TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

SSR'Gryfia": Wpłynął samochodowiec City of St. Petersburg

Czytaj więcej: SSR'GryfiaDo Szczecińskiej Stoczni Remontowej GRYFIA  wpłynął wczoraj wieczorem słynny samochodowiec City of St. Petersburg, który wyróżnia się charakterystyczną zaokrągloną nadbudówką, ze sferyczną częścią dziobową. Statek doznał uszkodzeń przedzierając się przez pola lodowe. W stoczni przejdzie remont śruby i  stera strumieniowego.

„City of St. Petersburg” zbudowany został w japońskiej stoczni Kyokuyo Shipyard i oddany do eksploatacji w grudniu 2010 roku. Jego operatorem jest holenderska firma Euro Marine Carrier BV, ale należy do japońskiego koncernu Nissan.

 

Ta piękna jednostka ma 140 m długości, ok. 22,5 m szerokości, a nośność – 6500 ton. Osiąga prędkość 17 węzłów. Ma osiem pokładów, na które może zabrać dwa tysiące aut. Załoga liczy 24 osoby.

Agnieszka Duszyńska

 

 

Czytaj więcej: SSR'Gryfia

 

 

 

 

 

Czytaj więcej: SSR'Gryfia 

„Metraco” w Porcie Szczecin

Czytaj więcej: „Metraco” w Porcie Szczecin29 maja br. czeka nas kolejne ważne wydarzenie w Porcie Szczecin. Na terenach administrowanych przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S. A. zostanie uruchomiony przez spółkę KGHM „Metraco” S.A - Terminal Kwasu Siarkowego.

KGHM Metraco S.A. jest wyspecjalizowaną firmą handlową, założoną w 1991 roku. Spółka należy do grupy kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. Najważniejszym celem działania spółki jest kompleksowa i sprawna obsługa KGHM Polska Miedź S.A., w zakresie określonych surowców i produktów zapewniających ciągłość procesu technologicznego KGHM, w oparciu o własną działalność logistyczno – spedycyjną. Cel ten realizowany jest min. poprzez sprzedaż kwasu siarkowego, soli i ołowiu rafinowanego oraz zakup ługu posulfitowego i złomu miedzi.

KGHM Metraco jest w chwili obecnej największym odbiorcą złomu miedzi w Polsce oraz znaczącym na rynku krajowym dostawcą soli przeznaczonej do zimowego utrzymania dróg. Sprzedaje również selen techniczny, siarczany miedzi i niklu, ołów rafinowany, katody miedziane, walcówkę i inne półprodukty. W wyniku ciągłego podnoszenia standardów funkcjonowania firmy oraz intensywnych działań rynkowych, w roku 2010 obroty handlowe spółki przekroczyły 2,5 mld zł.

Ważnym i perspektywicznym rynkiem dla KGHM Metraco jest rynek transportowy. Łączna masa towarowa przewożona przez Spółkę to ponad milion ton różnych towarów rocznie. (bt)

DB Port Szczecin; Terminal kontenerowy otwarty

  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: DB Port Szczecin; Terminal kontenerowy otwartyWczoraj na nabrzeżu Fińskim szczecińskiego portu uroczyście otwarto nowy Terminal Kontenerowy. Gospodarzem uroczystości był operator terminalu kontenerowego i jednocześnie jeden z przeładowców szczecińskiego portu – spółka DB Port Szczecin.

