TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

PŻM: Ireneusz Gowin przewodniczącym Rady Pracowniczej

  • Kategoria: PŻM

Czytaj więcej: PŻM: Ireneusz Gowin przewodniczącym Rady PracowniczejKpt. ż. w. Ireneusz Gowin został wczoraj wybrany nowym przewodniczącym Rady Pracowniczej Polskiej Żeglugi Morskiej. Będzie pełnił on swoją funkcję przez najbliższe dwa lata.

Kpt. ż. w. Ireneusz Gowin jest absolwentem szczecińskiej Wyższej Szkoły Morskiej (obecnie Akademia Morska). Dyplom kapitański otrzymał w 1992 roku, a pierwszym statkiem, jakim dowodził był m/s „Wartanes”. Po siedemnastu latach pracy na morzu przeszedł do pracy na lądzie. W latach 2006-2008 był już przewodniczącym Rady Pracowniczej, a ostatnie lata pracował jako inspektor w dziale bezpieczeństwa PŻM. W marcowych wyborach do Rady Pracowniczej zdobył największą ilość głosów członków załóg statków PŻM.

Rada Pracownicza, w przedsiębiorstwie państwowym, jakim jest PŻM, to organ, który na wniosek dyrektora naczelnego podejmuje uchwały w sprawie najważniejszych decyzji, związanych z funkcjonowaniem firmy.

Krzysztof Gogol Doradca dyr. nacz. PŻM

Gdańsk ma nowego Pirata!

  • Kategoria: Gdańsk

Czytaj więcej: Gdańsk ma nowego Pirata!Krzysztof Kucharski został nowym Gdańskim Piratem. Mimo młodego wieku udało mu się pokonać trzech konkurentów i przekonać komisję konkursową do swojej kandydatury. Funkcję pirata będzie sprawował społecznie, a jego głównym zadaniem ma być dodawanie kolorytu Głównemu Miastu w sezonie turystycznym. Nowy pirat ma również oficjalnie reprezentować Gdańsk podczas ważnych wydarzeń promocyjnych. Miasto Gdańsk ogłosiło konkurs na pirata, by znaleźć godnego następcę zmarłego przed dwoma laty Andrzeja Sulewskiego. Kandydaci, którzy stanęli w konkursowe szranki, musieli zaprezentować się przed kapitułą od jak najlepszej strony, czyli w pełnym pirackim rynsztunku. Musieli też sprytnie manewrować pod ostrzałem celnych pytań dotyczących Gdańska, bacząc by nie zejść na językowe mielizny, ale też nie zniechęcić kapituły zbytnim laniem wody. Czterech startujących w konkursie piratów opowiadało też, jaki jest ich pomysł na barwną postać, którą mają odgrywać. - Według mnie Gdański Pirat powinien być reprezentantem tego co w naszym mieście najlepsze: kosmopolityzmu, tolerancji, pogody ducha, zadziorności oraz dumy z morskich tradycji. Także kaperskich i korsarskich. Nie mogę stać się kopią swojego poprzednika, bo nie chodzi o naśladownictwo. Będę musiał zbudować swoją postać od nowa, a potem przekonać do siebie mieszkańców i turystów - przekonywał Kucharski. To najwidoczniej przekonało kapitułę, bo ostatecznie młody pirat stosunkiem głosów 5 do 4 wygrał z Leszkiem Włodarczykiem, swoim najmocniejszym konkurentem w konkursie, a prywatnie przyjacielem Andrzeja Sulewskiego. - Nowy gdański pirat swoją prace rozpocznie praktycznie „od zaraz”. Pan Krzysztof ma doświadczenie jako społeczny przewodnik po Gdańsku, umie zaciekawiać swoimi opowieściami. Ma doświadczenie w pracy z turystami, z młodzieżą, bierze udział w rekonstrukcjach historycznych organizowanych przez z Centrum Hevelianum - tłumaczy decyzję jury Antoni Pawlak, rzecznik prasowy prezydenta miasta. Krzysztof Kucharski ma 35 lat i jak sam mówi - pochodzi ze starej, gdańskiej rodziny. Jego pradziadek pracował jako kolejarz w Wolnym Mieście Gdańsku. Z wykształcenia jest historykiem, zawodowo zajmował się m.in. organizacją imprez edukacyjnych i historycznych. Od 10 lat zajmuje się rekonstrukcją historyczną. Własnoręcznie wykonuje stroje i wyposażenie na podstawie informacji o pierwowzorach z epoki. Swoją postacią chce nawiązywać do epoki tzw. Złotego Wieku Piractwa, czyli okresu od końca XVI do pierwszej połowy XVIII wieku. - Kocham Gdańsk i staram się aktywnie współtworzyć wyjątkowy klimat mojego rodzinnego miasta. Nie ukrywam też, że startując w konkursie chciałem spełnić marzenia córki, która chciała mieć ojca - pirata - śmieje się zwycięzca konkursu.

