TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Majówka z m/v MSC Lirica

  • Kategoria: Port Szczecin

Czytaj więcej: Majówka z m/v MSC Lirica Wycieczkowiec m/v MSC Lirica, zawijając do Świnoujścia 2 maja 2012 r., rozpocznie tegoroczny sezon wycieczkowców pełnomorskich. Jednostka mierzy ponad 251 m długości – będzie to największy cruiser, jaki kiedykolwiek gościł w naszym kompleksie portowym Szczecin-Świnoujście. Jednostka może pomieścić 2200 pasażerów oraz 700 osób załogi. W Świnoujściu przeważać będą pasażerowie narodowości niemieckiej. M/v MSC Lirica spodziewany jest o godzinie 10:00 na nb. Władysława IV; w porcie jednostka pozostanie 8 godzin. W sezonie 2012 porty w Szczecinie i Świnoujściu odnotują łącznie 6 zawinięć wycieczkowców pełnomorskich. Oprócz m/v MSC Lirica będziemy gościć: m/v Amadea (28 czerwca), m/v Discovery (9 lipca oraz 14 września), m/v Albatros (31 lipca), m/v Delphin (15 sierpnia). Dzięki dogodnemu połączeniu śródlądowymi drogami wodnymi z zachodnią Europą, Szczecin od wielu lat jest stałym punktem wizyt śródlądowych wycieczkowców. W  tym sezonie, od marca do października, awizowanych jest 84 zawinięć tego typu. Będą to jednostki pod banderą szwajcarską, niemiecką i francuską. W tym roku Szczecin i Świnoujście odwiedzą: m/s Frederic Chopin, m/s Johannes Brahms, m/s Katharina von Bora, m/s Mona Lisa, m/s Sans Souci, m/s Excellence Coral, m/s Victor Hugo, m/s Saxonia oraz m/s Princess.

Dzięki przyjaznej atmosferze na statku i doskonałej obsłudze MSC Lirica porównywany jest z najlepszymi włoskimi hotelami. Goście przez 24 godziny mają do swojej dyspozycji stewarda, który zadba o każdy detal zamówienia. Włoska życzliwość i gościnność sprawią, że każdy rejs będzie wspominany z nostalgią. MSC Lirica jest dumą i radością dla twórców dbających o markę i o wszechobecność włoskiego stylu. Elegancka restauracja, angielski pub czy klub z muzyką na żywo będą idealnym miejscem na spotkania w gronie przyjaciół. Górne pokłady zapraszają gości na zabawę w promieniach słońca, oferując dla ochłody baseny, jacuzzi i przyjemny powiew morskiego wiatru. Wyśmienite posiłki, niezwykłe przedstawienia w teatrze czy próba szczęścia w kasynie sprawią, że każdy wieczór będzie inny od poprzedniego.

Źródło: ZMPSiŚ S.A.

MCS Lirica

Główne atrakcje na statku: restauracje , bary, pizzeria, grill, mini golf, 2 baseny, basen dla dzieci, jacuzzi, teatr, kasyno, salon gier karcianych, trasa do joggingu, klub dla dzieci, salon gier video, salon piękności centrum fitness (sauna, solarium), kafejka internetowa, biblioteka, sklepy wolnocłowe i butiki Na statku MSC Lirica są 4 rodzaje kabin:   Suites with Balcony - to apartamenty z balkonami o metrażu 23,20 m2. Składają się z sypialni z podwójnym łóżkiem i części wypoczynkowej. Ponadto w apartamencie mieści się przestronna szafa, sejf, mini bar, telewizor, radio i telefon. Łazienka wyposażona jest w umywalkę, wannę, WC oraz suszarkę do włosów. Pomieszczenia są klimatyzowane. W kabinie możliwe jest podłączenie do internetu za dodatkową opłatą.

