TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Wycieczkowiec Marina ponownie odwiedza Gdynię

  • Kategoria: Gdynia

Czytaj więcej: Wycieczkowiec Marina ponownie odwiedza GdynięWycieczkowiec MARINA, który zawinie do Gdyni 25 lipca 2012, pływa pod banderą Wysp Marshalla. Długość jednostki to 238 m, a pojemność 66000 GRT. Prędkość podróżna wynosi 20 węzłów. Zabiera na swoje 15 (z czego 11 dostępnych dla gości) pokładów 1250 pasażerów i 800 członków załogi.

Na statku znajduje się jedyne w swoim rodzaju centrum kulinarne. Oferuje ono 24 w pełni wyposażone stanowiska do nauki gotowania.

 

W tym sezonie Marina zawinęła już raz do gdyńskiego portu - 5 lipca. Gdynię odwiedzi jeszcze pięć razy.

Zdjęcie: Tadeusz Urbaniak

UE: 70 mln zł dla portu w Świnoujściu

Czytaj więcej: UE: 70 mln zł dla portu w ŚwinoujściuPonad 70 mln zł dołoży Unia Europejska do rozbudowy infrastruktury portowej w południowej części portu w Świnoujściu - poinformowało Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Całkowity koszt inwestycji to ponad 152 mln zł. Jak poinformował CUPT, w ramach inwestycji zostanie wybudowane nowe stanowisko promowe. Powstanie m.in. nabrzeże o długości 242,15 m o głębokości technicznej 12 m i głębokości dopuszczalnej 13 m, oraz ruchome pomosty umożliwiające pasażerom i samochodom dostanie się na pokład promu.

"Nowe stanowisko statkowe umożliwi przyjmowanie jednostek promowych o maksymalnej długości 220 m, które z uwagi na brak odpowiedniej infrastruktury portowej w Świnoujściu obecnie nie są obsługiwane" - poinformował CUPT.

Porty w Szczecinie i w Świnoujściu tworzą jeden z największych w regionie Morza Bałtyckiego zespołów portowych. Port w Świnoujściu położony jest bezpośrednio nad samym morzem, natomiast port w Szczecinie usytuowany jest 65 km w głąb lądu. Przejście torem wodnym z redy w Świnoujściu do Szczecina trwa 4 godziny. Port w Świnoujściu może przyjąć statki o maksymalnym zanurzeniu 13,2 m i długości 270 m. Port w Szczecinie może przyjąć statki o maksymalnym zanurzeniu 9,15 m i długości 215 m.

Liczba ataków piratów morskich spadła

Czytaj więcej: Liczba ataków piratów morskich spadłaSkala światowego piractwa morskiego zmniejszyła się o 54 proc. w pierwszej połowie 2012 roku, głównie dzięki mniejszej liczbie ataków dokonywanych przez piratów somalijskich - inforuje Międzynarodowe Biuro Morskie z siedzibą w Malezji.

Od stycznia do czerwca odnotowano 177 ataków, a w tym samym okresie rok wcześniej - 266. W sumie w bieżącym roku w ręce piratów dostało się 20 łodzi, a zakładnikami zostało 334 członków załóg.

Prawie 45 milionów złotych unijnego dofinansowania dla Portu Gdynia

  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Prawie 45 milionów  złotych unijnego dofinansowania dla Portu Gdynia12 lipca 2012 r. w Warszawie, w siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisali z przedstawicielami CUPT-u umowę o dofinansowanie niezwykle istotnej inwestycji portowej ze środków Funduszu Spójności.

Pod umową o dofinansowanie projektu pod nazwą  „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia” (w ramach działania 7.2. Rozwój Transportu Morskiego, w priorytecie VII Transport Przyjazny Środowisku, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013) swoje podpisy złożyli Pan Paweł Szaciłło - Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. (beneficjenta projektu): Pan Janusz Jarosiński - Prezes Zarządu oraz Pan Walery Tankiewicz - Wiceprezes Zarządu. Tym samym port gdyński pozyskał kolejne środki unijne na realizowany program inwestycyjny.  Dofinansowana inwestycja jest  zlokalizowana we wschodniej części Portu Gdynia na obszarze przewidzianym pod rozwój funkcji przeładunkowych w systemie Ro-Ro.

Koszt całkowity projektu, którego realizacja rozciąga się na lata 2009-2013, wynosi ponad 119 milionów złotych. Z tej kwoty wydatki kwalifikowalne wynoszą niecałe 53 miliony złotych. Przyznana, zgodnie z umową, kwota dofinansowania  z UE to prawie 45 milionów złotych. Resztę kosztów inwestycji pokryje ZMPG-a S.A. ze środków własnych. Roboty budowlane zostały rozpoczętew czerwcu 2009 r.i potrwają do końca 2013 r.

