TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

DCT Gdańsk z Godłem „Teraz Polska”?

Czytaj więcej: DCT Gdańsk z Godłem „Teraz Polska”?DCT Gdańsk, jako jedyna firma z gospodarki morskiej jest nominowana do tytułu „Teraz Polska”. Uroczystości przyznania tego zaszczytnego tytułu odbędą się 11 czerwca br w Warszawie podczas XXII edycji konkursu „Teraz Polska” i III edycji konkursu „Wybitny Polak”.

B.T.

Historia

DCT Gdańsk, najnowszy i najnowocześniejszy polski terminal kontenerowy został oficjalnie otwarty w dniu 1 października 2007. DCT Gdańsk jest obecnie najszybciej rozwijającym się terminalem w kraju. Po zdobyciu ponad 25% udziału w polskim, morskim obrocie kontenerowym już w grudniu 2008 roku stał się drugim co do wielkości terminalem przeładunkowym w Polsce. W chwili obecnej DCT Gdańsk jest liderem w obsłudze polskego importu i eksportu oraz hub’em przeładunkowym dla St. Petersburga i innych portów regionu Morza Bałtyckiego. W przeciwieństwie do innych terminali zlokalizowanych w pobliżu, DCT Gdańsk posiada nieograniczone możliwości rozwoju – aż do 4 mlionów TEU rocznej zdolności przeładunkowej w planowanych etapach rozwoju. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze, opracowanej specjalnie dla potrzeb obsługi kontenerowych statków oceanicznych, pełnemu pokryciu RFID i GPS obiektu zarządzanego przez Jade Master Terminal (jeden z najbardziej zaawansowanych TOS na rynku) oraz możliwości przyjmowania pełnych składów kolejowych – DCT Gdańsk jest idealnym hub’em bałtyckim, którego zapleczem są rozwijające się rynki Europy Środkowo-Wschodniej. DCT Gdańsk – Twoją bramą na świat!

Port Gdynia: 30 okrętów z 12 państw na Baltops

Czytaj więcej: Port Gdynia: 30 okrętów z 12 państw na BaltopsJutro w Gdyni rozpoczną się największe w tym roku międzynarodowe ćwiczenia morskie na Bałtyku - Baltops.

W piątek do gdyńskiego portu wpłynie ponad 30 okrętów z 12 państw. W roku jubileuszowym dla Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. flotylla okrętów zacumuje nie tylko w Porcie Wojennym na Oksywiu, ale również przy Nabrzeżu Francuskim oraz w Basenie Prezydenta.

Baltops jest corocznym, międzynarodowym ćwiczeniem morskim mającym na celu zwiększenie interoperacyjności sił morskich państw w rejonie Morza Bałtyckiego. Szczególny nacisk kładzie się  na zgranie i pracę zespołową załóg okrętowych, pozwalając w ten sposób na rozszerzanie zakresu ich wyszkolenia. Baltops jest także ćwiczeniem potwierdzających rolę sił morskich w międzynarodowym systemie bezpieczeństwa i tworzeniu atmosfery do bezpiecznego rozwoju gospodarek morskich.

W dniach od 1 do 4 czerwca okręty będą cumować w Gdyni,  a wybrane z nich  zostaną udostępnione do zwiedzania. W okresie tym – tj. w tzw. fazie portowej,  odbędzie się  konferencja ( Pre-Sail Conference) w czasie której ustalone zostaną szczegóły ćwiczenia. W poniedziałek, 4 czerwca, okręty opuszczą gdyński port, aby rozpocząć praktyczne manewry na Bałtyku. Załogi statków ćwiczyć będą prowadzenie międzynarodowej operacji pokojowej w sytuacji narastającego kryzysu. Faza morska potrwa dwa tygodnie i zakończy się w niemieckim porcie w Kilonii. Ćwiczenie Baltops organizowane jest w ramach programu Partnerstwa dla Pokoju.

Więcej informacji o ćwiczeniach, jak i okrętach cumujących w gdyńskich basenach portowych znaleźć można na stronie www.baltops.mw.mil.pl

Stena Line przejęła pięć tras...

  • Kategoria: Stena Line

Czytaj więcej: Stena Line przejęła pięć tras...Rozwój Stena Line na Morzu Bałtyckim Stena Line przejęła pięć tras promowych między Szwecją, Niemcami i Łotwą. Trzy połączenia – Travemünde-Ventspils, Travemünde-Liepaja oraz Nynäshamn-Ventspils zostały nabyte od Scandlines GmbH. Ponadto, Stena Line przejęła od Scandlines GmbH trasy promowe Trelleborg- Sassnitz oraz Trelleborg-Rostock wraz z obsługującymi je statkami.

