TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Herring 2012 na Polu Golfowym

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Herring 2012 na Polu GolfowymSzanowni Państwo, mamy wielką przyjemność zaprosić Państwa do udziału w Herring Szczecin Golf Cup 2012 -  trzecim turnieju golfowym towarzyszącym imprezie Herring Szczecin. Nasze zaproszenie kierujemy nie tylko do zaawansowanych golfistów, którzy z pewnością docenią możliwość złapania świeżego oddechu po wielogodzinnych konferencjach i wyczerpujących rozmowach. Szczególnie zachęcamy tych z Państwa, którzy nigdy do tej pory nie mieli sposobności gościć na polu golfowym. Jest to doskonała okazja, aby w przyjaznej atmosferze i malowniczym otoczeniu przekonać się, na czym polega ten wyjątkowy sport.

Sławomir Piński

Dyrektor Pola Golfowego Binowo Park

 

 

PROGRAM: 09:30 Powitanie uczestników

09:45 Rozgrzewka golfistów zaawansowanych

10:00 Herring Szczecin Golf Cup - start turnieju na 18 – dołkowym polu golfowym

10:00 Akademia Golfa dla początkujących

11:00 Omówienie zasad drużynowego turnieju dla początkujących Texas Scramble

11:15 – 13:30  Turniej Golfowy Texas Scramble

13:30 – 14:00 Konkursy golfowe dla początkujących golfistów

14:00  Lunch

19:00 Ceremonia wręczenia nagród podczas Herring Szczecin przy ul. Struga

Gdynia: Międzynarodowe manewry morskie „Baltops”

  • Kategoria: Gdynia

Czytaj więcej: Gdynia: Międzynarodowe manewry morskie „Baltops”Za niespełna trzy tygodnie na Bałtyku rozpoczną się największe międzynarodowe manewry morskie „Baltops”. Prologiem ćwiczeń będzie tzw. faza portowa w Gdyni (1-4 czerwca).Mieszkańcy i turyści będą  mogli nie tylko zobaczyć, ale i zwiedzić większość okrętów uczestniczących w manewrach. Szczegółowe informacje znajdą się na specjalnej stronie internetowej, uruchomionej przez Marynarkę Wojenną i od dziś dostępnej w sieci.  Na stronie: www.baltops.mw.mil.pl można już zobaczyć m.in.: prawie 30 okrętów reprezentujących bandery 12 państw, które wezmą udział w ćwiczeniach, a także plan cumowania i fotografie z poprzednich manewrów. Okręty udostępnione będą do zwiedzania 3 czerwca, zarówno w Basenie Prezydenta, jak i Porcie Wojennym Gdynia Oksywie. Szczegółowe informacje zostaną wkrótce opublikowane na stronie.

UWAGA!

Jest na tej stronie także specjalny serwis dla dziennikarzy (dotyczący akredytacji na wydarzenie). Centrum medialne zlokalizowane będzie na pokładzie ORP „Błyskawica”. O szczegółach będziemy informować w kolejnych komunikatach. Manewry morskie „Baltops” organizowane są od 1972 r. na Morzu Bałtyckim. Początkowo było to ćwiczenie, w którym brały udział siły Sojuszu Północnoatlantycki. W 1993 r. zaproszono nowe państwa z byłego bloku wschodniego, w tym Polskę. Od tamtej pory manewry organizowane są w ramach programu Partnerstwa dla Pokoju. Scenariusz tegorocznego ćwiczenia „Baltops” dotyczy fikcyjnej sytuacji i fikcyjnych państw. Zakłada kryzys lokalny na morzu i na lądzie. Zaistniała sytuacja powoduje przyjęcie rezolucji przez Organizację Narodów Zjednoczonych, wynikiem której ma być przywrócenie pokoju i stabilizacji w regionie. Wokół spornych terenów ustanowiona zostaje wyłączna strefa bezpieczeństwa, niedostępna dla żeglugi, a siły ONZ zostają upoważnione do podjęcia odpowiednich działań, m.in. niedopuszczenia do wspierania terrorystów oraz prowadzenia akcji wymuszania pokoju.