Family Suites Without Balcony - są to luksusowe apartamenty o metrażu 22 m2. Składają się z dwóch osobnych pokoi (jeden z myślą o dzieciach). W kabinach mieści się telewizor, radio, telefon, sejf, oraz mini bar. Łazienki wyposażone są w umywalkę, prysznic, WC oraz suszarkę do włosów. Pomieszczenia są klimatyzowane. Outside Cabins - to kabiny zewnętrzne wielkości 13 m2. Wyposażone są w dwa pojedyncze łóżka, które na życzenie klientów mogą zostać połączone w jedno duże. W kabinach mieści się telewizor, telefon, radio, sejf, oraz mini bar. Łazienki wyposażone są w umywalkę, prysznic, WC oraz suszarkę do włosów. Pomieszczenia są klimatyzowane. Inside Cabins - to kabiny wewnętrzne wielkości 13 m2. Wyposażone są w dwa pojedyncze łóżka, które na życzenie klientów mogą zostać połączone w jedno duże. W kabinach mieści się telewizor, telefon, radio, sejf, oraz mini bar. Łazienki wyposażone są w umywalkę, prysznic, WC oraz suszarkę do włosów. Pomieszczenia są klimatyzowane

Czy na pewno wiesz co jesz?

Czytaj więcej: Czy na pewno wiesz co jesz?Opublikowany dziś przez koalicję OCEAN2012 raport ujawnia, że w wyniku zmniejszających się na skutek przełowienia zasobów morskich, mało wartościowe i mniej znane ryby są sprzedawane dużo drożej pod nazwami cenniejszych gatunków. „Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że jesteśmy świadkami oszustwa.

Coraz częściej wykorzystując niewiedzę ludzi, mało wartościowe gatunki ryb sprzedaje się pod innymi nazwami, jako gatunki droższe, a nawet te pochodzące ze zrównoważonych połowów” mówi Justyna Niewolewska, koordynatorka działań koalicji OCEAN2012 w Polsce. „Nasze zapotrzebowanie na owoce morza rośnie, przy jednoczesnym spadku ich dostępności na skutek postępującego przełowienia. W związku z rosnącym popytem, coraz więcej tańszych, importowanych ryb zalewa europejski rynek, częściej również dochodzi do fałszerstw/oszustw?”. Rocznie średnio o 15 procent wzrasta poziom konsumpcji produktów z ryb wśród mieszkańców Unii Europejskiej. Aby odpowiedzieć na to zapotrzebowanie korzystamy z ryb hodowlanych. produktów importowanych oraz z połowów jednostek UE na pozaeuropejskich wodach. Presja wszystkich gałęzi sektora rybołówstwa (rybaków, przetwórców, dystrybutorów) na znajdowanie nowych źródeł ryb i na ciągłe zwiększanie zysków, prowadzi do rozwoju procederu sprzedaży tańszych ryb po cenach wyższych, jako tych bardziej wartościowych. Jest to tym prostsze, że większość konsumentów nie jest w stanie rozróżnić kupowanych gatunków. Niegdyś Unia Europejska posiadała największy i jeden z najbogatszych w ryby obszarów, jednak poniosła porażkę w odpowiedzialnym zarządzaniu swoimi zasobami, doprowadzając do przełowienia. Teraz jest czas, aby konsumenci podejmowali świadome wybory odnośnie tego co kupują i zachęcali polityków do podjęcia działań na rzecz zakończenia przełowienia. Raport ujawnia,że: - 28 procent ze wszystkich sprzedawanych dorszy w Irlandii, w rzeczywistości należy do innego gatunku ryb - w Hiszpanii od 31 do 39 procent ryb oznaczonych jako morszczuk, jest jego tańszą afrykańską odmianą, a nie droższą europejską - między rokiem 1999 a 2009, import pangi do UE wzrósł z 2000 do ponad 220 000 ton rocznie - panga staje się coraz bardziej popularna w krajach UE, również w Polsce; w Niemczech jest już na piątym miejscu pod względem popularności

OCEAN2012 to koalicja organizacji zmierzających do wprowadzenia takich zmian w europejskiej Wspólnej Polityce Rybołówstwa, które położą kres nadmiernym połowom, niszczycielskim praktykom połowów i umożliwią sprawiedliwe i równomierne korzystanie ze zdrowych zasobów ryb. OCEAN2012 została zainicjowana i jest koordynowana przez Pew Environment Group, będącą agencją ds. ochrony przyrody fundacji Pew Charitable Trusts, organizacji pozarządowej mającej na celu położenie kresu nadmiernym połowom ryb w oceanach świata.