 

Uroczystość oficjalnie rozpoczął Manfred Michel, prezes Zarządu DB Port Szczecin sp. z o.o (zdjęcie nr 2),, który witając zaproszonych gości, podkreślił, że „Spotkaliśmy na uroczystościch otwarcia nowego terminalu kontenerowego w Szczecinie. Jest to ważne wydarzenia dla nas i ZMPSiŚ SA”. Słowo Czytaj więcej: DB Port Szczecin; Terminal kontenerowy otwartywstępne wygłosił także Jarosław Siergiej, prezes Zarządu ZMPSiŚ SA (zdjęcie nr 3), który w krótkich słowach podkreślił istotę wydarzenia, będącego efektem współpracy obu spółek. Z kolei Hans-Georg Werner prezes Zarządu DB Schenker Rail SA (zdjęcie nr 4) w swoim wystąpieniu nie krył zadowolenia z faktu, że „Stajemy się mocni i na lądzie i na wodzie”, Natomiast Andrzej Massel, wiceminister Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (zdjęcie nr 5) podkreślił, że polska staje się coraz mocniejsza w przeładunkach kontenerowych; „Powstają nowe terminale i należy się cieszyć, że przeładowują one coraz więcej kontenerów”

 

Uroczystość otwarcia terminalu kontenerowego to ważne wydarzenie, zarówno dla DB Port Szczecin sp. z o.o., jak i dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Jako podmiot zarządzający portami w Szczecinie i Świnoujściu, ZMPSiŚ SA był inicjatorem działań związanych z budową infrastruktury pod lokalizację nowego terminalu kontenerowego w Szczecinie. Dotychczas wykorzystywane miejsce do obsługi kontenerów na nabrzeżu Czeskim, z założenia tymczasowe (o czym świadczy funkcjonująca przez wiele lat nazwa „Tymczasowa Baza Kontenerowa”) było w ostatnim czasie wykorzystane niemal w 100%. Koniecznością stało się przygotowanie nowego miejsca, które umożliwiłoby wzrost obrotów kontenerowych. W ramach budowy infrastruktury dla bazy kontenerowej na Ostrowie Grabowskim - inwestycji, za którą odpowiadał ZMPSiŚ SA - powstało nowe nabrzeże Fińskie, przebudowane zostało sąsiadujące nabrzeże Spółdzielcze, a także powstał plac manewrowy, dojazd drogowy i kolejowy oraz doprowadzone zostały media. Inwestycja, za którą odpowiadał ZMPSiŚ SA, była współfinansowana z funduszy unijnych. W ramach umowy dla projektu przyznano dofinansowanie w wysokości 75 %. 

Czytaj więcej: DB Port Szczecin; Terminal kontenerowy otwartyBudowa infrastruktury dla bazy kontenerowej trwała 2 lata. Po jej zakończeniu, w drodze przetargu publicznego, wyłoniony został operator terminalu kontenerowego. Jego działalność kontynuuje spółka DB Port Szczecin sp. z o.o. Obecnie spółka DB-Port Szczecin rozpoczyna inwestycję dostosowującą przygotowaną infrastrukturę do potrzeb funkcjonowania terminalu. Inwestycja ta jest realizowana wspólnie z ZMPSiŚ SA i będzie dofinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jako beneficjent tych funduszy, spółka DB Port Szczecin odpowiadać będzie za roboty budowlane związane z budową terminalu kontenerowego oraz zakupi sprzęt i wyposażenie (suwnice RTG, ciągniki kontenerowe, wózki widłowe, dźwigi samojezdne i przyczepy ro-ro) wykorzystywane na terenie terminalu. Nowy terminal kontenerowy jest odpowiedzią portu w Szczecinie na potrzeby rynku, idealnie wpisującą się w strategię rozwoju, realizowaną konsekwentnie przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.

 

 

 

 

Czytaj więcej: DB Port Szczecin; Terminal kontenerowy otwarty

Czytaj więcej: DB Port Szczecin; Terminal kontenerowy otwarty

Czytaj więcej: DB Port Szczecin; Terminal kontenerowy otwarty

 

Czytaj więcej: DB Port Szczecin; Terminal kontenerowy otwarty

 Czytaj więcej: DB Port Szczecin; Terminal kontenerowy otwarty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DB Port Szczecin: Unikalny port

  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: DB Port Szczecin: Unikalny port    DB Port Szczecin jest bramą na Bałtyk i świat dla krajów Europy Środkowej, znakomicie zlokalizowaną na głównej trasie transportowej ze Skandynawii na południe Europy. Jako nowy członek rodziny DB, DB Port Szczecin wykorzystuje swoje znakomite położenie geograficzne jeszcze bardziej efektywnie i konsekwentnie.

