TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Nadjeżdża Maersk Baltic Express

  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Nadjeżdża Maersk Baltic ExpressMaersk Polska, oddział globalnego lidera transportu morskiego, wzbogaca swoją ofertę o kolejne połączenie kolejowe. Pierwszy pociąg kursujący na trasie z Gdańska do Sławkowa wyruszy 3 marca. To drugi w Polsce serwis kolejowy największego na świecie operatora żeglugowego. Nowa usługa podniesie efektywność procesu transportowego oraz usprawni ruch kontenerów na odcinku lądowym.

Pierwszy pociąg na nowej trasie wyruszy 3 marca 2012 roku. Szlak połączy Gdańsk DCT ze Sławkowem w województwie śląskim. Maersk Baltic Express, bo tak nazwany został kolejny uruchomiony w Polsce serwis kolejowy, wyrusza z Gdańska 2 dni w tygodniu, w piątki i wtorki. W poniedziałki i czwartki natomiast wyjeżdża ze Sławkowa. Pociąg kursujący na tej trasie  obsługuje wyłącznie kontenery transportowane przez Maerska – rozładowywane z statków z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu, oraz z połączeń feederowych. Rozkład pociągu zsynchronizowany został z terminami, w których statki należące do koncernu przebywają w gdańskim porcie. Podobnie jak w przypadku pierwszego serwisu kolejowego, połączenie gwarantuje klientom możliwość wysyłki i odbioru towarów bez konieczności organizowania transportu lądowego na własną rękę. „Wprowadzenie kolejnego połączenia kolejowego to krok w stronę tworzenia kompleksowej oferty transportu intermodalnego. Warto dodać, że w przeciągu kilku tygodni uruchomiliśmy już dwie linie, łączące Polskę północną i południową. Tak jak w przypadku Maersk Amber Express, także nowe połączenie – Maersk Baltic Express ma na celu usprawnić transport kontenerów, szczególnie naszym klientom z południowej Polski.” – mówi Thomas Bagge, Prezes Zarządu Maersk Polska. „Włączenie transportu kolejowego w zakres naszych usług zwiększa ich dostępność. Jednocześnie rośnie jakość serwisu: dostawy są bardziej terminowe, maleje ryzyko uszkodzenia towaru. Nie bez znaczenia jest również fakt, że transport intermodalny cechuje aspekt ekologiczny, integralnie wpisany w politykę naszej firmy” - dodaje. Partnerem Maerska w projekcie jest CTL Logistics oraz "Euroterminal Sławków" Sp. z o.o. Maersk Polska ma w planach sukcesywny rozwój połączeń kolejowych z innymi regionami Polski uzupełniających serwis AE10. *** O Maersk Polska Maersk Line jest reprezentowana w Polsce przez Maersk Polska. Od dwudziestu lat firma przyczynia się do rozwoju polskiego handlu międzynarodowego, otwierając kolejne połączenia z największymi europejskimi i światowymi portami. Biura Maersk Polska, obecne w trzech miastach – Warszawie, Gdyni i Krakowie, w których zatrudnionych jest 80 osób, stanowią filar sektora handlu żeglugowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od stycznia 2010 roku do portfolio wszedł serwis AE10, który jest pierwszym bezpośrednim połączeniem z Dalekiego Wschodu do Polski i krajów bałtyckich, a także stanowi dużą korzyść dla rodzimych importerów i eksporterów.