Tym samym Stena Line staje się wyłącznym właścicielem tych połączeń. Przejęcia wymienionych tras stanowią część strategii Stena Line, której celem jest umocnienie pozycji na rozwijającym się rynku. „Poprzez przejęcie tras z Niemiec i Szwecji do krajów bałtyckich, zwiększamy naszą obecność na południowym Bałtyku i rozszerzamy ofertę zarówno dla pasażerów, jak i dla klientów frachtowych. Planujemy dalszy rozwój pozyskanych tras i zaoferowanie klientom większej przestrzeni dla pasażerów i ładunków oraz usług na jeszcze wyższym poziomie,” powiedział Gunnar Blomdahl, dyrektor zarządzający Stena Line Scandinavia AB. Powodem przejęcia tych połączeń jest silny rozwój przewozów morskich na Bałtyku oraz perspektywy ich dalszego wzrostu. Trasy do krajów bałtyckich obsługują obecnie trzy statki, z których dwa są wyczarterowane. „Dzięki nowym trasom, możemy rozszerzyć naszą sieć połączeń oraz zaoferować przewozy do i z państw bałtyckich” dodaje Gunnar Blomdahl. Oprócz zakupu tras ze Szwecji i Niemiec do krajów bałtyckich, Stena Line przejmie także prom „Sassnitz” oraz pełną obsługę na trasach z Trelleborga do Sassnitz i Rostocku. Dotychczas te dwie trasy zarządzane były wspólnie przez Scandlines GmbH oraz Scandlines AB (spółkę zależną Stena Line), pod marką Scandlines Hansa. Od tej chwili Stena Line staje się wyłącznym właścicielem tych tras, obsługiwanych przez cztery promy. Zarówno trasy z Trelleborga jak i nowe połączenia na Łotwę będą obsługiwane pod marką Stena Line. W sumie, przejęcie dotyczy około 300 pracowników w Niemczech i krajach bałtyckich. Pracownicy Scandlines w Niemczech, na Litwie, w Danii oraz na Łotwie otrzymają propozycję zatrudnienia w Stena Line. Transakcja wymaga zatwierdzenia przez niemiecki urząd antymonopolowy.

Henryk Kałużny

KGHM Metraco inwestuje w Porcie Szczecin

Czytaj więcej: KGHM Metraco inwestuje w Porcie SzczecinSzczeciński port może od dzisiaj poszczycić się najnowocześniejszym w Europie i jedynym w Polsce terminalem przeładunkowym kwasu siarkowego. Inwestorem przedsięwzięcia jest legnicka spółka KGHM Metraco S.A.

Nowy terminal siarkowy został dziś oficjalnie otwarty. Dla właściciela bazy, KGHM Metraco, inwestycja oznacza nową jakość w dziedzinie eksportu surowców. Dzięki szczecińskiemu terminalowi znacznie szybciej i sprawniej będzie można eksportować kwas siarkowy produkowany w hutach w Głogowie i Legnicy.

Czytaj więcej: KGHM Metraco inwestuje w Porcie Szczecin – To jedyna taka inwestycja w Polsce i najnowocześniejsza w Europie – podkreśla Jacek Rawecki, prezes KGHM Metraco.

Powstanie terminalu znacznie usprawni eksport polskiego kwasu siarkowego do zagranicznych odbiorców, między innymi do obu Ameryk i Azji, które dla legnickiej spółki są perspektywicznym rynkiem zbytu. Do tej pory transporty kwasu były dowożone cysternami kolejowymi z Zagłębia Miedziowego do portu w Gdańsku.

– Na lokalizację terminalu wybraliśmy Szczecin, który pod wieloma względami, również ekonomicznymi okazał się miejscem dla nas optymalnym Nowa baza KGHM to jedna z najnowszych inwestycji w szczecińskim porcie– wyjaśnia Jacek Rawecki.

 

Czytaj więcej: KGHM Metraco inwestuje w Porcie Szczecin– Takie przedsięwzięcie to nie tylko splendor dla portu, ale również nowe miejsca pracy przy eksploatacji terminalu – mówi Jarosław Siergiej, prezes szczecińskiego portu.

