TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Szczecin: Grzegorz Kołodko z książką „Wędrujący świat”

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Szczecin: Grzegorz Kołodko z książką „Wędrujący świat”Szanowni Państwo, chcielibyśmy zaprosić Państwa do wzięcia udziału w konferencji, która odbędzie się w dniu 31 maja 2012r w godzinach od 11.00 do 15.00 w hotelu Silver w Ustowie.

Konferencja pt: „Synergia nauki i biznesu – idealny pomysł na innowacyjność regionalną – inauguracja drugiego projektu Jeremie realizowanego przez Zachodniopomorski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. w Szczecinie”. Konferencja  poświęcona będzie możliwości wspierania regionalnej przedsiębiorczości przez pozadotacyjne mechanizmy finansowania. W konferencji weźmie udział Pan Profesor Grzegorz Kołodko, światowej sławy ekspert od spraw ekonomii, który oprócz tego przedstawi spostrzeżenia ze swojej najnowszej książki zatytułowanej „Wędrujący Świat”. Warto dodać, że jej amerykańskie wydanie zostało nominowane przez Columbia University Press do nagrody Michael Harrington Book Award. Nagroda ta jest przyznawana książkom, których przekaz może być wykorzystany w walce o lepszy świat. Poza nim na konferencji zaprezentują swoje stanowiska i spostrzeżenia znani praktycy z zakresu ekonomii, a jej uczestnikami będą dyrektorzy banków oraz instytucji finansowych, przedstawiciele organizacji zajmujących się biznesem, kredytowaniem inwestycji i poręczeniami finansowymi oraz najwyższego szczebla władze samorządowe. Ważnym elementem konferencji będzie także omówienie inicjatywy Jeremie, atrakcyjnego mechanizmu finansowego wspierającego rozwój przedsiębiorczości w naszym regionie. Zachodniopomorski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. – organizator konferencji – rozpoczyna bowiem realizację kolejnego projektu w ramach tej inicjatywy, Fundusz otrzymał 30 milionów złotych, które przeznaczy na poręczenie zobowiązań kredytowych zachodniopomorskich przedsiębiorców. Więcej o tej inicjatywie można dowiedzieć się ze strony www.jeremie.com.pl lub www.zrfpk.pl .

Podczas konferencji przewidzieliśmy miejsce na spotkanie prasowe, podczas którego będą mogli Państwo zadawać pytania zarówno naszym gościom, jak i uczestnikom. Wydarzenie to jest niezwykle ważne w rozwoju naszego regionu i wydaje mi się, że nie powinno zabraknąć na nim przedstawicieli tak ważnego medium, jakim jest portal MorzaiOceany.pl

Z wyrazami szacunku Arkadiusz Mielczarek

Terminal Promowy w Świnoujściu; Jeden z dziesięciu kluczowych graczy…

Czytaj więcej: Terminal Promowy w Świnoujściu; Jeden z dziesięciu kluczowych graczy…W dniach 22-24 maja 2012 Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA wziął udział w odbywających się w Goeteborgu Targach RORO2012.

W ramach targów, poświęconych rynkowi promowemu i przewozom ładunków ro-ro, zorganizowano dwudniową konferencję dla uczestników. Podczas organizowanych w trybie sesji tematycznych bloków konferencyjnych, biorący w nich udział armatorzy, przewoźnicy i portowcy z krajów nadbałtyckich oraz przedstawiciele środowisk naukowych, dyskutowali o ogólnej sytuacji na rynku przewozów ro-ro, przyszłości i kierunkach rozwoju transportu ro-ro, a także pojawiających się zagrożeniach dla tej branży.

Podczas konferencji Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA zaprezentował pozycję największego i najnowocześniejszego na polskim wybrzeżu terminalu promowego w Świnoujściu, który odgrywa wiodącą rolę w obsłudze morskich połączeń promowych z Polski do Skandynawii, zarówno co do ilości zawinięć promów, jak i pod względem wielkości obsłużonego ruchu pasażerskiego i towarowego. Jest on integralną częścią korytarza transportowego łączącego Skandynawię z krajami Europy południowej, dlatego też objęty został sesją „North-South Axis”. Na pięciu stanowiskach obsługiwane są promy pasażersko – samochodowe i samochodowo – kolejowe. Aktualnie terminal oferuje każdego dnia 5 odejść promów do Ystad i 3 do Trelleborga. Warto podkreślić, że jest to jedyny terminal promowy w Polsce, i jeden z 8 na Bałtyku, obsługujący przewozy kolejowe ładunków w relacjach do i ze Szwecji.  Dzięki odpowiedniemu układowi torów, placów manewrowo – składowych, terminal może być przystosowany do przeładunku jednostek transportu intermodalnego.

W roku 2011 na terminalu promowym w Świnoujściu obsłużono: 6,2 mln ton ładunku, 283.067 samochodów ciężarowych, 194.340 samochodów osobowych, 1.403 autokarów, 14.060 wagonów kolejowych oraz prawie 500 tys. pasażerów. Uczestnicy konferencji podkreślali średni wzrost obrotów na rynku przewozów ro-ro w roku 2011  na poziomie 8%, który odnotowany również na terminalu promowym w Świnoujściu potwierdza jego wysoką pozycję konkurencyjną.