W skład grupy sterującej OCEAN2012 wchodzą Coalition for Fair Fisheries Arrangements, Ecologistas en Acción,The Fisheries Secretariat, nef (new economics foundation), the Pew Environment Group oraz Seas At Risk.

OCEAN2012: http://www.ocean2012.eu Polskimi członkami OCEAN2012 są: • Fundacja Nasza Ziemia • Klub Gaja • Stowarzyszenie Ekologiczne EKO-UNIA • Fundacja ‘Sprzątanie Świata - Polska’ • Towarzystwo Przyjaciół Rzeki Iny i Gowienicy • Fundacja ‘Z Naszej Strony’ • Zielony Instytut • Polski Klub Ekologiczny • Klub Przyrodników

Rafał Wardziński nowym prezesem Polskie LNG S.A.

Czytaj więcej: Rafał Wardziński nowym prezesem Polskie LNG S.A.Rada Nadzorcza Polskiego LNG S.A., w ramach postępowania kwalifikacyjnego, dokonała w dniu 26 kwietnia 2012 r. wyboru Rafała Wardzińskiego na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki.

W zgodnej ocenie Rady Nadzorczej Polskiego LNG S.A. kandydatura Rafała Wardzińskiego spełniła wszelkie kryteria określone w ogłoszeniu Rady Nadzorczej w sprawie przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki. Rada Nadzorcza, podejmując decyzję o wyborze Rafała Wardzińskiego na stanowisko Prezesa Zarządu, kierowała się wysokimi kompetencjami oraz doświadczeniem zawodowym kandydata w obszarach zgodnych z celami realizowanymi przez Spółkę. Rafał Wardziński został członkiem Rady Nadzorczej Polskiego LNG S.A. 27 stycznia 2012 r.  24 lutego br. został oddelegowany przez Radę Nadzorczą do pełnienia obowiązków Prezesa Zarządu Polskiego LNG S.A. Doświadczenie w sektorze gazowym zdobywał pracując od 2008 roku w Ministerstwie Skarbu Państwa gdzie, jako zastępca dyrektora Departamentu Spółek Kluczowych, nadzorował najważniejsze spółki z sektora ropy i gazu.

W przeszłości pełnił funkcję członka Rad Nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa, takich jak: Grupa LOTOS S.A., PERN „Przyjaźń” S.A., GAZ-SYSTEM S.A. Obecnie Rafał Wardziński jest wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej TAURON Polska Energia S.A. Od 2008 r. Rafał Wardziński zajmował się projektem budowy gazoportu w Świnoujściu. Uczestniczył m.in. w działaniach związanych z wyznaczeniem docelowej lokalizacji pod budowę tej kluczowej inwestycji energetycznej. Brał także czynny udział w przygotowaniu regulacji prawnych niezbędnych do realizacji tego przedsięwzięcia, w tym ustawy o inwestycjach w zakresie budowy terminalu LNG.

Maciej Mazur

Zdjęcie: Paweł Waniorek (PTWP)

Port Gdynia: Po ponad 7 miesiącach rozłąki powracają wycieczkowce

  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Port Gdynia: Po ponad 7 miesiącach rozłąki powracają wycieczkowceW tym sezonie pływające kolosy przybiją do gdyńskich nabrzeży aż 72 razy. Ubiegłoroczny sezon wycieczkowy zakończył się 17 września wizytą pływającego pod banderą Wysp Bahama, mierzącego 163 m długości  statku Gemini.  W 2011 roku statki wycieczkowe cumowały przy gdyńskich nabrzeżach portowych aż 56 razy, przywożąc na swoich pokładach ponad 78 tysięcy gości. Największą  pod względem długości jednostką, odwiedzającą w sezonie 2011 Gdynię aż trzykrotnie, była wybudowana w 2009 roku Costa Pacifica (290,20 m).

