TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

PŻB - 27 marca 2012 R.

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: PŻB

Czytaj więcej: PŻB - 27 marca 2012 R.W związku z prośbą strony społecznej związaną z czasem koniecznym na wynegocjowanie tzw. pakietu socjalnego Minister Skarbu Państwa podjął decyzję o przedłużeniu terminu negocjacji pakietu do 27 marca 2012 r.

Termin wyłączności negocjacyjnej dla potencjalnego inwestora pozostaje bez zmian, czyli w dalszym ciągu jest do 3 kwietnia 2012 r.

Magdalena Kobos rzeczniczka z-ca dyrektora Biuro Ministra

Ministerstwo Skarbu Państwa / Ministryof Treasury ul. Krucza 36/Wspólna 6 00-522 Warszawa

Greencarrier Freight Services wchodzi na nowe rynki

  • Kategoria: Gdynia

Czytaj więcej: Greencarrier Freight Services wchodzi na nowe rynkiGreencarrier Freight Services przejął większość udziałów spółki Transpoint International, jednego z większych dostawców usług logistycznych w Polsce. Udziały odsprzedał Dyrektor Zarządzający Transpoint International, Arkadiusz Prejna, który zachowa pakiet mniejszościowy. Dzięki przejęciu firmy Transpoint, Greencarrier, szwedzki dostawca usług logistycznych i transportowych, umocni swoją pozycję w rejonie Skandynawii i Morza Bałtyckiego. Transpoint International świadczy usługi transportu międzynarodowego, obejmujące przewozy ładunków drobnicowych, częściowych i całopojazdowych między krajami nadbałtyckimi, Skandynawią, Wielką Brytanią, Turcją, Czechami, Słowacją i Polską.

„Przejęcie firmy Transpoint pozostaje w zgodzie z naszą misją bycia najlepszym dostawcą rozwiązań transportowych w obszarze Skandynawii i Morza Bałtyckiego, jako naszego rynku wewnętrznego.” – tłumaczy Peter Nevhagen, CEO Greencarrier Freight Services International. – „Transpoint International jest dla nas doskonałym partnerem, ponieważ dotąd nie byliśmy w Polsce obecni.”

Przejęcie dotyczy spółki Transpoint International w Polsce oraz jej podmiotów zależnych w Czechach i Słowacji. W sumie firma zatrudnia około 80 wysoce kompetentnych pracowników z szeroką wiedzą na temat rynku usług logistycznych, których wiedza i doświadczenie będą służyć obecnie także klientom Greencarrier.

„Greencarrier Freight Services jest znakomitym wyborem, jako że posiada sieć biur w krajach będących dla nas dotychczas największymi rynkami, tj. w Skandynawii, krajach nadbałtyckich i Wielkiej Brytanii” – mówi Arkadiusz Prejna, który pozostanie na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Transpoint International. – „Będąc częścią Greencarrier, planujemy kontynuację rozszerzania naszej aktywności, nie tylko w zakresie transportu drogowego, ale także przewozów morskich i lotniczych.”

Greencarrier Freight Services oferuje całościowe rozwiązania transportowe na całym świecie. Firma powstała w 1994 r. i jest częścią Greencarrier Group, jednej z największych skandynawskich prywatnych firm działających w sektorze transportu globalnego. Po przejęciu Transpoint International Greencarrier Freight Services osiągnie obrót roczny na poziomie 175 milionów euro i zatrudniać będzie ponad 425 pracowników w 13 krajach – Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, Estonii, Polsce, Słowacji, Czechach, Wielkiej Brytanii i Chinach oraz na Łotwie, Litwie i Ukrainie. Cała Greencarrier Group zatrudnia ponad 700 osób w tych krajach i posiada roczny obrót w wysokości 336 milionów euro.

Tak dużego statku w Porcie Gdynia jeszcze nie było!

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Tak dużego statku w Porcie Gdynia jeszcze nie było!Z początkiem wiosny,  22-go marca, do gdyńskiego portu wpłynie największa w historii jednostka z ładunkiem - mv Linda Fortune. Pływający pod banderą Panamy masowiec ma 288,93 m długości, 45 m szerokości i ponad 18m zanurzenia oraz pojemność ponad 90 tys. ton. Ogromny statek pojawi się na redzie gdyńskiego portu o godz. 8.00 (godzina może ulec zmianie), po czym zacumuje przy Nabrzeżu Holenderskim w MTMG - Morskim Terminalu Masowym Gdynia, aby rozładować prawie 75 tys. ton australijskiego węgla. MV Linda Fortunate po drodze z Australii zatrzymał się w Rotterdamie, aby oddać część ładunku, bowiem w pełni załadowany nie byłby w stanie przepłynąć przez Cieśniny Duńskie.

MV Linda Fortune jest największym statkiem z ładunkiem w historii Portu Gdynia, co nie znaczy, że większy statek nigdy gdyńskiego portu nie odwiedził. 20-go sierpnia 1994r. do Nabrzeża Węgierskiego (nabrzeże wyposażeniowe ówczesnej Stoczni Gdynia S.A.) przypłynął zbiornikowiec Laconia (370,47 m długości i 56,41 m szerokości) na remont zlecony Gdańskiej Stoczni „Remontowej” S.A. Tankowiec skierowano do portu gdyńskiego, gdyż ze względu na wymiary nie zmieściłby się on w Gdańsku. Remont statku mogącego pomieścić w zbiornikach 300 tys. ton ropy trwał 107 dni.