Podczas konferencji zwracano uwagę na znaczenie terminalu promowego w Świnoujściu, z uwagi na ostatnie wyniki badań, wskazujące na dynamicznie rozwijający się rynek polski w zakresie przewozów promowych i ro-ro. Z uznaniem informowano o wynikach terminalu oraz wskazywano na jego potencjał rozwojowy. Wiele uwagi poświecono trendom, według których prognozuje się wzrost krótkich podróży, identyfikuje się problemy związane z ich sezonowością czy dostosowaniem w wielu portach infrastruktury do wymagań rynku.

Omawiano również możliwości rozwoju i podnoszenia konkurencyjności.

ZMPSiŚ

Bursztynowa Kaczka dla Portu Gdynia

  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Bursztynowa Kaczka dla Portu Gdynia   24 maja 2012 w siedzibie KIGM odbyło się posiedzenie Kapituły nagrody honorowej „Bursztynowej Kaczki”. Po dyskusji i glosowaniu ustalono, że nagrodę główną „Bursztynowa Kaczka” otrzymuje Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

 

 

 

Równorzędne wyróżnienia honorowe Bursztynowe Jajko otrzymują:

1. Maersk Polska Sp z o.o.

2. Morski Instytut Rybacki – Państwowy Instytut Badawczy

3. PCC International S.A.

DCT liderem przemysłu kontenerowego Europy Środkowo-Wschodniej

Czytaj więcej: DCT liderem przemysłu kontenerowego Europy Środkowo-WschodniejPolska stoi przed ogromną szansą, by stać się kluczowym elementem łańcucha logistycznego między Azją a Rosją i Europą Środkowo-Wschodnią. Dzięki temu nasz kraj może zyskać miliardy złotych z ceł, VAT oraz innych podatków, a wzrost zatrudnienia z tym związany może sięgnąć nawet 18 tys. nowych miejsc pracy.

By cel ten mógł zostać zrealizowany, niezbędne są inwestycje w infrastrukturę portową, umożliwiające dynamiczny wzrost polskiego przemysłu kontenerowego. Geograficzna bliskość Polski z Rosją i innymi krajami z ograniczonym dostępem do morza, które będą w najbliższym czasie głównymi motorami napędzającymi gospodarkę europejską, otwiera przed Polską, a w szczególności przed DCT Gdańsk, wręcz nieograniczone możliwości rozwoju. Sektor kontenerowy potrzebuje także kompletnej i spójnej polityki, która wyrówna szanse konkurowania portów Polskich z największymi portami niemieckimi czy holenderskimi. DCT Gdańsk, jako lider sektora, aktywnie buduje zaplecze managerskie tak, by skutecznie konkurować z największymi graczami na rynku.

W ramach realizowanej strategii do kadry kierowniczej dołączył Adam Żołnowski należący do czołówki managerów polskich w obszarze strategii i relacji korporacyjnych. Adam Żołnowski, dotychczas Dyrektor w PricewaterhouseCoopers (PwC), odpowiedzialny był za sektor inwestycji zagranicznych. Adam zdobywał swoje bogate doświadczenie zawodowe m.in. jako Dyrektor Generalny Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. W ciągu kariery zawodowej pracował z największymi międzynarodowymi firmami, m.in. z LG, Samsung, Sharp, TRW, EoN, pomagając im w realizacji projektów inwestycyjnych w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Adam był członkiem Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, członkiem Komisji Ubezpieczeń I Funduszy Emerytalnych oraz doradcą rządu Uzbekistanu. Aktywnie pracował na rzecz sektora publicznego w Polsce m.in. prowadząc w PwC projekt tworzenia i wdrożenia strategii inwestycyjnej dla Pomorza. Jest autorem szeregu publikacji poświęconych inwestycjom zagranicznym i konkurencji. Adam Żołnowski ukończył Uniwersytet Gdański, a także University of Sussex. Ukończył aplikację kontrolerską Najwyższej Izby Kontroli oraz Executive Management Program w Szwecji. - Zaangażowanie Adama w strategię i relacje korporacyjne DCT Gdańsk to część naszego planu zmierzającego do zwiększenia konkurencyjności naszego terminalu – mówi Boris Wenzel, Dyrektor Zarządzający DCT Gdańsk.

– Polski przemysł portowy zmaga się z poważną konkurencją portów północnoeuropejskich, takich jak Hamburg czy Rotterdam, które tradycyjnie były używane jako główne porty przeładunkowe, obsługujące kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Dlatego sektor ten potrzebuje strategii i przywództwa, by przeprowadzane reformy i wdrażane polityki mogły wzmocnić jego rolę w Polsce. Jestem przekonany, że Adam, który posiada bardzo bogate doświadczenie, jest właściwą osobą, by kontynuować proces tworzenia strategii dla przemysłu kontenerowego, zapoczątkowany przez DCT Gdańsk w 2011 r. – dodaje Boris Wenzel.

Jadwiga Grabowska

MSP: Inwestor nie wpłacił umówionej kwoty

  • Kategoria: PŻB

Czytaj więcej: MSP: Inwestor nie wpłacił umówionej kwotyTydzień temu informowaliśmy o tym, że Umowa sprzedaży akcji PŻB przez Ministerstwo Skarbu Państwa miało nastąpić 28 maja br. Dzisiaj otrzymaliśmy w tej sprawie kolejny komunikat, mówiący że...

"Niestety, z przyczyn od nas niezależnych umowa nie zostanie dziś podpisana tak, jak planowaliśmy. Inwestor nie wpłacił jeszcze umówionej kwoty. W tym tygodniu będziemy mogli podać więcej szczegółów odnośnie dalszych kroków w procesie prywatyzacyjnym PŻB"

Magdalena Kobos rzeczniczka MSP

 


Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 18

Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 2 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 3 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34