TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Greencarrier Freight Services wchodzi na nowe rynki

  • Kategoria: Gdynia

Czytaj więcej: Greencarrier Freight Services wchodzi na nowe rynkiGreencarrier Freight Services przejął większość udziałów spółki Transpoint International, jednego z większych dostawców usług logistycznych w Polsce. Udziały odsprzedał Dyrektor Zarządzający Transpoint International, Arkadiusz Prejna, który zachowa pakiet mniejszościowy. Dzięki przejęciu firmy Transpoint, Greencarrier, szwedzki dostawca usług logistycznych i transportowych, umocni swoją pozycję w rejonie Skandynawii i Morza Bałtyckiego. Transpoint International świadczy usługi transportu międzynarodowego, obejmujące przewozy ładunków drobnicowych, częściowych i całopojazdowych między krajami nadbałtyckimi, Skandynawią, Wielką Brytanią, Turcją, Czechami, Słowacją i Polską.

„Przejęcie firmy Transpoint pozostaje w zgodzie z naszą misją bycia najlepszym dostawcą rozwiązań transportowych w obszarze Skandynawii i Morza Bałtyckiego, jako naszego rynku wewnętrznego.” – tłumaczy Peter Nevhagen, CEO Greencarrier Freight Services International. – „Transpoint International jest dla nas doskonałym partnerem, ponieważ dotąd nie byliśmy w Polsce obecni.”

Przejęcie dotyczy spółki Transpoint International w Polsce oraz jej podmiotów zależnych w Czechach i Słowacji. W sumie firma zatrudnia około 80 wysoce kompetentnych pracowników z szeroką wiedzą na temat rynku usług logistycznych, których wiedza i doświadczenie będą służyć obecnie także klientom Greencarrier.

„Greencarrier Freight Services jest znakomitym wyborem, jako że posiada sieć biur w krajach będących dla nas dotychczas największymi rynkami, tj. w Skandynawii, krajach nadbałtyckich i Wielkiej Brytanii” – mówi Arkadiusz Prejna, który pozostanie na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Transpoint International. – „Będąc częścią Greencarrier, planujemy kontynuację rozszerzania naszej aktywności, nie tylko w zakresie transportu drogowego, ale także przewozów morskich i lotniczych.”

Greencarrier Freight Services oferuje całościowe rozwiązania transportowe na całym świecie. Firma powstała w 1994 r. i jest częścią Greencarrier Group, jednej z największych skandynawskich prywatnych firm działających w sektorze transportu globalnego. Po przejęciu Transpoint International Greencarrier Freight Services osiągnie obrót roczny na poziomie 175 milionów euro i zatrudniać będzie ponad 425 pracowników w 13 krajach – Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, Estonii, Polsce, Słowacji, Czechach, Wielkiej Brytanii i Chinach oraz na Łotwie, Litwie i Ukrainie. Cała Greencarrier Group zatrudnia ponad 700 osób w tych krajach i posiada roczny obrót w wysokości 336 milionów euro.

Tak dużego statku w Porcie Gdynia jeszcze nie było!

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Tak dużego statku w Porcie Gdynia jeszcze nie było!Z początkiem wiosny,  22-go marca, do gdyńskiego portu wpłynie największa w historii jednostka z ładunkiem - mv Linda Fortune. Pływający pod banderą Panamy masowiec ma 288,93 m długości, 45 m szerokości i ponad 18m zanurzenia oraz pojemność ponad 90 tys. ton. Ogromny statek pojawi się na redzie gdyńskiego portu o godz. 8.00 (godzina może ulec zmianie), po czym zacumuje przy Nabrzeżu Holenderskim w MTMG - Morskim Terminalu Masowym Gdynia, aby rozładować prawie 75 tys. ton australijskiego węgla. MV Linda Fortunate po drodze z Australii zatrzymał się w Rotterdamie, aby oddać część ładunku, bowiem w pełni załadowany nie byłby w stanie przepłynąć przez Cieśniny Duńskie.