Laureaci Pereł Biznesu 2011; Wyróżnienie dla Polskiej Żeglugi Morskiej

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Laureaci Pereł Biznesu 2011; Wyróżnienie dla Polskiej Żeglugi MorskiejWczoraj w gościnnych progach hotelu Novotel w Szczecinie odbyła się kolejna, już ósma, edycja wręczenia Pereł Biznesu. W tym gronie nie zabrakło Polskiej Żeglugi Morskiej, która otrzymała Perłę Biznesu za przetrwanie firmy w burzliwych czasach. Nagrodę odebrał Paweł Szynkaruk, dyrektor naczelny PŻM.
Nagroda główna – statuetka Perła Biznesu dla Erbudu SA Oddział Szczecin
Za dynamiczny wzrost inwestycji w Szczecinie.
Rozwój firmy Erbud w ostatnim roku to spektakularny sukces, mierzony wartością kontraktów budowlanych firmy sięgającą prawie 0,5 miliarda złotych. Firma Erbud jest nam znana z takich przedsięwzięć jak budowa hali widowiskowo-sportowej (na która tak długo czekaliśmy), czy budowa najnowocześniejszego obiektu badawczego ZUT – Centrum Nanotechnologii. Nie sposób wymienić wszystkich przedsięwzięć Erbudu, ale warto zaznaczyć, że firma ta w ostatnim roku zmieniła zasięg swojego działania i z firmy lokalnej stała się operatorem ogólnopolskim, podejmując się wykonawstwa wielkich inwestycji budowlanych m. In.  Poznaniu, Zielonej Górze itp. Wartość kontraktów i śmiała ekspansja rynkowa Erbudu to cechy biznesu, który zadają kłam przekonaniom o kryzysie i niemocy regionalnych firm.  
Wyróżnienie dla firmy Megaron SA za udany debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Megaron to szczecińska firma powstała w 1992 z inkubacji pomysłu biznesowego absolwenta PS Pana Piotra Sikory. Dzisiaj Megaron to spółka akcyjna po udanym debiucie giełdowym z kapitalizacją rynkową o wartości ok. 63,5 mln zł i z blisko 15 proc. udziałem w trudnym rynku gładzi i gipsów szpachlowych.
Wyróżnienie dla Pasieki Fujarskich w Czaplinku za zarejestrowanie w Brukseli pierwszego zachodniopomorskiego produktu regionalnego „Miody drahimskie”. Znane nam wszystkim Miody Drahimskie staną się dzięki temu produktem rozpoznawalnym w całej Europie i utożsamianym z nasza piękną krainą i pięknymi tradycjami pszczelarstwa.
Wyróżnienie dla Zakładów Chemicznych „Police” za sukces gospodarczy w 2011 roku
Sukces „Polic” w roku 2011, to obroty wartości blisko 2 mld zł i zysk finansowy przekraczający 160 mln zł (dane za pierwsze 3 kwartały). Kwoty te są dowodem na skuteczność wdrożonego w Policach programu restrukturyzacji i strategii konsolidacji z Grupą Azoty Tarnów. Należy mieć nadzieję, że rok 2011 zamknął okres niepowodzeń firmy i otworzył przed nią okres prosperity i stabilnego rozwoju w kluczowym holdingu polskiego sektora chemicznego.
Wyróżnienie dla Polskiej Żeglugi Morskiej za zdolność przetrwania firmy armatorskiej w burzliwych czasach. PŻM to jeden z najstarszych symboli Szczecina i gospodarki morskiej w Szczecinie. Firma obchodzi swoje 60lecie, czym udowadnia, że była, jest i będzie ważnym armatorem światowego shippingu, a dla nas szczecinian jest nie tylko ważnym pracodawcą, ale również firmą uosabiającą charakter miasta.


