedwie. Na razie masowiec cumuje przy nabrzeżu Gnieźnieńskim, ale zasadniczą część remontu przejdzie w doku nr 5.

W największym doku MSR Gryfii statek przejdzie remont obejmujący  konserwację kadłuba, przegląd łańcuchów kotwicznych, przegląd i atestację trapów oraz remont iluminatorów burtowych. Statek wymaga także remontu urządzenia sterowego i przeglądu wału śrubowego, remontu armatury dennej i burtowej, czyszczenia zbiorników paliwowych, olejowych i balastowych oraz wymiany rurociągów w maszynowni. Po wykonaniu prac zostaną przeprowadzone także próby obciążeniowe urządzeń dźwigowych. Nie jest to pierwsza wizyta Miedwia w szczecińskiej stoczni – poprzednio był remontowany w MSR Gryfii w sierpniu 2013 r.

Miedwie należy do serii statków wybudowanych w latach 2010 – 2012 w chińskiej stoczni Mingde Shipyard. Podobnie jak wszystkie jeziorowce PŻM, jednostka przystosowana jest do tego, by mogła pływać Drogę Wodną Świętego Wawrzyńca, łączącą Atlantyk z portami Wielkich Jezior Amerykańskich. Jednostka nosi imię jeziora Miedwie – piątego pod względem wielkości jeziora w Polsce i największej kryptodepresji. Statek najczęściej wykorzystywany jest do przewozu zboża, fosfatów i stali, głównie na trasach pomiędzy Europą i Ameryką.

MSR Gryfia