W roku 2012 najczęściej odwiedzającymi gdyński port statkami będą statki AIDAblu i AIDAsol  -  oba właściciela i operatora AIDA Cruises.  AIDAsol przypłynie do Gdyni aż 12 razy (pierwszy raz będzie można zobaczyć tę jednostkę już 9 maja), zaś AIDAblu zawita do gdyńskich nabrzeży 11 razy (pierwsze zawinięcie 8 czerwca). Najdłuższymi jednostkami w tym roku będzie ponownie Costa Pacifica (290,2m), którą będzie można zobaczyć w Porcie Gdynia 3 razy (1 czerwca, 19 i 30 sierpnia) oraz - odwiedzająca Gdynię w tegorocznym sezonie tylko jednokrotnie- Grand Princess (17 lipca). Najlepszym dniem na odwiedzenie Portu Gdynia w celu zobaczenia wycieczkowców będzie 19 lipca - kiedy to cumować w nim będą 3 statki: Gann (108,6 m), Marina (238 m) oraz Vision of the Seas (279 m).

Zakończenie sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia planowane jest 24 września, kiedy to odwiedzi Gdynię ostatni z awizowanych statków – Nautica.

Na dzień dzisiejszy wiadomo, że w tegorocznym sezonie wycieczkowym planuje się poszerzenie „Alei Statków Pasażerskich"  w Gdyni o 1 tablicę. Szczęśliwą jednostką, która zostanie uhonorowana  pamiątkową tablicą ma być Marina.  Odsłonięcie tablicy wykonanej z zielonego, włoskiego granitu, przedstawiającej wizerunek oraz nazwę statku, herb Gdyni, znak armatora i polskiego agenta oraz rok, nastąpi najprawdopodobniej 25 lipca. „Aleja Statków Pasażerskich" jest jedynym  tego typu miejscem w Polsce. Swoje tablice w Alei mają już: Birca Princess, Vistamar, Albatros, Lili Marleen, Grand Princess, Discovery, Star Princess, Constellation, projekt Baltic Cruise, Navigator of the Seas, Hanseatic, Queen Victoria, AIDAluna, Emerald Princess, Grand Mistral, Vision of the Seas, AIDAblu, Costa Pacifica oraz Mein Schiff 2.

PR ZMPGdynia

Komunalizacja portów, dlaczego?

  • Kategoria: Gdańsk

Czytaj więcej: Komunalizacja portów, dlaczego?Szanowny Panie Redaktorze: Znów podniesiono problem komunalizacji portów na Komisji Sejmowej. Ponieważ wiadomym jest że ani Szczecin i Świnoujście ani Gdynia nie dążą do zmiany ustawy o portach, wobec tego pozostaje Gdańsk.

Ciekawe dlaczego Pan Adamowicz (Prezydent miasta Gdańsk i Przewodniczący  Rady Nadzorczej Portu  Gdańsk) i jego zastępca Pan Bojanowski tak forsują tą sprawę. Przecież miasto Gdańsk ma tylko 2% udziałów w porcie, a może mieć 34%, więc dlaczego  najpierw nie uzupełnią swoich udziałów? Komunalizacja portów  wymaga zmiany ustawy, bo porty Gdańska, Gdyni, Szczecina i Świnoujścia są portami strategicznymi gospodarki polskiej. Komunalizacja tych portów mogłaby doprowadzić do rozbicia zespołu portów Szczecin i Świnoujście, co byłoby tragedią dla Szczecina.

Zamiast  współpracy pozostałaby walka i konkurencja, bo każdy "Prezydent" ma swoje ambicje. Nie można dopuścić do tego, aby porty o strategicznym znaczeniu dla Polski miały stać się arena walki portów i samorządów. To by była kompletna degradacja portów. Przyjęcie Portu Gdańsk  przez miasto Gdańsk zamknęłoby okres jego świetności i doprowadziło do marginalizacji.  Kasa miejska jest jak worek bez dna i zawsze będzie ściągać z portu "Haracz". Nie można dopuści do takiego przyjęcia. Już popełniliśmy zbyt dużo błędów przy żegludze i przemyśle okrętowym, aby teraz  powtarzać te same błędy i tracić porty. Najlepiej gdy portami zarządzają fachowcy , a nie  byli bankierzy.

Źródło własne. Kapitan z Gdyni (imię i nazwisko znane redakcji)

Zapraszamy do KOMENTARZY