TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Silniki dla statków ze Stargardu Szczecińskiego

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Silniki dla statków ze Stargardu SzczecińskiegoNiemiecka firma Tognum, pośrednio kontrolowany przez Daimlera i Rolls-Royce'a, zbuduje fabrykę silników pod Stargardem Szczecińskim, dokładnie na terenach objętych Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną. Oficjalny komunikat w tej sprawie zostanie ogłoszony w najbliższy czwartek na specjalnej konferencji prasowej, organizowanej przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, z udziałem Waldemara Pawlaka, wicepremiera RP i przedstawicieli niemieckiego koncernu.

Tognum specjalizuje się w produkowaniu wielkich przemysłowych silników diesla głównie na potrzeby statków, straży przybrzeżnej i do czołgów. Produkcja obejmuje również silniki do generatorów prądotwórczych używanych na platformach wiertniczych.

Stargard Szczeciński wygrał rywalizację z dwiema innymi miejscowościami: Zieloną Górą i Schwedt (Niemcy). Niemiecka firma zatrudni docelowo 500 osób.

Koniec przełowienia możliwy już w 2015 roku!

Czytaj więcej: Koniec przełowienia możliwy już w 2015 roku!Koalicja OCEAN2012 wraz z Zespołem Parlamentarnym ds. Gospodarki Morskiej organizuje seminarium naukowe prezentujące rolę zachowania równowagi ekologicznej ekosystemów morskich w odbudowie europejskiego sektora rybołówstwa. Rok 2012 jest rokiem ostatnich prac nad reformą Wspólnej Polityki Rybołówstwa Unii Europejskiej. Jest to tym samym ostatni moment, kiedy obywatele i decydenci mogą wpłynąć na finalny kształt reformy, od której zależy stan morskich ekosystemów, sektora rybołówstwa i w konsekwencji stan gospodarki wszystkich państw Unii.

Data i miejsce wydarzenia: 13 marca, godz. 11.00 – 14.00,

Sala Konferencyjna Nowego Domu Poselskiego, ul. Wiejska 4/6/8, Warszawa.

Seminarium pt."Przywrócenie równowagi ekologicznej ekosystemów morskich priorytetem reformy Wspólnej Polityki Rybołówstwa" jest jednym z serii wydarzeń organizowanych w tym roku przez OCEAN2012 w wybranych krajach Europy. Celem tegorocznej kampanii koalicji jest pokazanie konsekwencji nadmiernej eksploatacji zasobów morskich oraz wskazanie korzyści ekonomicznych jakie mogą płynąć dla gospodarki z wprowadzenia zrównoważonego podejścia do zarządzania sektorem rybołówstwa. W polskiej odsłonie wydarzenia udział wezmą znani specjaliści z dziedziny oceanografii dr Rainer Froese z Helmholth Centre for Ocean Research (GEOMAR) oraz prof. Krzysztof Skóra z Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego.

Spotkaniu towarzyszyć będzie wystawa „Ryby mają głos” Klubu Gaja przybliżająca problematykę przełowienia w skali Polski i świata poprzez prezentację fotografii autorstwa belgijskiego artysty Dosa Winkela.

"To w tej chwili - podczas toczącego się procesu reformy Wspólnej Polityki Rybołówstwa - ważą się losy przyszłego stanu zasobów ryb w wodach UE. Od decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady Ministrów ds. Rolnictwa i Rybołówstwa UE zależy, czy uda się rozwiązać dręczący sektor problem przełowienia. Przywrócenie i utrzymanie populacji poławianych gatunków powyżej poziomu zdolnego wyprodukować maksymalny zrównoważony odłów (MSY) tam gdzie jest to biologicznie możliwe, najpóźniej do roku 2015, to cel który zapewni zdrowe zasoby ryb dla tego i przyszłych pokoleń"– mówi Justyna Niewolewska z Fundacji Nasza Ziemia, krajowy koordynator koalicji OCEAN2012.

Zdrowe, zasobne w ryby morza - niezbędny warunek dobrej kondycji sektora rybołówstwa – od dziesięcioleci są eksploatowane w sposób zbyt intensywny, co nie pozostaje bez konsekwencji zarówno dla ekosystemów jak i gospodarki.