MV Linda Fortune jest największym statkiem z ładunkiem w historii Portu Gdynia, co nie znaczy, że większy statek nigdy gdyńskiego portu nie odwiedził. 20-go sierpnia 1994r. do Nabrzeża Węgierskiego (nabrzeże wyposażeniowe ówczesnej Stoczni Gdynia S.A.) przypłynął zbiornikowiec Laconia (370,47 m długości i 56,41 m szerokości) na remont zlecony Gdańskiej Stoczni „Remontowej” S.A. Tankowiec skierowano do portu gdyńskiego, gdyż ze względu na wymiary nie zmieściłby się on w Gdańsku. Remont statku mogącego pomieścić w zbiornikach 300 tys. ton ropy trwał 107 dni.

MV Linda Fortune jest kolejnym kolosem wpływającym do Portu Gdynia w tym roku. 18 stycznia 2012 r. do BCT - Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynął największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec MSC Krystal (277,3 m długości i 40 m szerokości oraz pojemność 5.762 TEU), natomiast w pierwszy dzień lutego zawinął do  MTMG – Morskiego Terminalu Masowego Gdynia masowiec mv „Alam Pesona” (229 m długości).

Polen Line – Polska Żegluga Bałtycka: negocjacje (socjalne) trwają

  • Kategoria: PŻB

Czytaj więcej: Polen Line – Polska Żegluga Bałtycka: negocjacje (socjalne) trwająO godz. 15.30 Wojciech Konefał z Wydziału Prasowego Ministerstwa Skarbu Państwa poinformował nas, że w dalszym ciągu trwają rozmowy pomiędzy Polen Lin a Polską Żeglugą Bałtycką na wynegocjowanie tzw. pakietu socjalnego. W związku z tym nie należy spodziewać się dzisiaj żadnego oficjalnego komunikatu w tej sprawie.

Przypomnijmy, że termin wyłączności negocjacyjnej został wyznaczony na 3 kwietnia 2012, ale i on może być przedłużony. (bt)

Maersk Line – trendsetter na Bałtyku

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Maersk Line – trendsetter na BałtykuMaersk Line, globalny lider transportu morskiego, został uhonorowany certyfikatem The Baltic Trendsetters Club Certificates 2011. Nagroda trafiła do firmy w ramach uznania za wprowadzenie statków klasy PS w obszar Morza Bałtyckiego. Czytelnicy i jury magazynu Baltic Transport Journal uznali włączenie największych kontenerowców świata do trasy serwisu AE10 za jedno z najważniejszych wydarzeń 2011 roku w rejonie Bałtyku.

Na początku marca firma Maersk Line została uhonorowana certyfikatem The Baltic Trendsetters Club Cetificates 2011. W ramach przedsięwzięcia, magazyn Baltic Transport Journal wyróżnił wydarzenia kluczowe dla rozwoju transportu i logistyki w rejonie Morza Bałtyckiego w roku 2011. Za takie uznano wprowadzenie przez Maersk Line statków klasy PS do serwisu AE10, pierwszego bezpośredniego połączenia łączącego porty Azji z Gdańskiem.

Maersk Line ogłosił włączenie Gdańska do trasy serwisu AE10 w roku 2010. Pierwszym kontenerowcem, który 4 stycznia 2010 wpłynął do gdańskiego portu był Maersk Taikung o pojemności 8 tys TEU. Po kilkunastu miesiącach firma Maersk Line wprowadziła największe na świecie jednostki oceaniczne E-type o ładowności 15 500 TEU. Maersk Line stał się tym samym pierwszym armatorem oferującym bezpośrednie połączenie i największe statki na trasie Europa – Azja. Było to zdaniem jury jedno z najważniejszych wydarzeń w rejonie Bałtyku w roku 2011.

„Wręczony certyfikat to dla nas szczególne wyróżnienie. Jesteśmy zaszczyceni, że jeden z największych sukcesów naszej firmy w ostatnich latach został jednocześnie uznany za istotny dla rozwoju całego rejonu Morza Bałtyckiego. Postrzeganie naszych przedsięwzięć jako wyznaczających trendy to dla nas powód do dumy” - wyjaśnił Thomas Bagge, Prezes Zarządu Maersk Polska, który odebrał certyfikat. „Wprowadzenie serwisu AE10 było historycznym wydarzeniem dla polskiego transportu. Dzięki niemu znacząco wzrosła rola portu gdańskiego w handlu międzynarodowym oraz globalnym przemyśle portowym. Przed importerami i eksporterami z kolei otworzyły się nowe możliwości handlowe. Z naszej strony możemy zapewnić partnerów biznesowych, że nie ustaniemy w świadczeniu najwyższej jakości usług i ustanawianiu stanardów dla wspólnego rozwoju. Ostatecznym bowiem celem podejmowanych przez nas działań jest satysfakcja klientów".

