TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Ostatni „jeziorowiec” odebrany ze stoczni

  • Kategoria: PŻM

Czytaj więcej: Ostatni „jeziorowiec” odebrany ze stoczniW dniu wczorajszym do eksploatacji wszedł ostatni z serii „jeziorowców” zamówionych przez Polską Żeglugę Morską w stoczni Mingde w Nantongu - m/s „Mamry”. Matką chrzestną statku została kierowniczka oddziału PŻM w Warszawie Aleksandra Czapska.

Cała seria liczy osiem statków, a rozpoczął ją w marcu 2010 roku m/s „Miedwie”. Jednostki te określane są jako „jeziorowce”, a więc statki specjalnie przystosowane wymiarami do wąskich śluz i kanałów Wielkich Jezior Amerykańskich. Ich wymiary to : długość - 189,6 m, szerokość - 23,6 m, zanurzenie - 10,1 m. Mogą jednorazowo przewozić około 30 tys. ton ładunku. M/s „Mamry” oraz pozostała siódemka siostrzanych jednostek, zastąpią na rynku Wielkich Jezior wycofywane z powodu wieku statki PŻM, typu „ziemia argentyńska”, a więc masowce zbudowane w latach 1984-1985 w stoczni Astilleros Allianza S.A. w Buenos Aires. Wielkie Jeziora Amerykańskie to od wielu lat jeden ze strategicznych rynków Polskiej Żeglugi Morskiej. Szczeciński armator wozi tam zrolowaną stal z Holandii, na potrzeby amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego na rachunek Tata Steel. Rocznie jest to ok. 400 tys. ton. 

Do Europy wraca z amerykańskim i kanadyjskim zbożem. M/s „Mamry” jest już 27 masowcem odebranym w ramach programu odnowy tonażu Polskiej Żeglugi Morskiej na lata 2005-2015, zakładającym zbudowanie 38 statków. W całym bieżącym roku armator odbierze aż 13 masowców.

Krzysztof Gogol

Doradca Dyrektora Naczelnego PŻM

Wozy bramowe z DB Port do Barcelony

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: DB Port

Czytaj więcej: Wozy bramowe z DB Port do BarcelonyWczoraj przy Nabrzeżu Fińskim w szczecińskim porcie, w rejonie otwartego niedawno terminalu kontenerowego, miał miejsce spektakularny załadunek 9 kontenerowych wozów podsiębiernych (shuttle carriers) na statek m/v Randzel.
Urządzenia te zostały wyprodukowane w Stargardzie Szczecińskim, w zakładzie skandynawskiego koncernu Cargotec. Ze względu na swoje rozmiary, do portu w Szczecinie przywieziono wszystkie duże podzespoły, gdzie zmontowano je w gotowe wozy i przygotowano do załadunku na statek.
Jest to już druga partia tych urządzeń, których docelowym odbiorcą jest port w Czytaj więcej: Wozy bramowe z DB Port do BarcelonyBarcelonie.
Każdy wóz waży 51 ton i ma wymiary 10,3 m wysokości, 9,2 m długości i 5,1 m szerokości. Wozy tego typu służą do transportu kontenerów między placem składowym a nabrzeżem portowym. Załadunek w porcie Szczecin odbył się 100t dźwigiem typu Gottwald i zrealizowany został przez operatora nabrzeża, spółkę DB Port Szczecin sp. z o.o.

Czytaj więcej: Wozy bramowe z DB Port do Barcelony

ESPO 2012 - kolejna Konferencja Europejskich Portów Morskich…

Czytaj więcej: ESPO 2012 -  kolejna Konferencja Europejskich Portów Morskich……pod hasłem finansowania i inwestycji w portach. Tegoroczna Konferencja odbędzie się w dniach 10-11 maja Sopocie -a gospodarzami imprezy będą zarządy portów  Gdańska i Gdyni. Głównym  jej tematem będą zagadnienia dotyczące  finansowania i inwestycji - czyli najważniejszych czynników warunkujących rozwój portów. Poruszona  zostanie tematyka  trendów wpływających na sektor portowy,  regionalnych możliwości inwestycyjnych oraz zagadnień prawnych odnoszących się do partnerstwa publiczno-prywatnego, koncesjonowania oraz potencjału finansowego zarządców portów.

Konferencja, na zakończenie której głos zabierze  Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas poświęci też sporo uwagi przygotowywanemu „Pakietowi portowemu”, jak również tematyce prywatyzacji w portach. W oparciu o minione i obecne doświadczenia, eksperci reprezentujący zarządców portów, związki zawodowe i operatorów terminali portowych omawiać będą koszty i korzyści z prywatyzacji portów.

PR ZMPGynia

Raut Europejski i „20 lat Business Club Szczecin”

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Raut Europejski i „20 lat Business Club Szczecin”Wczorajszy Raut Europejski miał szczególny charakter, ponieważ przypadł w roku jubileuszowym Stowarzyszenia Business Club Szczecin.

W program wieczoru były krótkie wystąpienia zaproszonych gości: m.in. Sławomira Preisa, Senatora RP i Piotra Krzystka, Prezydenta Szczecina. Następnie nastąpiło wręczenie wyróżnień. Stowarzyszenie otrzymało srebrną odznakę „Gryfa Zachodniopomorskiego”, którą odebrał Bogumił Rogowski, Prezydent Business Club Szczecin

Czytaj więcej: Raut Europejski i „20 lat Business Club Szczecin”

 

Po tej miłej uroczystości władze BCS zaprezentowały album, wydany z okazji "20 lat Business Club Szczecin", W rozmowach kuluarowych głównie mówiono o gospodarce morskiej.(bt)

Galeria zdjęć zaprasza

W jeden dzień nauczymy się angielskiego?

  • Kategoria: Gdynia

Czytaj więcej: W jeden dzień nauczymy się angielskiego?Czy w jeden dzień można nauczyć się języka obcego? Organizatorzy jutrzejszej (8 maja) konferencji „Akademia Morska mówi po angielsku”, która odbędzie się w głównej auli uczelni przy ul. Morskiej 81-87, twierdzą, że jest to możliwe. Uczestnicy spotkania przekonają się o tym osobiście. Podczas konferencji Michał Hamond, student Akademii Morskiej i twórca projektu „The Gift of Language”, zaprezentuje innowacyjną technikę intuicyjnego mówienia po angielsku, którą można wykorzystać przy nauce innych języków obcych. Przedstawi procesy, które zachodzą w mózgu i sprawiają, że płynnie i bez zastanowienia potrafimy komunikować się w języku polskim. Dzieje się tak dzięki wykorzystywaniu pamięci długotrwałej, odpowiedzialnej za intuicyjne, automatyczne mówienie. Podczas kolejnych bloków konferencyjnych o godz. 9.00, 11.00 i 13.00 Michał Hamond wyjaśni, jak wykorzystywać te same płaszczyzny umysłu do rozmowy w języku angielskim i w bardzo krótkim czasie wyrazić wszystko, co chcemy, bez zastanowienia i nauki na pamięć kilkudziesięciu stron słówek czy czytania stosów materiałów. Prowadzący poradzi, jak wyzbyć się bariery językowej, stresu, a także przedstawi kilka autorskich technik zapamiętywania wyrazów. Każdy z bloków będzie zawierał te same zagadnienia tematyczne.