· Od roku 1993 połowy jednostek Unii Europejskiej spadają średnio o 2 procent rocznie, prowadząc do

stopniowego obniżania przychodów (25% od początku lat 90)*.

· W ostatnich latach znacznie obniżyła się liczebność wielu popularnych w Europie gatunków ryb (jak dorsz czy żabnica), ale nadal są one eksploatowane w sposób niezrównoważony.

· Badania pokazują, że nieprawidłowe zarządzanie zasobami rybnymi prowadzi do wzrostu poziomu bezrobocia i obniżenia dochodów pochodzących z tego sektora gospodarki. W raporcie “Jobs lost at Sea” specjaliści New Economics Foundation oszacowali potencjalne korzyści płynące z odbudowy 43

europejskich stad (na ponad 150 istniejących). Wyniki badania wykazały, że przywrócenie jedynie 43 stad do poziomu odpowiadającemu MSY (Maksymalny Zrównoważony Odłów) wygenerowałoby dodatkowe 3,53 milona ton wyładunku, który byłyby odpowiedzią na zapotrzebowanie na produkty z ryb dla nawet 160 milionów Europejczyków**. W samej tylko Polsce dodatkowe wyładunki, które mogłyby być wynikiem połowów na poziomie MSY, pozwoliłyby zapewnić dostęp do produktów z ryb dla prawie sześciu milionów obywateli (5,8mln) I zmniejszyłyby zapotrzebowanie na import ryb o 1/3***.

Niemcy w Szczecinie

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Niemcy w Szczecinie15 marca br. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych podczas konferencji prasowej, ogłosi decyzję jednej z czołowych niemieckich firm przemysłu maszynowego, działającej na rynku międzynarodowym o inwestycji w okolicach Szczecina. Gościem honorowym konferencji będzie  Wicepremier, Minister Gospodarki Pan Waldemar Pawlak.Konferencja odbędzie się 15 marca 2012 r. o godz. 10.30 w Centrum Informacyjnym PAIiIZ, ul. Bagatela12 w Warszawie.

W dniu 8 marca 2012 r. w Warszawie odbyło się spotkanie zorganizowane przez Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa zarządu ARP S.A., na którym grupa inwestorów (partner zagraniczny oraz inwestorzy krajowi)  zaprezentowali projekt nowego zakładu produkcji fundamentów dla morskich siłowni wiatrowych w województwie zachodniopomorskim. Projekt o budżecie około 75 mln EUR zakłada powstanie minimum 450 nowych miejsc pracy.
W nowopowstałej fabryce planuje się produkcję wielkogabarytowych konstrukcji stalowych o rocznej docelowej wydajności przerobu stali około 80 tys. ton. Projekt zakłada wykorzystanie innowacyjnych metod produkcji wykorzystywanych dotychczas wyłącznie w przemyśle wysokich technologii i sektorze motoryzacyjnym. Ambitny harmonogram realizacji projektu zakłada uruchomienie produkcji już w roku 2014, co powoduje, że partnerzy w powstającym joint venture zakładają finalizację umów inwestycyjnych w najbliższym czasie.
Oprócz przedstawicieli ARP S.A. i inwestora w spotkaniu uczestniczyli ze strony rządowej: Stanisław  Gawłowski -  Sekretarz Stanu w Ministerstwie  Ochrony Środowiska, Anna Wypych – Namiotko -  Podsekretarz Stanu  w Ministerstwie  Transportu, Budownictwa i Gospodarki  Morskiej oraz Rafał Baniak -  Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa, natomiast ze strony władz lokalnych: Marcin Zydorowicz -  Wojewoda Zachodniopomorski i Olgierd Geblewicz -  Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego. Współpraca ARP SA oraz inwestora z tymi instytucjami będzie miała kluczowe znaczenie dla powodzenia projektu.

Najpotężniejszy reachstacker w Polsce na Terminalu PCC Kutno!