Zdjęcie: Marek Czasnojć

ESPO 2012 w Sopocie: Perspektywy i bariery rozwoju portów

Czytaj więcej: ESPO 2012 w Sopocie: Perspektywy i bariery rozwoju portówESPO (European Sea Ports Organisation) założona została w 1993 roku. Reprezentuje obecnie ponad 800 portów państw Unii Europejskiej oraz Norwegii, Islandii i Izraela, chociaż w jej pracach nierzadko uczestniczą także obserwatorzy z innych krajów.

Znaczenie tej organizacji dla gospodarki Europy najlepiej uświadamia fakt, iż 90% obrotu towarowego starego kontynentu przechodzi przez 1200 portów w 22 morskich krajach UE. Stały sekretariat ESPO w Brukseli pozwala na bieżąco wpływać na decyzje UE, dotyczące polityki portowej i zapewnić portom pozycję uzasadnioną ich rolą w międzynarodowej wymianie handlowej.

9 maja obradowało w Sopocie Zgromadzenie Ogólne Europejskiej Organizacji Portów Morskich (ESPO), któremu w dwóch następnych dniach towarzyszyła doroczna konferencja tej organizacji. Gospodarzami debaty były wspólnie porty Gdańska i Gdyni. Dwa intensywne dni rozmów, 10 i 11 maja, poświęcono głównie problemom finansowania działalności portowej oraz portowym inwestycjom. Konferencja gościła blisko 250 ekspertów obrotu portowego i reprezentantów zarządów europejskich portów morskich. Mimo reprezentowanej różnorodności rozwiązań prawnych i dysproporcji potencjałów przeładunkowych portów w Europie, ESPO wypracowuje interesującą i wspólną dla nich wizję rozwoju. Dynamika zmian politycznych i gospodarczych podniosła porty morskie do rangi węzłów logistycznych w ramach umacnianej Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), determinujących wzrost stopy życiowej społeczeństw w państwach dysponujących własnymi portami. Szczególna misja portów w XXI wieku wymaga od władz każdego szczebla, we wszystkich krajach wspólnoty europejskiej, dołożenia wszelkich starań, by umożliwić szybszy rozwój portom o słabszej kondycji i wyrównanie szans konkurowania w obsłudze obrotu towarowego.

Czytaj więcej: ESPO 2012 w Sopocie: Perspektywy i bariery rozwoju portówESPO zapewnia swym członkom silny głos w Unii Europejskiej. Tworzenie wspólnej polityki portowej, opartej na przejrzystych i prostych przepisach, zapewniającej zrównoważony rozwój przy jednoczesnej ochronie lokalnych interesów, jest jednak możliwe dopiero pod warunkiem uzgodnienia pakietu zasad respektowanych przez wszystkie kraje. Ustalenia te dotyczyć muszą zarówno działań wewnątrz struktur portowych, jak i w ich polityczno-gospodarczym otoczeniu.

Konferencja w Sopocie zakończyła swe obrady ogłoszeniem Manifestu, skierowanego do zarządów portów, przywódców państw członkowskich i władz Unii Europejskiej. Usuwaniu barier rozwojowych - podkreślono w nim - sprzyjać ma przede wszystkim zapewnienie zarządom portów autonomii ekonomicznej i racjonalne wspieranie inwestycji. Nie bez znaczenia jest równe traktowanie wszystkich uczestników obrotu portowego - tak odbiorców usług, jak i dzierżawców czy operatorów portowych oraz partnerów inwestycyjnych. Za jeden z najważniejszych czynników ułatwiających zarządzanie portami uznano działania budujące wzajemną życzliwość portów i społeczności lokalnych. Zmiana kultury zarządzania portami oznaczać musi także umożliwienie ich kierownictwom skutecznej kontroli funkcjonowania podmiotów działających na ich obszarze. Dobrą praktyką będzie zatem upraszczanie procedur administracyjnych przy jednoczesnym konsekwentnym egzekwowaniu przestrzegania prawa.

Janusz Kasprowicz

Rzecznik Prasowy ZMPG SA

PCC Intermodal S.A. otrzyma dofinansowanie…

  • Kategoria: PCC

Czytaj więcej: PCC Intermodal S.A. otrzyma dofinansowanie…Spółka PCC Intermodal otrzyma ponad 54 mln zł dofinansowania na inwestycje w terminale w Kutnie i Brzegu Dolnym.