Laureaci Pereł Biznesu 2011 w kategorii OSOBOWOŚĆ 2011
Nagroda główna – statuetka Perła Biznesu dla Moniki Pyszkowskiej, dyrektor Galerii Handlowej Kaskada za przekazanie do użytku Galerii Kaskada, która jest obiektem o istotnym znaczeniu dla biznesowego i architektonicznego  kształtu centrum Szczecina. Nagroda została przyznana głównie za inteligentne wykorzystanie  wcześniejszych krajowych i zagranicznych  doświadczeń menedżerskich, a także za  wspieranie  przedsięwzięć o charakterze charytatywnym na rzecz lokalnej społeczności.
Wyróżnienie dla prof. Artura Bartkowiaka, dyrektora Centrum Bioimmobilizacji i Innowacyjnych Materiałów Opakowaniowych przy Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie za doprowadzenie  w roku 2011 do utworzenia i dynamicznego rozwoju unikalnej w skali kraju  jednostki naukowo –badawczej i edukacyjnej, zorientowanej na  ścisłe ,efektywne związki z praktyką gospodarczą, w szczególności z  partnerami z branży opakowaniowej, biotechnologicznej i rolno-spożywczej.
Wyróżnienie dla Krzysztofa Bobali, współwłaścicielowi agencji Bono i Bene Sport Centrum za  doprowadzenie do otwarcia w roku 2011 największego w Szczecinie prywatnego centrum sportowego Bene Sport Centrum, a także za wybitny   udział w organizacji turnieju tenisowego Pekao Szczecin  Open oraz  Mistrzostw Europy w Pływaniu.
Wyróżnienie dla Małgorzaty Lis, dyrektor generalnej Międzynarodowych Targów Szczecińskich za wieloletnie , inteligentne zarządzanie  spółką, w tym zwłaszcza za działalność na rzecz  wspierania  rozwoju biznesu poprzez  organizowanie międzynarodowych  imprez targowych, kreowanie wydarzeń i projektów,  ponadto za  szczególną aktywność na rzecz spraw publicznych i lokalnej społeczności m.in. poprzez działalność w Lions Club Jantar.
Wyróżnienie dla Janusza Zalewskiego, właściciela kompleksu wypoczynkowego Sandra Spa w Pogorzelicy i Karpaczu za  działalność na rzecz rozbudowy infrastruktury turystycznej na Wybrzeżu Rewalskim oraz za działalność sponsorską na rzecz piłkarzy Pogoni Szczecin, juniorów wybrzeża rewalskiego, Domu Dziecka w Gryficach oraz turnieju tenisowego aktorów i turystów w Pogorzelicy .

Perły Biznesu 2011
Już po raz ósmy redakcja magazynu gospodarczego Pomorza Zachodniego „Świat Biznesu” przyznała Perły Biznesu - nagrody gospodarcze Pomorza Zachodniego?
Uroczysta Gala wręczenia nagród odbyła się 1 marca w Hotelu Novotel Centrum w Szczecinie.
Nominowane kandydatury były oceniane  w dwóch kategoriach Osobowość  Biznesu 2011 oraz Wydarzenie Gospodarcze 2011. Główna nagrodę w kategorii Osobowość Biznesu 2011 otrzymała  Monika Pyszkowska, dyrektor Galerii Handlowej Kaskada w Szczecinie. Odebrała ona z rąk redaktora naczelnego Świata Biznesu Włodzimierza Abkowicza  statuetkę Perły Biznesu w formie mankietu z perłową spinką.
Tego samego wieczoru przyznana została nagroda główna w kategorii Wydarzenie Gospodarcze 2011. Tym razem statuetka trafiła do rąk dyrektora Grzegorza Krzywickiego, dyrektora szczecińskiego oddziału Erbud,  za dynamiczny wzrost inwestycji w Szczecinie w 2011 roku.
Kapituła konkursu, w skład której wchodzili zachodniopomorscy naukowcy i publicyści gospodarczy, pod przewodnictwem prof. Anety Zelek, prorektor Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu przyznała także po cztery wyróżnienia w każdej z kategorii.
Galę ubarwił pokaz najnowszej kolekcji znanej szczecińskiej projektantki mody o europejskim znaczeniu Julii Babich. W części artystycznej Gali z mini recitalem wystąpiła wokalistka jazzowa Sylwia Kowalczyk.
Partnerem głównym wydarzenia była Polska Fundacja Przedsiębiorczości. Partnerami imprezy byli również: właściciel salonów i serwisów samochodowych Mercedes Mojsiuk oraz Gospodarczy Bank Spółdzielczy z Barlinka.

