TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

ZMPG: "Mecenasem Kultury Sopotu"

  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: ZMPG: Prezydent Miasta Sopotu przyznał zaszczytny tytuł „Mecenasa Kultury Sopotu” – 2011  Zarządowi Morskiemu Portu Gdynia S.A. Nagrodę z rąk PM Sopotu , Jacka Karnowskiego w czwartek tj. 5 kwietnia br. odebrał Prezes Zarządu - Janusz Jarosiński.   Wyróżnienie i tytuł nadano ZMPG-a S.A. za wspieranie i sponsorowanie sopockich inicjatyw artystycznych i kulturalnych w 2011 roku.

BCT: Przeładowali 41 108 TEU

Czytaj więcej: BCT: Przeładowali 41 108 TEUW Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni w marcu b.r przeładowano 41 108 TEU, co stanowi rekordowy miesięczny rezultat od października 2008 r. Jest to najwyższy wynik od momentu załamania koniunktury i początku kryzysu gospodarczego. W pierwszym kwartale 2012 r. BCT przeładował łącznie 103 962 TEU.

- Wyjątkowy wynik BCT jest potwierdzeniem bardzo ważnej roli Gdyni w polskim handlu zagranicznym. Mimo obiegowych opinii o kryzysie gospodarki, obroty kontenerowe BCT w marcu to ponad 40 tysięcy 20 stopowych kontenerów wyeksportowanych i zaimportowanych przez polskie przedsiębiorstwa. Tak dużo nie było od czasów sprzed kryzysu, bowiem ostatni raz w 2008 roku. Dla nas to również wyraźny sygnał z rynku, ze pilnie musimy dalej inwestować w rozwój terminala i szykować się na obsługę oceanicznych zawinięć statków z Azji. To powinno nastąpić w 2015 roku, kiedy port w Gdyni zostanie przebudowany i pogłębiony o kolejne 2 metry. Dobrze, że w finansowaniu rozpoczętych inwestycji mamy wsparcie CUPT w postaci ponad 50 milionów złotych, dodane do naszych 100 milionów z własnych środków BCT – powiedział Krzysztof Szymborski Prezes BCT.

Czytaj więcej: BCT: Przeładowali 41 108 TEUW porównaniu do pierwszego kwartału 2011 roku w BCT przeładunki zwiększyły się o niemal 23 proc. Jest to efekt poprawy kondycji gospodarki oraz sprawnego zarządzania Spółką, które zaowocowało wzrostem wydajności pracy i jakości prowadzonych na terminalu operacji. Dzięki zaplanowanym przez BCT i Port Gdynia inwestycjom zwiększy się intermodalność i jakość usług na terminalu. Spółka przystępuje właśnie do największego w historii programu inwestycyjnego, którego wartość wynosi ponad 153 mln zł.

 

Kolejnym przełomowym momentem będzie realizacja projektu pogłębienia portu, które podniesie konkurencyjność Terminalu.

Ze Stoczni Partner do Holandii i Niemiec

  • Kategoria: Partner

 

Czytaj więcej: Ze Stoczni Partner do Holandii i NiemiecOd kilku lat zachodzą olbrzymie przemiany w europejskim przemyśle stoczniowym. W Polsce upadły dwie największe stocznie: Gdynia (SG) i Szczecińska Nowa (SSN). W porównaniu do rekordowego 2005 roku, niemal o połowę zmalała wielkość produkcji w tym sektorze i o ponad 40 proc. zmniejszyły się przychody ze sprzedaży w sektorze okrtętownictwa polskiego. W tym niezmiernie trudnym okresie pozytywną tendencją jest fakt niepotwierdzenia obaw o masowy upadek firm kooperujących z zamkniętymi stoczniami. W zmienionej sytuacji firmy okołostoczniowe potrafiły dostosować swoją produkcję do potrzeb nowych kontrahentów, znaleźć nisze rynkowe, wyczuć przyszłościowy rynek i na nim się posadowić. Ze statystyk wynika, że w branży okrętowej w Polsce przedsiębiorstw z tej właśnie grupy przybywa. Jak podaje GUS w sekcji „Produkcja i naprawa statków i łodzi”, w 2005 r. było zarejestrowanych 4090 podmiotów, a w ubiegłym roku ponad 5300. W Zachodniopomorskiem takim przedsiębiorstwem jest m.in. Stocznia Partner, istniejąca na rynku już siódmy rok. Od 2005 r. wykonuje konstrukcje stalowe dla stoczni krajowych i zagranicznych. Od 2008 r. rozwija budowę statków offshore dla holenderskich i niemieckich armatorów, buduje także jednostki śródlądowe i morskie. Aktualny potencjał produkcyjny oraz wdrożone procesy technologiczne umożliwiają budowę statków do wyporności 4200 DWT. 75 proc. produkcji przeznaczane jest na tzw. rynek morski. W polickim porcie i na nabrzeżach w Skolwinie budowane są sekcje i bloki kadłubowe z materiału uprzednio ciętego i giętego w Niemczech oraz Holandii. Gotowe bloki transportowane są pontonem pływającym do doków stoczni remontowych, gdzie dokonywany jest następnie montaż kadłubów.