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej podjęło decyzję o przyznaniu spółce PCC Intermodal dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko działanie 7.4 na realizację swojej strategii inwestycyjnej, tj. budowę nowoczesnych i funkcjonalnych terminali przeładunkowych na terenie kraju. Zgodnie z opublikowaną przez CUPT (Centrum Unijnych Projektów Transportowych aktualizacją zestawienia wniosków o dofinansowanie w ramach konkursu dla Działania 7.4 POIiŚ  na podstawowej liście rankingowej znalazły się dwa projekty Spółki: - na budowę Intermodalnego Terminalu Kontenerowego wraz z obiektami towarzyszącymi w mieście Kutno przyznano 32 657 510,41 zł - na budowę Intermodalnego Terminalu Kontenerowego wraz z obiektami towarzyszącymi w mieście Brzeg Dolny przyznano 21 736 141,87 zł. Jesteśmy jeszcze przed podpisaniem umowy, ale już sama decyzja w sprawie dofinansowania inwestycji PCC na rzecz rozwoju branży intermodalnej potwierdza słuszność strategii, którą spółka podjęła kilka lat temu i którą konsekwentnie wdraża. Ogromnie cieszy nas, że potrzeba doinwestowania tej dziedziny działalności, jaką jest transport intermodalny w naszym kraju, jest coraz częściej dostrzegana.

Intermodal to przyszłość polskiego transportu kolejowego, motor, który będzie napędzał rozwój gospodarczy najważniejszych dla wzrostu gospodarczego regionów. Nowoczesna, w pełni funkcjonalna infrastruktura punktowa (lądowe terminale przeładunkowe) jest niezbędna by możliwe było wykorzystanie położenia Polski na mapie Europy oraz uwolnienie potencjału jaki drzemie w polskich przedsiębiorstwach logistyczno-transportowych.

W ubiegłym miesiącu spółka PCC Intermodal przejęła na 20 lat w zarządzanie terminal we Frankfurcie nad Odrą. Obecnie firma posiada w swojej sieci 4 obiekty. Plany inwestycyjne spółki przewidują do 2015 roku budowę jeszcze 2 terminali na tzw. ścianie wschodniej oraz suchego portu na Pomorzu. Jeszcze do końca bieżącego roku PCC Intermodal planuje rozpoczęcie budowy nowego obiektu w Brzegu Dolnym oraz rozbudowę Terminalu w Kutnie - I etap (wartości ponad 40 mln PLN) oddano do użytku we wrześniu 2011 r.

Budowa spójnej sieci codziennych, regularnych połączeń kolejowych między portami morskimi i terminalami lądowymi pozwala optymalizować łańcuch dostaw, a tym samym pośrednio podnosi konkurencyjność towarów eksportowych i importowych transportowanych tą metodą. Domknięcie planów inwestycyjnych pozwoli PCC Intermodal utrzymać pozycję lidera na rynku przewozów intermodalnych w Polsce, umożliwi przedstawienie klientom jeszcze bardziej konkurencyjnej oferty.

Zarząd PCC Intermodal S.A

Szczecin: Najpiękniejsze żaglowce już w 2013 roku

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Szczecin: Najpiękniejsze żaglowce już w 2013 rokuW przyszłym roku finał regat The Tall Ships Races po raz kolejny odbędzie się w Szczecinie. W dniach 3-6sierpnia do naszego miasta przypłyną  najwspanialsze żaglowce na świecie.

W 2013 roku żaglowce wystartują z portu w Aarhus (4-7 lipca), następnie popłyną do Helsinek (17-20lipca), do Rygi (25-28 lipca) z finałem w Szczecinie (3-6 sierpnia).

Wstępnie swoją obecność podczas finału tego wydarzenia potwierdziły jednostki: - Shabab Oman (Oman) - Mir (Rosja) - Sedov (Rosja) - Kruzenshtern (Rosja) - Danmark (Dania) - Gulden Leeuw (Holandia) - Baltic Beauty 1926 (Szwecja) - Joanna Saturna (Szwecja) - Black Diamond of Durham (Wielka Brytania) - Prolific (Norwegia) - Wyvern (Norwegia)

 Z jednostek pływających podpolską banderą w 2013 roku gościć będziemy:

- Dar Młodzieży - ORP Iskra - Pogoria - Fryderyk Chopin - Kapitan Borchardt - Zawisza Czarny

Zdjęcie: Marek Czasnojć

Zapraszamy również do Galerii foto autora powyższego zdjęcia