Dzięki najkrótszej odległości Portu w Szczecinie od 5 stolic: Berlina, Pragi, Wiednia, Budapesztu i Bratysławy oraz temu, że ze wszystkich portów północnoeuropejskich i bałtyckich leży najbliżej portów adriatyckich: Triestu i Kopru, DB Port Szczecin jest Państwa terminalem w Polsce. Port Szczecin jest głównym portem przedpola Berlina. Oferuje połączenia liniowe ze Skandynawią i Afryką Zachodnią oraz 5 zawinięć feederów (serwisów dowozowych) kontenerowych tygodniowo,  łączących nas z portami północnoeuropejskimi: Rotterdamem, Hamburgiem, Bremerhaven, Kłajpedą, St. Petersburgiem, Gdynią, Gdańskiem, Kopenhagą i Malmö. Celem firmy jest stać się wiodącym przeładowcą portowym w Polsce. Port chce czerpać korzyści z międzynarodowego przepływu towarów. W porcie obsługiwane są wszystkie typy ładunków, włączając w to kontenery oraz  drobnicę zjednostkowaną, tj. papier i celulozę, granity, wyroby stalowe, sztuki ciężkie i ponadgabarytowe itd. Firma wykonuje operacje przeładunkowe swoim sprzętem, do którego należą: suwnice nabrzeżowe STS, 6 suwnic placowych RTG o udźwigu od 35 do 50 ton, dwa samojezdne dźwigi Gottwald o udźwigu do 100 ton, układarki o udźwigu od 15 do 25 ton, reachstackery o udźwigu do 45 t oraz inny sprzęt. Co warto wiedzieć o DB Port Szczecin? - ma ponad 4 km nabrzeży, 40 dźwigów, 330 osób wysoko wykwalifikowanego personelu, łącznie 55 ha powierzchni, dzięki funduszom grupy DB i UE rozbudowujemy nowy terminal kontenerowy, mający zdolność 120 000 TEUjesteśmy tylko 200 m od nowego Zachodniopomorskiego Centrum Logistycznego o powierzchni 14 ha, zgodność z komputerowymi systemami armatorskimi: swobodny przepływ informacji, możliwość przeładunku towarów niebezpiecznych Oprócz tego, DB Port Szczecin jako jedyny w Polsce ma certyfikat NATO. Umożliwia to przeładunki sprzętu wojskowego, transportowanego do i z wojskowego poligonu i misji wojskowych.

DB Port jest również jednym z pierwszych na świecie portów dowozowo-odwozowych, który spełnia standardy Container Security Initiative (CSI). Oznacza to, że kontenery, które przypływają z DB Port Szczecin nie muszą przechodzić dalszej inspekcji podczas podróży do Stanów Zjednoczonych. To zapewnia niższe koszty frachtowe. DB Port Szczecin to nowoczesny i ciągle rozwijający się terminal, gdzie doświadczona i  zaangażowana załoga oferuje usługi najlepszej jakości. Jest to jedyny Port w Polsce który ma połączenie z siecią żeglugi śródlądowej w Polsce i Europie Zachodniej. DB Port Szczecin, obsługujący jednostki intermodalne w tym kontenery i wiele innych ładunków, ma przewagę optymalnego położenia na ważnych szlakach transportowych.