 - Wypracowane rozwiązania w sferze produkcji okrętowej i metody produkcji statków offshore sprawiają, że na kilka najbliższych lat firma ma wypełniony portfel zamówień. Określany jest on na poziomie 10 000 ton stali w kadłubach gotowych – mówi Marcin Nowak, członek zarządu firmy.

W Partnerze nie obawiają się przyszłości. Zleceń, przynajmniej ze strony kontrahentów zagranicznych, będzie przybywać, bowiem wchodząc z produkcją w obszar energetyki morskiej realizują strategie rozwoju alternatywnych źródeł energii państw nadbałtyckich. Stocznia Partner rozwija swoją działalność w oparciu o cztery spółki stowarzyszone, które łącznie dają zatrudnienie ok. 400 osobom.

JOT

Na majówkę do sąsiadów

  • Kategoria: Unity Line

Czytaj więcej: Na majówkę do sąsiadówMajówka coraz bliżej. Po długiej zimie czekamy na nią wszyscy, więc warto już dziś pomyśleć jak spędzimy tych kilka dni wolnych od pracy. W tym może nam pomóc firma Unity Line, która przygotowała ciekawą ofertę wycieczek autokarowych do Skandynawii. Komfortowa podróż promem, opieka pilota, pyszne posiłki i mnóstwo ciekawych miejsc, które trzeba zobaczyć to tylko niektóre z zalet takiego wyjazdu. Największą zaletą wycieczek autokarowych Unity Line jest niewątpliwie zachwycająca Skandynawia. Szwecja i Dania kuszą spokojem, piękną przyrodą, ciekawą architekturą, zabytkami i pyszną kawą (szczególnie Kopenhaga). Atrakcją samą w sobie jest również podróż promem – komfortowe kabiny, pyszne jedzenie, sklepy, bary, restauracje i piękne widoki za oknem. Warto również pamiętać o tym, że podczas takiej wycieczki wszystko jest doskonale zorganizowane i o nic nie musimy się martwić. A gdzie dokładnie możemy się udać? W swojej ofercie wycieczek autokarowych Unity Line ma trzy propozycje na majówkowy weekend. Pierwsza propozycja to odwiedziny u Hamleta i w Browarach Carlsberg. Legendarny zamek Hamleta Kronborg w uroczej miejscowości Helsingor oraz degustacja prawdopodobnie najlepszego piwa na świecie będą na wyciągnięcie ręki w terminie 1-3 maja.  Cena za osobę to 750 zł (w pokoju/kabinie dwuosobowej) i zawiera podróż promem Polonia z wyżywieniem i miejscem w kabinie, nocleg ze śniadaniem w hotelu Erikslund w Angelholm, opiekę pilota, obsługę autokaru klasy Lux, wstęp do Muzeum Fabryki Piwa Carlsberg obejmujący degustację piwa, zwiedzanie Kopenhagi i Helsingborga. Kolejny pomysł na spędzenie weekendu majowego to wycieczka łącząca zwiedzanie trzech miast: Kopenhagi, Malmo i Lund, czyli kwintesencja Skandynawii. Cena za osobę to 990zł (w pokoju/kabinie dwuosobowej), zawarte są w niej nocne podróże promami Skania i Polonia z wyżywieniem i miejscem w kabinie, nocleg ze śniadaniem w hotelu Radisson w Malmo, bilety do muzeów – Twierdza w Malmo oraz Fabryki Piwa Carlsberg , opiekę pilota, obsługę autokaru klasy Lux, zwiedzanie miast. A jeśli nie możemy się zdecydować czy wolimy zwiedzanie miast czy chwilę wytchnienia na łonie natury, Unity Line proponuje nam wycieczkę autokarową Bornholm-Kopenhaga. 