Dla ludzi morza: NOWY LEXUS GS 450 ORAZ GS 250

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej:  Dla ludzi morza: NOWY LEXUS GS 450 ORAZ GS 250 Nowa, czwarta generacja modelu Lexus GS pojawi się na rynku europejskim w dwóch wersjach:
GS 250 oraz flagowej GS 450h – o wysokich osiągach i w pełni hybrydowym układzie napędowym.
Całkowicie nowe nadwozie oraz wnętrze modelu GS odzwierciedla dalszy rozwój wyjątkowej filozofii projektowania Lexusa - L-finesse. Śmiałe i dynamiczne linie nadwozia z bardziej agresywną stylistyką przedniej części nadwozia zapewniają nowemu modelowi GS potężną, dynamiczną sylwetkę, odpowiednią dla sportowych sedanów Lexusa.
Wnętrze nowego GS stanowi kontynuację wzornictwa nowej generacji stworzonego przez firmę Lexus. Dzięki ergonomicznemu, stworzonemu dla kierowcy wnętrzu wyposażonemu w zaawansowany interfejs człowiek-maszyna (HMI) kierowca pozostanie czujny i będzie podróżował komfortowo przez długi czas.
W modelu GS po raz pierwszy pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań. Nowy, energooszczędny układ klimatyzacji S-Flow z funkcją "nanoe"; zdalny sterownik dotykowy drugiej generacji (Remote Touch Interface) połączony z największym na świecie pokładowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym oraz gama zestawów audio zapewniających nieporównywalną moc i czystość dźwięku.
Wspaniale wykonane wnętrze modelu GS zapewnia pasażerom więcej miejsca i wyższy poziom komfortu. Osoby zajmujące miejsca na przednich fotelach docenią większą ilość miejsca na nogi
i o 30 mm większą wysokość nad głowami. Z kolei odległość foteli przednich od kolan pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach została zwiększona o 20 mm a ilość miejsca nad głowami
o 25 mm. Pojemność bagażnika w wersji GS 250 wzrosła o 23%, natomiast dzięki odpowiedniemu ustawieniu akumulatorów trakcyjnych, w wersji GS 450h o 60%.
Pakiet F SPORT dostępny w modelu GS stanowią ekskluzywne elementy wykończenia nadwozia i wnętrza pojazdu oraz specjalnie zmodyfikowane zawieszenie.
GS 450h jest pierwszym na świecie luksusowym sportowym sedanem, którego silnik znajduje się z przodu i napędza koła tylne, wyposażonym w pełni hybrydowy układ napędowy z benzynowym silnikiem V6 pracującym według cyklu Atkinsona, w którym zastosowano nowej generacji układ wtrysku bezpośredniego D-4S.
Hybrydowy układ napędowy Lexus Hybrid Drive drugiej generacji został gruntownie zmodernizowany. W znaczący sposób obniżono zużycie paliwa i emisję CO2, NOx oraz cząstek stałych (PM), a jego osiągi są porównywalne ze stosowanymi przez konkurencję silnikami V8.
Całkowita moc układu napędowego wynosi 252 kW/343 KM a moment obrotowy 345 Nm. Dzięki temu GS 450h rozpędza się od 0-100 km/h w 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zużycie paliwa zostało obniżone o 23%, do 5,9 l/100 km, a poziom emisji CO2 spadł poniżej 137g/km.
Wersja GS 250 jest napędzana, nowym w gamie modeli, silnikiem V6 o pojemności 2,5 litra, który charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji zanieczyszczeń.
Nowy GS czwartej generacji został zaprojektowany, aby zapewnić klientom ekscytujący sposób prowadzenia. Łączy on w sobie precyzyjny układ kierowniczy o krótkim czasie reakcji; ograniczone ruchy nadwozia; wspaniałą stateczność przy wysokich prędkościach oraz komfort jazdy sportowych sedanów firmy Lexus.
Znaczące ulepszenia w zakresie dynamiki jazdy osiągnięto dzięki zmianom szkieletu nadwozia, którego sztywność zwiększono o 14%, nowemu zawieszeniu, bardziej wydajnym hamulcom i nowoczesnym rozwiązaniom technicznym, do których należy adaptacyjne zawieszenie o zmiennej w sposób ciągły charakterystyce (AVS) i układ Lexus Dynamic Handling (LDH).
Wersja GS 450h F SPORT może być wyposażona w układ Lexus Dynamic Handling. Jest to pierwszy na świecie układ, który łączy w sobie układ kierowania kołami tylnej osi (Dynamic Rear Steering - DRS), system zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS) i elektryczne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS). To pozwala koordynować kierowanie przednimi i tylnymi kołami oraz zapewnia precyzyjne, szybkie i pewne zachowanie samochodu na drodze a także bardziej bezpośrednie reakcje na działania kierowcy.
Nowy Lexus GS jest wyposażony w najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne dostępne obecnie na rynku i dotyczące bezpieczeństwa czynnego oraz wspomagania kierowcy. Układ VDIM Step 5 współpracuje z ostatnio opracowanym układem Lexus Dynamic Handling. Podczas jazdy po zakręcie lub podczas hamowania układ VDIM Step 5 pozwala uzyskać optymalny kąt bocznego znoszenia kół przednich i tylnych. To pozwala koordynować kierowanie przednimi i tylnymi kołami oraz zapewnia szybkie i pewne zachowanie samochodu na drodze a także bardziej bezpośrednie reakcje na działania kierowcy
Zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej (Pre-Crash Safety - PCS) współpracuje z układem monitorowania kierowcy (Driver Monitor Camera) oraz aktywnym tempomatem (ACC), który w wersji GS450h działa w całym zakresie prędkości jazdy od 0 km/h.
Pozostałe układy bezpieczeństwa czynnego to: system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (LKA), układ monitorujący martwe pole widoczności (Blind Spot Monitor - BSM), system widzenia w nocy (Night Vision System) oraz wyświetlacz projekcyjny HUD prezentujący większą ilość informacji.
Więcej szczegółów podczas prezentacji tych samochodów w halach MTS przy ul. Struga w Szczecinie. Początek imprezy dzisiaj o godz. 19,30