Tak jest dzisiaj a jak było wcześniej. Kilkadziesiąt lat temu na tych terenach, właściwie wyspie, mieszkali ludzi i prowadzili „wiejskie” życie, hodując np. krowy i inne zwierzęta potrzebne do normalnego życia. Pokazuje to znany i ceniony fotograf Marek Czasnojć. Poniżej jego zdjęcia Ostrowa Grabowskiego, gdzie w najbliższy poniedziałek odbędzie się uroczyste otwarcie nowego Terminalu przeładunków kontenerów. Relacja i fotoreportaż z otwarcia w poniedziałkowym wydaniu Mórz i Oceanów. Zapraszamy. (bt)

Czytaj więcej: DB Port Szczecin: Unikalny port

 

Czytaj więcej: DB Port Szczecin: Unikalny port

Czytaj więcej: DB Port Szczecin: Unikalny port

 

 

 

 

 

 

Czytaj więcej: DB Port Szczecin: Unikalny port

Czytaj więcej: DB Port Szczecin: Unikalny port

Czytaj więcej: DB Port Szczecin: Unikalny port

 

 

 

 

 

 Zdjęcia: Marek Czasnojć 

 

 

Portowcy z Ystad w Portach Szczecina i Świnoujścia

Czytaj więcej: Portowcy z Ystad w Portach Szczecina i ŚwinoujściaW tym tygodniu Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA gościł przedstawicieli portu w Ystad, którzy przybyli do stolicy Pomorza Zachodniego w ramach studyjnej trasy po portach Morza Bałtyckiego. W składzie szwedzkiej delegacji pod kierownictwem Dyrektora Zarządzającego spółki Ystad Hamn Logistik AB, Björna Boströma znaleźli się jego zastępcy. Rangę delegacji podniosła obecność Prezesa Zarządu Portu Henrika Plantin i jego zastępcy Kaja Jönssona, którzy pełnią również wysokie stanowiska w Zarządzie Rady Miasta Ystad, oraz towarzyszących im pozostałych członków Zarządu.

Odwiedziny Szwedów rozpoczęły się od wizyty na terminalu promowym w Świnoujściu. Następnie goście przybyli do siedziby ZMPSiŚ SA w Szczecinie, gdzie spotkali się z przedstawicielami Zarządu. Podczas spotkania zaprezentowano gościom ofertę usługową i inwestycyjną portów w Szczecinie i Świnoujściu. Przedstawione zostały także działania na rzecz rozwoju portów w Szczecinie i Świnoujściu - zarówno te, które leżą w gestii ZMPSiŚ SA, jak i inwestycje operatorów portowych, związane z uruchomieniem nowych terminali do obsługi różnorodnych towarów na terenach przeznaczonych pod inwestycje. Wśród najważniejszych inwestycji ZMPSiŚ SA wskazano te, które są współfinansowane z funduszy unijnych, czyli budowę nabrzeża  w porcie zewnętrznym w Świnoujściu, przebudowę infrastruktury drogowej i kolejowej w obu portach, rozbudowę infrastruktury portowej w północnej części Płw. Ewa w porcie w Szczecinie oraz rozbudowę infrastruktury portowej w południowej części portu w Świnoujściu. W głównej części spotkania skupiono się na omówieniu platformy współpracy pomiędzy portami oraz sposobów funkcjonowania w obecnych warunkach konkurencji. Z uwagi na dotychczasową współpracę, dużą część spotkania poświęcono jednej z planowanych inwestycji ZMPSiŚ SA, czyli budowie nowego stanowiska nr 1 na terminalu promowym w Świnoujściu. Port Ystad jest głównym partnerem w połączeniach promowych ze Świnoujściem. Codziennie z każdego z portów oferowanych jest 5 odejść promami pasażersko-towarowymi. Terminal promowy w Świnoujściu, jako jedyny w Polsce morski terminal promowy, oferuje codzienne połączenie kolejowe właśnie z portem Ystad. Budowa nowego stanowiska promowego nr 1 ma na celu wyjście naprzeciw tendencjom rynkowym związanym z obsługą większych promów. Nowo wybudowane stanowisko promowe umożliwi przyjmowanie jednostek promowych o max. dł. 220m.

To owocne spotkanie zakończyło się wizytą gości na szczecińskich nabrzeżach oraz wspólnymi deklaracjami kolejnych odwiedzin.

(bat)