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: PCC

Czytaj więcej: Najpotężniejszy reachstacker w Polsce na Terminalu PCC Kutno!PCC Intermodal S.A. po raz kolejny zasiliła swój park maszynowy. Tym razem imponujący, blisko 90 tonowy rechastacker marki Hyster trafił na terminal kontenerowy PCC w Kutnie. Do tej pory, na otwartym jesienią ubiegłego roku terminalu, pracowały trzy ciężkie wózki kontenerowe. Nieustannie rosnące zainteresowanie przeładunkami na terenie hubu w Kutnie zaowocował decyzją o zakupie kolejnej maszyny. Reachstacker, który rozpoczął w tym tygodniu pracę na Terminalu Kutno to czwarta mobilna maszyna przeładunkowa na tym obiekcie. Jej zalety podkreśla dyrektor Terminalu, Wojciech Skrzypiński: Dostarczone do nas urządzenie to najpotężniejszy z dostępnych reachstackerów marki Hyster, o maksymalnym udźwigu 46 ton. Wyróżnia go m.in. zastosowany stabilizator, dzięki któremu z drugiego rzędu kontenerów jest on w stanie podnieść aż 41 ton, a z wagonu stojącego na drugim torze - do 30 ton, dwa razy więcej niż to możliwe w przypadku klasycznych urządzeń tego typu. Zastosowane rozwiązania czynią go jednym z najsilniejszych i najnowocześniejszych reachstackerów eksploatowanych w Polsce, co umożliwi nam jeszcze sprawniejszą i efektywną kosztowo obsługę przeładunków dla naszych klientów. Ciągła rozbudowa sieci regularnych połączeń i włączanie do rozkładu kolejnych pociągów owocuje dynamicznie przyrastającą ilością wolumenów na Terminalu wCzytaj więcej: Najpotężniejszy reachstacker w Polsce na Terminalu PCC Kutno! Kutnie. To przyspiesza decyzję spółki o przystąpieniu do kolejnego etapu rozbudowy inwestycji. PCC Intermodal S.A. – od 2005 roku aktywnie inwestuje w rozwój branży, wyznacza nowe trendy, buduje i modernizuje infrastrukturę przeładunkową w Polsce. Spółka zorganizowała sprawną, spójną sieć regularnych połączeń kolejowych pomiędzy portami: Rotterdam, Antwerpia, Hamburg, Bremerhaven, Gdańsk, Gdynia, a najważniejszymi regionami przemysłowymi Europy: Zagłębiem Ruhry, rejonem Berlina, Polską Centralną, Górnym i Dolnym Śląskiem oraz stolicą Rosji (Moskwą).

Pozdrawiam / Mit freundlichen Grüßen / Best regards Jacek Świderski

Miasto Szczecin ze statkiem m/s „Szczecin”

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Miasto Szczecin ze statkiem m/s „Szczecin”Już jutro stocznię Xingang w mieście Tianjim, niedaleko Pekinu opuści nowa jednostka Polskiej Żeglugi Morskiej m/s „Szczecin” Matką chrzestną tego statku jest nauczycielka chemii z II Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie - Teresa Kołogrecka - Bajek. Na uroczystościach chrztu będą m.in. Piotr Krzystek, prezydent Szczecin i Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego a z ramienia armatora Paweł Szynkaruk, dyrektor naczelny PŻM.

 - M/s Szczecin kilka dni po chrzcie pod dowództwem kpt. ż. w. Wiesława Cholewy ma wypłynąć w pierwszy rejs. Prawdopodobnie skieruje się do Australii, tam zostanie załadowany węglem i popłynie do Ameryki - mówi Krzysztof Gogol, doradca dyrektora naczelnego Polskiej Żeglugi Morskiej. M/s Szczecin jest 15. z serii masowcem wybudowanym dla PŻM w stoczni Czytaj więcej: Miasto Szczecin ze statkiem m/s „Szczecin”Xingang. Pierwszą jednostką z serii był m/s "Kujawy" i z tego też powodu w aktualnej nomenklaturze PŻM wszystkie te statki określane są jako "Kujawy-type". Statek ma nośność 37 600 DWT, długość 190 m, szerokość - 28,5 m, zanurzenie - 10,4 metra. Jest to masowiec, statek do przewozu ładunków masowych. Chińska stocznia zbuduje jeszcze przynajmniej trzy takie jednostki. Następne będą nosić nazwy: "Koszalin", „Puck” i „Gdynia”.