Certyfikaty magazynu Baltic Transport Journal wręczane są firmom w ramach uznania za wdrażane przez nie innowacyjne idee, decyzje i realizowane projekty. Laureaci doceniani są przez czytelników i specjalnie powołane jury za wprowadzanie zmian i stymulowanie wzrostu w transporcie morskim rejonu Morza Bałtyckiego. Certyfikaty wręczono w trakcie uroczystej gali, odbywającej się w gdańskim Dworze Artusa w ramach konferencji Transport Week 2012.

O Maersk Polska

Maersk Line jest reprezentowana w Polsce przez Maersk Polska. Od dwudziestu lat firma przyczynia się do rozwoju polskiego handlu międzynarodowego, otwierając kolejne połączenia z największymi europejskimi i światowymi portami. Biura Maersk Polska, obecne w trzech miastach – Warszawie, Gdyni i Krakowie, w których zatrudnionych jest 80 osób, stanowią filar sektora handlu żeglugowego w regionie Europy Środkowo- Wschodniej.

Od stycznia 2010 roku do portfolio wszedł serwis AE10, który jest pierwszym bezpośrednim połączeniem z Dalekiego Wschodu do Polski i krajów bałtyckich, a także stanowi dużą korzyść dla rodzimych importerów i eksporterów.

"Przywrócenie równowagi ekologicznej ekosystemów morskich priorytetem reformy Wspólnej Polityki Rybołówstwa"

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Gdynia

Czytaj więcej: Przywrócenie równowagi ekologicznej ekosystemów morskich
priorytetem reformy Wspólnej Polityki Rybołówstwa
- relacja z seminarium 13 marca 2012

13 marca 2012r. koalicja OCEAN2012 wraz z Zespołem Parlamentarnym ds.Gospodarki Morskiej zorganizowała w Sejmie Rzeczpospolitej Polskiej seminarium naukowe pt. "Przywrócenie równowagi ekologicznej ekosystemów morskich priorytetem reformy Wspólnej Polityki Rybołówstwa(WPRyb)". W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele rządu, administracji publicznej,parlamentarzyści, rybacy,naukowcy oraz organizacje pozarządowe. Celem seminarium było ukazanie potencjału zmian wynikających z reformy WPRyb dla sektora rybołówstwa w Polsce oraz konsekwencji braku równowagi ekologicznej ekosystemów morskich dla gospodarki. Wystąpienia zaproszonych naukowców sprowokowały burzliwą dyskusję, która pokazała, że wciąż jest wiele do zrobienia w zakresie informowania o potrzebie reformy WPRyb.

Seminarium zainicjowane zostało przez koalicję OCEAN2012 w związku z trwającymi w tym roku ostatnimi Czytaj więcej: pracami nad reformą europejskiej polityki rybołówstwa. Po opublikowaniu przez Komisję Europejską propozycji reformy, zarówno na forum Parlamentu Europejskiego jak i w państwach członkowskich UE toczą się burzliwe dyskusje nad jej ostatecznym kształtem. Dotychczasowa Wspólna Polityka Rybołówstwa odniosła porażkę i nie rozwiązała największego problemu sektora - przełowienia zasobów ryb. W tej chwili Europejczycy patrzą z nadzieją na decydentów, w rękach których leży przyszłość ryb i rybaków.

Spotkanie otworzył przewodniczący Zespołu Parlamentarnego ds. Gospodarki Morskiej pan Konstantyms3 Oświęcimski oraz Justyna Niewolewska - krajowy koordynator koalicji OCEAN2012. Główną częścią wydarznia były referaty specjalistów z dziedziny oceanografii dr Rainera Froese z Helmholth Centre for Ocean Research (GEOMAR) oraz prof. Krzysztofa Skóry z Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Seminarium towarzyszyła wystawa „Ryby mają głos” Klubu Gaja przybliżająca problematykę przełowienia w skali Polski i świata poprzez prezentację fotografii autorstwa belgijskiego artysty Dosa Winkela.