Projekt „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia” polega na rozbudowie infrastruktury  w celu zwiększenia możliwości przeładunkowych we wschodniej części portu, co pozwoli na  utrzymanie pozycji konkurencyjnej gdyńskiego portu w regionie Morza Bałtyckiego. W ramach przedsięwzięcia planuje się bardziej efektywne zagospodarowanie istniejącej powierzchni przy nabrzeżach portowych oraz zapewnienie sprawniejszego przeładunku transportowanych drogą morską towarów. Wymaga to m.in. przebudowy znajdujących się na wschodnim obszarze portu układów drogowych i kolejowych oraz wyburzenia niektórych obiektów. Projekt zakłada m.in.: wybudowanie dróg o długości około 0,8 km,   przebudowanie dróg na odcinku 1,2 km, wybudowanie linii kolejowych w układach transportowych portu o długości około 0,7 km oraz  przebudowane linii kolejowych na odcinku 2 km.W ramach tego projektu zrealizowana została również przebudowa rampy ro-ro, obejmująca budowę górnej rampy oraz przebudowę dolnej rampy i urządzeń cumowniczych.

Infrastruktura portowa powstała w wyniku realizacji tego projektu będzie udostępniana przez ZMPG-a S.A. użytkownikom portu na zasadzie ogólnodostępności. Realizacja projektu przyczyni się do rozwoju transportu na Morzu Bałtyckim w ramach sieci transeuropejskich (TEN-T). Sprzyja również ograniczeniu negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, dzięki zwiększeniu udziału alternatywnych gałęzi transportu, tj.  przewozów drogą morską i kolejową, w stosunku do transportu drogowego.

PR ZMPGdynia

Biznes z perspektywą

  • Kategoria: CSL

Czytaj więcej: Biznes z perspektywąŚwietnie widoczny ze skarpy na Wałach Chrobrego, położony nad kanałem Duńczyca, w samym sercu odradzającej się XIX-wiecznej perły portowego Szczecina - Łasztowni, dwukondygnacyjny secesyjny budynek, stanowiący ongiś fragment rzeźni miejskiej, od 10 lutego 2012 roku stanowi własność szczecińskiej firmy CSL Internationale Spedition Spółka z o.o.

Gruntownie odrestaurowany obiekt będzie nie tylko siedzibą spółki, lecz  z uwagi na usytuowanie w obszarze powstającego centrum turystycznego z miejską mariną i muzeum morskim - jego parter zostanie wykorzystany na przyszły tętniące życiem centrum społeczno-kulturalno - biznesowe. Ważnym elementem powstającego centrum będzie pierwsza w tym rejonie Szczecina stylowa portowa „Restauracja Lastadia”, ze znajdującą się obok m.in “Salą Kapitańską“, “Kubrykiem Literackim” oraz “Kinem Faktu”.

Poniże ogłoszenie skierowane jest do potencjalnych partnerów, zainteresowanych prowadzeniem rokującej sukces placówki gastronomicznej.

OGŁOSZENIE  O ZAPROSZENIU DO ROKOWAŃ

Spółka pod firmą CSL Internationale Spedition Sp.o.o. z siedzibą w Szczecinie,  ul. Kapitańska 2, KRS 0000055515, REGON 811191908, NIP 851-24-38-502 („Zapraszająca”), niniejszym

Zaprasza wszystkich zainteresowanych  (Potencjalnych Partnerów Biznesowych) do rokowań w celu wyłonienia Partnera Biznesowego, dla realizacji w ramach partnerskiej współpracy z Zapraszającą inwestycji polegającej na stworzeniu i/lub prowadzeniu restauracji pod nazwą „Restauracja Lastadia” w przestrzeni komercyjnej zlokalizowanej w budynku Starej Rzeźni na wyspie Łasztownia przy ulicy Tadeusza Apolinarego Wendy 14 w Szczecinie.

1.Warunki rokowań określone przez Zapraszającą znajdują się na stronie internetowej www.csl.com.pl

2.Istnieje możliwość spotkania z Zapraszającą przed złożeniem odpowiedzi na zaproszenie w I etapie rokowań w terminie do dnia 25.07.12 r, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu godziny spotkania pod nr tel.: 601-719-219.  

3.Termin składania odpowiedzi na zaproszenie w I etapie rokowań: do dnia 10.08.2012 rok, godz.: 15:00, siedziba CSL Internationale Spedition Sp.o.o., ul. Kapitańska 2,   71-602 Szczecin. 

 Laura Hołowacz

Dyrektor Spółki