TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

"Znosimy kolejne bariery i utrudnienia"

Czytaj więcej: W szczecińskim porcie odbyło się kolejne z cyklu zainicjowanych w 2010 roku spotkań z firmami obrotu portowego. Poświęcone zostało ono koncepcji elektronicznej ewidencji magazynów czasowego składowania, składów celnych i WOC, a zorganizowane zostało przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA oraz Izbę Celną w Szczecinie.

W spotkaniu uczestniczyło około 50 przedstawicieli w głównej mierze przeładowców, spedytorów, agentów działających w granicach portu w Szczecinie. Organizatorzy wspólnie postawili sobie za cel zainicjowanie działań zmierzających do unowocześnienia formy prowadzonych ewidencji poprzez dostosowanie formuły do standardów przewidzianych w Decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady nr 70/2008/WE, w sprawie eliminowania papierowej formy dokumentów w sektorach ceł i handlu, bowiem stanowią one barierę i utrudnienie dla przedsiębiorców.

Spotkanie ma się przyczynić do wdrożenia elektronicznej formy obiegu dokumentów dotyczących wprowadzenia i wyprowadzania towarów z portu w Szczecinie oraz elektronicznych ewidencji składowania towarów w magazynach czasowego składowania, składach celnych i w WOC przez przedsiębiorców operujących na terenie portu w Szczecinie Wprowadzenie elektronicznej formy  prowadzenia ewidencji  przez wszystkich zainteresowanych wpłynie z pewnością na zmniejszenie kosztów obsługi towarów,  usprawni i przyspieszy operacje logistyczne jak i  pozwoli wesprzeć konkurencyjność obsługi towarowej w porcie w Szczecinie  co jest zgodne z dokumentem Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-społecznego i Komitetu Regionów pt. Komunikat  i plan działania dotyczący utworzenia europejskiego obszaru transportu morskiego bez barier

Czytaj więcej: W koncepcję przedstawioną na spotkaniu wpisuje się ze swoimi działaniami Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., który wdraża program „Brama”, ewidencjonujący wszystkie wjazdy i wyjazdy pojazdów poprzez bramy (Gate) portu w Szczecinie. Odpowiednie skorelowanie nowej informatycznej ewidencji magazynu czasowego składowania z tym programem, pozwoli w sposób zdalny – elektroniczny sterować zezwoleniami na wjazd i wyjazd ładunków składowanych w magazynach czasowego składowania i składach celnych oraz zapewnić prawidłowe stosowanie przepisów i nadzór nad tym ruchem przez zainteresowane osoby, w tym organy celne. Ponadto zapewni właściwą ochronę portu i towarów oraz udrożni bramy (Gate) portu.

MiO

Wycieczkowiec Mv Discovery w Szczecinie

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Wycieczkowiec Mv Discovery w SzczecinieDzisiaj przypłynął do Szczecina kolejny w tym roku wycieczkowiec. Statek zacumował przy Nabrzeżu Polskim. Mv Discovery przypłynął do Szczecina podczas swojego piętnastodniowego rejsu „Baltic Treasures”, podczas którego zawita m. in. do  Kopenhagi, Petersburga, Gdyni czy Sassnitz.

Szczecin przywitał cumujący statek grą reprezentacyjnej orkiestry. Pasażerowie będą mogli wybrać się na wycieczkę autokarem po Szczecinie (5 autokarów) lub do Berlina (3 autokary).

Statek należy do brytyjskiego armatora Voyages of Discovery. Ma Ponad 168 m długości,24,6 m szerokości oraz ponad 7,4 m zanurzenia. Rozwija prędkość 18 węzłów (33km/h). Na 8 dostępnych dla pasażerów pokładach znajduje się centrum zdrowia, strefa fitness, 2 baseny, 2 jacuzzi, 4 hole, 6 barów, 2 restauracje, kino, biblioteka, centrum medyczne i sklepy.

Na wycieczkowcu przypłynie 756 pasażerów narodowości angielskiej oraz 350 osób załogi.

W latach 70-tych Mv Discovery (wówczas nazywał się Island Princess) pojawiał się w serialu „Statek Miłości”.

BP UM Szczecin

Stocznia Gdańsk zatrudni 600 spawaczy i monterów

  • Kategoria: Gdańsk

Czytaj więcej: Stocznia Gdańsk zatrudni 600 spawaczy i monterówStocznia Gdańsk SA chce zatrudnić ok. 600 osób, głównie spawaczy i monterów. 300 osób spółka planuje przyjąć jeszcze w br., a kolejne 300 - w 2013 r. Najlepsi pracownicy będą mogli zarobić nawet 7 tys. miesięcznie - zapowiadają przedstawiciele stoczni. .