ZMPSiŚ S.A.: Przeładowano ponad 5 milionów ton

Czytaj więcej: ZMPSiŚ S.A.: Przeładowano ponad 5 milionów tonPierwszy kwartał 2012 roku dla portów w Szczecinie i Świnoujściu zakończył się, pomimo odnotowanych spadków w przeładunkach węgla i zboża, lepiej niż ten sam okres ubiegłego roku.

Po trzech miesiącach wzrost przeładunków w obu portach wyniósł 3,3% i kwartał zamknięto wynikiem ponad 5 mln ton przeładowanych ton. Przyczynił się do tego przede wszystkim wzrost przeładunków rudy (o 97,3%), innych masowych (wzrost 75,8%) i drewna (wzrost prawie 52%). Porównując przeładunki drobnicy w ciągu trzech miesięcy 2012 roku, były one na zbliżonym poziomie, co w pierwszym kwartale ubiegłego roku i wzrosły niecały 1%. W pierwszym kwartale 2012 wzrósł także obrót kontenerami – o 11% porównując do tego samego okresu poprzedniego roku i wyniósł 14, 5 tys. TEU. W samym miesiącu marcu 2012 zanotowano wzrost przeładunków na poziomie 9,3% w porównaniu do marca roku ubiegłego. Przede wszystkim wzrósł przeładunek rudy (o 177,4 %), innych masowych (wzrost 60,7%) oraz ropy (wzrost 24%), a także drewna (wzrost 14,3%). Przeładunki drobnicy w miesiącu marcu również wzrosły, porównując z marcem 2011 – o prawie 5%.

Przeładunki kontenerów w ostatnim miesiącu wzrosły o 11%, w porównaniu do wyniku z marca ub.r.

Karolina Bierdzińska

SSR'Gryfia": Wpłynął samochodowiec City of St. Petersburg

Czytaj więcej: SSR'GryfiaDo Szczecińskiej Stoczni Remontowej GRYFIA  wpłynął wczoraj wieczorem słynny samochodowiec City of St. Petersburg, który wyróżnia się charakterystyczną zaokrągloną nadbudówką, ze sferyczną częścią dziobową. Statek doznał uszkodzeń przedzierając się przez pola lodowe. W stoczni przejdzie remont śruby i  stera strumieniowego.

„City of St. Petersburg” zbudowany został w japońskiej stoczni Kyokuyo Shipyard i oddany do eksploatacji w grudniu 2010 roku. Jego operatorem jest holenderska firma Euro Marine Carrier BV, ale należy do japońskiego koncernu Nissan.

 

Ta piękna jednostka ma 140 m długości, ok. 22,5 m szerokości, a nośność – 6500 ton. Osiąga prędkość 17 węzłów. Ma osiem pokładów, na które może zabrać dwa tysiące aut. Załoga liczy 24 osoby.

Agnieszka Duszyńska

 

 

Czytaj więcej: SSR'Gryfia

 

 

 

 

 

Czytaj więcej: SSR'Gryfia 

„Metraco” w Porcie Szczecin

Czytaj więcej: „Metraco” w Porcie Szczecin29 maja br. czeka nas kolejne ważne wydarzenie w Porcie Szczecin. Na terenach administrowanych przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S. A. zostanie uruchomiony przez spółkę KGHM „Metraco” S.A - Terminal Kwasu Siarkowego.

KGHM Metraco S.A. jest wyspecjalizowaną firmą handlową, założoną w 1991 roku. Spółka należy do grupy kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. Najważniejszym celem działania spółki jest kompleksowa i sprawna obsługa KGHM Polska Miedź S.A., w zakresie określonych surowców i produktów zapewniających ciągłość procesu technologicznego KGHM, w oparciu o własną działalność logistyczno – spedycyjną. Cel ten realizowany jest min. poprzez sprzedaż kwasu siarkowego, soli i ołowiu rafinowanego oraz zakup ługu posulfitowego i złomu miedzi.

KGHM Metraco jest w chwili obecnej największym odbiorcą złomu miedzi w Polsce oraz znaczącym na rynku krajowym dostawcą soli przeznaczonej do zimowego utrzymania dróg. Sprzedaje również selen techniczny, siarczany miedzi i niklu, ołów rafinowany, katody miedziane, walcówkę i inne półprodukty. W wyniku ciągłego podnoszenia standardów funkcjonowania firmy oraz intensywnych działań rynkowych, w roku 2010 obroty handlowe spółki przekroczyły 2,5 mld zł.

Ważnym i perspektywicznym rynkiem dla KGHM Metraco jest rynek transportowy. Łączna masa towarowa przewożona przez Spółkę to ponad milion ton różnych towarów rocznie. (bt)


Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 18

Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 2 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 3 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34