Na hektarze nabrzeża terminalu zlokalizowano między innymi front kolejowy, na którym jednocześnie można rozładowywać, lub załadować sześć cystern, stanowisko załadowcze do autocystern, trzy zbiorniki o łącznej pojemności około 18 tys. ton kwasu i infrastrukturę do załadunku statków. Roczna wydajność przeładunkowa szczecińskiego terminalu będzie wynosić około 300 tys. ton kwasu siarkowego, który znajdzie swoje zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu.

– Większość naszych odbiorców wykorzystuje go głównie jako komponent do nawozów sztucznych, lub przy procesie wydobywczym miedzi – wyjaśnia prezes KGHM Metraco.

O tym, że nowy terminal jest najnowocześniejszym tego typu obiektem w Europie, decyduje także konieczność spełnienia wyśrubowanych norm środowiskowych ISO 14000.

 – Zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań sprawia, że terminal jest bezpieczny dla otoczenia – zaznacza Jacek Rawecki.

– Zbiorniki mają tzw. płaszcz osłonowy, czyli przypominają konstrukcję termosu. W razie przecieku kwas nie wydostanie się na zewnątrz – tłumaczy.

Czytaj więcej: KGHM Metraco inwestuje w Porcie SzczecinW podobnym zamkniętym systemie odbywa się także rozładunek i przepompowywanie kwasu na statek. Inwestycja kosztowała spółkę 36 mln. złotych i jest jak dotąd największym jej przedsięwzięciem. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA  zrealizował ze swojej strony prace przygotowawcze na kwotę 9,4 mln.zł.

Pierwszy statek z transportem kwasu siarkowego wypłynie ze szczecińskiego portu już w lipcu.

 

Czytaj więcej: KGHM Metraco inwestuje w Porcie Szczecin

 

 

 

 

 

Czytaj więcej: KGHM Metraco inwestuje w Porcie Szczecin

 

 

 

 

MiO

Szczecin: Grzegorz Kołodko z książką „Wędrujący świat”

  • Kategoria: Szczecin

Czytaj więcej: Szczecin: Grzegorz Kołodko z książką „Wędrujący świat”Szanowni Państwo, chcielibyśmy zaprosić Państwa do wzięcia udziału w konferencji, która odbędzie się w dniu 31 maja 2012r w godzinach od 11.00 do 15.00 w hotelu Silver w Ustowie.

Konferencja pt: „Synergia nauki i biznesu – idealny pomysł na innowacyjność regionalną – inauguracja drugiego projektu Jeremie realizowanego przez Zachodniopomorski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. w Szczecinie”. Konferencja  poświęcona będzie możliwości wspierania regionalnej przedsiębiorczości przez pozadotacyjne mechanizmy finansowania. W konferencji weźmie udział Pan Profesor Grzegorz Kołodko, światowej sławy ekspert od spraw ekonomii, który oprócz tego przedstawi spostrzeżenia ze swojej najnowszej książki zatytułowanej „Wędrujący Świat”. Warto dodać, że jej amerykańskie wydanie zostało nominowane przez Columbia University Press do nagrody Michael Harrington Book Award. Nagroda ta jest przyznawana książkom, których przekaz może być wykorzystany w walce o lepszy świat. Poza nim na konferencji zaprezentują swoje stanowiska i spostrzeżenia znani praktycy z zakresu ekonomii, a jej uczestnikami będą dyrektorzy banków oraz instytucji finansowych, przedstawiciele organizacji zajmujących się biznesem, kredytowaniem inwestycji i poręczeniami finansowymi oraz najwyższego szczebla władze samorządowe. Ważnym elementem konferencji będzie także omówienie inicjatywy Jeremie, atrakcyjnego mechanizmu finansowego wspierającego rozwój przedsiębiorczości w naszym regionie. Zachodniopomorski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. – organizator konferencji – rozpoczyna bowiem realizację kolejnego projektu w ramach tej inicjatywy, Fundusz otrzymał 30 milionów złotych, które przeznaczy na poręczenie zobowiązań kredytowych zachodniopomorskich przedsiębiorców. Więcej o tej inicjatywie można dowiedzieć się ze strony www.jeremie.com.pl lub www.zrfpk.pl .

Podczas konferencji przewidzieliśmy miejsce na spotkanie prasowe, podczas którego będą mogli Państwo zadawać pytania zarówno naszym gościom, jak i uczestnikom. Wydarzenie to jest niezwykle ważne w rozwoju naszego regionu i wydaje mi się, że nie powinno zabraknąć na nim przedstawicieli tak ważnego medium, jakim jest portal MorzaiOceany.pl

Z wyrazami szacunku Arkadiusz Mielczarek