Członek zarządu stoczni Arkadiusz Aszyk powiedział w czwartek PAP, że "stocznia ma zamiar być najlepiej płacącym pracodawcą w regionie w branży okrętowej". Zwrócił uwagę, że "stocznia chce budować własne wykwalifikowane kadry, zwłaszcza w deficytowych zawodach jak spawacz i monter". Aszyk zaznaczył, że "po wprowadzeniu nowego systemu nagród najlepsi pracownicy stoczni będą mogli zarobić nawet ok. 7 tys. zł brutto miesięcznie". Powiedział, że teraz stocznia często korzysta z podwykonawców. "Dziś pracuje m.in. 150 pracowników z Rumunii i z Ukrainy, ale wolelibyśmy opierać się na lokalnym rynku pracy" - dodał. Rzeczniczka Stoczni Gdańsk SA Aldona Dybuk poinformowała PAP, że stocznia chce zwiększyć zatrudnienie, bo ma dużo zamówień we wszystkich trzech branżach realizowanych w zakładzie - w zakresie budowy statków, wież wiatrowych i konstrukcji stalowych. Aszyk powiedział, że stocznia ma w swoim portfelu kontrakty na budowę 6 jednostek m.in. dla Norwegów. "Dzięki tym zamówieniom mamy wypełnione moce produkcyjne do końca 2013 r., a są jeszcze kontrakty w trakcie negocjacji" - dodał. Poinformował też, że na budowę wież wiatrowych jest więcej zamówień niż stocznia jest w stanie wyprodukować. Stocznia ma długoterminowe kontrakty z potentatami na tym rynku, czyli z firmami Siemens i Nordex. Jeśli chodzi natomiast o konstrukcje stalowe, to stocznia wraz z Mostostalem Chojnice realizuje 12 kontraktów; buduje m.in. 700-tonową platformę morską dla Duńczyków. Dybuk poinformowała, że dzięki wprowadzonym 1 czerwca i 1 lipca nagrodom dla najlepszych pracowników bezpośredniej produkcji, mogą oni zwiększyć swoje wynagrodzenie o 1-2 tys. zł miesięcznie.

W Stoczni Gdańsk SA zatrudnionych jest ok. 1700 osób. Średnie wynagrodzenie wynosi ok. 3,7 tys. zł brutto. Stocznia należy do dwóch akcjonariuszy: spółki Gdańsk Shipyard Group (w 75 proc.) i Agencji Rozwoju Przemysłu SA (w 25 proc.). Gdańsk Shipyard Group jest spółką kontrolowaną przez większościowego ukraińskiego udziałowca, będącego współtwórcą i współudziałowcem grupy metalurgicznej ISD.

Powołano Radę Nadzorczą PŻB na nową kadencję

  • Kategoria: PŻB

Czytaj więcej: Powołano Radę Nadzorczą PŻB na nową kadencję  29.06.2012 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. powołało Radę Nadzorczą na nową kadencję w następującym składzie:  

1.Pani Monika Domańska – przedstawiciel SP

2.Pani Magdalena Krasińska - przedstawiciel SP

3.Pani Dorota Mystkowska - przedstawiciel SP

4.Pan Mariusz Dubiński – przedstawiciel pracowników

5.Pan Witold Kozal – przedstawiciel pracowników  

Jednocześnie informujemy, że Rada Nadzorcza Spółki, do kompetencji której zgodnie ze Statutem należy powoływanie i odwoływanie Członków Zarządu, nie dokonywała zmian w składzie Zarządu Spółki i funkcję Członka Zarządu Spółki pełni Pan Piotr Redmerski.

Magdalena Kobos

rzeczniczka MSP

 

„Legenda Morska Gdyni”

  • Kategoria: Gdynia

Czytaj więcej: „Legenda Morska Gdyni”Edukować i inspirować – to główne założenia nowego projektu „Legenda Morska Gdyni”. Jednym z jego pierwszych akcentów będzie spacer trasą szlaku eksponującego najciekawsze wątki związane z historią morską miasta, który odbędzie się w niedzielę (8 lipca) w ramach Gdynia Design Days. Początek o godz. 15.00 przy Miejskiej Informacji (ul. 10 Lutego 24).

Projekt poruszać będzie pięć głównych wątków: Legenda Marynarki Wojennej, budowa miasta i portu, historia polskich transatlantyków, wielkie rejsy oraz regaty, opowieści o legendarnych postaciach. Dopełnią je takie zagadnienia, jak: żegluga handlowa, badania morza, marynistyka, literatura, działalność stoczniowa.

 „Legenda Morska Gdyni” ma edukować, a także inspirować poprzez spacery tematyczne po mieście, prelekcje, spotkania i dyskusje. Częścią projektu jest kalendarium przypominające ważne wydarzenia, daty i rocznice związane z morską historią Gdyni. 

Już teraz osoby, których bliscy pływali w przeszłości słynnymi polskimi żaglowcami szkolnymi – pierwszym „Lwowem”, „Darem Pomorzem”, „Zawiszą Czarnym”, „Iskrą” – i posiadają w swoich archiwach fotografie z rejsów, listy czy pamiętniki, mogą pomóc w realizacji projektu. Najciekawsze opowieści będą nagłośnione, a pod koniec roku zostanie zorganizowana wystawa tematyczna poświęcona wybranym wątkom Legendy Morskiej Gdyni.

BP/Gdynia


Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 18

Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 2 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 3 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34