Kitesurfer czeka na dobry wiatr

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Gdańsk

Czytaj więcej: Kitesurfer czeka na dobry wiatrJanek Lisewski - gdańszczanin, który chce przepłynąć na swojej desce z latawcem Morze Czerwone, prawdopodobnie wystartuje w najbliższy piątek, lub sobotę. Przez kilka ostatnich dni kitesurfer czekał na sprzyjający wiatr trenując w polskiej bazie kitesurfingowej w El Gounie.

Przypomnijmy, że Lisewski postanowił zdobyć „koronę mórz” na kitesurfingu. 24 lipca 2011 roku jako pierwszy człowiek na świecie samotnie przepłynął w ten właśnie sposób Morze Bałtyckie. Rejs między Świnoujściem a Kasebergą w Szwecji trwał prawie 11 godzin i liczył 207 km.

Jego kolejnym wyczynem ma być rejs przez Morze Czerwone. Z El Gouna w Egipcie popłynie do miasta Duba w Arabii Saudyjskiej. Przewidywana odległość to 210 km na otwartych wodach. Popłynie bez asekuracji na desce o długości 135 cm i latawcu 11 m.

- Chcę wystartować ok. godz. 6.00 rano, tak by po mniej więcej 10 godzinach dotrzeć na drugi brzeg - mówił Lisewski przed wyjazdem z Gdańska.

Wprawa odbywa się pod patronatem Lecha Wałęsy oraz przy poparciu Ambasad Królestwa Arabii Saudyjskiej oraz Egiptu. Sportowiec popłynie jako ambasador Gdańska - na miejscu przekaże członkom Rodziny Królewskiej list od władz naszego miasta. A po powrocie reprezentować będzie Gdańsk w czasie startów w sezonie letnim 2012.