Pierwszy panelista dr Rainer Froese, zanalizował dotychczasowy problem nadmiernej eksploatacji zasobów morskich na świecie i w Europie oraz tłumaczył szczegółowo proponowane przez KE podejście do zarządzania rybołówstwem w oparciu o tzw. Maksymalny Zrównoważony Odłów (MSY). Maksymalny Zrównoważony Odłów to największy połów, jaki może być pozyskany ze stada ryb przez nieokreślony okres czasu, wciąż pozwalając na naturalne odbudowywanie się populacji stada. Specjalista pokazał konkretne korzyści jakie mogą płynąć z odbudowy przełowionych europejskich stad ryb do poziomu odpowiadającego MSY. Są to między innymi: zdrowe ekosystemy, większe rozmiarowo ryby, wyższa biomasa stad ryb, większe połowy oraz uniezależnienie się od subsydiów w sektorze rybołówstwa.

Czytaj więcej: Konieczność odbudowy europejskich zasobów ryb do poziomów odpowiadających MSY nie jest zapisana jedynie w propozycji reformy Wspólnej Polityki Rybołówstwa opublikowanej w lipcu bieżącego roku przez Komisję Europejską. Unia Europejska jest zobowiązana do „przywrócenia stad do poziomów mogących produkować MSY (…) w trybie pilnym w odniesieniu do uszczuplonych zasobów, oraz nie później niż do 2015 roku” na mocy art. 31(a) Planu Wdrożenia z Johannesburga z 2002 roku. Tym samym, Unię Europejską wiąże termin uzgodniony na płaszczyźnie międzynarodowej.

Profesor Krzysztof Skóra w swoim wykładzie zauważył, że w propozycji reformy WPRyb Komisji Europejskiej powinna znaleźć się definicja stanu równowagi ekologicznej. Podkreślił też, że dokument ten nie zawiera zapisu o konieczności spójności Wspólnej Polityki Rybołówstwa z Dyrektywą Ramową w Sprawie Strategii Morskiej. Ważną konkluzją wynikającą z wystąpienia Profesora, była kwestia kompromisu jaki muszą zawrzeć interesariusze w sprawie korzystania z zasobów naturalnych. Profesor przypomniał, że w kwestii określenia pułapu korzystania z zasobów naturalnych kompromis musi być osiągnięty w takich granicach, w których te zasoby mogą się w sposób naturalny odbudowywać. W przeciwnym razie zachwiana zostanie naturalna równowaga ekologiczna i zasoby nie wytrzymają nadmiernej presji.

Prezentacje specjalistów wywołały żywą dyskusję wśród obecnych na spotkaniu Czytaj więcej: decydentów. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wyraziło swoje obawy względem krótkich ram czasowych wyznaczonych w propozycji reformy przez KE, na doprowadzenie do odbudowy stad ryb do poziomu odpowiadającemu Maksymalnemu Zrównoważonemu Połowowi. Niektóre organizacje pozarządowe
powtórzyły za naukowcami potrzebę zwrócenia większej uwagi na problemy Morza Bałtyckiego zaprzestanie traktowania go jako oddzielny, niezależny od reszty kraju ekosystem i nie marginalizowanie w przepisach państwa.

Mimo różnic w poglądach na niektóre przedstawione przez naukowców poglądy, wszyscy uczestnicy seminarium zgodzili się, że tego typu spotkania są potrzebne, bo umożliwiają wysłuchanie racji różnych stron na temat potrzeb polskiego sektora rybołówstwa. W trudnym okresie dyskusji na temat przyszłości europejskiego rybołówstwa potrzebny jest dialog, zderzanie poglądów i wzajemne zrozumienie. Organizatorzy seminarium liczą na możliwość kontynuacji rozpoczętych rozmów w jak najszerszym gronie interesariuszy i przypominają że zdrowe i obfite w ryby ekosystemy morskie przynieść mogą sektorowi rybołówstwa i nadmorskim społecznościom jedynie dobrobyt.

Zdjęcia: Marta Szczypek