MV Linda Fortune jest kolejnym kolosem wpływającym do Portu Gdynia w tym roku. 18 stycznia 2012 r. do BCT - Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynął największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec MSC Krystal (277,3 m długości i 40 m szerokości oraz pojemność 5.762 TEU), natomiast w pierwszy dzień lutego zawinął do  MTMG – Morskiego Terminalu Masowego Gdynia masowiec mv „Alam Pesona” (229 m długości).

Polen Line – Polska Żegluga Bałtycka: negocjacje (socjalne) trwają

  • Kategoria: PŻB

Czytaj więcej: Polen Line – Polska Żegluga Bałtycka: negocjacje (socjalne) trwająO godz. 15.30 Wojciech Konefał z Wydziału Prasowego Ministerstwa Skarbu Państwa poinformował nas, że w dalszym ciągu trwają rozmowy pomiędzy Polen Lin a Polską Żeglugą Bałtycką na wynegocjowanie tzw. pakietu socjalnego. W związku z tym nie należy spodziewać się dzisiaj żadnego oficjalnego komunikatu w tej sprawie.

Przypomnijmy, że termin wyłączności negocjacyjnej został wyznaczony na 3 kwietnia 2012, ale i on może być przedłużony. (bt)

Maersk Line – trendsetter na Bałtyku

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Maersk

Czytaj więcej: Maersk Line – trendsetter na BałtykuMaersk Line, globalny lider transportu morskiego, został uhonorowany certyfikatem The Baltic Trendsetters Club Certificates 2011. Nagroda trafiła do firmy w ramach uznania za wprowadzenie statków klasy PS w obszar Morza Bałtyckiego. Czytelnicy i jury magazynu Baltic Transport Journal uznali włączenie największych kontenerowców świata do trasy serwisu AE10 za jedno z najważniejszych wydarzeń 2011 roku w rejonie Bałtyku.

Na początku marca firma Maersk Line została uhonorowana certyfikatem The Baltic Trendsetters Club Cetificates 2011. W ramach przedsięwzięcia, magazyn Baltic Transport Journal wyróżnił wydarzenia kluczowe dla rozwoju transportu i logistyki w rejonie Morza Bałtyckiego w roku 2011. Za takie uznano wprowadzenie przez Maersk Line statków klasy PS do serwisu AE10, pierwszego bezpośredniego połączenia łączącego porty Azji z Gdańskiem.

Maersk Line ogłosił włączenie Gdańska do trasy serwisu AE10 w roku 2010. Pierwszym kontenerowcem, który 4 stycznia 2010 wpłynął do gdańskiego portu był Maersk Taikung o pojemności 8 tys TEU. Po kilkunastu miesiącach firma Maersk Line wprowadziła największe na świecie jednostki oceaniczne E-type o ładowności 15 500 TEU. Maersk Line stał się tym samym pierwszym armatorem oferującym bezpośrednie połączenie i największe statki na trasie Europa – Azja. Było to zdaniem jury jedno z najważniejszych wydarzeń w rejonie Bałtyku w roku 2011.

„Wręczony certyfikat to dla nas szczególne wyróżnienie. Jesteśmy zaszczyceni, że jeden z największych sukcesów naszej firmy w ostatnich latach został jednocześnie uznany za istotny dla rozwoju całego rejonu Morza Bałtyckiego. Postrzeganie naszych przedsięwzięć jako wyznaczających trendy to dla nas powód do dumy” - wyjaśnił Thomas Bagge, Prezes Zarządu Maersk Polska, który odebrał certyfikat. „Wprowadzenie serwisu AE10 było historycznym wydarzeniem dla polskiego transportu. Dzięki niemu znacząco wzrosła rola portu gdańskiego w handlu międzynarodowym oraz globalnym przemyśle portowym. Przed importerami i eksporterami z kolei otworzyły się nowe możliwości handlowe. Z naszej strony możemy zapewnić partnerów biznesowych, że nie ustaniemy w świadczeniu najwyższej jakości usług i ustanawianiu stanardów dla wspólnego rozwoju. Ostatecznym bowiem celem podejmowanych przez nas działań jest satysfakcja klientów".

Certyfikaty magazynu Baltic Transport Journal wręczane są firmom w ramach uznania za wdrażane przez nie innowacyjne idee, decyzje i realizowane projekty. Laureaci doceniani są przez czytelników i specjalnie powołane jury za wprowadzanie zmian i stymulowanie wzrostu w transporcie morskim rejonu Morza Bałtyckiego. Certyfikaty wręczono w trakcie uroczystej gali, odbywającej się w gdańskim Dworze Artusa w ramach konferencji Transport Week 2012.

O Maersk Polska

Maersk Line jest reprezentowana w Polsce przez Maersk Polska. Od dwudziestu lat firma przyczynia się do rozwoju polskiego handlu międzynarodowego, otwierając kolejne połączenia z największymi europejskimi i światowymi portami. Biura Maersk Polska, obecne w trzech miastach – Warszawie, Gdyni i Krakowie, w których zatrudnionych jest 80 osób, stanowią filar sektora handlu żeglugowego w regionie Europy Środkowo- Wschodniej.

Od stycznia 2010 roku do portfolio wszedł serwis AE10, który jest pierwszym bezpośrednim połączeniem z Dalekiego Wschodu do Polski i krajów bałtyckich, a także stanowi dużą korzyść dla rodzimych importerów i eksporterów.