BCT na rzecz pogłębienia Portu Gdynia

Czytaj więcej: BCT na rzecz pogłębienia Portu GdyniaStale zwiększający się popyt na przewozy towarów kontenerami wymusza na armatorach budowę statków o większej ładowności. Dlatego też niezbędne jest przystosowanie Portu Gdynia do przyjmowania jednostek o większym zanurzeniu. Transport kontenerów drogą morską i dalej przewożenie ich koleją w głąb lądu, to jeden z celów stawianych przez Unię Europejską - takie wnioski płyną z raportu „Gdynia Portem Glębokowodnym”, zaprezentowanego 1 marca na konferencji Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Warszawie.

„Gdyński port trzeba pogłębić jak najszybciej, ponieważ w przeciwnym wypadku zostanie zmarginalizowany. Lista bałtyckich portów, przygotowujących się do przyjmowania kontenerowców o pojemności powyżej 10 tys. TEU stale się wydłuża” – powiedział Krzysztof Szymborski Prezes Zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT, inicjator powstania raportu „Gdynia Portem Głębokowodnym”. „Pogłębienie ma znaczenie dla sektora transportowego, a w efekcie wpłynie na konkurencyjność i perspektywy rozwoju polskiej gospodarki, co wynika z rosnącego uzależnienia jej od międzynarodowych relacji handlowych” – dodał Szymborski.

Przygotowanie i publikacja Raportu „Gdynia portem głębokowodnym” oraz dzisiejsza konferencja zorganizowana w Warszawie to jedno z wielu działań Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego należącego do Grupy ICTSI podejmowanych na rzecz  pogłębienia portu i zbudowania w nim obrotnicy.   Rola i udział kontenerów w transporcie systematycznie się zwiększa, a co za tym idzie coraz większe są też przewożące je statki. Dziesięć lat  temu średnia pojemność kontenerowca wynosiła 1800 TEU (TEU to standardowy kontener 20 stopowy), a rok temu już 3000 TEU.  W ostatnich latach proces zwiększania ładowności kontenerowców przyspiesza. Największe budowane jednostki  mają  po 15 tys. TEU, a w planach są  statki o pojemności 18 tys. TEU. Porty muszą być więc przygotowane do przyjmowania coraz większych, głębiej zanurzonych statków. 

Do Gdyni mogą obecnie zawijać kontenerowce o pojemności około 5 tys. TEU i zanurzeniu do 13 metrów. Decydują o tym wielkość portowej obrotnicy i głębokość portu. Istniejąca obecnie 400-metrowa obrotnica pozwala na manewrowanie jedynie statkami o długości do 280 metrów. Konieczność   intensywnych  prac  nad  rozwojem  basenu  portowego  potwierdzają  działania inwestycyjne planowane oraz realizowane w innych portach Morza Północnego i Bałtyku. Jeżeli więc port nadal ma być konkurencyjny, musi zostać rozbudowany.

Konieczność pogłębienia Portu potwierdzili na spotkaniu w Warszawie przedstawiciele władz regionalnych i państwowych oraz instytucji naukowych. W debacie moderowanej przez red. Adama Grzeszaka udział wzięli m.in. Wojciech Szczurek - Prezydent Gdyni, dyr. Monika Niemiec-Butryn – Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej,  Krzysztof Szymborski – Prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, Janusz Jarosiński - Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, Dr Kazimierz Szefler - Dyrektor Instytutu Morskiego w Gdańsku, Teresa Kamińska - Prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Przedstawiciele Agencji Rozwoju Przemysłu oraz posłowie okręgu Gdyńskiego i członkowie sejmowej Komisji Infrastruktury – Janusz Piechociński, Leszek Miller, Krystyna Kłosin, Tadeusz Aziewicz, Dorota Arciszewska-Mielewczyk i Robert Biedroń.  

Dagmara Łuczka