Czytaj więcej: Na majówkę do sąsiadówJeden dzień spędzamy na uroczej wyspie Bornholm, drugi natomiast w tętniącej życiem Kopenhadze. Cena i świadczenia w niej zawarte są takie same jak w przypadku wycieczki Kopenhaga, Malmo, Lund. Rezerwacji można dokonać pod numerem telefonu 91 35 95 600, mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. osobiście w biurze podróży Unity Travel lub u Partnerów firmy na terenie całego kraju.

 

 

Unity Line

Spółka Unity Line (Grupa Polskiej Żeglugi Morskiej) założona w czerwcu 1994 roku jest jedną z największych firm armatorskich działających na rynku bałtyckich przewozów promowych. W ramach prowadzonej działalności firma zajmuje się profesjonalnym zarządzaniem statkami morskimi oraz działalnością turystyczną. Struktura floty Unity Line umożliwia obsługę wszystkich grup odbiorców: spedytorów, przewoźników drogowych i kolejowych oraz ruchu pasażerskiego. Jako największy przewoźnik w segmencie cargo Unity Line obsługuje całość przewozów kolejowych między Polską a Szwecją oraz ponad 60% rynku transportu samochodów ciężarowych. Promy Unity Line goszczą rocznie około 310.000 pasażerów i ponad 220.000 kierowców ciężarówek. Unity Line eksploatuje promy na linii Świnoujście – Ystad oraz Świnoujście – Trelleborg. Obok wprowadzonego we wrześniu 2008 roku promu Skania w zarządzie Unity Line pozostają jeszcze: Polonia, Gryf, Wolin, Galileusz, Jan Śniadecki i Kopernik.

Aleksandra Woszczyk

Dar dla szpitala „na Arkońskiej”

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Dar dla szpitala „na Arkońskiej”Fundacja „Pro Publico Mare” przekazała czek wartości 38 tysięcy złotych na poprawę jakości obsługi pacjentów korzystających z usług Zakładu Radiologii i Diagnostyki Obrazowej Szpitala Wojewódzkiego w Szczecinie, przede wszystkim tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego. Ten niespodziewany i bardzo cenny dar serc, zgromadzony przez uczestników podczas 9 Balu Charytatywnego, który tradycyjnie organizowany jest przez Fundację w karnawale, jest jednocześnie bardzo miłym prezentem świątecznym przekazanym w tym czasie szpitalowi. To nie pierwszy tego rodzaju przekaz, jaki skierowała Fundacja. Dwa poprzednie adresowane były do Oddziałów Dziecięcych, w tym kardiologii dziecięcej.
Z ramienia Fundacji „Pro Publico Mare” czek przekazali prezes Kazimierz Nowotarski, w towarzystwie Czytaj więcej: Dar dla szpitala „na Arkońskiej”dyrektora PŻM Pawła Szynkaruka i Piotra Waszczenki, dyrektora Unity Line. Zadowolenia z prezentu nie krył dyrektor szpitala „na Arkońskiej” dr Mariusz Pietrzak, który odebrał prezent w towarzystwie swojego zastępcy dr Grzegorza Kuliga i kierownika Zakładu Diagnostyki dr Adama Krzyształowskiego.

Tekst i zdjęcia: Piotr Baranowski

 

Na zdjęciu od lewej: dr M. Pietrzak, dyr. P. Waszczenko, inż. K. Nowotarski, dr. A Krzyształowski, dr G. Kulig, dyr. P. Szynkaruk